Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:mm_4_rasa

To jest stara wersja strony!


Rasy MM 4

Poniższy rozdział zawiera charakterystyki wszystkich Ras występujących w Mongolian Mercenaries 4.

Chińczyk

RasaChińczyk
Wzrost150-180 cm
Waga40-90 kg
Premie do Współczynników+1 CHA
+1 PER
+1 INT
+1 ZRĘ
-1 SIŁ
Premie do Umiejętności+1 do Uników
+1 do Włóczni
+1 do Arkanów
+1 do Etykiety
+1 do Rozeznania
+1 do Negocjacji
-2 do Odporności
Dostępne klasyAlchemik
Bard
Czarnoksiężnik
Druid
Iluzjonista
Kupiec
Kusznik
Łotrzyk
Łowca
Łupieżca
Mag
Mag bojowy
Mandaryn
Mistyk
Mnich
Nekromanta
Rzemieślnik
Siepacz
Uczony
Uzdrowiciel
Wojownik
Złodziej
Żeglarz
Najpopularniejsza religiaKalifizm
Języki początkoweChiński
Talenty rasoweTalenty Chińczyka mm4

Ci przedstawiciele starożytnej cywilizacji o bogatej kulturze są wiernymi poddanymi Wielkiego Imperium. Od czasów podboju ich państwa przez siły mongolskie krótko po Wielkim Zamachu, ludność chińska stanowi przeważającą większość mieszkańców Imperium. Pod względem fizycznym Chińczycy nie wyróżniają się spośród mieszkańców Dalekiego Wschodu, ale to ich kultura stanowi o ich sile. Oddani konfucjańskim ideałom posłuszeństwa i harmonii tworzą doskonałych Kupców i Uczonych. Rozpoczynają z aż sześcioma Umiejętnościami, co oznacza że Chińczycy mogą rozwijać swoje Postaci w wielu kierunkach. Do ich wad należy stosunkowa słabość- rozpoczynają z karą do Siły i Odporności.

Wybierz Chińczyka, jeśli:

  • Chcesz grać Postacią o dużej liczbie Umiejętności
  • Chcesz grać Postacią mającą szeroki wybór klas i będącą równie dobrą w wielu profesjach
  • Jesteś w stanie zapewnić sobie osłonę silniejszych i bardziej odpornych na magię towarzyszy
  • Chcesz być przedstawicielem jednej z najstarszych i najbogatszych kultur na Ziemi
  • Chcesz kontaktować się głównie z rodakami, stanowiącymi większość mieszkańców Imperium
  • Nie przywiązujesz dużej wagi do religii- Chińczycy posiadają tylko jedną klasę duchowną












Kazach

RasaKazach
Wzrost140-190 cm
Waga50-90 kg
Premie do Współczynników+1 INT
+1 ZRĘ
+1 WYT
-
Premie do Umiejętności+1 do Karabinów
+1 do Pistoletów
+1 do Jeździectwa
+1 do Tropienia
-
Dostępne klasyAwanturnik
Bard
Detektyw
Iluzjonista
Kapłan
Kozak
Kupiec
Łotrzyk
Łupieżca
Mag
Mechanik
Medyk
Mistyk
Mnich
Siepacz
Strzelec
Uczony
Złodziej
Żołnierz
Najpopularniejsza religiaPrawosławie
Islam
Języki początkoweKazachski, rosyjski
Talenty rasoweTalenty kazacha mm4

Kazachowie są narodem zaliczanym do ludów tureckich, zamieszkującym północną część Azji Środkowej, głównie Kazachstan, ale również Chiny (Sinciang), Uzbekistan, Rosję, Mongolię i w rozproszeniu wszystkie republiki byłego ZSRR. Niegdyś słynęli z polowań z sokołami i niezwykłej zręczności podczas jazdy konnej. W zależności od dawnego obszaru zamieszkania, przynależności plemiennej, pokrewieństwa oraz zawieranych sojuszy, Kazachowie dzielą się na Żuzy: Starszy, Średni i Młodszy Żuz. Te z kolei dzielą się na plemiona i klany. Istnieją różne teorie na temat pochodzenia słowa „Kazach” (ż. „Kazaszka”). Niekiedy utożsamiane jest ono z – również tureckiego pochodzenia – terminem „kozak”. Wiadomo jednak, że po raz pierwszy termin ten pojawia się w XIII stuleciu.

Kazachowie są potomkami wczesnych ludów tureckich. Na ich kulturę wpływ miały głównie kultura mongolska, perska, rosyjska oraz arabska.

Język kazachski ma cechy charakterystyczne dla innych języków tureckich, podobieństwo jest tak duże, że Kazachowie, Uzbecy, Kirgizi, Tatarzy oraz Ujgurzy mogą porozumiewać się między sobą bez tłumaczy.

Po Wielkim Zamachu Kazachowie przekształcili swoje państwo w królestwo, a następnie udało im się obronić niepodległość w Pierwszej Wojnie Obronnej. Tworzy to z nich naród gotowy do mobilizacji, obrony swoich ziem i stawienia czoła wiecznie nieprzewidywalnemu zagrożeniu ze strony Imperium Mongolskiego.

W grze, Kazachowie rozpoczynają nie posiadając żadnych kar do Umiejętności ani Współczynników. Posiadają premie do umiejętności posługiwania się bronią palną, Jeździectwa i Tropienia, przez co doskonale radzą sobie jako Strzelcy, Kozacy i Żołnierze.

Wybierz Kazacha, jeśli:

  • Chcesz być przedstawicielem młodego, stepowego narodu o żywych ideałach patriotyzmu i obrony ojczyzny
  • Chcesz być przedstawicielem narodu łączącego tradycje Wschodu i Zachodu
  • Chcesz doskonale radzić sobie w siodle
  • Chcesz z łatwością posługiwać się bronią palną
  • Bardzo nie lubisz posiadać Współczynników poniżej średniej i stawiasz na zrównoważony rozwój postaci
  • Nie przywiązujesz większej wagi do Magii (dostępny jest jedynie Mag oraz Iluzjonista)

Kirgiz

RasaKirgiz
Wzrost140-190 cm
Waga50-90 kg
Premie do Współczynników+1 INT
+1 ZRĘ
+1 WYT
-
Premie do Umiejętności+1 do Zbieractwa
+1 do Łuku
+1 do Przetrwania
+1 do Tropienia
-
Dostępne klasyAlchemik
Bard
Czarnoksiężnik
Kozak
Kupiec
Łotrzyk
Łowca
Łucznik
Łupieżca
Mag
Mag bojowy
Mistyk
Partyzant
Rzemieślnik
Siepacz
Strzelec
Szaman
Uzdrowiciel
Wojownik
Złodziej
Najpopularniejsza religiaKalifizm
Języki początkoweKirgiski
Talenty rasoweTalenty kirgiza mm4

Kirgizi to naród turecko-mongolski zamieszkujący głównie terytoria Kirgistanu w Wielkim Imperium Mongolskim, jak również resztę Zachodu Imperium, Kazachstan, Turcję i Afganistan. Posługują się językiem kirgiskim z tureckiej grupy języków ałtajskich. W procesie etnogenezy narodu kirgiskiego uczestniczyły plemiona tureckie i mongolskie. Struktura społeczna oparta była na podziale plemiennym i rodowym. Współczesne szacunki mówią o ponad 4,5 mln Kirgizów, żyjących głównie w Azji Środkowej. Tradycyjnym zajęciem Kirgizów było wysokogórskie pasterstwo, myślistwo, w niektórych regionach uprawa zbóż. Od początku XX wieku przechodzili na osiadły tryb życia, słynęli z wyrobu dywanów i artystycznej obróbki metali. Przed podbiciem Kirgistanu przez siły Wielkiego Imperium Mongolskiego i przymusowym wprowadzeniu Kalifizmu jako religii państwowej wyznawali w głównej mierze islam sunnicki.

Do połowy XX wieku Kirgizami określano wszystkich koczowniczych mieszkańców stepów rozciągających się od rosyjskiej tajgi do pustyń Turkiestanu, czyli w przeważającej mierze dzisiejszych Kazachów, a przodków współczesnych Kirgizów, zamieszkujących górskie zbocza Tienszanu określano jako Kirgizów Górskich.

W grze pokrewieństwo z Kazachem jest widoczne na pierwszy rzut oka, jeśli spojrzy się na premie do Współczynników. Zestaw Umiejętności jest nieco inny i pozwala doskonale radzić sobie na niegościnnych pustkowiach górskich, jakie stanowią tę część świata. Pewną wadą jest niewielki wybór klas magicznych i duchownych. Ciekawostką z pewnością jest fakt, że jako jedyna rasa Kirgiz może zostać Łowcą lub Strzelcem.

Wybierz Kirgiza, jeżeli:

  • Chcesz bez problemu przemieszczać się po górskich bezdrożach
  • Chcesz być doskonałym myśliwym, czy to korzystającym z broni palnej, czy łuków (Strzelec lub Łowca do wyboru)
  • Należeć do wielkiego, stepowego kręgu kulturowego

Zobacz też

mm/mm_4_rasa.1515268733.txt.gz · ostatnio zmienione: 2018/01/06 20:58 przez patryk