====== Drzewka technologii ====== {{Drzewka technologii.odt|Original file}} ====== Imperium ====== |Nazwa|Koszt|Działanie|Wymaga|Prowadzi do| |Walka piesza|6ŻYW\\ 6DRE\\ 6ZŁO|*Mongolscy oszczepnicy\\ *Mongolscy łucznicy|-|-| |Inżynieria|12 DRE\\ 6 MET\\ 8 ZŁO|* Inżynierowie|-|Oblężenia| |Oblężenia|10 ZŁO\\ 14 DRE\\ 5 MET|* Katapulta|Inżynieria|Balisty| |Balisty|12 ZŁO\\ 8 DRE|*Balista\\ *Mackonóg bojowy|Oblężenia\\ Hodowla Overlordów|-| |Kalifizm|6 ZŁO|*Mongolscy szamani|-|Gwardia Chana| |Łuk refleksyjny|6DRE\\ 4ZŁO|*Garnizon|-|Łuk kompozytowo-refleksyjny| |Łuk kompozytowo-refleksyjny|6DRE\\ 8ZŁO|* Mongolscy ciężcy łucznicy konni\\ * Mongolscy łucznicy konni|Łuk refleksyjny|Gwardia Chana| |Ciężka zbroja|8 MET\\ 8 ZŁO|* Mongolscy ciężcy łucznicy konni|-|Gwardia Chana| |Gwardia Chana|15 ZŁO|*Gwardia Chana|Ciężka zbroja\\ Łuk kompozytowo-refleksyjny\\ Kalifizm|-| |Hodowla Mackonogów|9 ZŁO|*//Zagroda Overlordów//\\ *Mackonóg\\ *Mackonóg bojowy|-|Balisty| ====== Kazachstan ====== |Nazwa|Koszt|Działanie|Wymaga|Prowadzi do| |Walka piesza|6ŻYW\\ 6DRE\\ 6ZŁO|*Kazachscy łucznicy\\ *Kazachscy piechurzy\\ *Kazachscy włócznicy\\ |-|-| |Organizacja armii\\ |8ŻYW\\ 6DRE\\ 8 ZŁO|*Kazachscy koczownicy\\ *Kazachscy piechurzy\\ *Kazachscy oszczepnicy konni|Walka piesza|Oblężenia| |Oblężenia|10 ZŁO\\ 14 DRE\\ 5 MET|* Katapulta|-|-| |Tengryzm|6 ZŁO|*Kazachscy szamani|-|Kult przodków| |Tarcze piechoty|8 ZŁO\\ 12 DRE|* Kazachscy włócznicy|Organizacja armii|-| |Łuk kompozytowo-refleksyjny|8DRE\\ 8ZŁO|*Kazachscy łucznicy konni\\ *Kazachscy ciężcy jeźdźcy|-|GwardiaKrólewska| |Ciężka zbroja|8 MET\\ 8 ZŁO|* Kazachscy ciężcy jeźdźcy|-|Gwardia Królewska| |GwardiaKrólewska|15 ZŁO|*GwardiaKrólewska|Ciężka zbroja\\ Łuk kompozytowo-refleksyjny|-| |Taktyka harcowników|9 ZŁO|*Kazachscy oszczepnicy konni|Organizacja armii|-| |Kult przodków|6 ZŁO|//*Kurhan//|Tengryzm|-| ====== Tomalia i Zakrzacja ====== |Nazwa|Koszt|Działanie|Wymaga|Prowadzi do| |Drużyna książęca|8 ZŁO\\ 8 MET\\ 8 ŻYW|* Drużyna książęca|Kowalstwo\\ Zaawans. rzemiosło|-| |Zaawans. rzemiosło|6 ZŁO\\ 6 DRE\\ 6 KAM\\ 6 MET|* Straż Podgórza\\ |Kowalstwo|Drużyna książęca| |Taktyka obronna|8 ŻYW\\ 4 DRE|* Straż Podgórza\\ * Tomaliańscy włócznicy|-| | |Kowalstwo|10 MET\\ 2 ZŁO|* Tomaliańscy piechurzy\\ Piechota: -1 MET|-|Zaawans. Rzemiosło\\ Walka konna| |Walka konna|5 ŻYW\\ 4 DRE|* Zakrzacka orda\\ * Zakrzaccy łucznicy konni|Kowalstwo|Pancerz lamelkowy| |Lasafaryzm|6 ZŁO\\ 3 KAM|* Kapłanki|-|-| |Zaawans. rolnictwo|9 ŻYW\\ 3 ZŁO|Farma: +k1 ŻYW|-|Hodowla winorośli\\ Mistrzowskie rolnictwo| |Hodowla winorośli|6 DRE\\ 6 ZŁO|//*Winnica//|Zaawans. rolnictwo|-| |Mistrzowskie rolnictwo|12 ŻYW\\ 4 DRE\\ 5 ZŁO|Farma: można budować na Wzgórzachi Stepach|Zaawans. rolnictwo|-| |Pancerz lamelkowy|8 MET\\ 6 ŻYW\\ 6 ZŁO|* Zakrzaccy ciężkozbrojni jeźdźcy|Walka konna|-| ====== Krasnoludowie ====== |Nazwa|Koszt|Działanie|Wymaga|Prowadzi do| |Miotanie toporów|6 MET\\ 6 ZŁO|* Miotacze toporów|-|-| |Inżynieria|6 DRE\\ 6 KAM\\ 6 MET|* Kusznicy\\ * Kusznicy z Hoshak-Grakhzul\\ * Inżynierowie|-|Zaawans. inżynieria\\ Oblężenia| |Broń drzewcowa|8 DRE\\ 4 MET\\ 2 ZŁO|* Pikinierzy z Iktandu\\ * Halabardnicy|-|-| |Mithrilowe zbroje|10 MET\\ 10 ZŁO|* Żelazna Straż z Flughtandu|-|-| |Hodowla niedźwiedzi|12 ŻYW\\ 8 ZŁO|* Niedźwiedzi jeźdźcy z Bjorntandu|Piwo|-| |Piwo|8 ŻYW\\ 6 ZŁO|* Berserkerzy\\ -1 Niechęci jednostek|-|-| |Oblężenia|6 DRE\\ 6 KAM\\ 5 ZŁO|* Katapulta|Inżynieria|Balisty| |Balisty|12 ZŁO\\ 8 DRE|* Balista|Oblężenia|-| |Zaawans. inżynieria|14 DRE\\ 8 MET\\ 7 ZŁO|*//Tunel//\\ *Trebusz\\ *Wóz bojowy\\ Mach. Obl.: -1 DRE|Inżynieria|Mistrzowska inżynieria| |Mistrzowska inżynieria|7 MET\\ 7 DRE\\ 7 ZŁO\\ 7 KAM|*Niszczyciel\\ Mach. Obl.: +2 Ataku|Zaawans. inżynieria|-| ====== Leonia ====== |Nazwa|Koszt|Działanie|Wymaga|Prowadzi do| |Pobór|6 ŻYW\\ 8 ZŁO|* Chłopscy poborowi\\ * Myśliwi\\ Piechota:-1 ŻYW|-|-| |Cech kowali|7 MET\\ 6 ZŁO|* Leońscy miecznicy\\ * Leońscy halabardnicy|-|Zbroja końska\\ Cech kowali| |Lekkozbrojni|4 MET\\ 4 DRE\\ 5 ZŁO|*Jeźdźcy z Siwych Wzgórz\\ *Straż Chabru|-|-| |Feudalizm|7 KAM\\ 7 ZŁO|* Leońscy rycerze\\ Farma, Wioska: +k1 ŻYW|-|Zakony\\ Przywileje stanowe| |Zbroja końska|8 MET\\ 8 ZŁO|*Straż Jeziora\\ *Leońscy konni zbrojni|Cech kowali|Zakony| |Zakony|10 KAM\\ 5 ZŁO|*//Zamek zakonny//\\ *Zakon Makowego Kwiatu|Zbroja końska\\ Feudalizm|-| |Maszyneria|6 ZŁO\\ 6 DRE\\ 6 MET|* Trebusz\\ * Leońscy kusznicy|Cech kowali|Budownictwo ceglane| |Cła i podatki|14 ZŁO|Targowisko, Port: +k1 ZŁO|-|-| |Przywileje stanowe|16 ZŁO|Ciężka kaw.: +2Ataku,+1 ZŁO, -1 Niechęci|Feudalizm|-| |Budownictwo ceglane|4 DRE\\ 6 KAM\\ 2 ZŁO|Budynki: -1 KAM, -1 DRE|Maszyneria|-| ====== Szymperium ====== |Nazwa|Koszt|Działanie|Wymaga|Prowadzi do| |Jazda konna|8 ŻYW\\ 6 ZŁO|* Kawalerzyści\\ * Harcownicy|-|-| |Dym|12 MET\\ 12 ZŁO|*Katapulta\\ * Harcownicy|-|Miotacz dymu\\ Zaawans.Fortyfikacje\\ Zaawans. zastosowania dymu| |Miotacz dymu|6 MET\\ 8 DRE\\ 6 ZŁO|* Strzelcy dymowi\\ * Działo dymowe|Dym|-| |Gwardia Szymperatora|9 ZŁO\\ 9 MET|* Gwardia Szymperatora|Musztra|-| |Fortyfikacje|12 KAM\\ 4 ZŁO|* Saperzy\\ |-|Zaawans.fortyfikacje\\ Fortyfikacje polowe| |Musztra|4 MET\\ 3 DRE\\ 6 ZŁO|-1 Niechęci jednostek|-|Gwardia Szymperatora| |Zaawans. fortyfikacje|10 KAM\\ 6 ZŁO\\ 5 DRE|+2 Obrony dla Twierdz|Fortyfikacje\\ Dym|-| |Oszczepy|6 DRE\\ 6 ZŁO\\ 4 MET|Legioniści: +2 Ataku podczas ataku|-|-| |Fortyfikacje polowe|6 KAM\\ 6 DRE\\ 4 ZŁO| //*Obóz warowny//|Fortyfikacje|-| |Zaawans. zastosowania dymu|6 MET\\ 8 ZŁO|* Zmylacz strzał\\ |Dym|-| ====== Zaiszymie ====== |Nazwa|Koszt|Działanie|Wymaga|Prowadzi do| |Musztra|6 ŻYW\\ 4 ZŁO|*Billmeni z Inglingfàr\\ *Pikinierzy z Galloighfàr|-|Piki| |Jeździectwo|8 ŻYW\\ 6 ZŁO|*Jeźdźcy z Inglingfàr\\ *Zwiadowcy|-|-| |Techniki przetrwania|4 ŻYW\\ 3 DRE\\ 4 ZŁO|*Sondońscy myśliwi|-|-| |Wodzostwo|10ZŁO|*Huskarlowie z Nouirfàr\\ -1 Niechęci jednostek|Zaawans. kowalstwo|Sagi| |Piki|8 DRE\\ 3 MET|*Pikinierzy z Galloighfàr|Musztra|-| |Zaawans. kowalstwo|6 MET\\ 3 ZŁO|*Miecznicy z Nouirfàr|-|Wodzostwo| |Długie łodzie|10 DRE\\ 4 ZŁO|* Morscy najeźdźcy z Nouirfàr\\ Port: +k2 ZŁO|-|Piractwo| |Monastycyzm|6 ZŁO|*Mnisi\\ *//Klasztor//|-|-| |Piractwo|8 ZŁO|+50% więcej zasobów podczas plądrowania|Długie łodzie|-| |Sagi|14ZŁO\\ 6 MET|Ciężka piechota i Elita: +2Ataku|Wodzostwo|-| ====== Elfowie ====== |Nazwa|Koszt|Działanie|Wymaga|Prowadzi do| |Elfowe pancerze|6 ŻYW\\ 4 ZŁO|*Elfowi wojownicy\\ *Elfowi ciężkozbrojni łucznicy|Elfowe kowalstwo|-| |Elfowe piki|8 DRE\\ 6 MET\\ 4 ZŁO|*Bractwo Gic|Elfowe kowalstwo|-| |Magia bojowa|8 ZŁO|*Magowie bojowi|-|Zaawans. magia| |Zaawans. magia|12 ZŁO|*Elfowi czarownicy|Magia Natury\\ Magia bojowa|-| |Magia Natury|10ZŁO|*Druidzi\\ *//Zagajnik//|-|Zaawans. magia\\ Wykorzenianie\\ Hodowla orłów| |Ballady|9 ZŁO|*Elv-el Deith|Elfowe pancerze|-| |Hodowla orłów|6 ZŁO\\ 14 KAM|*Bojowe orły|Magia Natury|-| |Wykorzenianie|8 DRE\\ 6 ZŁO|*Starodrzewy|Magia Natury|-| |Uprawa drzew|10 DRE|Farma: można budować w lesie|-|-| |Elfowe kowalstwo|8 MET\\ 6 ZŁO|Piechota: -1 MET|-|Elfowe pancerze Elfowe piki| ====== Dzikie ludy ====== |Nazwa|Koszt|Działanie|Wymaga|Prowadzi do| |Bizonizm|6 ZŁO|*Goblińscy szamani\\ *Orkowi szamani|-|Rytuały bitewne| |Rytuały bitewne|8 ZŁO|*Orkowie berserkerzy|Bizonizm|-| |Konstrukcja|6 DRE\\ 2 ZŁO|*Hulajpole\\ *Hulajgorod\\ *Wielki taran|-|Halabardy| |Hodowla wilków|10 ŻYW|*Wargowie\\ *Lekkozbrojni wilczy jeźdźcy\\ |-|Rasy wargów| |Rasy wargów|12 ŻYW|*Ciężkozbrojni wilczy jeźdźcy\\ *Wilczy łucznicy|Hodowla wilków|-| |Ujeżdżanie bizonów|8 DRE\\ 8 MET|*Bizoni jeźdźcy\\ *Bizony oblężnicze|-|-| |Halabardy|6 DRE\\ 6 MET|*Orkowi halabardnicy|Konstrukcja|-| |Szabrowane zbroje|8 ZŁO|Piechota: -2 MET|Metody łupienia|-| |Metody łupienia|6 ZŁO|+50% więcej zasobów podczas plądrowania|-|Szabrowane zbroje\\ Zaawans. łupiestwo| |Zaawans. łupiestwo|10 ZŁO|+100% więcej zasobów podczas plądrowania|Metody łupienia|-| ====== Cesarstwo ====== |Nazwa|Koszt|Działanie|Wymaga|Prowadzi do| |Logistyka|10 ZŁO|Piechota: -1 ŻYW\\ Droga, Most: -2 ZŁO, -3 KAM|-|Masowy pobór| |Masowy pobór|6 ŻYW\\ 6 DRE\\ 6 MET|*Poborowi pikinierzy\\ *Poborowi łucznicy|Logistyka|-| |Zaawans. broń drzewcowa|8 DRE\\ 8 MET\\ 4 ZŁO|*Glewierzy|-|Mistrzowska broń drzewcowa| |Mistrzowska broń drzewcowa|10 DRE\\ 8 MET\\ 5 ZŁO|*Gwardia Koszwalska\\ *Sordstafierzy|Zaawans. broń drzewcowa|-| |Kapłaństwo|6 ZŁO|*Cesarscy kapłani\\ *//Katedra//|-|Służba Nowicjatu\\ Służba Hierarchów| |Służba Nowicjatu|4 ZŁO|*Diakoni|Kapłaństwo|Cesarska Inkwizycja| |Służba Hierarchów|6 ZŁO|*Biskupi ze świtą|Kapłaństwo|Cesarska Inkwizycja| |Cesarska Inkwizycja|12 ZŁO|*Inkwizytorzy|Służba Nowicjatu\\ Służba Hierarchów|-| |Zbroja płytowa|10 MET\\ 4 ZŁO|*Ciężkozbrojni jeźdźcy\\ *Gwardia Koszwalska|-|-| |Straż graniczna|6 ŻYW\\ 4 DRE\\ 4 ZŁO|//*Posterunek//\\ *Wojska garnizonowe|-|-| ====== Archipelag ====== |Nazwa|Koszt|Działanie|Wymaga|Prowadzi do| |Najemnicy|12 ZŁO|*Najemni knechci\\ *Najemni kusznicy|-|-| |Produkcja gargulców|10 KAM\\ 4 ZŁO|*Gargulce|Magiczna produkcja|-| |Przywoływanie|6 ZŁO|*Chochliki\\ *Demoniczne sługi|-|-| |Magiczna produkcja|5 ZŁO|-|-|Produkcja gargulców\\ Produkcja golemów| |Produkcja golemów|10 ZŁO|*Kamienne golemy|Magiczna produkcja\\ Mechanika|Zaawans. produkcja golemów| |Zaawans. produkcja golemów|10 ZŁO|*Żelazne golemy\\ *Kamienne golemy|Produkcja golemów|-| |Zaawans. magia|7 ZŁO|*Magowie|-|Mistrzowska magia\\ Transmutacja| |Mistrzowska magia|5 ZŁO\\ 5 MET\\ 5 DRE|*Arcymagowie|Zaawans. magia|-| |Transmutacja|20 ZŁO|Wieża magów: pozwala na handel (k6)|Zaawans. magia|-| |Mechanika|8 ZŁO|*Gremliny inżynierowie|Produkcja golemów|-| ====== Rzesza ====== |Nazwa|Koszt|Działanie|Wymaga|Prowadzi do| |Czworobok piechoty|6 ŻYW\\ 6 ZŁO|*Reichsknechci|Wojska miejskie|-| |Odlewnictwo|12 MET\\ 4 ZŁO|*Cesarscy halabardnicy\\ Piechota: -1 MET|-|Miecze dwuręczne\\ Zbroje kawalerii\\ Kusze| |Wojna na morzu|6 ZŁO\\ 8 DRE|*Marynarze|-|-| |Gwardia|12 ZŁO|*Trabanci|Miecze dwuręczne|-| |Wojska miejskie|4 ZŁO\\ 10KAM|*Stadtknechci\\ Piechota: -1 ŻYW|-|Czworobok piechoty| |Kusze|5 DRE\\ 5 MET\\ 5 ZŁO|*Cesarscy kusznicy\\ *Kusznicy konni|Odlewnictwo|-| |Miecze dwuręczne|8 MET\\ 2 ZŁO|*Doppelsöldnerzy|Odlewnictwo|Gwardia| |Zbroje kawalerii|10 MET\\ 4 ZŁO|*Cesarscy rajtarzy|Odlewnictwo|Dragonia| |Dragonia|7 ŻYW\\ 7 ZŁO|*Cesarscy dragoni|Zbroje kawalerii|-| |Wojska najemne|15 ZŁO| //*Izba najemników//|-|-|