-
-
- Kategorie artykułów:
-
Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
To jest stara wersja strony!
Poniższy rozdział zawiera charakterystyki wszystkich Ras występujących w Mongolian Mercenaries 4.
Rasa | Chińczyk | |
---|---|---|
Wzrost | 150-180 cm | |
Waga | 40-90 kg | |
Premie do Współczynników | +1 CHA +1 PER +1 INT +1 ZRĘ | -1 SIŁ |
Premie do Umiejętności | +1 do Uników +1 do Włóczni +1 do Arkanów +1 do Etykiety +1 do Rozeznania +1 do Negocjacji | -2 do Odporności |
Dostępne klasy | Alchemik Bard Czarnoksiężnik Druid Iluzjonista Kupiec Kusznik Łotrzyk Łowca Łupieżca Mag Mag bojowy | Mandaryn Mistyk Mnich Nekromanta Rzemieślnik Siepacz Uczony Uzdrowiciel Wojownik Złodziej Żeglarz |
Najpopularniejsza religia | Kalifizm | |
Języki początkowe | Chiński | |
Talenty rasowe | Talenty Chińczyka mm4 |
Ci przedstawiciele starożytnej cywilizacji o bogatej kulturze są wiernymi poddanymi Wielkiego Imperium. Od czasów podboju ich państwa przez siły mongolskie krótko po Wielkim Zamachu, ludność chińska stanowi przeważającą większość mieszkańców Imperium. Pod względem fizycznym Chińczycy nie wyróżniają się spośród mieszkańców Dalekiego Wschodu, ale to ich kultura stanowi o ich sile. Oddani konfucjańskim ideałom posłuszeństwa i harmonii tworzą doskonałych Kupców i Uczonych. Rozpoczynają z aż sześcioma Umiejętnościami, co oznacza że Chińczycy mogą rozwijać swoje Postaci w wielu kierunkach. Do ich wad należy stosunkowa słabość- rozpoczynają z karą do Siły i Odporności.
Wybierz Chińczyka, jeśli:
Rasa | Kazach | |
---|---|---|
Wzrost | 140-190 cm | |
Waga | 50-90 kg | |
Premie do Współczynników | +1 INT +1 ZRĘ +1 WYT | - |
Premie do Umiejętności | +1 do Karabinów +1 do Pistoletów +1 do Jeździectwa +1 do Tropienia | - |
Dostępne klasy | Awanturnik Bard Detektyw Iluzjonista Kapłan Kozak Kupiec Łotrzyk Łupieżca Mag | Mechanik Medyk Mistyk Mnich Siepacz Strzelec Uczony Złodziej Żołnierz |
Najpopularniejsza religia | Prawosławie Islam |
|
Języki początkowe | Kazachski, rosyjski | |
Talenty rasowe | Talenty kazacha mm4 |
Kazachowie są narodem zaliczanym do ludów tureckich, zamieszkującym północną część Azji Środkowej, głównie Kazachstan, ale również Chiny (Sinciang), Uzbekistan, Rosję, Mongolię i w rozproszeniu wszystkie republiki byłego ZSRR. Niegdyś słynęli z polowań z sokołami i niezwykłej zręczności podczas jazdy konnej. W zależności od dawnego obszaru zamieszkania, przynależności plemiennej, pokrewieństwa oraz zawieranych sojuszy, Kazachowie dzielą się na Żuzy: Starszy, Średni i Młodszy Żuz. Te z kolei dzielą się na plemiona i klany. Istnieją różne teorie na temat pochodzenia słowa „Kazach” (ż. „Kazaszka”). Niekiedy utożsamiane jest ono z – również tureckiego pochodzenia – terminem „kozak”. Wiadomo jednak, że po raz pierwszy termin ten pojawia się w XIII stuleciu.
Kazachowie są potomkami wczesnych ludów tureckich. Na ich kulturę wpływ miały głównie kultura mongolska, perska, rosyjska oraz arabska.
Język kazachski ma cechy charakterystyczne dla innych języków tureckich, podobieństwo jest tak duże, że Kazachowie, Uzbecy, Kirgizi, Tatarzy oraz Ujgurzy mogą porozumiewać się między sobą bez tłumaczy.
Po Wielkim Zamachu Kazachowie przekształcili swoje państwo w królestwo, a następnie udało im się obronić niepodległość w Pierwszej Wojnie Obronnej. Tworzy to z nich naród gotowy do mobilizacji, obrony swoich ziem i stawienia czoła wiecznie nieprzewidywalnemu zagrożeniu ze strony Imperium Mongolskiego.
W grze, Kazachowie rozpoczynają nie posiadając żadnych kar do Umiejętności ani Współczynników. Posiadają premie do umiejętności posługiwania się bronią palną, Jeździectwa i Tropienia, przez co doskonale radzą sobie jako Strzelcy, Kozacy i Żołnierze.
Wybierz Kazacha, jeśli:
Rasa | Kirgiz | |
---|---|---|
Wzrost | 140-190 cm | |
Waga | 50-90 kg | |
Premie do Współczynników | +1 INT +1 ZRĘ +1 WYT | - |
Premie do Umiejętności | +1 do Zbieractwa +1 do Łuku +1 do Przetrwania +1 do Tropienia | - |
Dostępne klasy | Alchemik Bard Czarnoksiężnik Kozak Kupiec Łotrzyk Łowca Łucznik Łupieżca Mag | Mag bojowy Mistyk Partyzant Rzemieślnik Siepacz Strzelec Szaman Uzdrowiciel Wojownik Złodziej |
Najpopularniejsza religia | Kalifizm | |
Języki początkowe | Kirgiski | |
Talenty rasowe | Talenty kirgiza mm4 |
Kirgizi to naród turecko-mongolski zamieszkujący głównie terytoria Kirgistanu w Wielkim Imperium Mongolskim, jak również resztę Zachodu Imperium, Kazachstan, Turcję i Afganistan. Posługują się językiem kirgiskim z tureckiej grupy języków ałtajskich. W procesie etnogenezy narodu kirgiskiego uczestniczyły plemiona tureckie i mongolskie. Struktura społeczna oparta była na podziale plemiennym i rodowym. Współczesne szacunki mówią o ponad 4,5 mln Kirgizów, żyjących głównie w Azji Środkowej. Tradycyjnym zajęciem Kirgizów było wysokogórskie pasterstwo, myślistwo, w niektórych regionach uprawa zbóż. Od początku XX wieku przechodzili na osiadły tryb życia, słynęli z wyrobu dywanów i artystycznej obróbki metali. Przed podbiciem Kirgistanu przez siły Wielkiego Imperium Mongolskiego i przymusowym wprowadzeniu Kalifizmu jako religii państwowej wyznawali w głównej mierze islam sunnicki.
Do połowy XX wieku Kirgizami określano wszystkich koczowniczych mieszkańców stepów rozciągających się od rosyjskiej tajgi do pustyń Turkiestanu, czyli w przeważającej mierze dzisiejszych Kazachów, a przodków współczesnych Kirgizów, zamieszkujących górskie zbocza Tienszanu określano jako Kirgizów Górskich.
W grze pokrewieństwo z Kazachem jest widoczne na pierwszy rzut oka, jeśli spojrzy się na premie do Współczynników. Zestaw Umiejętności jest nieco inny i pozwala doskonale radzić sobie na niegościnnych pustkowiach górskich, jakie stanowią tę część świata. Pewną wadą jest niewielki wybór klas magicznych i duchownych. Ciekawostką z pewnością jest fakt, że jako jedyna rasa Kirgiz może zostać Łowcą lub Strzelcem.
Wybierz Kirgiza, jeżeli:
Rasa | Koreańczyk | |
---|---|---|
Wzrost | 160-180 cm | |
Waga | 40-90 kg | |
Premie do Współczynników | +2 ZRĘ +1 WYT +1 PER | -1 SIŁ |
Premie do Umiejętności | +1 do Nawigacji +1 do Łuków +1 do Włóczni +1 do Lekkiego Pancerza | - |
Dostępne klasy | Alchemik Bard Czarnoksiężnik Druid Iluzjonista Kupiec Kusznik Łotrzyk Łowca Łupieżca Mag Mag bojowy | Mandaryn Mistyk Mnich Nekromanta Rzemieślnik Siepacz Szaman Uczony Uzdrowiciel Wojownik Złodziej Żeglarz |
Najpopularniejsza religia | Kalifizm | |
Języki początkowe | Koreański | |
Talenty rasowe | Talenty Koreańczyka mm4 |
Koreańczycy to naród żyjący głównie we Wschodniej Azji. Większość z nich żyje w na Półwyspie Koreańskim i posługuje się językiem koreańskim. Populacja Korei jest prawdopodobnie jedną z najbardziej jednorodnych etnicznie i językowo na świecie. Pochodzenie Koreańczyków nie jest do dziś znane. Obecnie klasyfikuje się ich do narodów izolowanych. Niektórzy uważają ich za ludność ałtajską, jednak ta hipoteza jest ostatnio często podważana.
Kultura koreańska przez wieki pozostawała pod wpływem kultury chińskiej, lecz zawsze zachowywała swój własny, odrębny unikalny charakter, z wieloma tradycjami niespotykanymi nigdzie indziej, począwszy od kuchni, przez zwyczaje ludowe, na architekturze twierdz kończąc.
Koreańczyk w grze jest bardzo interesującym wyborem. Premie do Zręczności i Wytrzymałości z pewnością zrekompensują karę do Siły. Istniejące premie do Umiejętności powodują, że Koreańczycy doskonale radzą sobie jako Żeglarze, Łucznicy lub dowolna Klasa walcząca wręcz. Szczególnie cenna może okazać się premia do Lekkiego Pancerza. Z uzbrojenia najlepiej wybrać Łuki lub Włócznie.
Wybór Klas jest bardzo szeroki. Duża liczba klas magicznych oraz cywilnych powoduje, że Koreańczyk odnajdzie się w naprawdę różnorodnych funkcjach w drużynie.
Wybierz Koreańczyka, jeżeli: