====== Podróże i teren ====== Drużyna może poruszać się w dowolnym kierunku. Zasięg ruchu danego dnia określany jest wzorem (2k6 ±modyfikator terenu ±modyfikator wierzchowców ±pozostałe modyfikatory). Odległości podane są w //oczkach//- tradycyjnej krasnoludzkiej jednostce odległości, równej ok. 3 km (10 strzałów z łuku, 1/4 staji mongolskiej). ==== Teren ==== Podczas poruszania się pod uwagę bierze się teren startowy. W przypadku Gór i Wzgórz oraz Szlaków i Brukowanych Gościńców, jest to modyfikator dodatkowy- poza nimi w ruch wlicza się także ich pokrycie (np. zalesione góry to -7 oczek, a stepowe wzgórza +0). * Góry: -5 do liczby oczek * Wzgórza: -1 do liczby oczek. * Szlak: +1 do liczby oczek. * Gościniec: +2 do liczby oczek. * Bagna: -3 do liczby oczek, ignoruje premie wierzchowców lądowych. Podczas marszu 25% szans na ugrzęźnięcie na czas jednego dnia. * Dżungla: -4 do liczby oczek, ignoruje premie wierzchowców lądowych. * Stepy: +1 do liczby oczek. * Pustynie: -2 do liczby oczek. * Łąki, pola uprawne: +0 do liczby oczek. * Lasy: -3 do liczby oczek. * Tundra: -2 do liczby oczek wiosną i jesienią, latem -3 i 25% szans na ugrzęźnięcie na jeden dzień, zimą +0. ===== Zobacz też ===== * [[Wierzchowce]] * [[System]]