Spis treści

Waluty i płatność

System walut w MM2 wyróżnia się spośród systemów płatniczych innych gier RPG, gdyż każde państwo posiada swoją własną walutę. Podręczniki najczęściej posługują się mongolskim tugrikiem (MNT) w sytuacjach, gdy określana jest wartość przedmiotu, nagrody lub kary. W czasie gry liczba ta powinna zostać przeliczona i podana w walucie używanej na danym terytorium.

Waluty Drugiego Świata według terytorium

Mongolia

Jednostką płatniczą jest tugrik (MNT). Jest to jedyny pieniądz papierowy, dlatego jest niewymienialny na pozostałe waluty. Pełni rolę pieniądza systemowego- w nim podane są wszystkie wartości w podręcznikach. W obiegu znajdują się banknoty 10, 20, 50, 100, 500, 1000, 5000, 10000 i 20000 MNT. Na każdym z nich znajduje się ilustracja przedstawiająca jeden z tytułów Kalifa:

Kazachstan

W użyciu jest tenge (KZT), wybijany ze srebra. 1 KZT = 5 MNT. Występują monety o nominałach 1, 3, 5, 10, 25, 50, 100, 500, i 1000 KZT.

Szymperium

Leonia

Cesarstwo

Dodatkowo wybija się:

Zaiszymie

Hospodarstwo

Elfowie

Tomalia, Zakrzacja, Krasnoludowie

Krasnoludzkie:

Zobacz też