-
-
- Kategorie artykułów:
-
Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
To jest stara wersja strony!
Bows & Daggers (Łuki i Kindżały) to gra planszowa bazująca na zasadach gry Talisman: Magia i Miecz. Większość zasad jest dokładnie taka sama, jak w poprzednio wspomnianej grze, poza kilkoma wyjątkami.
Poszukiwacze zdobywają Punkty Doświadczenia (PD), które podwyższają ich Poziom. Osiągnięcie każdego kolejnego Poziomu wymaga większej ilości PD- by osiągnąć pierwszy Poziom, wystarczy 1 PD, by osiągnąć drugi Poziom, należy zebrać 2 PD, by zdobyć trzeci, wymagane jest 3 PD itd. Za każdym razem, gdy Gracz osiąga kolejny Poziom, może zwiększyć o 1 swoją Moc lub Siłę.
Każdy z Graczy na początku gry wybiera swoje bóstwo opiekuńcze. Każde bóstwo opiekuńcze posiada kilka interwencji, których Gracze mogą użyć w dowolnym lub opisanym przez interwencję momencie, wydając odpowiednią ilość Punktów Łaski (PŁ), zebranych w sposób podany na karcie danego bóstwa lub poprzez modlitwę w Świątyni.
Gracze nie mogą przechodzić przez obszary, na których leżą odkryte karty Wrogów. Muszą wybrać inny kierunek poruszania się. Jeśli wynik rzutu za ruch na to pozwala, gracz może zakończyć ruch na obszarze z odkrytą kartą Wroga i ją rozpatrzyć tak, jak normalnie rozpatruje się karty Wrogów. Tylko w przypadku, gdy Gracz nie może wykonać żadnego ruchu z powodu odkrytych kart Wrogów blokujących ruch w każdym kierunku, gracz może zakończyć ruch szybciej (na obszarze leżącym o mniejszą ilość obszarów, niż wynik rzutu kością) na wybranym obszarze z kartą Wroga.
W niektórych sytuacjach gracze mogą omijać Wrogów oraz inne przeszkody (Zaklęcia itd.). Mogą wtedy normalnie przejść przez obszar z odkrytą kartą Wroga lub inną blokującą przejście (jeśli są objęte zdolnością).
Niektórzy Wrogowie potrafią rzucać Zaklęcia. Mogą to robić na dwa sposoby: rzucać konkretne Zaklęcie lub rzucać losowe Zaklęcie. W przypadku konkretnego Zaklęcia należy odczytać działanie Zaklęcia z listy i zastosować się do niego. W przypadku Zaklęć losowych należy wylosować pierwsze Zaklęcie z Talii Zaklęć odpowiedniej szkoły. Kiedy Wrogowie rzucają Zaklęcia, należy pamiętać o kilku zasadach:
Standardowe zakończenie gry (Święta Księga) wymaga, by Gracz wkroczył na obszar Sanktuarium i wykonał wszystkie zadania w celu zdobycia Świętej Księgi. Zadania te zostały opisane na odpowiedniej karcie Zakończenia. Należy jednak pamiętać o kilku dodatkowych zasad: