====== Lista zaklęć Magii Ciemności ====== {{Lista zaklęć Magii Ciemności.odt|Original file}} ===== Kula Ognia ===== **Szkoła:**Ciemności **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 5/10 **Koszt:**10 Mana **Działanie:**Zadaje przeciwnikowi (10+MC); (12+MC); (15+MC) PO. **Wartość:**3000 MNT i 1 PR ===== Ścieżka śmierci ===== Ścieżka ta pozwala ożywiać zmarłych i czynić ich Nieumarłymi oraz służy do szkodzenia żywym. Jest ścieżką zgłębianą przez [[nekromanta klasa|Nekromantów]]. ==== Klątwa ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 5/10 **Koszt:**10 Mana **Działanie:**1; 3; 5 wybranych przeciwników zadaje najniższe obrażenia i posiada tylko 50% POb na czas (3+MC/10) tur. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Wezwanie Szkieletu ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**25 Mana **Działanie:**Przywołuje 1;2;3 różnych Szkieletów o poziomie zbliżonym do Poziomu Gracza, by służyły Graczowi. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Ożywienie ciała ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**40; 30; 20 Mana **Działanie:**Ożywia wybraną martwą postać na polu walki, która jako Nieumarły staje po stronie Gracza. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Otworzenie ran ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**30 Mana **Działanie:**Zadaje jednemu przeciwnikowi (k4) Magicznych oraz (k4); (k6); (k8) Lekkich ran. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Skok śmierci ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**35 Mana **Działanie:**Pozwala Graczowi teleportować się o (MC/2); (MC/2+3); (MC/2+5) pól, po czym wykonać ruch i/lub atak. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Zakażenie ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Zaraża wybrany cel 1;2;3 losowymi chorobami. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Plunięcie Jadem ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Gracz tworzy kulę trucizny, która trafia przeciwnika i zatruwa go. Zatruty przeciwnik traci (10+MC); (15+MC+k6); (20+MC+k12) HP na turę w ciągu 4 tur. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Morowe Powietrze ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Gracz zatruwa powietrze na Polu Walki tak, że każda postać o charakterze ‘Dobry’ lub ‘Chaotyczny’ zadaje tylko 75%; 50%; 25% PO i posiada tylko 50%; 25%; 0% POb przez kolejne (MC/3);(MC/2); (MC) tur.\\ **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Przywołanie Rycerza Śmierci ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**70; 60; 50 Mana **Działanie:**Przywołuje na pole walki Rycerza Śmierci, by służył rzucającemu zaklęcie. Wartość: 12000 MNT i4PR**** ==== Rozsianie pleśni ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Rozsiewa zarodniki pleśni w promieniu 1;2;3 pól od Gracza, powodując bezpowrotne zniszczenie całej żywności i mikstur w ekwipunkach postaci, jednocześniezadając (MC+k4); (MC+k8); (MC+k12) PO oraz pokrywając teren pleśnią (-1 do SZY, (MC) PO każdej żywej postaci wewnątrz). Wartość: 12000 MNT i4PR**** ==== Ciemność ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**60 Mana **Działanie:**Każda jednostka na polu walki nie może użyć broni dystansowej, a jednostki o charakterze ‘Zły’ otrzymują +25%; +50%; +75% do zadawanych obrażeń. Ciemność trwa do końca walki lub do zneutralizowania odpowiednim zaklęciem lub Talentem. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR**** ==== Zombifikacja ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**75 Mana **Działanie:**Pozwala przejąć kontrolę nad przeciwnikiem o Poziomie więcej niż 2 razy niższym; niższym; o 5 wyższym od Gracza i kierować jego ruchami. Cel zaklęcia otrzymuje karę -2 do SZY i ZRĘ oraz premię +2 do SIŁ i WYT, nie może rzucać zaklęć, a co turę otrzymuje (MC+k20) PO przez następne 3;5;8 tur. Jeżeli cel umrze z powodu obrażeń zadanych przez zaklęcie, natychmiast zostaje ożywiony jako Ożywieniec i staje po stronie Gracza. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR ==== Ożywienie ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**70 Mana **Działanie:**33%; 66%; Wszyscy padli w bitwie przeciwnicy ożywają jako Nieumarli (rodzaj zależy od poziomu Gracza) i stają po stronie Gracza. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR**** ==== Wyssanie Życia ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Tajemne; 25/30 **Koszt:**90 Mana **Działanie:**Gracz odbiera przeciwnikowi (5+MC); (15+MC); (25+MC) procent jego HP i przekazuje je sobie. Nie można przekroczyć 100% ani u przeciwnika, ani u Gracza. **Wartość:**20000 MNT i 7 PR ==== Armia Ciemności ==== **Szkoła:**Ciemności, śmierci **Typ:**Bojowe **Poziom:**Tajemne; 25/30 **Koszt:**90 Mana **Działanie:**Gracz przywołuje (MC/4); (MC/2); (MC) Nieumarłych na losowych poziomach ( nie wyższych niż Gracz), by mu służyli. **Wartość:**20000 MNT i 7 PR**** ===== Ścieżka ognia ===== Ścieżka ta pozwala manipulować ogniem na wszystkie sposoby. Pyromanci i [[mag bojowy|magowie bojowi]] potrafią tworzyć ściany ognia, ciskać ognistymi kulami w przeciwników oraz zsyłać niszczący deszcz ognia i siarki. ==== Poparzenie ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 5/10 **Koszt:**30; 25; 20 Mana **Działanie:**Gracz wywołuje Poparzenie u jednego wybranego przeciwnika. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Ognisty Krąg ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**20 Mana **Działanie:**Gracz tworzy w dowolnym miejscu Pola Bitwy krąg ognia, który zadaje (k4*k6+MC); (k4*k8+MC); (k4*k10+MC) PO każdej jednostce stojącej blisko krawędzi kręgu (tzn. wewnątrz kręgu jest pole, które nie jest atakowane). **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Burza Ognista ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**25 Mana **Działanie:**Gracz strzela niewielkimi ognistymi kulami w każdego przeciwnika, zadając po (5+MC); (7+MC); (9+MC) PO. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Duch Ognia ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**25 Mana **Działanie:**Gracz zadaje dwukrotnie więcej PO przez następne (MC/6); (MC/5); (MC/4) tur. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Ogień Oczyszczenia ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**30 Mana **Działanie:**Gracz i jego sojusznicy przywracają sobie (MC); (MC+k6); (MC+2k6) HP. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Ognista tarcza ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**30 Mana **Działanie:**Pojedynczy cel zaklęcia otrzymuje (MC/3); (MC/2); (MC) mniej PO oraz zadaje (k8); (k12); (k20) PO od ognia każdemu atakującemu cel przez najbliższe 4;6;8 tur. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Magiczny wybuch ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Gracz tworzy kulę energii, która wybucha trafiając przeciwnika, zadając (MC +k8 +10); (MC +k10 +15); (MC +k12 +20) PO i obalając trafionych w promieniu 1 pola. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Wybuch przeszkody ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Gracz powoduje wybuch dowolnej przeszkody terenowej na polu walki, przez zostaje ona usunięta i zadaje (k20+ MC); (k20+ MC +5); (k20+ 1,5*MC) PO wszystkim postaciom w promieniu 1;2;3 pól od przeszkody. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Ściana Ognia ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**50 Mana **Działanie:**Gracz tworzy ścianę ognia, która ma długość 2; 4; 6 pól, a każda postać, która w nią wejdzie otrzymuje (10+2*MC) PO. Ściana utrzymuje się przez 3; 4; 5 tur. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Ognista Fala ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**60 Mana **Działanie:**Gracz wystrzeliwuje ognistą falę, która zadaje (MC+5); (MC/2*3); (MC*2) PO wszystkim przeciwnikom stojącym obok siebie na maksymalnie (MC/8) polach. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Ściana Płomieni ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**65 Mana **Działanie:**Gracz wystrzeliwuje ścianę płomieni, która rani wszystkich znajdujących się pomiędzy Graczem, a przeciwległym krańcem planszy, zadając (MC+10); (MC+20); (MC+30) PO. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR**** ==== Powołanie błędnego ognika ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**70; 60; 50 Mana **Działanie:**Przywołuje na pole walki Błędnego Ognika, by służył rzucającemu zaklęcie. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR**** ==== Żywiołak ognia ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**75; 65; 55 Mana **Działanie:**Przywołuje na pole walki Żywiołaka ognia, by służył rzucającemu zaklęcie. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR**** ==== Zamiana w ifryta ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Tajemne; 25/30 **Koszt:**100 Mana **Działanie:**Przez najbliższe 4;6;8 tur Gracz staje się duchem ognia- jest odporny na mikstury, zaklęcia (poza wodą i lodem) i strach, potrafi latać, wszystkie jego ataki zadają obrażenia od ognia, zapala każde pole, na którym stoi i dodatkowo zadaje (MC); (MC+k12); (MC+k24) PO od ognia każdej sąsiadującej postaci. **Wartość:**20000 MNT i 7 PR ==== Deszcz Ognia ==== **Szkoła:**Ciemności, ognia **Typ:**Bojowe **Poziom:**Tajemne; 25/30 **Koszt:**90 Mana **Działanie:**Gracz zsyła na Pole Walki deszcz ognia, który zadaje wszystkim postaciom (oprócz Gracza) (k20+MC); (k20+MC*2); (k20+MC*k4) PO. **Wartość:**20000 MNT i 7 PR ===== Ścieżka przywołań ===== Ścieżka przywołań przypadnie do gustu tym, którzy marzą o przywoływaniu sług z otchłannych wymiarów. Przywoływacze otaczają się demonami z innych płaszczyzn świata oraz potrafią odsyłać stworzenia przywołane przez innych. ==== Przywołanie diablika ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**25; 20; 15 Mana **Działanie:**Przywołuje na pole walki Diablika, by służył rzucającemu zaklęcie. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Sfera negacji ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**30 Mana **Działanie:**Cel staje się odporny na działanie Talentów i zaklęć przeciwnika przez czas 3;4;5 tur. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Krąg przywołań ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**20 Mana **Działanie:**Gracz tworzy krąg przywołań na dowolnym polu pola walki. Wszelkie przywołane przez Gracza stworzenia będą pojawiały się wokół kręgu oraz będą posiadały +(MC/2); (MC); (MC+10) HP więcej. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Demoniczny posłaniec ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Podróżne **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**40; 30; 20 Mana **Działanie:**Gracz powołuje demonicznego posłańca, po czym zleca mu dowolną misję na odległość, np. sprzedaży przedmiotu w mieście. Demoniczny posłaniec może wykonać tylko jedno zadanie. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Kradzież Many ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**15 Mana **Działanie:**Gracz odbiera dowolnej postaci (10+2*MC); (20+2*MC); (30+2*MC) procent aktualnej Many przeciwnika, dodając ją do własnych zasobów. Nie może to być więcej niż 100% Many przeciwnika, samemu też nie można mieć więcej niż 100%. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Zniszczenie przedmiotu ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Gracz niszczy losowy; wybrany (2) jeden z przedmiotów posiadanych przez przeciwnika. Działa jedynie na przedmioty ze zwykłych materiałów; także magiczne (3). **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Demoniczny krąg ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**50 Mana **Działanie:**Roztacza krąg w promieniu 2 pól od Gracza. Wszyscy przeciwnicy wchodzący do wewnątrz kręgu zostaną zaatakowani przez pojawiających się na sąsiednich polach wewnątrz kręgu losowe Demony. Krąg istnieje (MC/5); (MC/3); (MC/2) tur. Nie przesuwa się wraz z rzucającym. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Przywołanie demonicznych sług ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Gracz przywołuje (k4); (k6); (k8) różnych Demonów o poziomie niższym niż (MC) Gracza, by mu służyły. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Przywołanie upiornego wierzchowca ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe/Podróżne **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**50 Mana **Działanie:**Przywołuje Upiornego Wierzchowca, na którym może jeździć Gracz przez najbliższe 3;5;8 tur/dni. Statystyki Upiornego Wierzchowca: Dostępny w wyniku rzucenia zaklęcia. +5 do liczby oczek, ignoruje kary i premie terenu. Cena: Nie można handlować. Walka z jego grzbietu zapewnia premię +5% PO/pole,ale Gracz staje się podatny na ataki bronią drzewcową. +50 kg udźwigu. Wzbudza strach w przeciwnikach na sąsiednich polach. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR ==== Forma Cienia ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe/Podróżne **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**60 Mana **Działanie:**Gracz przybiera formę cienia, przez co ma (2*MC); (3*MC); (4*MC)% szans na uniknięcie trafienia w ciągu 3 tur, lub tyle samo procent szans na niezostanie złapanym podczas kradzieży bądź włamania. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR ==== Więzienie duszy ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**70 Mana **Działanie:**Pozwala przejąć kontrolę nad zmarłą postacią o Poziomie niższym niż (MC/2); (MC); (MC+Poziom) Gracza i wskrzesić ją jako Demona o Poziomie zbliżonym do Poziomu zabitej postaci. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR ==== Przyzwanie Demona ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**60 Mana **Działanie:**Przywołuje na Pole Walki 1; 2; 3 Demony, by służyły rzucającemu zaklęcie. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR ==== Przepisanie paktów ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe **Poziom:**Tajemne; 25/30 **Koszt:**90 Mana **Działanie:**Każde Stworzenie Mityczne lub przywołane przez dowolną postać na polu walki o Poziomie niższym niż Poziom Gracza przechodzi na stronę Gracza, otrzymując (MC+k6); (MC+k12); (MC+k20) PO. Jeżeli umrze w wyniku działania zaklęcia, Gracz odzyska (k30+Poziom stworzenia) Many i 1;2;3 PR. **Wartość:**20000 MNT i 7 PR ==== Schronienie Duszy ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe **Poziom:**Tajemne; 25/30 **Koszt:**100 Mana **Działanie:**Rzucone w dowolny cel pozwala otrzymać obrażenia poniżej 0 HP, lecz jedynie do poziomu -25;-50;-75 HP (tzn. cel zacznie umierać dopiero, jeżeli jego HP osiągnie -25;-50;-75 HP). Zaklęcie trwa 3;4;5 tur. Po walce cel automatycznie regeneruje się do 1 HP. **Wartość:**20000 MNT i 7 PR ==== Przeobrażenie w demona ==== **Szkoła:**Ciemności, przywołań **Typ:**Bojowe **Poziom:**Tajemne; 25/30 **Koszt:**120 Mana **Działanie:**Pozwala Graczowi przeobrazić się w wybranego Demona na czas 3;5;7 tur. **Wartość:**20000 MNT i 7 PR ===== Zobacz też ===== * [[zaklęcia]] * [[lista zaklęć magii mistycznej]] * [[lista zaklęć magii natury]] * [[lista zaklęć magii iluzji]] * [[strona główna]]