Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:k_k2jednostkiopis

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
Nowa wersja Następna rewizja po obu stronach
mm:k_k2jednostkiopis [2014/02/13 09:49]
patryk
mm:k_k2jednostkiopis [2014/10/26 18:15]
patryk [Overlord bojowy]
Linia 22: Linia 22:
 ==== Gwardia Chana ==== ==== Gwardia Chana ====
 Najlepiej wyszkoleni i wyposażeni wojownicy, przebywający w bezpośredniej bliskości wielkiego chana. Dzięki swojemu uzbrojeniu, opancerzeniu, wyszkoleniu i wierzchowcom są bezsprzecznie najlepszą kawalerią na świecie. Z łatwością pokonają nawet liczniejsze oddziały wroga. Najlepiej wyszkoleni i wyposażeni wojownicy, przebywający w bezpośredniej bliskości wielkiego chana. Dzięki swojemu uzbrojeniu, opancerzeniu, wyszkoleniu i wierzchowcom są bezsprzecznie najlepszą kawalerią na świecie. Z łatwością pokonają nawet liczniejsze oddziały wroga.
-==== Overlord ====+==== Mackonóg ====
 Latające stworzenie, na którego grzbiecie umieszczono wieżyczkę z łucznikami. Atak z powietrza jest niezwykle skuteczny i najczęściej zaskakuje przeciwnika. Niewielki pancerz jest nadrabiany dużą szybkością. Latające stworzenie, na którego grzbiecie umieszczono wieżyczkę z łucznikami. Atak z powietrza jest niezwykle skuteczny i najczęściej zaskakuje przeciwnika. Niewielki pancerz jest nadrabiany dużą szybkością.
-==== Overlord bojowy ==== +==== Mackonóg bojowy ==== 
-Silniejsza odmiana Overlorda, hodowana tylko do jednego celu: brania udziału w bitwach. Na jego grzbiecie zwykle umieszcza się stanowisko balisty. Jest to niezwykle szybki i skuteczny sposób na zniszczenie przeciwnika.+Silniejsza odmiana Mackonoga, hodowana tylko do jednego celu: brania udziału w bitwach. Na jego grzbiecie zwykle umieszcza się stanowisko balisty. Jest to niezwykle szybki i skuteczny sposób na zniszczenie przeciwnika.
 ==== Garnizon ==== ==== Garnizon ====
 Pieszy oddział łuczników, wyspecjalizowany w walce obronnej i utrzymywaniu fortyfikacji. Z powodu innej organizacji zaopatrzenia nie są w stanie brać udziału w mobilnych działaniach ofensywnych. Najlepiej spisują się w czasie obrony. Uzbrojeni są w szable i łuki, a noszą skórzane i metalowe pancerze. Pieszy oddział łuczników, wyspecjalizowany w walce obronnej i utrzymywaniu fortyfikacji. Z powodu innej organizacji zaopatrzenia nie są w stanie brać udziału w mobilnych działaniach ofensywnych. Najlepiej spisują się w czasie obrony. Uzbrojeni są w szable i łuki, a noszą skórzane i metalowe pancerze.
Linia 379: Linia 379:
 ===== Neutralne ===== ===== Neutralne =====
 ==== Bandyci ==== ==== Bandyci ====
 +Cały świat pełen jest bandytów, którzy napadają na podróżnych i samotne siedziby. Większość takich band jest gotowa wypełnić każde niecne i brutalne zadanie każdemu, kto im zapłaci. Doskonale nadają się do ataku z zasadzki, ale nie wytrzymają długo w otwartym boju. Są słabo, lecz różnorodnie uzbrojeni- większość z nich nosi miecze, maczugi i łuki. Zwykle nie noszą zbroi.
 ==== Krasnoludzka kompania ==== ==== Krasnoludzka kompania ====
 +Niektórzy krasnoludowie, zawodowi wojownicy, podróżują w niewielkich grupkach po świecie, szukając pracy i przygód. Takie kompanie są gotowe wesprzeć każdego, kto zapewni im trochę grosza. Wyposażeni są w młoty i topory, a noszą skórzane kaftany i kolczugi. Do doskonali i zdyscyplinowani żołnierze, co jest pożądaną cechą wśród najemników.
 ==== Galloiglaissowie ==== ==== Galloiglaissowie ====
 +Są to grupy najemnych galloidzkich wojowników, podróżujących po prawie całym świecie, od Szymperium do Leonii. Noszą kolczugi, stożkowate hełmy i kilty. Walczą ciężkimi, dwuręcznymi toporami. Pełnią rolę ciężkiej piechoty szturmowej. Najlepiej spisują się w walce z pieszymi przeciwnikami.
 ==== Najemna orda ==== ==== Najemna orda ====
 +Jest to typowa orda, czyli oddział koczowników, uzbrojony we wszystko, co znajdzie pod ręką. Mogą stanowić wsparcie głównych sił, pełniąc rolę zwiadowców i osłaniając flanki. Zwykle nie wytrzymują frontalnego ataku.
 ==== Tadżykowie ==== ==== Tadżykowie ====
 +Twardy górski lud z północnych pustkowi. Chodzą ubrani w skóry i futra, a walczą toporami i maczugami. Najlepiej spisują się podczas walki w górach i przy planowaniu zasadzek.
 ==== Elfowie z Kotliny ==== ==== Elfowie z Kotliny ====
 +Kotlina Duszanbe to jedyne miejsce poza Górami Binarnymi, gdzie mieszkają Elfowie. Mieszkańcy Kotliny różnią się nieco od pozostałych elfów pod względem języka i zwyczajów, jednak także są prawdziwymi wirtuozami łuku i miecza. Najemny oddział elfów jest cennym nabytkiem każdej armii.
 ==== Hrabszczanie ==== ==== Hrabszczanie ====
 +Mongołowie zamieszkujący Nowe Hrabstwo wyróżniają się spośród pozostałych mieszkańców Imperium: są lepiej zbudowani, mają bujniejsze owłosienie i jaśniejszą skórę. Ich dialekt także posiada kilka cech odróżniających ich od reszty Mongołów. Mieszkają w stałych domach zbudowanych z drewna i trudnią się głównie uprawą roli i wyrębem lasu. Na wojnę ruszają jako lekka piechota, zbrojni w łuki, szable, topory i tarcze, a ubrani w skórzane pancerze.
 ==== Niziołkowie ==== ==== Niziołkowie ====
 +Niziołkowie to lud nietoczący wojen i nieprzywykły do wojennego rzemiosła. Ich państwo nie posiada agresywnych sąsiadów, a oni sami nie dążą do ekspansji. W razie potrzeby są jednak gotowi bronić swoich domostw, pól i warsztatów. Ruszają do walki uzbrojeni we wszystko, co znajdą pod ręką- kosy, sierpy, cepy, pałki. Nie stanowią dobrego materiału na wojowników, ale będą stawiać zacięty opór każdemu najeźdźcy.
 ==== Niziołkowie procarze ==== ==== Niziołkowie procarze ====
 +Niziołkowie mają prawdziwy talent do rzucania i posługiwania się procą. Wielu z nich używa procy do polowań i rozrywki. W razie zagrożenia mogą ją stosować także do obrony. Nie jest to prawdziwe wojsko, ale będą stawiać opór każdemu najeźdźcy.
 ==== Gnolle myśliwi ==== ==== Gnolle myśliwi ====
 +Gnolle to dzikie humanoidy przypominające hieny. Żyją w Delcie Filipu. Większość plemion utrzymuje się z myślistwa i zbieractwa. Gnollowi myśliwi korzystają z krótkich łuków i oszczepów. Są wytrzymali, odważni i odporni na trudne warunki ojczystego środowiska. Najlepiej radzą sobie w gąszczu drzew, gdzie mogą atakować przeciwnika z zaskoczenia.
 ==== Gnolle wojownicy ==== ==== Gnolle wojownicy ====
 +Gnollowi wojownicy walczą przy użyciu krótkich włóczni z kościanym lub kamiennym grotem, maczug i kiścieni. Noszą pancerze z niewielkich rogowych lub kościanych płytek i drewniane lub wiklinowe tarcze. Są odważni i okrutni. Doskonale radzą sobie w boju, najlepiej na ojczystej, niegościnnej ziemi.
 ==== Jaszczuroczłeki łucznicy ==== ==== Jaszczuroczłeki łucznicy ====
 +Jaszczuroczłeki to druga z inteligentnych ras zwierzołaków. Są zdolnymi łucznikami. Ich ulubioną taktyką jest zasypanie wroga deszczem strzał z koron drzew. Nie noszą zbroi i są słabi w walce wręcz.
 ==== Jaszczuroczłeki wojownicy ==== ==== Jaszczuroczłeki wojownicy ====
 +Niektóre jaszczuroczłeki ruszają do boju uzbrojone we włócznie i maczugi. Ludy Delty Filipu nie znają metali, dlatego ich broń wykonana jest z kamienia, kości i drzewa żelaznego. Do produkcji niektórych cennych przedmiotów wykorzystuje się znajdowany od czasu do czasu obsydian. Jaszczuroczłeki walczą bez pancerza, ufając jedynie swojej łuskowatej skórze.
 ==== Piesi Anarchiści ==== ==== Piesi Anarchiści ====
 +Większość Anarchistów porusza się konno, ale niektórzy nie posiadają wierzchowców. Stanowią lekką piechotę, uzbrojoną w oszczepy, proce i włócznie. Nie noszą zbroi. Są niezdyscyplinowani i nie uznają żadnej władzy. Nadają się na mięso armatnie i harcowników.
 ==== Konni Anarchiści ==== ==== Konni Anarchiści ====
 +Lud żyjący w Krakenii od wieków walczy konno, przy użyciu krótkich oszczepów. Nie noszą żadnych zbroi. Stanowią doskonałych harcowników, ale są niezdyscyplinowani i nie nadają się do otwartego boju. 
 ==== Banowie ==== ==== Banowie ====
 +Mieszkańcy Banatu są doskonałymi jeźdźcami. Ich uzbrojenie jest niskiej jakości i często improwizowane, ale nadrabiają to odwagą i zaciętością w boju. Zwykle nie noszą zbroi, poza futrzanymi kamizelami. Stanowią doskonałych zwiadowców i harcowników, najlepiej nadają się na wsparcie głównych sił.
 ==== Wołoscy jeźdźcy ==== ==== Wołoscy jeźdźcy ====
 +Tradycja wołoska każe wojownikom ruszyć do boju konno, nie zważając na liczebność i siłę przeciwnika. Wołosi znani są ze straceńczych szarż na każdego wroga, jakiego napotkają. Uzbrojeni są w szable, miecze i maczugi. Nie noszą zbroi. Są doskonałą lekką jazdą.
 ==== Wołoscy łupieżcy ==== ==== Wołoscy łupieżcy ====
 +Po całej Wołoszczyźnie krążą grupy bandytów i łotrów, żyjących z rabunku i napaści. Poza Wołochami, spotyka się wśród nich półgobliny i Czerwone gobliny. Takie bandy są gotowe służyć każdemu, kto ich utrzyma. Ich uzbrojenie jest różnorodne, najczęściej są to pałki, maczugi i łuki. Nie jest to prawdziwe wojsko- bardziej nadają się do łupienia bezbronnych wiosek i terroryzowania wieśniaków niż walki z przeciwnikiem. Gdy napotkają opór, prawdopodobnie uciekną.
 ==== Kuhulinowie ==== ==== Kuhulinowie ====
 +//Kuhulin// jest słowem pochodzącym z języka muirefarskiego i na Zaiszymiu określa się tak wojownika-bohatera, nieustraszonego pogromcę potworów. Wielu Kuhulinów łączy się w drużyny lub kompanie pod przewodnictwem najsłynniejszych z nich, i razem podróżują po świecie w poszukiwaniu przygód. Noszą tradycyjne kilty i pledy, niektórzy z nich posiadają hełmy i kolczugi. Walczą każdą dostępną bronią- większość z nich nosi ogromne dwuręczne claymory z Galloighfar lub ciężkie włócznie, choć niektórzy posiadają długie sondońskie łuki lub dwuręczne topory. Taka drużyna może być doskonałym wsparciem dla regularnej armii, posiadając dużą siłę przebicia. W walce dążą do wielkich czynów, dlatego często mierzą się z bohaterami i elitą przeciwnika.
 ==== Olbrzymy ==== ==== Olbrzymy ====
 +Północne pustkowia kontynentu zamieszkane są przez olbrzymów. Są to duże i okrutne stworzenia, zajmujące się hodowlą mamutów i wyrębem lasu. Nie utrzymują kontaktów z ludźmi, chyba że za takie uzna się najazdy na wioski, napady na kupców, kradzież trzody i zabijanie podróżnych. Mówi się, że są ludożercami. Najczęściej są jedynie lokalnym zagrożeniem, gdyż nie potrafią żyć między sobą w zgodzie. Gdyby jednak jakiemuś potężnemu władcy udało nakłonić się je do współpracy, zyskałby ogromną siłę, zdolną do niszczenia całych królestw.
 +==== Półgobliny ====
 +Na Wołoszczyźnie żyje całkiem znaczna populacja półgoblinów. Niektóre z nich wychowywane są wśród jednej z ras, a inne trzymają się razem w swoich zamkniętych społecznościach. Najczęściej prowadzą łupieżczy tryb życia. Walczą przy użyciu różnorodnej broni. Najlepiej spisują się w trudnym terenie, gdzie mają przewagę zręczności nad ludźmi.
 +==== Dziczy jeźdźcy ====
 +Niektóre gobliny hodują dziki i wykorzystują je jako wierzchowce bojowe. Stanowią wsparcie różnych band wałęsających się po górach i stepach regionu, pełniąc rolę kawalerii. Najlepiej radzą sobie w lesie, terenie niesprzyjającym do działania dla konnych wojowników.
 +==== Najemni marynarze ====
 +Typowa grupa marynarzy, zwerbowana w jednej z wielu tawern z nadmorskich osad. Stanowią załogi okrętów. Uzbrojeni są we wszystko, co tylko możliwe: miecze, sztylety, topory i łuki. Nie noszą zbroi. Mogą zostać użyci jako wojska desantowe, bo większość z nich potrafi pływać.
 +===== Zobacz też =====
 +  * [[strona glowna]]
mm/k_k2jednostkiopis.txt · ostatnio zmienione: 2016/03/11 12:04 przez patryk