====== Lista zaklęć Magii Iluzji ====== {{Lista zaklęć Magii Iluzji.odt|Original file}} ===== Ognik ===== **Szkoła:**Iluzji **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 5/10 **Koszt:**5 Mana **Działanie:**Gracz zadaje przeciwnikowi (MI); (MI+5); (MI+10) PO. **Wartość:**2000 MNT i 1 PR ===== Ścieżka zmysłów ===== Ścieżka zmysłów służy do manipulacji wszystkimi zmysłami przeciwników i mamieniu ich umysłów. Magowie umysłu potrafią tworzyć wizje iluzorycznych przeciwników, oślepiać wrogów, a nawet otumaniać ich tak, by zaatakowali swoich pobratymców. ==== Szybki Błysk ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 5/10 **Koszt:**10 Mana **Działanie:**Gracz może teleportować się na dowolne pole Pola Walki w promieniu 4; 6; nieograniczonym od obecnej pozycji i zaatakować przeciwnika. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Halucynacje ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**25 Mana; 20 Mana; 15 Mana **Działanie:**Gracz tworzy widmo swojego sojusznika bądź siebie, które posiada 1 HP, 0 POb i 1 PO, a resztę statystyk takie jak cel. Przeciwnicy atakują najpierw widmo, a po jego śmierci dopiero inne postaci, jeśli ich Percepcja jest niższa niż MI Gracza. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Nieznośny Hałas ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**30 Mana **Działanie:**Rzucone w wybrane miejsce, tworzy magiczny hałas w promieniu 1;2;3 pól od celu. Postaci wewnątrz nie mogą rzucać zaklęć i nie nic nie słyszą (kary do Percepcji). Postaci poza kręgiem hałasu słyszą powstały hałas. Efekt utrzymuje się przez (MI/3); (MI/2); (MI) tur. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Obłok Ciszy ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe/Podróżne **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**30 Mana **Działanie:**Otacza Gracza i postaci w promieniu 1;2;3 pól okręgiem magicznej ciszy, dzięki czemu postaci w zasięgu nie wydają żadnego dźwięku podczas żadnej akcji, przez co sątrudniejsze do wykrycia (jedynie wzrok). Postaci wewnątrz słyszą dźwięki spoza kręgu ciszy. Efekt utrzymuje się przez (MI/4); (MI/3); (MI/2) tur. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Eteryczne przeszkody ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**20 Mana **Działanie:**Pozwala wyczarować Graczowi dowolną wybraną przeszkodę terenową o wielkości nie większej niż (MI/4); (MI/3); (MI/2) pól. Przeciwnicy traktują ją jako rzeczywistą, dopóki jej nie dotkną. Wyczarowana przeszkoda trwa do końca walki. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Sen ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe/Podróżne **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Natychmiast usypia wybrany pojedynczy cel. Postać śpiąca magicznym snem posiada karę –(MI/3); (MI/2); (MI) do Percepcji, jest leżąca i nieprzytomna. Wszelki atak na śpiącą postać oznacza jej wybudzenie, ale także ignoruje szanse na odparcie oraz zadaje obrażenia krytyczne. Sen kończy się po 3;6;9 turach. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Pułapka umysłu ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Krążące wokół pojedynczego celu widma i przerażające wizje powodują, że jest on unieruchomiony oraz nie może odpierać ataków przez następne (MI/4); (MI/3); (MI/2) tur. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Oślepienie ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Oślepia 1 wybranego przeciwnika na czas (MI/5); (MI/4); (MI/3) tur. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Przerażająca Postać ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**50 Mana **Działanie:**Postać Gracza wydaje się przeciwnikom przerażająca, dlatego będzie wzbudzała strach w promieniu 1;2;3 pól przez najbliższe (MI/5); (MI/4); (MI/2) tur. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Absorpcja Magii ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**60 Mana **Działanie:**Rzucone na Gracza bądź sojusznika niweluje efekty działających i rzucanych na niego zaklęć w ciągu 3;4;5 tur, jednocześnie przywracając 25%; 50%; 75% Many zużytej do rzucenia danego zaklęcia Graczowi. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Magiczne oszołomienie ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**50 Mana **Działanie:**Magicznie oszołomiony przeciwnik posiada jedynie (100-2*MI; 100-3*MI; 100-4*MI) procent POb, zadaje (100-2*MI; 100-3*MI; 100-4*MI) procent PO i jego Szybkość spada o 1;2;3 na czas 3;4;5 tur. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Wyimaginowani przeciwnicy ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**60 Mana **Działanie:**Gracz tworzy (MI/8); (MI/6); (MI/4) widm różnych słabych stworzeń, których PO, POb oraz HP wynosi 1. Przeciwnicy najpierw zaatakują widma, jeśli ich Percepcja jest niższa niż MI Gracza. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR ==== Berserk ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**70 Mana **Działanie:**Gracz rzuca zaklęcie na jednego przeciwnika o Poziomie niższym od Poziomu Gracza, a on będzie atakował najbliższą siebie postać, bez względu na to, czy to sojusznik, czy nie. Czas trwania wynosi 2; 3; 5 tur. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR ==== Klonowanie ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe **Poziom:**Tajemne; 25/30 **Koszt:**75 Mana **Działanie:**Gracz może sklonować siebie lub dowolnego sojusznika. Klon posiada takie same statystyki, jak oryginał, lecz trwa tylko (MI/5); (MI/4); (MI/3) tur. **Wartość:**20000 MNT i 7 PR ==== Obłąkanie ==== **Szkoła:**Iluzji, zmysłów **Typ:**Bojowe **Poziom:**Tajemne; 25/30 **Koszt:**80 Mana **Działanie:**Gracz rzuca zaklęcie na (MI/6) przeciwników. Każdy obłąkany atakuje najbliższą jednostkę, zadaje 75% PO i posiada tylko 50% POb. Jego Szybkość spadnie o -3. Obłąkanie trwa (MI/10); (MI/7); (MI/5) tur. **Wartość:**20000 MNT i 7 PR ===== Ścieżka błyskawic ===== Ścieżka błyskawic zawiera zaklęcia służące do manipulacji błyskawicami i energią elektryczną- bez względu na to, czy chodzi o miotanie błyskawic z dłoni po przywoływanie niszczącej burzy. ==== Iskra ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 5/10 **Koszt:**10 Mana **Działanie:**Gracz zadaje (MI);(MI+5);(MI+10) PO jednemu z przeciwników, po czym między wszystkie postaci stojące w promieniu 2 od ofiary otrzymują 50% zadanych PO. **Wartość:**5000 i 2 PR ==== Błysk ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**20 Mana; 15 Mana; 10 Mana **Działanie:**Gracz może teleportować się na dowolne miejsce Pola Bitwy. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Błyskawica ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**20 Mana **Działanie:**Gracz zadaje przeciwnikowi (5+MI); (15+MI); (20+MI) PO. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Dłonie błyskawic ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**30 Mana **Działanie:**Gracz zadaje (MI+2k6); (MI+4k6); (MI+6k6) PO od błyskawic wszystkim postaciom na trzech polach przed Graczem. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Piorun Kulisty ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**35 Mana **Działanie:**Gracz strzela w przeciwnika piorunem kulistym, który zadaje (MI/2*3) PO, a potem rozszczepia się, raniąc 3 najbliższe celowi postaci, zadając każdemu 25%; 50%; 75% PO zaklęcia. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Grzmot ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**30 Mana **Działanie:**Gracz zsyła piorun w wybrane miejsce pola walki, a postać się tam znajdująca otrzymuje (MI+k12); (MI+k20); (MI+k30) PO od błyskawic. Postaci na sąsiednich polach otrzymują połowę obrażeń obszaru centralnego. Wszyscy trafieni są oślepieni w najbliższej turze. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Piorun w żyłach ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**25 Mana **Działanie:**Zwiększa Szybkość wybranej postaci o +(MI/4); (MI/3); (MI/2) na czas 3;4;5 tur. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Pole Siłowe ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**25 Mana **Działanie:**Tworzy na Polu Walki Pole Siłowe, nie dające się przekroczyć. Niemożliwe jest strzelanie przez Pole. Długość Pola wynosi (1+MI/5); (1+MI/4); (1+MI/3) pól. Może mieć dowolny kształt, ale nie może być podzielone. Stworzone Pole pozostaje do końca walki. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Grom ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Gracz zadaje MI/2+k4*k4); (MI/2+k6*k4); (MI/2+k6*k6) PO jednemu z przeciwników, a przy okazji zmniejsza jego POb do poziomu 50% na czas 4 tur. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Krąg Błyskawic ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**50 Mana **Działanie:**Otacza dowolny cel kręgiem błyskawic, zadając (MI);(2*MI/3);(2*MI) PO każdej postaci stojącej w kręgu poza jego środkiem. Czar trwa 2;3;4 tury, a krąg przesuwa się wraz z celem zadając obrażenia. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Miecz bogów ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**50 Mana **Działanie:**Pozwala naładować dzierżony przez Gracza miecz energią błyskawic, dzięki czemu kolejny atak zada obrażenia krytyczne oraz dodatkowe (MI); (2*MI); (3*MI) PO od błyskawic celowi ataku, a postaci wokół celu poza Graczem otrzymają połowę obrażeń od błyskawic i pozostaną oślepione w najbliższej turze. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Tarcza Gromu ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**50 Mana **Działanie:**Rzucone na siebie bądź sojusznika otacza go sferą z błyskawic, która zadaje (MI/2; MI; 2*MI) PO każdej postaci, który zbliży się do niego na odległość 1;2;3 przez czas 3;4;5 tur. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Przywołanie żywego pioruna ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**70; 60; 50 Mana **Działanie:**Przywołuje na pole walki Żywego Pioruna, by służył rzucającemu zaklęcie. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR ==== Łańcuch piorunów ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**70 Mana **Działanie:**Rzucone na przeciwnika o Poziomie niższym niż (MI) Gracza unieruchamia go na czas 4;6;8 tur zadając (MI+k10); (MI+2k10); (MI+3k10) PO od błyskawic na turę, a każda sąsiadująca postać otrzyma połowę obrażeń od błyskawic. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR ==== Burza ==== **Szkoła:**Iluzji, błyskawic **Typ:**Bojowe **Poziom:**Tajemne; 25/30 **Koszt:**80 Mana **Działanie:**Gracz zsyła burzę na Pole Walki, zadając każdej postaci (MI/2*3); (MI*2); (MI*3) PO, a do tego oślepia 50% przeciwników na czas 2;4;6 tur. **Wartość:**20000 MNT i 7 PR ===== Ścieżka powietrza ===== Ścieżka powietrza pozwala manipulować powietrzem, czyli zsyłać zdecydowane, lecz pomyślne wiatry podczas podróży morskiej lub tornada niszczące wszystko na swojej drodze. ==== Przyśpieszenie ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 5/10 **Koszt:**20 Mana **Działanie:**Zwiększa Szybkość celu; drużyny (3) o +(MI/3); (MI/2); (MI) na czas 3;4;5 tur. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Podmuch Wiatru ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Bojowe/Podróżne **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**25 Mana **Działanie:**Zwiększa Szybkość celu o (1+MI/3); (2+MI/3); (3+MI/3) na czas 3;4;5 tur, a na mapie świata dodaje +(1+MI/3); (2+MI/3); (3+MI/3) oczek w danym dniu. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Sokole Oko ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Bojowe **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**30 Mana **Działanie:**Cel zadaje maksymalne obrażenia bronią dystansową przez (MI/3); (MI/3+1); (MI/3+2) tur, a zaklęcia agresywne zadają o +25%; +33%; +50% PO więcej. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Sprzyjający wiatr ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Podróżne **Poziom:**Łatwe; 7/12 **Koszt:**30 Mana **Działanie:**Zapewnia pomyślny i wiejący w odpowiednim kierunku i z odpowiednią siłą wiatr podczas podróży morskiej w danym dniu. **Wartość:**5000 MNT i 2 PR ==== Skok ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Podróżne **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**35 Mana **Działanie:**Gracz i jego drużyna może przesunąć się o (MI/2); (MI/2+2); (MI/2+4) oczek. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Orkan ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Podróżne **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Gracz tworzy niewielki cyklon, który obala wszystkie postaci w promieniu 1 od celu (który nie jest atakowany- zaklęcie ma kształt kręgu), przesuwa je o 1;2;3 pola na zewnątrz oraz zadaje im (MI+k6); (MI+2k6); (MI+3k6) PO od błyskawic. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Przeciwny wiatr ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Podróżne **Poziom:**Łatwe; 10/15 **Koszt:**40 Mana **Działanie:**Wszystkie pociski wystrzeliwane przez przeciwników nie trafiają celu przez następne (MI/5); (MI/4); (MI/3) tur. **Wartość:**8000 MNT i 3 PR ==== Krzepiący zefir ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**60 Mana **Działanie:**Gracz i jego drużyna odzyskują (MI+10); (MI+25); (MI+33)% swojej maksymalnej Many i HP. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Powrócenie ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Podróżne **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**50 Mana; 45 Mana; 40 Mana **Działanie:**Gracz i jego drużyna może powrócić do ostatnio odwiedzanego miasta. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Lewitacja ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**50 Mana **Działanie:**Gracz wznosi się ponad pole bitwy, przez co może przelatywać nad przeszkodami i innymi postaciami oraz może zostać zaatakowany tylko na odległość lub postaci latające przez (MI/5); (MI/4); (MI/3) tur. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Chmura Dymu ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 15/20 **Koszt:**50 Mana **Działanie:**Cel otaczany jest chmurą dymu o promieniu 2;3;4, a każda postać wewnątrz ma 50% szans na uniknięcie trafienia postaci innej niż rzucający zaklęcie (tzn. jeżeli w chmurze dymu znajdzie się wróg, rzucający zaklęcie trafia go na normalnych zasadach) w ciągu 3;4;5 tur. **Wartość:**12000 MNT i 4 PR ==== Żywiołak powietrza ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**75; 65; 55 Mana **Działanie:**Przywołuje na pole walki Żywiołaka powietrza, by służył rzucającemu zaklęcie. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR**** ==== Fala Światła ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Bojowe **Poziom:**Trudne; 17/22 **Koszt:**70 Mana **Działanie:**Gracz zalewa Pole Walki falą światła, zadającą (MI+Poziom) PO, ale dodatkowo oślepiającą przeciwników na czas 2; 3; 4 tur. Fala Światła rani postaci znajdujące się na polach w kształcie trójkąta, gdzie w odległości 1 od Gracza ma szerokość 3, w odl. 2 jest to 5, 3 to 7, 4 to 9, 5 to 11 pól. **Wartość:**15000 MNT i 5 PR ==== Podróż w chmurach ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Bojowe **Poziom:**Tajemne; 25/30 **Koszt:**100 Mana **Działanie:**Gracz i jego drużyna wskakują na nadciągającą chmurę i przenoszą się w dowolne miejsce w promieniu (MI); (MI+10); (MI+20) oczek. **Wartość:**20000 MNT i 7 PR ==== Huragan ==== **Szkoła:**Iluzji, powietrza **Typ:**Bojowe **Poziom:**Tajemne; 25/30 **Koszt:**100 Mana **Działanie:**Potężny wiatr wyrywa wszystkie drzewa na polu walki i przewraca je (może upaść na postać i zadać (k30+30) PO), zmniejsza Szybkość postaci o -5, wymiata małe postaci (jeśli niczego się nie trzymają), płoszy wierzchowce przeciwnika (uciekają) i zadaje (MI+2k20);(MI+2k20+20); (MI+2k20+40) PO od odłamków wszystkim nieosłoniętym postaciom przez następne 2;3;4 tury. **Wartość:**20000 MNT i 7 PR ===== Zobacz też ===== * [[zaklęcia]] * [[lista zaklęć magii mistycznej]] * [[lista zaklęć magii ciemności]] * [[lista zaklęć magii natury]] * [[strona główna]]