====== FAQ ====== W związku z postępującą rozbudową Mongolopedii, w miejscu tym pojawią się najczęściej zadawane (albo najwięcej wyjaśniające) pytania, zarówno odnośnie całego świata MM, jak i poszczególnych gier oraz samej Mongolopedii. Użytkownicy mają pełne prawo zadawać nowe i odpowiadać na już istniejące, jeśli któraś z dotychczasowych odpowiedzi nie jest wyczerpująca. ===== O świecie MM ===== ===== O grach MM ===== === MM, tOT, tRoA, MM 2, K&G... Co oznaczają poszczególne skróty i które z nich oznaczają które gry? === Świat Mongolian Mercenaries jest na tyle rozbudowany, że powstało kilka systemów i gatunków gier. W maksymalnym skrócie: * MM- Mongolian Mercenaries- oznacza albo świat przedstawiony, w którym toczy się akcja gier i który opisuje Mongolopedia, albo jest to skrót od którejś gry RPG, których akcja toczy się w tym świecie (tOT, MM 2 lub MM 3). * tOT- MM:tOT, MM:the Original Trilogy- pierwszy system RPG w świecie MM, często dzielony na trzy związane ze sobą części (tRoA, tHoO, tRoSh). Jego charakterystyczne cechy to: * Gracze są ograniczeni do poruszania się po planszy, na której zaznaczone są ścieżki i miasta. * Wydarzenia losowe i walki odbywają się, gdy Gracze staną na odpowiednich polach, na które podzielone są szlaki na planszy. * Każda rasa ma dostęp do trzech (sześciu od tRoSh) //ogólnodostępnych// i trzech //specjalnych// klas. Powodowało to kuriozalne sytuacje, kiedy to Faun (od tHoO) mógł być Strzelcem, a tylko Kalormeńczyk mógł być Kapłanem. * Brak Talentów. Klasy i rasy różniły się tylko początkowymi premiami do współczynników i umiejętności. * tRoA- the Reign of Anarchy- pierwsza część tOT (pierwsza plansza). * tHoO- the Hordes of Otherside- druga część tOT. * tRoSh- the Revenge of Sheolits- trzecia część tworząca tOT. * MM 2- nowy system RPG (pierwszy "prawdziwy" RPG) oraz gra wykorzystująca ten system, osadzona w Drugim Świecie. * MM 3- system MM 2, lecz akcja toczy się w Trzecim Świecie. * K&K- Khans&Kings (podtytuł //Battle for Albania//)- planszowa gra strategiczna osadzona w Trzecim Świecie. Nie wyszła poza fazę testów. * K&K 2- Khans&Kings 2- nowy system planszowej gry strategicznej; "Odchudzony" i uproszczony system K&K, znacznie bardziej grywalny. Jeden z niewielu projektów, który został ukończony. Obecnie wycofywany na rzecz systemu K&K 3. * K&K 3- gra wg ulepszonego systemu K&K 2, tocząca się w Trzecim Świecie. Zawiera wiele udoskonaleń i poprawek w stosunku do K&K 2. Obecnie na wykończeniu, planowane są dodatkowe rozszerzenia, scenariusze i reedycja Drugiego Świata na mechanice K&K 3. * B&D- Bows&Daggers (Łuki i Kindżały, czasami z podtytułem //Rządy Anarchii//)- pierwotnie projekt "podróżnego MM", bardzo uproszczonego w stosunku do oryginału. Projekt upadł, a nazwa została przeniesiona na samodzielną grę planszową w uniwersum MM, bazującą na silniku znanej planszówki //Talisman: Magia i Miecz// z niewielkimi zmianami, silnie nawiązującą do starego MM. Obecnie na wykończeniu, planowane są nowe dodatki, m. in. //Zemsta Szeolitów//. * MitM- Mongols in the Maze, gra będąca następnym ogniwem systemu MM, po MM:tOT, MM2 i MM3. Zakłada odrzucenie skrajnie wolnego świata (gdzie np. do Mistrza Gry należy przygotowanie mapy, lub otwarte listy przepisów/przedmiotów) i przenosi nacisk z opowiadania historii na grę na planszy. Zaprojektowana od podstaw plansza składana z losowych elementów przedstawia labirynt podziemi, który przemierza drużyna bohaterów. Dla weteranów MM RPG jest to, w dużym uproszczeniu, "Mongolian cały czas na polu walki". * MM 4- Mongolian Mercenaries, Edycja 4. Kolejna ewolucja systemu MM RPG. Tym razem wprowadza rewolucyjne zmiany, w tym nowy system walki, interakcje społeczne, nową mapę. Zmienia system rozwoju postaci i usprawnia praktycznie każdą mechanikę gry. ==== MM RPG (tOT, 2, 3) ==== ==== K&K 2 ==== === Czy system K&K 2 będzie rozwijany? === Obecnie system K&K 2 jest uważany za zakończony, a z racji wielu niedociągnięć także za nieperspektywiczny. W przyszłości gra strategiczna tocząca się w Drugim Świecie zostanie wydana na silniku K&K 3, który eliminuje większość błędów części drugiej (system zbierania zasobów, technologie, poruszanie się jednostek i inne). ==== K&G ==== ==== Inne ==== ===== O Mongolopedii ===== === Dlaczego macie tak mało grafik na swojej stronie? === A próbowałeś kiedyś stworzyć grafikę o przyzwoitym poziomie, która nadawałaby się do zilustrowania artykułu? ===== Inne ===== === Co oznacza JGOSS? === JESTEŚ GŁUPSZY OD SAMEGO SIEBIE. === Co oznacza (}:D- ? === Spójrz na to od lewej do prawej- JESTEŚ GŁUPSZY OD SAMEGO SIEBIE. ===== Zobacz też ===== * [[:mm:strona głowna|Portal Mercenaries]] * [[:zrodla:start|Portal Mongoźródła]] * [[:Forum]] * [[:Opinie]] * [[:start]]