Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:choroby_i_rany

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
mm:choroby_i_rany [2014/09/08 14:37]
patryk [**Rany**]
mm:choroby_i_rany [2014/10/28 20:58] (aktualna)
patryk
Linia 1: Linia 1:
-====== ChorobyIRany ======+====== Choroby i Rany ======
 <sub>{{ChorobyIRany.odt|Original file}}</sub> <sub>{{ChorobyIRany.odt|Original file}}</sub>
  
-====== Choroby i rany ====== 
  
 ====== Choroby ====== ====== Choroby ======
Linia 143: Linia 142:
 ==== Gangrena ==== ==== Gangrena ====
  
-Sposoby infekcji: Rany nieleczone przez dni mają 50% szans każdego dnia+Sposoby infekcji: Rany nieopatrzone przez dni mają 50% szans każdego dnia
  
 Zaraźliwość: Brak Zaraźliwość: Brak
Linia 352: Linia 351:
 Uwagi: Można cierpieć od kilku poparzeń jednocześnie. Uwagi: Można cierpieć od kilku poparzeń jednocześnie.
  
 +==== Poparzenie kwasowe ====
 +
 +Sposoby infekcji: Otrzymanie obrażeń od kwasu (zasady), gdy WYT<k20.
 +
 +Zaraźliwość: brak
 +
 +Objawy: -(k4) do Szybkości, -(k4) do Zręczności, -(k4) do Siły, -(k4) do Wytrzymałości, -(k6) HP/dzień
 +
 +Leczenie: Maść lecznicza/6 dni
 +
 +Opis: Zaczerwienienie i ból części ciała wystawionych na działanie żrących substancji. Najprostszą metodą zapobiegania jest zachowanie szczególnej ostrożności podczas kontaktu z kwasami i zasadami.
 +
 +Uwagi: Można cierpieć od kilku poparzeń kwasowych jednocześnie.
 ====== Rany ====== ====== Rany ======
  
 Rany otrzymuje się w czasie walki w sytuacji, gdy wynik kości ataku przeciwnika jest odpowiednio wyższy od WYT Gracza. Czasami są efektem działania Talentu, zdolności lub charakterystyki broni. Muszą zostać wyleczone odpowiednim środkiem- bandażem, maścią, zaklęciem lub Talentem. Rany otrzymuje się w czasie walki w sytuacji, gdy wynik kości ataku przeciwnika jest odpowiednio wyższy od WYT Gracza. Czasami są efektem działania Talentu, zdolności lub charakterystyki broni. Muszą zostać wyleczone odpowiednim środkiem- bandażem, maścią, zaklęciem lub Talentem.
  
-===== **Lista ran** =====+===== Lista ran =====
  
 ==== Lekka rana ==== ==== Lekka rana ====
Linia 363: Linia 375:
  
 Konsekwencje: Szanse na odparcie ataku spadają o połowę; -5 do PO Konsekwencje: Szanse na odparcie ataku spadają o połowę; -5 do PO
 +
 +Odmiany: 
 +  * Kłuta. Dodatkowy efekt: -1 do SZY, +1 dni gojenia Zadawana przez: Łuki, Kusze, Włócznie, Pr. Br. Miotaną, ataki będące pchnięciami, sztychami itd.
 +  * Szarpana. Dodatkowy efekt: -1 do SIŁ, +2 dni gojenia. Zadawana przez: Zwierzęta, Stworzenia nie posiadające broni (walczące szponami, zębami itd.)
 +  * Cięta. Dodatkowy efekt: -1 do ZRĘ. Zadawana przez: Ostrza, Broń drzewcową, Topory, Topory do rzucania.
 +  * Tłuczona. Dodatkowy efekt: -1 do SZY i ZRĘ, +3 dni gojenia. Zadawana przez: Broń Obuchową, Proce, gołe pięści.
 +  * Postrzałowa. Dodatkowy efekt: -1 do SZY, ZRĘ, SIŁ, WYT, PER, +5 dni gojenia. Zadawana przez: Broń palną, odłamki.
 +
 +Efekty:
 +  * Krwawiąca. Dodatkowy efekt: -(k8) HP/turę. Zadawany przez: Obrażenia krytyczne.
 +  * Odłamki. Dodatkowy efekt: -2 do SZY i ZRĘ. Zadawany przez: odłamki. 
  
 Ilość wymagana do śmierci: 8 Ilość wymagana do śmierci: 8
  
-Leczenie: wszystkie środki leczące rany+Leczenie: wszystkie środki leczące rany; Czas gojenia: (7+k4) dni
  
 Opis: Lekka rana. Uciążliwa, ale nie zagraża życiu Gracza. Opis: Lekka rana. Uciążliwa, ale nie zagraża życiu Gracza.
Linia 374: Linia 397:
 Sposoby otrzymania: wynik kości rozpiętości ataku przeciwnika wyższy niż 3*Wytrzymałość Gracza Sposoby otrzymania: wynik kości rozpiętości ataku przeciwnika wyższy niż 3*Wytrzymałość Gracza
  
-Konsekwencje: -1 do Siły, Zręczności, Wytrzymałości; Szanse na odparcie ataku spadają o połowę; -do PO+Konsekwencje: -1 do Siły, Zręczności, Wytrzymałości; Szanse na odparcie ataku spadają o połowę; -10 do PO 
 + 
 +Odmiany:  
 +  * Kłuta. Dodatkowy efekt: -1 do SZY, +1 dni gojenia Zadawana przez: Łuki, Kusze, Włócznie, Pr. Br. Miotaną, ataki będące pchnięciami, sztychami itd. 
 +  * Szarpana. Dodatkowy efekt: -1 do SIŁ, +2 dni gojenia. Zadawana przez: Zwierzęta, Stworzenia nie posiadające broni (walczące szponami, zębami itd.) 
 +  * Cięta. Dodatkowy efekt: -1 do ZRĘ. Zadawana przez: Ostrza, Broń drzewcową, Topory, Topory do rzucania. 
 +  * Tłuczona. Dodatkowy efekt: -1 do SZY i ZRĘ, +3 dni gojenia. Zadawana przez: Broń Obuchową, Proce, gołe pięści. 
 +  * Postrzałowa. Dodatkowy efekt: -1 do SZY, ZRĘ, SIŁ, WYT, PER, +5 dni gojenia. Zadawana przez: Broń palną, odłamki. 
 + 
 +Efekty: 
 +  * Krwawiąca. Dodatkowy efekt: -(k8) HP/turę. Zadawany przez: Obrażenia krytyczne. 
 +  * Odłamki. Dodatkowy efekt: -2 do SZY i ZRĘ. Zadawany przez: odłamki. 
  
 Ilość wymagana do śmierci: 5 Ilość wymagana do śmierci: 5
  
-Leczenie: środki leczące ciężkie rany+Leczenie: środki leczące ciężkie rany; Czas gojenia: (14+k6) dni
  
 Opis: Ciężka rana. Uciążliwa i niebezpieczna dla życia. Opis: Ciężka rana. Uciążliwa i niebezpieczna dla życia.
Linia 386: Linia 420:
 Sposoby otrzymania: wynik kości rozpiętości ataku przeciwnika wyższy niż 4*Wytrzymałość Gracza Sposoby otrzymania: wynik kości rozpiętości ataku przeciwnika wyższy niż 4*Wytrzymałość Gracza
  
-Konsekwencje: -2 do Siły, Zręczności, Wytrzymałości; -1 do Szybkości i Percepcji; Szanse na odparcie ataku spadają o połowę; -10 do PO i -50% POb+Konsekwencje: -2 do Siły, Zręczności, Wytrzymałości; -1 do Szybkości i Percepcji; Szanse na odparcie ataku spadają o połowę; -15 do PO i -50% POb 
 + 
 +Odmiany:  
 +  * Kłuta. Dodatkowy efekt: -1 do SZY, +1 dni gojenia Zadawana przez: Łuki, Kusze, Włócznie, Pr. Br. Miotaną, ataki będące pchnięciami, sztychami itd. 
 +  * Szarpana. Dodatkowy efekt: -1 do SIŁ, +2 dni gojenia. Zadawana przez: Zwierzęta, Stworzenia nie posiadające broni (walczące szponami, zębami itd.) 
 +  * Cięta. Dodatkowy efekt: -1 do ZRĘ. Zadawana przez: Ostrza, Broń drzewcową, Topory, Topory do rzucania. 
 +  * Tłuczona. Dodatkowy efekt: -1 do SZY i ZRĘ, +3 dni gojenia. Zadawana przez: Broń Obuchową, Proce, gołe pięści. 
 +  * Postrzałowa. Dodatkowy efekt: -1 do SZY, ZRĘ, SIŁ, WYT, PER, +5 dni gojenia. Zadawana przez: Broń palną, odłamki. 
 + 
 +Efekty: 
 +  * Krwawiąca. Dodatkowy efekt: -(k8) HP/turę. Zadawany przez: Obrażenia krytyczne. 
 +  * Odłamki. Dodatkowy efekt: -2 do SZY i ZRĘ. Zadawany przez: odłamki. 
  
 Ilość wymagana do śmierci: 3 Ilość wymagana do śmierci: 3
  
-Leczenie: środki leczące poważne rany+Leczenie: środki leczące poważne rany; Czas gojenia: (21+k8) dni
  
 Opis: Poważna rana, która szybko może doprowadzić do śmierci Gracza. Opis: Poważna rana, która szybko może doprowadzić do śmierci Gracza.
Linia 402: Linia 447:
 Ilość wymagana do śmierci: 4 Ilość wymagana do śmierci: 4
  
-Leczenie: środki leczące rany magiczne+Leczenie: środki leczące rany magiczne; Czas gojenia: Nie goi się samoistnie
  
 Opis: Rana zadana za pomocą magii. Nie jest zbyt poważna, ale znacznie trudniej ją wyleczyć. Opis: Rana zadana za pomocą magii. Nie jest zbyt poważna, ale znacznie trudniej ją wyleczyć.
  
 +===== Zobacz też ===== 
 +  * [[Strona główna]] 
 +  * [[System]] 
 +  * [[Talent]] 
 +  * [[Zaklęcia]] 
 +  * [[System alchemii]]
  
mm/choroby_i_rany.1410179850.txt.gz · ostatnio zmienione: 2014/09/08 14:37 przez patryk