Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja Ostatnia wersja Następna rewizja po obu stronach | ||
mm:k_k3instrukcja [2020/04/23 19:39] patryk [Budynki] |
mm:k_k3instrukcja [2020/05/20 17:46] patryk [Budynki] |
||
---|---|---|---|
Linia 279: | Linia 279: | ||
* Leczenie (wartość) - budynek może uzupełniać Straty określonej liczbie jednostek w podprowincji. | * Leczenie (wartość) - budynek może uzupełniać Straty określonej liczbie jednostek w podprowincji. | ||
* Ulepszenia - posiadanie budynku odblokowuje możliwość wyposażenia jednostek w prowincji w wybrane ulepszenie, które wymaga posiadanego danego budynku. | * Ulepszenia - posiadanie budynku odblokowuje możliwość wyposażenia jednostek w prowincji w wybrane ulepszenie, które wymaga posiadanego danego budynku. | ||
- | * Szkolenie (Typ)(Cecha)(Wartość) - | + | * Szkolenie (Typ) - Budynek zapewnia możliwość szkolenia w fazie rekrutacji i budowy każdej jednostki danego typu w prowincji i zwiększenie doświadczenia o jeden Poziom za koszt 1 ŻYW i 1 ZŁO. Jednocześnie każda nowo rekrutowana jednostka w tej prowincji rozpoczyna na poziomie o jeden wyższym. |
* Morale +(wartość) - jednostki w prowincji z danym budynkiem otrzymują podaną premię do Morale. | * Morale +(wartość) - jednostki w prowincji z danym budynkiem otrzymują podaną premię do Morale. | ||
* Rekrutacja (Jednostka) co (liczba) tur - Co podaną liczbę tur, licząc od tury wzniesienia budynku, gracz otrzymuje jedną bezpłatną określoną jednostkę w stolicy danej prowincji. Jednostka jest traktowana jak świeżo zrekrutowana jednostka (np. może się poruszyć dopiero w następnej turze). | * Rekrutacja (Jednostka) co (liczba) tur - Co podaną liczbę tur, licząc od tury wzniesienia budynku, gracz otrzymuje jedną bezpłatną określoną jednostkę w stolicy danej prowincji. Jednostka jest traktowana jak świeżo zrekrutowana jednostka (np. może się poruszyć dopiero w następnej turze). | ||
Linia 293: | Linia 293: | ||
* Kontrola prowincji (flota) - Budynek zapewnia kontrolę nad prowincją stacjonującej w bazie jednostce morskiej. Przeciwnik przejmie kontrolę nad prowincją wtedy, gdy w budynku nie będzie stacjonował żaden okręt. | * Kontrola prowincji (flota) - Budynek zapewnia kontrolę nad prowincją stacjonującej w bazie jednostce morskiej. Przeciwnik przejmie kontrolę nad prowincją wtedy, gdy w budynku nie będzie stacjonował żaden okręt. | ||
* Legacja - Budynek jest wznoszony w prowincjach nienależących do gracza, tylko w neutralnych albo pod kontrolą innych graczy (za zgodą). | * Legacja - Budynek jest wznoszony w prowincjach nienależących do gracza, tylko w neutralnych albo pod kontrolą innych graczy (za zgodą). | ||
+ | * Magazyn - Budynek zaopatruje jednostki gracza w prowincji, w której się znajduje oraz sąsiednich prowincjach. | ||
===== Walka i jednostki ===== | ===== Walka i jednostki ===== | ||
==== Statystyki jednostek ==== | ==== Statystyki jednostek ==== | ||
Linia 401: | Linia 402: | ||
* Jednostki mogą zostać przegrupowane, | * Jednostki mogą zostać przegrupowane, | ||
* Jednostki mogą zostać zreorganizowane odpowiednią Decyzją bądź w wyniku Wydarzenia. | * Jednostki mogą zostać zreorganizowane odpowiednią Decyzją bądź w wyniku Wydarzenia. | ||
+ | ==== Ulepszanie jednostek ==== | ||
+ | |||
+ | Gracze mogą ulepszać swoje jednostki, jeżeli posiadają wymagane budynki i wystarczające zasoby. By ulepszyć jednostkę, Gracz musi posiadać odpowiedni budynek dający możliwość ulepszania w dowolnej prowincji swojego państwa oraz wszystkie budynki wymagane dla danego ulepszenia w jednej z prowincji. Wtedy może przeznaczyć odpowiednią ilość zasobów i wyposażyć w ulepszenie wybraną jednostkę znajdującą się na terenie jego państwa. Jednostki w prowincji spełniającej wszystkie wymagania mogą otrzymać dane ulepszenie podczas rekrutacji za połowę normalnego kosztu. Lista ulepszeń znajduje się na Liście Ulepszeń. Każde ulepszenie jest przypisywane konkretnej jednostce. | ||
+ | |||
+ | ==== Zdobywanie sprzętu przeciwnika, | ||
+ | |||
+ | W sytuacji, gdy jednostki lądowe Gracza wkroczą do podprowincji, | ||
==== Wzorce, karty i żetony jednostek ==== | ==== Wzorce, karty i żetony jednostek ==== | ||
Każda jednostka w grze oznaczona jest odpowiednim żetonem, znajdującym się w odpowiedniej podprowincji. Podczas ruchu jednostek należy także przesunąć odpowiadające im żetony. W przypadku zniszczenia jednostki jej żeton należy usunąć z planszy. | Każda jednostka w grze oznaczona jest odpowiednim żetonem, znajdującym się w odpowiedniej podprowincji. Podczas ruchu jednostek należy także przesunąć odpowiadające im żetony. W przypadku zniszczenia jednostki jej żeton należy usunąć z planszy. | ||
Linia 421: | Linia 429: | ||
Admirałowie działają na takiej samej zasadzie, co Generałowie z tą różnicą, że zapewniają premie jednostkom morskim z zasięgu Wpływu. Admirałowie muszą zaokrętować się na wybranej jednostce, żeby móc wypływać na pełne morze. Okrętem admiralskim może być dowolna jednostka pływająca. Zaokrętowanie i wyokrętowanie Admirała zabiera jedną turę tak, jak załadunek i wyładunek jednostek lądowych. Jeżeli okręt admiralski zostanie zatopiony, Admirał na pokładzie ginie i staje się niedostępny. Admirałowie muszą znajdować się na lądzie, by móc powrócić do puli aktywnych Generałów. Admirałowie przebywający w Bazach morskich oddziałują także na jednostki lądowe. | Admirałowie działają na takiej samej zasadzie, co Generałowie z tą różnicą, że zapewniają premie jednostkom morskim z zasięgu Wpływu. Admirałowie muszą zaokrętować się na wybranej jednostce, żeby móc wypływać na pełne morze. Okrętem admiralskim może być dowolna jednostka pływająca. Zaokrętowanie i wyokrętowanie Admirała zabiera jedną turę tak, jak załadunek i wyładunek jednostek lądowych. Jeżeli okręt admiralski zostanie zatopiony, Admirał na pokładzie ginie i staje się niedostępny. Admirałowie muszą znajdować się na lądzie, by móc powrócić do puli aktywnych Generałów. Admirałowie przebywający w Bazach morskich oddziałują także na jednostki lądowe. | ||
+ | |||
==== Walka ==== | ==== Walka ==== | ||
Walka w K&K 3 jest bardzo prosta, a przy tym interesująca i zmuszająca do ruszenia głową. Kiedy jednostki dwóch wrogich frakcji znajdą się w jednej podprowincji, | Walka w K&K 3 jest bardzo prosta, a przy tym interesująca i zmuszająca do ruszenia głową. Kiedy jednostki dwóch wrogich frakcji znajdą się w jednej podprowincji, | ||
Linia 485: | Linia 494: | ||
Jeżeli w podprowincji znajduje się droga lub tory kolejowe, Gracz może wybrać, czy plądruje inne budynki, drogi, tory, czy wszystkie budynki w podprowincji. | Jeżeli w podprowincji znajduje się droga lub tory kolejowe, Gracz może wybrać, czy plądruje inne budynki, drogi, tory, czy wszystkie budynki w podprowincji. | ||
- | |||
- | ==== Ulepszanie jednostek ==== | ||
- | |||
- | Gracze mogą ulepszać swoje jednostki, jeżeli posiadają wymagane budynki i wystarczające zasoby. By ulepszyć jednostkę, Gracz musi posiadać odpowiedni budynek dający możliwość ulepszania w dowolnej prowincji swojego państwa oraz wszystkie budynki wymagane dla danego ulepszenia w jednej z prowincji. Wtedy może przeznaczyć odpowiednią ilość zasobów i wyposażyć w ulepszenie wybraną jednostkę znajdującą się na terenie jego państwa. Lista ulepszeń znajduje się na Liście Ulepszeń. Każde ulepszenie jest przypisywane konkretnej jednostce. | ||
- | |||
- | ==== Zdobywanie sprzętu przeciwnika, | ||
- | |||
- | W sytuacji, gdy jednostki lądowe Gracza wkroczą do podprowincji, | ||
==== Lotnictwo ==== | ==== Lotnictwo ==== | ||