Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:k_k2jednostkiopis

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
mm:k_k2jednostkiopis [2014/02/14 16:54]
patryk
mm:k_k2jednostkiopis [2016/03/11 12:04] (aktualna)
patryk [K&K2- opis jednostek]
Linia 1: Linia 1:
 ====== K&K2- opis jednostek ====== ====== K&K2- opis jednostek ======
-Strona ta zawiera literacki opis wszystkich jednostek występujących w grze strategicznej [[K&K2]]. Pełni on rolę Przewodnika Gracza obejmującego armie wszystkich stron i służy poszerzeniu wiedzy o [[Drugi Świat|Drugim Świecie]].+Strona ta zawiera literacki opis wszystkich jednostek występujących w grze strategicznej [[K&K2]]. Pełni on rolę Przewodnika Gracza obejmującego armie wszystkich stron i służy poszerzeniu wiedzy o [[:Drugi Świat|Drugim Świecie]].
 ===== Imperium ===== ===== Imperium =====
 ==== Mongolska orda ==== ==== Mongolska orda ====
Linia 22: Linia 22:
 ==== Gwardia Chana ==== ==== Gwardia Chana ====
 Najlepiej wyszkoleni i wyposażeni wojownicy, przebywający w bezpośredniej bliskości wielkiego chana. Dzięki swojemu uzbrojeniu, opancerzeniu, wyszkoleniu i wierzchowcom są bezsprzecznie najlepszą kawalerią na świecie. Z łatwością pokonają nawet liczniejsze oddziały wroga. Najlepiej wyszkoleni i wyposażeni wojownicy, przebywający w bezpośredniej bliskości wielkiego chana. Dzięki swojemu uzbrojeniu, opancerzeniu, wyszkoleniu i wierzchowcom są bezsprzecznie najlepszą kawalerią na świecie. Z łatwością pokonają nawet liczniejsze oddziały wroga.
-==== Overlord ====+==== Mackonóg ====
 Latające stworzenie, na którego grzbiecie umieszczono wieżyczkę z łucznikami. Atak z powietrza jest niezwykle skuteczny i najczęściej zaskakuje przeciwnika. Niewielki pancerz jest nadrabiany dużą szybkością. Latające stworzenie, na którego grzbiecie umieszczono wieżyczkę z łucznikami. Atak z powietrza jest niezwykle skuteczny i najczęściej zaskakuje przeciwnika. Niewielki pancerz jest nadrabiany dużą szybkością.
-==== Overlord bojowy ==== +==== Mackonóg bojowy ==== 
-Silniejsza odmiana Overlorda, hodowana tylko do jednego celu: brania udziału w bitwach. Na jego grzbiecie zwykle umieszcza się stanowisko balisty. Jest to niezwykle szybki i skuteczny sposób na zniszczenie przeciwnika.+Silniejsza odmiana Mackonoga, hodowana tylko do jednego celu: brania udziału w bitwach. Na jego grzbiecie zwykle umieszcza się stanowisko balisty. Jest to niezwykle szybki i skuteczny sposób na zniszczenie przeciwnika.
 ==== Garnizon ==== ==== Garnizon ====
 Pieszy oddział łuczników, wyspecjalizowany w walce obronnej i utrzymywaniu fortyfikacji. Z powodu innej organizacji zaopatrzenia nie są w stanie brać udziału w mobilnych działaniach ofensywnych. Najlepiej spisują się w czasie obrony. Uzbrojeni są w szable i łuki, a noszą skórzane i metalowe pancerze. Pieszy oddział łuczników, wyspecjalizowany w walce obronnej i utrzymywaniu fortyfikacji. Z powodu innej organizacji zaopatrzenia nie są w stanie brać udziału w mobilnych działaniach ofensywnych. Najlepiej spisują się w czasie obrony. Uzbrojeni są w szable i łuki, a noszą skórzane i metalowe pancerze.
Linia 156: Linia 156:
 Straż Jeziora to elitarna formacja ciężkiej kawalerii, do której mogą wstąpić jedynie najzamożniejsi i najmężniejsi członkowie najszlachetniejszych rodów królestwa. Są osobistą gwardią króla i na stałe przebywają w stolicy kraju, Lakesborough. Ich potężne szarże są w stanie przełamać szyk każdej armii. Straż Jeziora to elitarna formacja ciężkiej kawalerii, do której mogą wstąpić jedynie najzamożniejsi i najmężniejsi członkowie najszlachetniejszych rodów królestwa. Są osobistą gwardią króla i na stałe przebywają w stolicy kraju, Lakesborough. Ich potężne szarże są w stanie przełamać szyk każdej armii.
 ==== Zakon Makowego Kwiatu ==== ==== Zakon Makowego Kwiatu ====
-Zakon Makowego Kwiatu to zakon rycerski służący jednemu z bóstw należącego do Dwunastki, Merinowi. Ich znakiem rozpoznawczym jest czerwony kwiat maku na białym tle. Głównym zadaniem zakonu jest walka ze złem pod postacią potworów (w tym trolli, orków i goblinów), czarowników i niewiernych. Są to doskonale wyposażeni i uzbrojeni jeźdźcy, którzy z łatwością potrafią pokonać nawet przeważające siły wroga.+Zakon Makowego Kwiatu to zakon rycerski służący jednemu z bóstw należącego do Dwunastki, Olamosowi. Ich znakiem rozpoznawczym jest czerwony kwiat maku na białym tle. Głównym zadaniem zakonu jest walka ze złem pod postacią potworów (w tym trolli, orków i goblinów), czarowników i niewiernych. Są to doskonale wyposażeni i uzbrojeni jeźdźcy, którzy z łatwością potrafią pokonać nawet przeważające siły wroga.
 ==== Straż Chabru ==== ==== Straż Chabru ====
 Rzeka Chabr, przy ujściu której leży stolica kraju, jest rzeką graniczną. Jej lewy brzeg zamieszkany jest przez mozaikę najróżniejszych dzikich ludów- goblinów, orków itd., które często urządzają łupieżcze wyprawy na Leonię. Straż Chabru to profesjonalna formacja utrzymywana ze skarbu królestwa, której zadaniem jest strzeżenie przepraw przez rzekę i udaremnianie najazdów. Jej członkowie noszą kolczugi i tarcze oraz charakterystyczne płaszcze z kapturem. Walczą przy użyciu łuków, mieczy i włóczni. Ich wyszkolenie skupia się na obronie i utrzymywaniu terenu. Są uniwersalną piechotą, najlepiej spisującą się podczas obrony. Rzeka Chabr, przy ujściu której leży stolica kraju, jest rzeką graniczną. Jej lewy brzeg zamieszkany jest przez mozaikę najróżniejszych dzikich ludów- goblinów, orków itd., które często urządzają łupieżcze wyprawy na Leonię. Straż Chabru to profesjonalna formacja utrzymywana ze skarbu królestwa, której zadaniem jest strzeżenie przepraw przez rzekę i udaremnianie najazdów. Jej członkowie noszą kolczugi i tarcze oraz charakterystyczne płaszcze z kapturem. Walczą przy użyciu łuków, mieczy i włóczni. Ich wyszkolenie skupia się na obronie i utrzymywaniu terenu. Są uniwersalną piechotą, najlepiej spisującą się podczas obrony.
Linia 397: Linia 397:
 Niziołkowie mają prawdziwy talent do rzucania i posługiwania się procą. Wielu z nich używa procy do polowań i rozrywki. W razie zagrożenia mogą ją stosować także do obrony. Nie jest to prawdziwe wojsko, ale będą stawiać opór każdemu najeźdźcy. Niziołkowie mają prawdziwy talent do rzucania i posługiwania się procą. Wielu z nich używa procy do polowań i rozrywki. W razie zagrożenia mogą ją stosować także do obrony. Nie jest to prawdziwe wojsko, ale będą stawiać opór każdemu najeźdźcy.
 ==== Gnolle myśliwi ==== ==== Gnolle myśliwi ====
 +Gnolle to dzikie humanoidy przypominające hieny. Żyją w Delcie Filipu. Większość plemion utrzymuje się z myślistwa i zbieractwa. Gnollowi myśliwi korzystają z krótkich łuków i oszczepów. Są wytrzymali, odważni i odporni na trudne warunki ojczystego środowiska. Najlepiej radzą sobie w gąszczu drzew, gdzie mogą atakować przeciwnika z zaskoczenia.
 ==== Gnolle wojownicy ==== ==== Gnolle wojownicy ====
 +Gnollowi wojownicy walczą przy użyciu krótkich włóczni z kościanym lub kamiennym grotem, maczug i kiścieni. Noszą pancerze z niewielkich rogowych lub kościanych płytek i drewniane lub wiklinowe tarcze. Są odważni i okrutni. Doskonale radzą sobie w boju, najlepiej na ojczystej, niegościnnej ziemi.
 ==== Jaszczuroczłeki łucznicy ==== ==== Jaszczuroczłeki łucznicy ====
 +Jaszczuroczłeki to druga z inteligentnych ras zwierzołaków. Są zdolnymi łucznikami. Ich ulubioną taktyką jest zasypanie wroga deszczem strzał z koron drzew. Nie noszą zbroi i są słabi w walce wręcz.
 ==== Jaszczuroczłeki wojownicy ==== ==== Jaszczuroczłeki wojownicy ====
 +Niektóre jaszczuroczłeki ruszają do boju uzbrojone we włócznie i maczugi. Ludy Delty Filipu nie znają metali, dlatego ich broń wykonana jest z kamienia, kości i drzewa żelaznego. Do produkcji niektórych cennych przedmiotów wykorzystuje się znajdowany od czasu do czasu obsydian. Jaszczuroczłeki walczą bez pancerza, ufając jedynie swojej łuskowatej skórze.
 ==== Piesi Anarchiści ==== ==== Piesi Anarchiści ====
 +Większość Anarchistów porusza się konno, ale niektórzy nie posiadają wierzchowców. Stanowią lekką piechotę, uzbrojoną w oszczepy, proce i włócznie. Nie noszą zbroi. Są niezdyscyplinowani i nie uznają żadnej władzy. Nadają się na mięso armatnie i harcowników.
 ==== Konni Anarchiści ==== ==== Konni Anarchiści ====
 +Lud żyjący w Krakenii od wieków walczy konno, przy użyciu krótkich oszczepów. Nie noszą żadnych zbroi. Stanowią doskonałych harcowników, ale są niezdyscyplinowani i nie nadają się do otwartego boju. 
 ==== Banowie ==== ==== Banowie ====
 +Mieszkańcy Banatu są doskonałymi jeźdźcami. Ich uzbrojenie jest niskiej jakości i często improwizowane, ale nadrabiają to odwagą i zaciętością w boju. Zwykle nie noszą zbroi, poza futrzanymi kamizelami. Stanowią doskonałych zwiadowców i harcowników, najlepiej nadają się na wsparcie głównych sił.
 ==== Wołoscy jeźdźcy ==== ==== Wołoscy jeźdźcy ====
 +Tradycja wołoska każe wojownikom ruszyć do boju konno, nie zważając na liczebność i siłę przeciwnika. Wołosi znani są ze straceńczych szarż na każdego wroga, jakiego napotkają. Uzbrojeni są w szable, miecze i maczugi. Nie noszą zbroi. Są doskonałą lekką jazdą.
 ==== Wołoscy łupieżcy ==== ==== Wołoscy łupieżcy ====
 +Po całej Wołoszczyźnie krążą grupy bandytów i łotrów, żyjących z rabunku i napaści. Poza Wołochami, spotyka się wśród nich półgobliny i Czerwone gobliny. Takie bandy są gotowe służyć każdemu, kto ich utrzyma. Ich uzbrojenie jest różnorodne, najczęściej są to pałki, maczugi i łuki. Nie jest to prawdziwe wojsko- bardziej nadają się do łupienia bezbronnych wiosek i terroryzowania wieśniaków niż walki z przeciwnikiem. Gdy napotkają opór, prawdopodobnie uciekną.
 ==== Kuhulinowie ==== ==== Kuhulinowie ====
 +//Kuhulin// jest słowem pochodzącym z języka muirefarskiego i na Zaiszymiu określa się tak wojownika-bohatera, nieustraszonego pogromcę potworów. Wielu Kuhulinów łączy się w drużyny lub kompanie pod przewodnictwem najsłynniejszych z nich, i razem podróżują po świecie w poszukiwaniu przygód. Noszą tradycyjne kilty i pledy, niektórzy z nich posiadają hełmy i kolczugi. Walczą każdą dostępną bronią- większość z nich nosi ogromne dwuręczne claymory z Galloighfar lub ciężkie włócznie, choć niektórzy posiadają długie sondońskie łuki lub dwuręczne topory. Taka drużyna może być doskonałym wsparciem dla regularnej armii, posiadając dużą siłę przebicia. W walce dążą do wielkich czynów, dlatego często mierzą się z bohaterami i elitą przeciwnika.
 ==== Olbrzymy ==== ==== Olbrzymy ====
 +Północne pustkowia kontynentu zamieszkane są przez olbrzymów. Są to duże i okrutne stworzenia, zajmujące się hodowlą mamutów i wyrębem lasu. Nie utrzymują kontaktów z ludźmi, chyba że za takie uzna się najazdy na wioski, napady na kupców, kradzież trzody i zabijanie podróżnych. Mówi się, że są ludożercami. Najczęściej są jedynie lokalnym zagrożeniem, gdyż nie potrafią żyć między sobą w zgodzie. Gdyby jednak jakiemuś potężnemu władcy udało nakłonić się je do współpracy, zyskałby ogromną siłę, zdolną do niszczenia całych królestw.
 ==== Półgobliny ==== ==== Półgobliny ====
 +Na Wołoszczyźnie żyje całkiem znaczna populacja półgoblinów. Niektóre z nich wychowywane są wśród jednej z ras, a inne trzymają się razem w swoich zamkniętych społecznościach. Najczęściej prowadzą łupieżczy tryb życia. Walczą przy użyciu różnorodnej broni. Najlepiej spisują się w trudnym terenie, gdzie mają przewagę zręczności nad ludźmi.
 ==== Dziczy jeźdźcy ==== ==== Dziczy jeźdźcy ====
 +Niektóre gobliny hodują dziki i wykorzystują je jako wierzchowce bojowe. Stanowią wsparcie różnych band wałęsających się po górach i stepach regionu, pełniąc rolę kawalerii. Najlepiej radzą sobie w lesie, terenie niesprzyjającym do działania dla konnych wojowników.
 ==== Najemni marynarze ==== ==== Najemni marynarze ====
 +Typowa grupa marynarzy, zwerbowana w jednej z wielu tawern z nadmorskich osad. Stanowią załogi okrętów. Uzbrojeni są we wszystko, co tylko możliwe: miecze, sztylety, topory i łuki. Nie noszą zbroi. Mogą zostać użyci jako wojska desantowe, bo większość z nich potrafi pływać.
 ===== Zobacz też ===== ===== Zobacz też =====
   * [[strona glowna]]   * [[strona glowna]]
mm/k_k2jednostkiopis.1392393263.txt.gz · ostatnio zmienione: 2014/02/14 16:54 przez patryk