Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


kalisoft:kk

To jest stara wersja strony!


Khans&Kings

Moduły

  • Strona serwera:
    • KKserver - serwer gry, obsługuje rządania klientów: dołączanie do gry, zakończenie gry
    • KKlogic - obsługuje logikę gry: dodawanie surowców, rozstrzyganie walk
  • Strona klienta:
    • KKwaitingroom - interfejs pozwalajączy połączyć się z serwerem, poczekać na graczy, wybrać scenariusz oraz rozpocząć grę
    • KKmap - moduł rysujący mapę gry (eksportowana jako Image), oraz przechwytujący kliknięcia w poszczególne podprowincje
    • KKgame - główny interfejs gry
    • KKresearch - rysuje drzewko technologii, oraz pozwala nimi zarządzać

KKserver (strona serwera)

Serwer do gry K&K został oparty na protokole 9P2000. Przestrzeń nazw eksportowana przez serwer, wygląda następująco:

  • ctl (OWRITE)
    • <end turn - zakończ turę bierzącego gracza
  • wait (OREAD) - zwraca EOF w chwili twojej tury
  • players/
    • player_name/
      • civ (OREAD) - nazwa cywilizacji, którą przewodzi gracz
      • food (ORDWR)
        • > - posiadana ilość zasobu
        • <[int] - ilość zasobu do dodania(lub odjęcia w przypadku liczby ujemnej)
      • wood (ORDWR)
        • > - posiadana ilość zasobu
        • <[int] - ilość zasobu do dodania(lub odjęcia w przypadku liczby ujemnej)
      • stone (ORDWR)
        • > - posiadana ilość zasobu
        • <[int] - ilość zasobu do dodania(lub odjęcia w przypadku liczby ujemnej)
      • ore (ORDWR)
        • > - posiadana ilość zasobu
        • <[int] - ilość zasobu do dodania(lub odjęcia w przypadku liczby ujemnej)
      • gold (ORDWR)
        • > - posiadana ilość zasobu
        • <[int] - ilość zasobu do dodania(lub odjęcia w przypadku liczby ujemnej)
      • techs/
        • technology_name (ORDWR)
          • > podaje informacje o technologi i jej wymaganiach; format:
            • wymaganie1, wymaganie2
            • +1 do stanu jednostek
            • etc.
          • < technologia zostaje aktywowane, jeżeli spełnione są wymagania; zasoby zostąną odjęte z puli
      • units/
        • id/
          • class (OREAD) - zwraca klasę jednostki (w K&K2 zwaną nazwą)
          • type (OREDA) - zwraca typ jednostki
          • name (ORDWR) - nazwa jednostki nadana przez gracza
            • > nazwa jednostki
            • < nowa nazwa dla jednostki
          • str (ORDWD) - atak jednostki
            • > zwraca wartość współczynnika
            • <[int] ilość współczynnika do dodania(lub odjęcia w przypadku liczby ujemnej)
          • def (ORDWR)
            • > zwraca wartość współczynnika
            • <[int] ilość współczynnika do dodania(lub odjęcia w przypadku liczby ujemnej)
          • qua (ORDWR) - stan jednostki
            • > zwraca wartość współczynnika
            • <[int] ilość współczynnika do dodania(lub odjęcia w przypadku liczby ujemnej)
          • rel (ORDWR) - niechęć jednstki
            • > zwraca wartość współczynnika
            • <[int] ilość współczynnika do dodania(lub odjęcia w przypadku liczby ujemnej)
          • spd (ORDWR) - szybkość jednostki
            • > zwraca wartość współczynnika
            • <[int] ilość współczynnika do dodania(lub odjęcia w przypadku liczby ujemnej)
          • bonuses (ORDWR)
            • >zwraca premie jednostki oddzielone '\n':
              • +50% ataku na stepie [premia podstawowa]
              • +25% ataku w lesie [premia dodatkowa]
              • etc.
            • < dodaje nową premię
    • provinces/
      • province_name/

KKlogic (strona serwera)

Logika gry, obsługuje zapytania graczy do serwera i rostrzyga, czy są zgodne z zasadami.

kalisoft/kk.1411648827.txt.gz · ostatnio zmienione: 2014/09/25 14:40 przez ghi