Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja | |||
mm:mm_4_klasa [2018/01/10 21:33] patryk |
mm:mm_4_klasa [2018/01/11 10:58] (aktualna) patryk |
||
---|---|---|---|
Linia 2: | Linia 2: | ||
^Klasa^Dostępna dla^Premie do Współczynników^Premie do Umiejętności^Talenty klasowe^Opis| | ^Klasa^Dostępna dla^Premie do Współczynników^Premie do Umiejętności^Talenty klasowe^Opis| | ||
|Alchemik|Chińczyk\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mongoł\\ Rosjanin\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 INT\\ -1 SZY|+3 do Alchemii\\ +1 do Odporności\\ +1 do Zbieractwa\\ -1 do Długiego Ostrza|[[Talenty alchemika mm4]]|Mistrz Alchemii. Identyfikuje i wytwarza mikstury i inne preparaty w celach wspomożenia drużyny i zarobkowych. Zbiera składniki alchemiczne.| | |Alchemik|Chińczyk\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mongoł\\ Rosjanin\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 INT\\ -1 SZY|+3 do Alchemii\\ +1 do Odporności\\ +1 do Zbieractwa\\ -1 do Długiego Ostrza|[[Talenty alchemika mm4]]|Mistrz Alchemii. Identyfikuje i wytwarza mikstury i inne preparaty w celach wspomożenia drużyny i zarobkowych. Zbiera składniki alchemiczne.| | ||
+ | |Awanturnik|Kazach\\ Rosjanin|+1 ZRĘ\\ +1 WYT\\ +1 SZCZĘ\\ -1 SZY\\ -1 INT\\ -1 CHA|+1 do Pistoletów\\ +1 do Akrobatyki\\ +1 do Oszustwa\\ +1 do Prostej broni miotanej|[[talenty awanturnika mm4]]|Zawodowy poszukiwacz przygód i najemnik, który wyjdzie cało z każdej niebezpiecznej sytuacji. Potrafi walczyć oraz zwodzić przeciwników.| | ||
|Bard|Chińczyk\\ Kazach\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Rosjanin\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 ZRĘ\\ +2 SZCZĘ\\ -2 WYT\\ -1 SIŁ|+1 do Rozeznania\\ +1 do Etykiety\\ +1 do Uników\\ +1 do Negocjacji|[[Talenty barda mm4]]|Wędrowny muzykant, zarabiający na życie śpiewem i grą na instrumentach. Potrafi wspierać drużynę pieśniami i radzić sobie w miastach pełnych niebezpieczeństw.| | |Bard|Chińczyk\\ Kazach\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Rosjanin\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 ZRĘ\\ +2 SZCZĘ\\ -2 WYT\\ -1 SIŁ|+1 do Rozeznania\\ +1 do Etykiety\\ +1 do Uników\\ +1 do Negocjacji|[[Talenty barda mm4]]|Wędrowny muzykant, zarabiający na życie śpiewem i grą na instrumentach. Potrafi wspierać drużynę pieśniami i radzić sobie w miastach pełnych niebezpieczeństw.| | ||
|Czarnoksiężnik|Chińczyk\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 INT\\ -1 SZY|+2 do Zaklinania\\ +1 do Arkanów\\ +1 do Magii Ciemności|[[Talenty czarnoksieznika mm4]]|Wytwórca magicznych przedmiotów i ekspert ścieżki przywołania. Zaklina Przedmioty i rozporządza demonami z magicznych wymiarów, wzywając jedne w celu wsparcia drużyny, a odsyłając duchy wrogie.| | |Czarnoksiężnik|Chińczyk\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 INT\\ -1 SZY|+2 do Zaklinania\\ +1 do Arkanów\\ +1 do Magii Ciemności|[[Talenty czarnoksieznika mm4]]|Wytwórca magicznych przedmiotów i ekspert ścieżki przywołania. Zaklina Przedmioty i rozporządza demonami z magicznych wymiarów, wzywając jedne w celu wsparcia drużyny, a odsyłając duchy wrogie.| | ||
Linia 8: | Linia 9: | ||
|Iluzjonista|Chińczyk\\ Kazach\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 CHA\\ +1 PER\\ -1 SIŁ\\ -1 WYT|+3 do Magii Iluzji\\ +1 do Oszustwa|[[Talenty iluzjonisty mm4]]|Specjalista Magii Iluzji. Może specjalizować się w ścieżce zmysłów, wodząc przeciwników i wpływając na umysły innych, lub podążać ścieżkami błyskawic i powietrza.| | |Iluzjonista|Chińczyk\\ Kazach\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 CHA\\ +1 PER\\ -1 SIŁ\\ -1 WYT|+3 do Magii Iluzji\\ +1 do Oszustwa|[[Talenty iluzjonisty mm4]]|Specjalista Magii Iluzji. Może specjalizować się w ścieżce zmysłów, wodząc przeciwników i wpływając na umysły innych, lub podążać ścieżkami błyskawic i powietrza.| | ||
|Kapłan|Kazach\\ Rosjanin|+2 CHA\\ +1 INT\\ -1 SIŁ\\ -1 SZY\\ -1 ZRĘ|+2 do Negocjacji\\ +1 do Pierwszej Pomocy\\ +1 do Odporności|[[Talenty kapłana mm4]]|Wspiera drużynę i szkodzi wrogom Modlitwami. Skutecznie wpływa na spotkane postaci. Postać może pełnić różne funkcje w zależności od religii.| | |Kapłan|Kazach\\ Rosjanin|+2 CHA\\ +1 INT\\ -1 SIŁ\\ -1 SZY\\ -1 ZRĘ|+2 do Negocjacji\\ +1 do Pierwszej Pomocy\\ +1 do Odporności|[[Talenty kapłana mm4]]|Wspiera drużynę i szkodzi wrogom Modlitwami. Skutecznie wpływa na spotkane postaci. Postać może pełnić różne funkcje w zależności od religii.| | ||
+ | |Kozak|Kazach\\ Kirgiz\\ Rosjanin|+1 SIŁ\\ +1 WYT\\ +1 SZY\\ -2 CHA\\ -1 INT|+2 do Jeździectwa\\ +1 do Długiego Ostrza\\ +1 do Karabinów\\ +1 do Uników\\ -1 do Ciężkiego Sprzętu|[[talenty kozaka mm4]]|Prawdziwy mistrz jazdy konnej, od dziecka uczony wszystkich jej tajników. Równie sprawny w strzelaniu, co walce szablą. Jest postrachem wszystkich wrogów.| | ||
|Kupiec|Chińczyk\\ Kazach\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Rosjanin\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 CHA\\ +1 INT\\ +1 SZCZĘ\\ -1 SIŁ\\ -1 SZY\\ -1 WYT|+2 do Handlu\\ +1 do Negocjacji\\ +1 do Rozeznania|[[Talenty kupca mm4]]|Handlarz, | |Kupiec|Chińczyk\\ Kazach\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Rosjanin\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 CHA\\ +1 INT\\ +1 SZCZĘ\\ -1 SIŁ\\ -1 SZY\\ -1 WYT|+2 do Handlu\\ +1 do Negocjacji\\ +1 do Rozeznania|[[Talenty kupca mm4]]|Handlarz, | ||
|Kusznik|Chińczyk\\ Koreańczyk\\ Mandżur|+1 ZRĘ\\ -1 WYT|+3 do Kuszy\\ +1 do Krótkiego Ostrza|[[Talenty kusznika mm4]]|Mistrz posługiwania się kuszami. Skutecznie razi wrogów z odległości. Przeważnie słaby w walce wręcz.| | |Kusznik|Chińczyk\\ Koreańczyk\\ Mandżur|+1 ZRĘ\\ -1 WYT|+3 do Kuszy\\ +1 do Krótkiego Ostrza|[[Talenty kusznika mm4]]|Mistrz posługiwania się kuszami. Skutecznie razi wrogów z odległości. Przeważnie słaby w walce wręcz.| | ||
Linia 22: | Linia 24: | ||
|Nekromanta|Chińczyk\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Rosjanin\\ Tadżyk\\ Uzbek|+3 INT\\ -2 SIŁ\\ -1 PER|+4 do Magii Ciemności|[[Talenty nekromanty mm4]]|Adept mrocznych sztuk ścieżki śmierci, zakłócający spokój umarłych. Zręczny mag przywołujący mrowie swoich nieumarłych sług podczas walki.| | |Nekromanta|Chińczyk\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Rosjanin\\ Tadżyk\\ Uzbek|+3 INT\\ -2 SIŁ\\ -1 PER|+4 do Magii Ciemności|[[Talenty nekromanty mm4]]|Adept mrocznych sztuk ścieżki śmierci, zakłócający spokój umarłych. Zręczny mag przywołujący mrowie swoich nieumarłych sług podczas walki.| | ||
|Nojon|Kirgiz\\ Mandżur\\ Mongoł|+1 SIŁ\\ +1 SZY\\ -1 INT\\ -1 PER|+1 do Łuku\\ +1 do Długiego Ostrza\\ +1 do Ciężkiego Pancerza\\ +1 do Jeździectwa\\ +1 do Etykiety\\ -1 do Negocjacji|[[Talenty nojona mm4]]|Przedstawiciel warstwy stepowej arystokracji. Ten szlachetnie urodzony jeździec od dziecka szkolił się w sztuce strzelania z łuku i walki szablą. Z warstwy społecznej nojonów rekrutuje się wielu członków Gwardii Chana.| | |Nojon|Kirgiz\\ Mandżur\\ Mongoł|+1 SIŁ\\ +1 SZY\\ -1 INT\\ -1 PER|+1 do Łuku\\ +1 do Długiego Ostrza\\ +1 do Ciężkiego Pancerza\\ +1 do Jeździectwa\\ +1 do Etykiety\\ -1 do Negocjacji|[[Talenty nojona mm4]]|Przedstawiciel warstwy stepowej arystokracji. Ten szlachetnie urodzony jeździec od dziecka szkolił się w sztuce strzelania z łuku i walki szablą. Z warstwy społecznej nojonów rekrutuje się wielu członków Gwardii Chana.| | ||
+ | |Partyzant|Kirgiz, | ||
|Robotnik|Kazach, | |Robotnik|Kazach, | ||
|Rzemieślnik|Chińczyk\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 SIŁ\\ -1 INT|+3 do Wytwarzania\\ +1 do Walki wręcz|[[talenty rzemieslnika mm4]]|Osoba utrzymująca się z ręcznego przetwarzania i wytwarzania najróżniejszych przedmiotów. Może być m. in. krawcem, szewcem, garncarzem, bednarzem, stolarzem, tkaczem dywanów, jubilerem itd. Doskonale zna się na swoim fachu, ale jest przyzwyczajony do spokojnego życia w swoim warsztacie niż przygód i awantur.| | |Rzemieślnik|Chińczyk\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 SIŁ\\ -1 INT|+3 do Wytwarzania\\ +1 do Walki wręcz|[[talenty rzemieslnika mm4]]|Osoba utrzymująca się z ręcznego przetwarzania i wytwarzania najróżniejszych przedmiotów. Może być m. in. krawcem, szewcem, garncarzem, bednarzem, stolarzem, tkaczem dywanów, jubilerem itd. Doskonale zna się na swoim fachu, ale jest przyzwyczajony do spokojnego życia w swoim warsztacie niż przygód i awantur.| | ||
Linia 27: | Linia 30: | ||
|Strzelec|Kazach\\ Kirgiz\\ Rosjanin\\ Tadżyk|+1 PER\\ +1 ZRĘ\\ -1 SIŁ\\ -1 INT|+2 do Karabinów\\ +1 do Tropienia\\ +1 do Zbieractwa|[[Talenty strzelca mm4]]|Odpowiednik terminów //jaeger// lub // | |Strzelec|Kazach\\ Kirgiz\\ Rosjanin\\ Tadżyk|+1 PER\\ +1 ZRĘ\\ -1 SIŁ\\ -1 INT|+2 do Karabinów\\ +1 do Tropienia\\ +1 do Zbieractwa|[[Talenty strzelca mm4]]|Odpowiednik terminów //jaeger// lub // | ||
|Szaman|Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Rosjanin|+2 INT\\ +1 CHA\\ -1 ZRĘ\\ -1 SZY\\ -1 SIŁ|+2 do Magii Natury\\ +1 do Alchemii\\ +1 do Zaklinania|[[Talenty szamana mm4]]|Ta szeroko utalentowana Klasa duchowna doskonale włada magią Natury ze ścieżki Zwierząt i Puszczy. Jednocześnie potrafi wytwarzać magiczne amulety i specyfiki. Doskonałe wsparcie drużyny.| | |Szaman|Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Rosjanin|+2 INT\\ +1 CHA\\ -1 ZRĘ\\ -1 SZY\\ -1 SIŁ|+2 do Magii Natury\\ +1 do Alchemii\\ +1 do Zaklinania|[[Talenty szamana mm4]]|Ta szeroko utalentowana Klasa duchowna doskonale włada magią Natury ze ścieżki Zwierząt i Puszczy. Jednocześnie potrafi wytwarzać magiczne amulety i specyfiki. Doskonałe wsparcie drużyny.| | ||
+ | |Uczony|Chińczyk\\ Kazach\\ Koreańczyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+2 CHA\\ +2 INT\\ -1 SIŁ\\ -1 WYT\\ -1 ZRĘ\\ -1 SZY|+1 do Arkanów\\ +1 do Etykiety\\ +1 do Negocjacji\\ +1 do Alchemii\\ +1 do Wytwarzania\\ +1 do Mechaniki\\ +1 do Pierwszej Pomocy\\ -1 do Długiego Ostrza\\ -1 do Broni Obuchowej\\ -1 do Włóczni|[[talenty uczonego mm4]]|Chodząca skarbnica mądrości. Wielki filozof i naukowiec, przed którym żadna dziedzina nie ma tajemnic. Wynalazca i konstruktor, | ||
|Uzdrowiciel|Chińczyk\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Rosjanin\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 INT\\ +1 CHA\\ -1 SIŁ\\ -1 WYT|+1 do Magii Natury\\ +1 do Magii Mistycznej\\ +1 do Alchemii\\ +1 do Pierwszej Pomocy|[[Talenty uzdrowiciela mm4]]|Użytkownik magii, który poświęcił się zgłębianiu jej aspektu leczniczego. Potrafi opatrywać rany, leczyć choroby, wyganiać złe duchy i wiele innych.| | |Uzdrowiciel|Chińczyk\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Rosjanin\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 INT\\ +1 CHA\\ -1 SIŁ\\ -1 WYT|+1 do Magii Natury\\ +1 do Magii Mistycznej\\ +1 do Alchemii\\ +1 do Pierwszej Pomocy|[[Talenty uzdrowiciela mm4]]|Użytkownik magii, który poświęcił się zgłębianiu jej aspektu leczniczego. Potrafi opatrywać rany, leczyć choroby, wyganiać złe duchy i wiele innych.| | ||
|Wojownik|Chińczyk\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 SIŁ\\ +1 WYT\\ -1 INT\\ -1 CHA|+2 do Długiego Ostrza\\ +1 do Ciężkiego Pancerza\\ +1 do Lekkiego Pancerza|[[Talenty wojownika mm4]]|Finezyjny fechmistrz i mistrz miecza, skuteczny obrońca i nieustępliwy napastnik. Nie ma sobie równych w walce wręcz.| | |Wojownik|Chińczyk\\ Kirgiz\\ Koreańczyk\\ Mandżur\\ Mongoł\\ Tadżyk\\ Ujgur\\ Uzbek|+1 SIŁ\\ +1 WYT\\ -1 INT\\ -1 CHA|+2 do Długiego Ostrza\\ +1 do Ciężkiego Pancerza\\ +1 do Lekkiego Pancerza|[[Talenty wojownika mm4]]|Finezyjny fechmistrz i mistrz miecza, skuteczny obrońca i nieustępliwy napastnik. Nie ma sobie równych w walce wręcz.| |