====== Bankier ====== ;#; |MM 3|| |Klasa|Bankier| |Dostępna dla ras|[[Arab]]\\ [[Kazach]]\\ [[Pers]]\\ [[Polak]]\\ [[Rosjanin]]\\ [[Turek]]\\ [[Ujgur]]\\ [[Uzbek]]\\ [[Wyznawca]]| |Premie|+1 do [[Inteligencja|Inteligencji]]\\ +1 do [[Charyzma|Charyzmy]]\\ -1 do [[Siła|Siły]]\\ -1 do [[Wytrzymałość|Wytrzymałości]]\\ +3 do [[Handel|Handlu]]\\ +2 do [[jezyki|Retoryki]]\\ -1 do [[Długie Ostrze|Długiego Ostrza]]\\ -1 do [[Alchemia|Alchemii]]\\ -1 do [[Karabiny|Karabinów]]| ;#; **Bankier** jest jedną z klas dostępnych w MM (gdzie jest klasą specjalną dla Wyznawcy) oraz w MM 3. Pojawił się po raz pierwszy w tRoSh. ==== Opis ==== Bankierzy żyją z prowadzenia operacji finansowych i obrotem pieniędzmi. W przeciwieństwie do kupców, nie handlują fizycznie istniejącym towarem. Doskonale radzą sobie w gąszczu bankowej biurokracji i giełdowych pułapek, ale nie potrafią walczyć. ==== Sugerowane rasy ==== [[Wyznawca]]. To wszystko, co wystarczy powiedzieć, choć [[Arab]] też jest całkiem przyzwoity. ==== Talenty klasowe ==== Bankier jako jedyny potrafi operować swoim kontem bankowym na odległość ([[Depozyt]], [[Wezwanie gotówki]]). Pozostałe Talenty zwiększają zyski z operacji finansowych (obniżają oprocentowanie pożyczek i podwyższają lokat itd.). [[Siła byka]] i [[Rozwaga niedzwiedzia]] to jedyne Talenty przydatne na polu walki. ==== Zobacz też ==== * [[Rasa]] * [[Klasa]] * [[Talent]] * [[Talenty bankiera]]