Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Nowa wersja | Poprzednia wersja | ||
almanach_wiedzy_o_mongolii [2013/01/30 20:35] patryk utworzono |
almanach_wiedzy_o_mongolii [2014/10/26 18:27] (aktualna) patryk [Tom III] |
||
---|---|---|---|
Linia 1: | Linia 1: | ||
====== Almanach Wiedzy o Mongolii ====== | ====== Almanach Wiedzy o Mongolii ====== | ||
- | **Almanach Wiedzy o Mongolii**, w skrócie **Almanach**- największe źródło pisane zawierające informacje na temat świata //Mongolian Mercenaries// | + | **Almanach Wiedzy o Mongolii**, w skrócie **Almanach**- największe źródło pisane zawierające informacje na temat świata //Mongolian Mercenaries// |
Każdy tom Almanachu zawiera informacje na temat dowolnie wybranego przez autora zagadnienia, | Każdy tom Almanachu zawiera informacje na temat dowolnie wybranego przez autora zagadnienia, | ||
[[Mongolopedia]] jest elektronicznym odpowiednikiem Almanachu. | [[Mongolopedia]] jest elektronicznym odpowiednikiem Almanachu. | ||
Linia 10: | Linia 10: | ||
* //Typowe uzbrojenie mongolskie// | * //Typowe uzbrojenie mongolskie// | ||
* // | * // | ||
- | * // | + | * // |
* // | * // | ||
* //Mongolska gospodarka rolna// | * //Mongolska gospodarka rolna// | ||
Linia 34: | Linia 34: | ||
* //Ubiór// | * //Ubiór// | ||
* //Pismo mongolskie// | * //Pismo mongolskie// | ||
+ | Kolejna część pierwszego tomu porusza najróżniejsze, | ||
+ | * //Algorytm Mohammeda Mustafy Szamana// | ||
+ | * //Żarty mongolskie// | ||
+ | * // | ||
+ | * //Fauna Imperium// | ||
+ | * //Choroby// | ||
+ | * //Ułan Bator// | ||
+ | * //Karta Praw Podstawowych Kalifa// | ||
+ | * //Mongolski Assasyn w akcji// | ||
+ | * // | ||
+ | * //Najnowsze wynalazki i nowinki techniczne// | ||
+ | * //Wielka Pompa// | ||
+ | Tom I zawiera też niezwykle cenne, pierwsze wersje tekstów dwóch pieśni: | ||
+ | * //Gaude Mater Mongolia// | ||
+ | * // | ||
+ | Ostatnie dwa fragmenty wyraźnie są dziełem innego autora, lecz stanowią ważne źródło wiedzy na dane tematy: | ||
+ | * //Struktura społeczna Imperium// | ||
+ | * // | ||
+ | ==== Tom II ==== | ||
+ | Strona tytułowa II Tomu nawiązuje do poprzedniej części Almanachu. Ciekawostką z pewnością jest fakt, że całość jest dziełem jednego autora. Ten tom posiada także barwne ilustracje, co należy do rzadkości. | ||
+ | Zgodnie z kolejnością tematów, zawarte następujące rozdziały: | ||
+ | * //Wołko Kołko 666// | ||
+ | * // | ||
+ | * //Opera " | ||
+ | * //JESTEŚ GŁUPSZY OD SAMEGO SIEBIE//- pierwszy obrazek o takiej treści, porusza swoim realizmem i głębokością treści, stanowi niedościgniony wzór do naśladowania, | ||
+ | * //Flora Mongolii// | ||
+ | Następnie można wyodrębnić część poświęconą grom i rozrywce: | ||
+ | * //Szachy mongolskie// | ||
+ | * //Brydż mongolski// | ||
+ | * //Oddaj mu swoje honory// | ||
+ | Kolejne fragmenty poświęcone są różnorodnym tematom: | ||
+ | * //Jurty piętrowe// | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * //Ajmaki Imperium//- główna część tej części Almanachu. Zawiera dane (ludność, powierzchnia, | ||
+ | * //Prowincje Imperium//- jak wyżej, lecz odnośnie prowincji, | ||
+ | * //Sztandary bojowe różnych formacji//- kolejny fragment zawierający barwne ilustracje, | ||
+ | * //Wnętrze jurty// | ||
+ | * //Stopnie wojskowe w Gwardii Chana// | ||
+ | * //Mongolski system podatkowy// | ||
+ | * //Jeźdźcy Mongokalipsy// | ||
+ | * // | ||
+ | * //Kanon sztuki mongolskiej// | ||
+ | * //Kuchnia mongolska// | ||
+ | * // | ||
+ | * //Najdalszy zasięg wypraw mongolskich i ich skutki// | ||
+ | * // | ||
+ | * //Mohammed Mędrzec//- przedstawienie doświadczenia z marchwią i wodą oligoceńską, | ||
+ | * // | ||
+ | * //Rasy, klasy zawody (MM:tOT)//- materiał dodatkowy do [[MM:tOT]], przedstawiający wszystkie dostępne rasy i klasy wraz z premiami umiejętności; | ||
+ | ==== Tom III ==== | ||
+ | Tom III jest największy pod względem objętości ze wszystkich tomów. Powoli zauważa się zmianę celu istnienia Almanachu- zamiast źródła wiedzy o Imperium staje się zeszytem koncepcyjnym zawierającym dane z gier Kalisoftu, takich jak MM czy K&K. | ||
+ | * Początek jest kontynuacją rodziału //Rasy, klasy, zawody (MM:tOT)//- od Chińczyka-Żeglarza do Szeolity-Zeloty. | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * III Tom Almanachu zawiera także kilka scenariuszy dzieł scenicznych, | ||
+ | * //Musical Wołko- kostiumy//- **ilustracje barwne** | ||
+ | * //Walet kierowy- operetka tragiczna w 3 aktach// | ||
+ | * //Walet kierowy- libretto// | ||
+ | * //Kalifie, Kalifie//- pieśń | ||
+ | * //Jesteś głupszy o samego siebie, po raz drugi//- interpretacja znanego już motywu autorstwa kogoś innego, niż w II Tomie | ||
+ | * //Fraszki// | ||
+ | Kolejna część Almanachu zdominowana jest przez materiały do gry K&K. Projekt nigdy nie został ukończony, ale zdobyte doświadczenia pozwoliły na opracowanie systemów K&K 2, K&K Reworked oraz wpłynęły na ostateczny wygląd K&G. Rozdziały poświęcone grze to: | ||
+ | * //Ogólne założenia// | ||
+ | * //Typy jednostek// | ||
+ | * //Drzewka technologii// | ||
+ | " | ||
+ | * //Mohammed Tsorgin//- nota biograficzna bohatera Galloighfar z VI w. 2.s., [[Mohammed Tsorgin|Mohammeda Tsorgina]]. | ||
+ | * //Fauna Drugiego Świata- zarys//- Fororak, Ścierwojad, | ||
+ | * //Kulty Drugiego Świata//- pierwsze informacje nt. religii wyznawanych w Drugim Świecie | ||
+ | Następnie powraca temat K&K: | ||
+ | * //Zespoły badawcze// | ||
+ | * //Karty, tereny, dyplomacja// | ||
+ | Część autorsko-koncepcyjna: | ||
+ | * //Czołg KT-1// | ||
+ | * //Sonet autorski// | ||
+ | * //Czy to szaman, czy niewolnik// | ||
+ | * //Mkną ze śmiercią w korowodzie...// | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * //Zbrodnia to niesłychana...// | ||
+ | * //A wszystko to...//- klasyczna gra słów opatrzona ilustracją | ||
+ | * //K&K- doktryny// | ||
+ | * //Mały poradnik: 100 sposobów na pozbycie się niewiernego- sposób 1.//- seria będzie z rzadka ciągnęła się do końca tomu, choć mimo ambitnego tytułu ukazanych zostało 8 sposobów, w tym ostatni w IV Tomie. Autor poradnika nie jest autorem pozostałej części Almanachu | ||
+ | * //Cuda IV Ery//- ryciny przedstawiające 10 cudów świata | ||
+ | * //Mały poradnik- sposób 2.// | ||
+ | * //W naszej wiosce już o rana// | ||
+ | * //Tarot mongolski// | ||
+ | * //Mały poradnik: sposób 3. i 4.// | ||
+ | * // | ||
+ | * //K&K- listy jednostek// | ||
+ | * //Mokra Cykada// | ||
+ | * //Legenda o tugrikowym krzewie// | ||
+ | * //Mały poradnik: sposób 5.// | ||
+ | * //K&K- jednostki Kazachstanu i IV Rzeszy// | ||
+ | * //Kameralna orkiestra wystawiająca operę Kalif//- **laureat Mongol Special Award** | ||
+ | * //Wesoła pieśń karnawałowa// | ||
+ | * //Chór przechrztów kujący broń// | ||
+ | * //Mały poradnik: sposób 6// | ||
+ | * //Dorf- samochody Kazachstanu// | ||
+ | * //Flota Kazachstanu- wybrane okręty// | ||
+ | * //Mongolscy hakerzy// | ||
+ | * //Ballada o centaurze Makarym i upadku Narni//- najdłuższe pojedyncze dzieło zapisane w Almanachu, składa się z ponad 50 strof i pozostaje nieukończone. | ||
+ | * //Mały poradnik: sposób 7.// | ||
+ | * //System społeczny krajów na prawym brzegu Filipu// | ||
+ | * //Legenda o krnąbrnym chanie// | ||
+ | * //Fraszki// | ||
+ | * //Machiny miotające- Szymperium// | ||
+ | * //Sposoby jazdy na Mackonogu// | ||
+ | * //Herb Szymperium// | ||
+ | * //Mackonóg bombowy// | ||
+ | * // | ||
+ | * //Flota Kazachstanu- rzuty z góry wybranych jednostek// | ||
+ | * //Hymn Szymperium// | ||
+ | * //Piechota Tomalii// | ||
+ | * // | ||
+ | * //Jesteś głupszy od samego siebie mój drogi Kracyku//- pierwsze użycie specjalnej pieczątki, która z czasem stała się symbolem ruchu Mongolopedystów | ||
+ | * //Zamek w Tomalii- wizja mongolska// | ||
+ | * //Qui Qui Qui//- znajdź 3 błędy | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * //Przemiana w kawkę//- zaklęcie, którym władają Wyznawcy | ||
+ | * //Pejzaż stepowy z drogą, kurhanem i Wieżą// | ||
+ | * //Mongolska wyrzutnia rakiet// | ||
+ | * //366 Chwalebnych Sztandarów// | ||
+ | III Tom zakończony jest wierszem- //Drogi w dal biegną i nie mają końca//. | ||
+ | ==== Tom IV ==== | ||
+ | Czwarty Tom Almanachu jest najkrótszy ze wszystkich, lecz jednocześnie pierwszym, w którym zastosowano papier lepszej jakości, zwiększający czytelność ilustracji. Na stronie tytułowej po raz pierwszy pojawia się //Jesteś głupszy od samego siebie, nawet na początku Almanachu// | ||
+ | * Strona pierwsza zawiera aż 3 tematy: //nabór ochotników do oddziału saperów//, //prawa naturalne// oraz //rebus z konceptem// | ||
+ | * //Naadam- gra przeglądarkowa Almanachu// | ||
+ | Następne kilka tematów jest przeplatane fraszkami. | ||
+ | * //K&K- jednostki// | ||
+ | * //Mały poradnik: sposób 8.// | ||
+ | * //Dawno temu w Grecji// | ||
+ | * //Jesteś głupszy od samego siebie, nawet na planie okręgu// | ||
+ | * //K&K- jednostki c.d.// | ||
+ | * //MM OS//- pierwsze założenia systemu operacyjnego w stylistyce MM | ||
+ | * //Baza podniebna// | ||
+ | * //Flota turecka//- sylwetki i dane okrętów | ||
+ | * //Siedem mongolskich cudów świata oraz Siedem mongolskich cudów świata, nie licząc Kalifa// | ||
+ | * //Niewierni w Wielkim Imperium Mongolskim// | ||
+ | * //Poezja awangardowa// | ||
+ | Następna część Almanachu została spisana przez innego niż reszta autora, znanego już z informacji nt. niewiernych. | ||
+ | * //Futbol mongolski// | ||
+ | * // | ||
+ | * //Jesteś głupszy od samego siebie, nawet w szabat// | ||
+ | * //Bankomat mongolski// | ||
+ | Almanach kończy się rozdziałem //Rodzaje dróg w Wielkim Imperium Mongolskim// | ||
+ | ==== Tom V ==== | ||
+ | Strona tytułowa V Tomu Almanachu jest innego autorstwa, niż pozostałe. Pierwsze rozdziały księgi także zostały spisane przez innego niż zwykle autora, a są to: | ||
+ | * //Jaśnie ociemniały zgubił swe sandały//- ilustracja znanej fraszki | ||
+ | * // | ||
+ | Następna część jest mozaiką różnych tematów spisywaną przez różnych autorów. | ||
+ | * //Kawaleria wschodzącego słońca// | ||
+ | * //Fraszki// | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * //Jesteś głupszy od samego siebie, nawet w mikołajki!// | ||
+ | * //Poemat pastoralno-jasełkowy o Wołku//- //Dzyń, dzyń, dzyń!// | ||
+ | * //Flota Rep. Tureckiej// | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * //Logo Mongosieci// | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * //JGOSS, nawet w nowy rok!// | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * //Karta z niespodzianką// | ||
+ | * //Gildia Dobroradców// | ||
+ | * //System prawny Kazachstanu// | ||
+ | * //Ballada o trzech chanach// | ||
+ | * //Księga Zmongolonych// | ||
+ | * //Pieśń o uczciwym chanie// | ||
+ | * //JGOSS, nawet w walentynki!// | ||
+ | Cechą charakterystyczną V Tomu są obrazki JGOSS powtarzające się w przypadku pewnych dat, dlatego można określić, w jakim okresie powstawały dane fragmenty tekstu. | ||
+ | * //Ballada o Öndorchanie Najgłupszym// | ||
+ | * //Chiński znak// | ||
+ | * //Armia Kazachska- indywidualne wyposażenie żołnierza// | ||
+ | * //Metro w Ałma-Acie// | ||
+ | * // | ||
+ | * //JGOSS, nawet w Wielkanoc!// | ||
+ | * //Legenda o kulach, szufladach i Kalifie// | ||
+ | * //Koszula z Grzywy Jednorożca// | ||
+ | * // | ||
+ | * //MM:tSW- Talenty Rasowe// | ||
+ | * // | ||
+ | * //Domostwa i wsie, Milicja Kazachstanu, | ||
+ | * // | ||
+ | * //Pismo Hotcheach// | ||
+ | * //Lekcja anatomii Doktora Mohammeda// | ||
+ | * //Podział administracyjny Imperium w 2.s.// | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * // | ||
+ | * //Struktura społeczna i wojskowa Leonii// | ||
+ | * //Handel Leonii// | ||
+ | * //Rzesza// | ||
+ | * //Banat// | ||
+ | * //Delta Filipu// | ||
+ | * //Talenty Klasowe// | ||
+ | * // | ||
+ | * //Krigstad- krasnoludzka gra w kości// | ||
+ | * //Haiku mongolskie// | ||
+ | * // | ||
+ | * //Pisma 2.s.// | ||
+ | * //V fal kolonizacji// | ||
+ | * //Kilka fantastycznych bestii// | ||
+ | * //Zwyczaje pogrzebowe 2.s.// | ||
+ | * //Na zakończenie tego tomu...// | ||
+ | ==== Tom VI ==== | ||
+ | ===== Zobacz też ===== | ||
+ | * [[Kalif opera]] | ||
+ | * [[Łopatkowiec]] | ||
+ | * [[Mohammed Mustafa Szaman]] | ||
+ | * [[wielka Pompa]] | ||
+ | * [[Wołko-Kołko 666]] | ||
+ |