Spis treści

Karty jednostek- Kazachstan

Okres: 2012-

Liniowe

Kompania piechoty

Piechota

Atak4/8Obrona2/0Zasięg strzału500
Zasięg ruchu30TypStrzelcyUzbrojenieKarabin powtarzalny
Stan30Niechęć10WyszkolenieRegularni
Wartość punktowa24
FormacjeTyraliera
ZdolnościBagnety +3
Rozkazy specjalne
Kompania grenadierów

Grenadierzy

Atak5/8Obrona2/0Zasięg strzału500
Zasięg ruchu30TypStrzelcyUzbrojenieKarabin powtarzalny
Stan30Niechęć8WyszkolenieWeterani
Wartość punktowa30
FormacjeTyraliera
ZdolnościBagnety +4
Rozkazy specjalneGranaty, Szturm

Lekka piechota

Atak0/10Obrona2/0Zasięg strzału500
Zasięg ruchu30TypStrzelcyUzbrojenieKarabin powtarzalny
Stan30Niechęć8WyszkolenieWeterani
Wartość punktowa21
FormacjeTyraliera
Zdolności
Rozkazy specjalne
Kompania żuawów 1. Pułku Żuawów z Karagandy
Kompania żuawów 3. Pułku Żuawów Astańskiego

Żuawi

Atak5/7Obrona1/0Zasięg strzału450
Zasięg ruchu30TypStrzelcyUzbrojenieKarabin jednostrzałowy
Stan30Niechęć8WyszkolenieWeterani
Wartość punktowa29
FormacjeŚcisła formacja, Tyraliera
ZdolnościCzarny proch, Bagnety +2, Inspirujący przykład
Rozkazy specjalne

Piechota morska

Atak5/7Obrona2/0Zasięg strzału450
Zasięg ruchu30TypStrzelcyUzbrojenieKarabin jednostrzałowy
Stan30Niechęć8WyszkolenieWeterani
Wartość punktowa28
FormacjeŚcisła formacja, Tyraliera
ZdolnościCzarny proch, Bagnety +2
Rozkazy specjalne

Strzelcy górscy

Atak5/8Obrona3/0Zasięg strzału500
Zasięg ruchu30TypStrzelcyUzbrojenieKarabin powtarzalny
Stan30Niechęć8WyszkolenieWeterani
Wartość punktowa32
FormacjeŚcisła formacja, Tyraliera
ZdolnościBagnety +2, Ignoruje kary terenu (Stromy stok, Skałki)
Rozkazy specjalneSprzęt wspinaczkowy

Piechota lotnicza

Atak3/7Obrona1/0Zasięg strzału450
Zasięg ruchu30TypStrzelcyUzbrojenieKarabin jednostrzałowy
Stan30Niechęć12WyszkolenieDrugoliniowa
Wartość punktowa21
FormacjeŚcisła formacja, Tyraliera
ZdolnościCzarny proch, Bagnety +2
Rozkazy specjalne

Milicja

Atak3/6Obrona1/0Zasięg strzału450
Zasięg ruchu30TypStrzelcyUzbrojenieKarabin jednostrzałowy
Stan30Niechęć12WyszkolenieDrugoliniowa
Wartość punktowa20
FormacjeLuźny szyk, Ścisła formacja
ZdolnościCzarny proch, Bagnety +1
Rozkazy specjalne
Kompania Gwardii Narodowej

Gwardia Narodowa (strzelcy)

Atak2/5Obrona0/0Zasięg strzału350
Zasięg ruchu30TypStrzelcyUzbrojenieKarabin kapiszonowy
Stan30Niechęć15WyszkoleniePoborowi
Wartość punktowa13
FormacjeLuźny szyk, Ścisła formacja
ZdolnościCzarny proch
Rozkazy specjalne

Gwardia Narodowa (kosynierzy)

Atak4/-Obrona0/0Zasięg strzału-
Zasięg ruchu30TypStrzelcyUzbrojenieKosa bojowa
Stan30Niechęć15WyszkoleniePoborowi
Wartość punktowa10
FormacjeŚcisła formacja
ZdolnościWłócznie
Rozkazy specjalne
ASCII
Szwadron ułanów

Ułani

Atak6/7Obrona2/0Zasięg strzału450
Zasięg ruchu60/30TypLekka kawaleriaUzbrojenieKarabinek powtarzalny
Stan20Niechęć7WyszkolenieRegularni
Wartość punktowa29
FormacjeLuźny szyk, Ścisła formacja (tylko konny), Tyraliera (tylko spieszony)
ZdolnościLance +4
Rozkazy specjalneSzarża, Na koń/z konia

Szwoleżerowie

Atak6/4Obrona3/0Zasięg strzału100
Zasięg ruchu60/30TypLekka kawaleriaUzbrojenieRewolwer
Stan20Niechęć5WyszkolenieWeterani
Wartość punktowa29
FormacjeLuźny szyk, Tyraliera (tylko spieszony)
ZdolnościCzarny proch
Rozkazy specjalneSzarża, Na koń/z konia

Dragoni

Atak4/6Obrona2/0Zasięg strzału500
Zasięg ruchu60/30TypLekka kawaleriaUzbrojenieKarabin powtarzalny
Stan20Niechęć7WyszkolenieRegularni
Wartość punktowa24
FormacjeLuźny szyk, Tyraliera (tylko spieszony)
Zdolności
Rozkazy specjalneSzarża, Na koń/z konia

Kirasjerzy

Atak8/4Obrona2/4Zasięg strzału100
Zasięg ruchu60/30TypCiężka kawaleriaUzbrojenieRewolwer
Stan20Niechęć5WyszkolenieWeterani
Wartość punktowa32
FormacjeLuźny szyk, Ścisła formacja
Zdolności
Rozkazy specjalneSzarża, Na koń/z konia

Jeźdźcy polni

Atak3/5Obrona1/0Zasięg strzału350
Zasięg ruchu60/30TypLekka kawaleriaUzbrojenieKarabin kapiszonowy
Stan20Niechęć10WyszkoleniePoborowi
Wartość punktowa18
FormacjeLuźny szyk
ZdolnościCzarny proch, Harcownik
Rozkazy specjalneSzarża, Na koń/z konia

Saperzy

Atak3/6Obrona2/0Zasięg strzału450
Zasięg ruchu30TypWsparcieUzbrojenieKarabinek jednostrzałowy
Stan30Niechęć10WyszkolenieRegularni
Wartość punktowa26
FormacjeTyraliera
ZdolnościCzarny proch
Rozkazy specjalnePrzeprawa, Miner, Ładunki

Gwardia Królewska

Atak6/9Obrona3/0Zasięg strzału500
Zasięg ruchu30TypStrzelcyUzbrojenieKarabin powtarzalny
Stan30Niechęć8WyszkolenieWeterani
Wartość punktowa31
FormacjeTyraliera
ZdolnościBagnety +4, Elita
Rozkazy specjalne

Wsparcie

Zwiadowcy

Atak2/4Obrona2/0Zasięg strzału350
Zasięg ruchu60/30TypWsparcieUzbrojenieKarabinek jednostrzałowy
Stan10Niechęć8WyszkolenieRegularni
Wartość punktowa25
FormacjeTyraliera
ZdolnościMały cel
Rozkazy specjalneLornetki, Na koń/z konia

Obserwatorzy

Atak2/4Obrona2/0Zasięg strzału350
Zasięg ruchu30TypWsparcieUzbrojenieKarabinek jednostrzałowy
Stan3Niechęć6WyszkolenieRegularni
Wartość punktowaJak artyleria
FormacjeTyraliera
ZdolnościObserwator artylerii, Mały cel
Rozkazy specjalneLornetki, Telefon

Kartaczownica wz. 63

Atak broni głównej10Obrona3/0Zasięg strzału650
Atak broni załogi3/3Zasięg strzału350
Zasięg ruchu5TypKarabin maszynowyUzbrojenie załogiKarabinek jednostrzałowy
Stan4Niechęć8WyszkolenieRegularni
Wartość punktowa30
Formacje
ZdolnościCzarny proch, Podstawa kołowa
Rozkazy specjalneRozstawienie

Ckm wz. 88

Atak broni głównej12Obrona6/0Zasięg strzału650
Atak broni załogi3/3Zasięg strzału350
Zasięg ruchu5TypKarabin maszynowyUzbrojenie załogiKarabinek jednostrzałowy
Stan4Niechęć8WyszkolenieRegularni
Wartość punktowa40
Formacje
ZdolnościPodstawa kołowa
Rozkazy specjalneRozstawienie
Ckm wz. 90

Ckm wz. 90

Atak broni głównej14Obrona2/0Zasięg strzału650
Atak broni załogi3/3Zasięg strzału350
Zasięg ruchu20TypKarabin maszynowyUzbrojenie załogiKarabinek jednostrzałowy
Stan6Niechęć8WyszkolenieRegularni
Wartość punktowa50
Formacje
ZdolnościMały cel
Rozkazy specjalneRozstawienie

Dowództwo

Sztab batalionu Gwardii Narodowej
Sztab batalionu Żuawów

Sztab batalionu

Atak2/2Obrona3/0Zasięg strzału100
Zasięg ruchu30TypDowództwoUzbrojenieRewolwer
Stan10Niechęć10WyszkolenieWeterani
Dowodzenie3Inicjatywa7
Wartość punktowa3
FormacjeLuźny szyk, Tyraliera
ZdolnościMały cel
Rozkazy specjalnePrzegrupowanie, Poderwanie, Lornetki, Telefon

Sztab pułku

Atak2/3Obrona3/1Zasięg strzału100
Zasięg ruchu30TypDowództwoUzbrojenieRewolwer
Stan15Niechęć12WyszkolenieWeterani
Dowodzenie5Inicjatywa8
Wartość punktowa10
FormacjeLuźny szyk, Tyraliera
Zdolności
Rozkazy specjalnePrzegrupowanie, Poderwanie, Lornetki, Telefon
ASCII
Sztab pułku kawalerii

Sztab pułku (konny)

Atak2/4Obrona3/2Zasięg strzału100
Zasięg ruchu60/30TypDowództwoUzbrojenieRewolwer
Stan10Niechęć12WyszkolenieWeterani
Dowodzenie5Inicjatywa8
Wartość punktowa10
FormacjeLuźny szyk, Tyraliera (tylko spieszony)
Zdolności
Rozkazy specjalnePrzegrupowanie, Poderwanie, Na koń/z konia, Lornetki, Telefon

Artyleria

Armata 77 mm wz. 16

Atak broni załogi3/4Obrona4/0Zasięg strzału350
Zasięg ruchu5TypArtyleria lekkaUzbrojenie załogiKarabinek jednostrzałowy
Stan7Niechęć7WyszkolenieRegularni
Wartość punktowa50Klasa transportu3
Rozkazy specjalneRozstawienie
AmunicjaOdłamkowy, Ppanc, Szrapnel, Kartacz, Dymny, Oświetlający
NabójOdłamkowyZasięg10300Celność6Rozrzut8Wybuch16
NabójPrzeciwpancernyZasięg3000Celność6Rozrzut-Wybuch-
Przebijalność100 m250 m500 m1000 m
-3015105
NabójSzrapnelZasięg10300Celność5Rozrzut20Wybuch20 (Obszarowy)
NabójKartaczZasięg100Celność6Rozrzut20Wybuch24 (Obszarowy)

Armata 76,2 mm wz. 96

Atak broni załogi3/4Obrona4/0Zasięg strzału350
Zasięg ruchu5TypArtyleria lekkaUzbrojenie załogiKarabinek jednostrzałowy
Stan7Niechęć7WyszkolenieRegularni
Wartość punktowa50Klasa transportu3
Rozkazy specjalneRozstawienie
AmunicjaOdłamkowy, Ppanc, Szrapnel, Kartacz, Dymny, Oświetlający
NabójOdłamkowyZasięg6500Celność7Rozrzut12Wybuch16
NabójPrzeciwpancernyZasięg3000Celność6Rozrzut-Wybuch-
Przebijalność100 m250 m500 m1000 m
-3015105
NabójSzrapnelZasięg6500Celność5Rozrzut20Wybuch20 (Obszarowy)
NabójKartaczZasięg100Celność6Rozrzut20Wybuch25 (Obszarowy)

Armata 120 mm wz. 78

Atak broni załogi3/4Obrona1/0Zasięg strzału350
Zasięg ruchuNieruchomyTypArtyleria ciężkaUzbrojenie załogiKarabinek jednostrzałowy
Stan9Niechęć5WyszkolenieRegularni
Wartość punktowa100Klasa transportu4
ZdolnościOdrzut -4
Rozkazy specjalneRozstawienie
AmunicjaOdłamkowy, Szrapnel, Dymny
NabójOdłamkowyZasięg12400Celność6Rozrzut16Wybuch24
NabójSzrapnelZasięg12400Celność5Rozrzut25Wybuch30 (Obszarowy)

Armata 127 mm wz. 12

Atak broni załogi3/4Obrona1/0Zasięg strzału350
Zasięg ruchuNieruchomyTypArtyleria ciężkaUzbrojenie załogiKarabinek jednostrzałowy
Stan9Niechęć5WyszkolenieRegularni
Wartość punktowa120Klasa transportu4
Rozkazy specjalneRozstawienie
AmunicjaOdłamkowy, Szrapnel, Dymny
NabójOdłamkowyZasięg15000Celność8Rozrzut12Wybuch30
NabójSzrapnelZasięg15000Celność5Rozrzut25Wybuch30 (Obszarowy)

Armata górska 76,2 mm

Atak broni załogi3/4Obrona2/0Zasięg strzału350
Zasięg ruchu10TypArtyleria lekkaUzbrojenie załogiKarabinek jednostrzałowy
Stan6Niechęć8WyszkolenieWeterani
Wartość punktowa60Klasa transportu2
ZdolnościArtyleria juczna
Rozkazy specjalneRozstawienie
AmunicjaOdłamkowy, Szrapnel, Dymny, Oświetlający
NabójOdłamkowyZasięg8000Celność4Rozrzut16Wybuch16
NabójSzrapnelZasięg8000Celność4Rozrzut20Wybuch20 (Obszarowy)

Moździerz 81 mm wz. 1897

Atak broni załogi3/4Obrona1/0Zasięg strzału350
Zasięg ruchu20TypMoździerzUzbrojenie załogiKarabinek jednostrzałowy
Stan5Niechęć5WyszkolenieRegularni
Wartość punktowa60
Rozkazy specjalneRozstawienie
AmunicjaOdłamkowy,Dymny
NabójOdłamkowyZasięg2500Celność7Rozrzut6Wybuch10
Galeria Artylerii
Armata 77 mm wz. 16Armata 76,2 mm wz. 96Moździerz 81 mm wz. 1897

Pojazdy

Taczanka ckm

Atak12Obrona5/0Zasięg strzału650
Zasięg ruchu30TypKonny (trzykonny)UzbrojenieKarabin maszynowy
Załoga3Niechęć8WyszkolenieRegularni
Ładowność-Typ transportu-
Pancerz-
Wartość punktowa70
ZdolnościBroń z tyłu
Rozkazy specjalne

Wóz taborowy

Atak-Obrona3/0Zasięg strzału-
Zasięg ruchu20TypKonny (dwukonny)Uzbrojenie-
Załoga2Niechęć4WyszkolenieRegularni
Ładowność1Typ transportuOtwarty
Pancerz-
Wartość punktowa10
Zdolności
Rozkazy specjalne

Zaprzęg sześciokonny

Atak-Obrona1/0Zasięg strzału-
Zasięg ruchu20TypKonny (sześciokonny)Uzbrojenie-
Załoga4Niechęć4WyszkolenieRegularni
Ładowność3Typ transportuHolowany
Pancerz-
Wartość punktowa10
Zdolności
Rozkazy specjalne

Zaprzęg ośmiokonny

Atak-Obrona1/0Zasięg strzału-
Zasięg ruchu20TypKonny (ośmiokonny)Uzbrojenie-
Załoga5Niechęć4WyszkolenieRegularni
Ładowność4Typ transportuHolowany
Pancerz-
Wartość punktowa10
Zdolności
Rozkazy specjalne

Muły juczne

Atak-Obrona0/0Zasięg strzału-
Zasięg ruchu30TypKonnyUzbrojenie-
Załoga5Niechęć8WyszkolenieRegularni
Ładowność2Typ transportuJuki
Pancerz-
Wartość punktowa10
ZdolnościMoże wchodzić na strome stoki
Rozkazy specjalne