Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:waluty_i_platnosc

Waluty i płatność

System walut w MM2 wyróżnia się spośród systemów płatniczych innych gier RPG, gdyż każde państwo posiada swoją własną walutę. Podręczniki najczęściej posługują się mongolskim tugrikiem (MNT) w sytuacjach, gdy określana jest wartość przedmiotu, nagrody lub kary. W czasie gry liczba ta powinna zostać przeliczona i podana w walucie używanej na danym terytorium.

Waluty Drugiego Świata według terytorium

Mongolia

Jednostką płatniczą jest tugrik (MNT). Jest to jedyny pieniądz papierowy, dlatego jest niewymienialny na pozostałe waluty. Pełni rolę pieniądza systemowego- w nim podane są wszystkie wartości w podręcznikach. W obiegu znajdują się banknoty 10, 20, 50, 100, 500, 1000, 5000, 10000 i 20000 MNT. Na każdym z nich znajduje się ilustracja przedstawiająca jeden z tytułów Kalifa:

Kazachstan

W użyciu jest tenge (KZT), wybijany ze srebra. 1 KZT = 5 MNT. Występują monety o nominałach 1, 3, 5, 10, 25, 50, 100, 500, i 1000 KZT.

Szymperium

  • Żuk, złoty (SZU); 1 SZU = 10000 MNT = 100 SZT = 1000 SZK
  • Żuktak, srebrny (SZT); 1 SZT = 100 MNT = 10 SZK
  • Żukling, miedziany (SZK); 1 SZK = 10 MNT

Leonia

  • Korona, złota (LCR); 1 LCR = 6000 MNT = 1,5 LGD = 6 LBF = 300 LDL
  • Gulden, złoty (LGD); 1 LGD = 4000 MNT = 4 LBF = 200 LDL
  • Biffer, srebrny (LBF); 1 LBF = 1000 MNT = 50 LDL
    • trojak, miedziany = 3 LDL = 60 MNT
    • dwojak, miedziany = 2 LDL = 40 MNT
    • półtorak, miedziany = 1,5 LDL = 30 MNT
  • Dillem, miedziany brakteat (LDL); 1 LDL = 20 MNT

Cesarstwo

  • Wielki talar, złoty (IGT); 1 IGT = 16000 MNT = 8 ITL = 40 ISL = 640 IKR
  • Talar, srebrny (ITL); 1 ITL = 2000 MNT = 5 ISL = 80 IKR
  • Szeląg, srebrny (ISL); 1 ISL = 400 MNT = 16 IKR
  • Korab, miedziany (IKR); 1 IKR = 25 MNT

Dodatkowo wybija się:

  • Talar szlezwicki, srebny (IST); 1 IST = 2800 MNT = 7 ISL = 102 IKR
  • Wielki korab, miedziany (IGK); 1 IGK = 40 MNT
  • Półszeląg, srebrny (IHS); 1 IHS = 200 MNT = 8 IKR
  • Ćwierćtalar, srebrny (IQT); 1 IQT = 500 MNT = 1,25 ISL = 20 IKR

Zaiszymie

  • Cenair, srebrny (ICN); 1 ICN = 1200 MNT = 12 IDH
  • Dinhair, miedziany (IDH); 1 IDH = 100 MNT
  • Goldhaf, złoty, wybijany w Inglingfar; (IGH); 1 IGH = 3 ICN = 36 IDH = 3600 MNT

Hospodarstwo

  • Złoty, złoty (HAU); 1 HAU = 2000 MNT = 4 HAG = 100 HCU
  • Srebrny, srebrny (HAG); 1 HAG = 25 HCU = 500 MNT
  • Miedziak, miedziany (HCU); 1 HCU = 20 MNT

Elfowie

  • Earnil, srebrny (EEA); 1 EEA = 2520 MNT = 9 EER = 63 ELI
  • Ear, srebrny (EER); 1 EER = 280 MNT = 7 ELI
  • Lifthir, srebrny (ELI); 1 ELI = 40 MNT

Tomalia, Zakrzacja, Krasnoludowie

  • Zakrzacki dajr, srebrny (ZDR); 1 ZDR = 100 MNT
  • Tomaliański skud, srebrny (TSD); 1 TSD = 500 MNT

Krasnoludzkie:

  • hamer, wykonany z elektrum (DHM); 1 DHM = 12 DSR = 48 DGR = 5000 MNT
  • stern, srebrny (DSR), 1 DSR = 4 DGR = 416 MNT
  • grajcar, srebrny (DGR), 1 DGR = 104 MNT; Istnieje możliwość posługiwania się połowami grajcarów.

Zobacz też

mm/waluty_i_platnosc.txt · ostatnio zmienione: 2014/05/26 16:49 przez patryk