Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:przedmioty

Przedmioty

Przedmioty są podstawą każdego systemu RPG. W MM2 rządzą nimi określone zasady dotyczące jakości, zużycia, występowania oraz ich ceny. Poniższa strona zbiera te zasady, a także zawiera odniesienia do list najpowszechniej występujących przedmiotów.

Listy przedmiotów

Rzemieślnicy

Duża ilość przedmiotów dostępna jest bezpośrednio u ich twórców. W MM2 rozróżnia się 5 typów rzemieślników:

  1. Garbarz: Lekkie Pancerze, skóry i futra, wyroby ze skóry
  2. Kowal: broń i pancerz z metali, zależne od poziomu (k10+Szczęście+Charyzma) porównane do wymagań
  3. Krawiec: Ubrania, wyroby z płótna, futra i skóry
  4. Łuczarz: Łuki, Kusze, Prosta Broń Miotana, amunicja
  5. Płatnerz: Pancerze z metali, zależne od poziomu (k20+Szczęście+Charyzma)

Każdy z rzemieślników jest także określany jedną z klas umiejętności:

  1. kiepski: posiada tylko przedmioty proste (nędzne)
  2. przeciętny: posiada przedmioty proste(prosty) i normalne(nędzne)
  3. niezły: posiada przedmioty proste(dobry) i normalne(prosty)
  4. dobry: posiada przedmioty proste(doskonały), normalne(dobry) oraz misterne(prosty)
  5. wybitny: posiada przedmioty proste(pierwszorzędny), normalne(doskonały), oraz misterne(dobry)
  6. mistrzowski: posiada przedmioty proste(pierwszorzędny), normalne(pierwszorzędny) oraz misterne(doskonały)

Która wpływa na jakość wykonanych przez niego wyrobów.

Handel

Poza rzemieślnikami, gracz może się także zaopatrzyć w potrzebne mu przedmioty u rożnego typu handlarzy. Handlarze nie posiadają klasy umiejętność, a posiadane przez nich przedmioty są dobierane w sposób losowy. Wśród handlarzy rozróżnia się:

  1. Czarownik: zaklęcia zależne od poziomu (k20+Szczęście+Charyzma), 5% szans na Amulety i pierścienie, surowce do magicznych przedmiotów
  2. Handlarz starzyzną: wszystko; 50% szans na Amulety i pierścienie, ceny kupna niższe o -20%, sprzedaży wyższe o +10%
  3. Karczmarz: żywność, 33% szans na składniki zależne od jego poziomu
  4. Rolnik: żywność, 50% szans na składniki roślinne zależne od poziomu
  5. Uzdrowiciel: mikstury przywracające (zdrowia, many, odtrutki, uleczenia choroby itd.) zależne od poziomu, składniki o efekcie przy spożyciu
  6. Zbrojmistrz: broń i pancerz, amunicja, surowce, zależne od poziomu (k20+Szczęście+Charyzma)

Alchemik

Alchemik jest osobnym typem handlarza, w przypadku którego jakość wytwarzanych produktów, zależy od poziomu umiejętności alchemii, a nie od klasy rzemieślnika. Mikstury przyrządzane przez alchemika działają zgodnie z prawami systemu alchemii

mm/przedmioty.txt · ostatnio zmienione: 2014/09/11 11:53 przez ghi