====== Broń (MitM) ====== Każda broń w MitM należy do jednej z dwóch kategorii: Broni białej lub Broni dystansowej. Broń biała służy do walki wręcz i jest wykorzystywana przy obliczaniu obrażeń podczas ataków wręcz, zaś broń dystansowa służy do zadawania obrażeń na odległość podczas wykonywania ataków na odległość. ==== Broń biała ==== Broń biała jest wykorzystywana do walki wręcz. Dzieli się na: Długie Ostrza, Krótkie ostrza, Włócznie i Broń obuchową. Każda kategoria broni podlega właściwej sobie umiejętności. Modyfikatory obowiązkowe ^Jakość^Modyfikator^Materiał^Modyfikator^Zużycie^Modyfikator| |Nędzny|-20% wartości, -5 PO, +0,5 masa|Żelazo|+0.5 masa|Nowy|brak| |Prosty|brak|Stal|+10 PO, +2000 MNT|Zużyty|-25% wartości, -5 PO| |Dobry|+50% wartości, +5 PO, +0,5 masa| | |Zardzewiały|-50% wartości, -10 PO| |Doskonały|+100% wartości, +10 PO, -0,5 masa| | | | | |Pierwszorzędny|+150% wartości, +10 PO, -1 masa| | | | | === Długie ostrza === Zakrzywione ostrza zadają +5 PO więcej przeciwko słabo opancerzonym przeciwnikom (POb < 5). ^Nazwa^Typ^Zasięg^PO^Wymagania^Wartość (MNT)^Masa| |Miecz obosieczny|Prosty, jednoręczny|1|k10|-|1000|1.5| |Długi miecz|Prosty, jednoręczny|1|k12|Długie ostrze 3|2000|2| |Szabla|Zakrzywiony, jednoręczny|1|k12|Długie ostrze 3|2500|1.5| |Pałasz|Prosty, jednoręczny|1|k12+3|Długie ostrze 6|4000|2.5| |Miecz dwuręczny|Prosty, dwuręczny|1|k20|Długie ostrze 9|7000|3.5| Modyfikatory dodatkowe ^Nazwa^Modyfikator| |Zaostrzony|+6 PO| |Stępiony|-6 PO| |Lekki|-1 masa| |Ciężki|+1 masa| |Posrebrzany|+100% PO przeciwko Wilkołakom, +50% wartości| === Krótkie ostrza === Zakrzywione ostrza zadają +5 PO więcej przeciwko słabo opancerzonym przeciwnikom (POb < 5). ^Nazwa^Typ^Zasięg^PO^Wymagania^Wartość (MNT)^Masa| |Nóż|Prosty, jednoręczny|1|k4|-|500|0.5| |Sztylet|Prosty, jednoręczny|1|k6|Krótkie Ostrze 3|1000|0.5| |Kindżał|Zakrzywiony, jednoręczny|1|k8|Krótkie Ostrze 3|1500|1| |Krótki miecz|Prosty, jednoręczny|1|k10|Krótkie Ostrze 5|2000|1.5| |Tasak|Zakrzywiony, jednoręczny|1|k12|Krótkie Ostrze 5|3000|1.5| |Jatagan|Zakrzywiony, jednoręczny|1|k12+2|Krótkie Ostrze 7|4500|2| Modyfikatory dodatkowe ^Nazwa^Modyfikator| |Zaostrzony|+6 PO| |Stępiony|-6 PO| |Posrebrzany|+100% PO przeciwko Wilkołakom, +50% wartości| |Myśliwski|+20% szans na sukces przy oprawianiu zwierzyny| === Włócznie === Wszystkie Włócznie zadają dwukrotnie większe obrażenia przeciwko długim lub większym przeciwnikom. Broń drzewcowa obala przeciwnika przy obrażeniach krytycznych. Każda broń z tej kategorii poza materiałem ostrza jest wykonana z drewna. ^Nazwa^Typ^Zasięg^PO^Wymagania^Wartość (MNT)^Masa| |Dzida ((nie posiada modyfikatora materiału- jest tylko drewniana))|2|Włócznia, dwuręczny|k4|-|500|2| |Widły|Włócznia, dwuręczny|2|k8|-|1000|2| |Włócznia|Włócznia, dwuręczny|2|k10|Włócznia 3|2000|2| |Trójząb|Włócznia, dwuręczny|2|3k8|Włócznia 9|6000|3| |Gizarma|Broń drzewcowa, dwuręczny|2|k12|Włócznia 3|4000|3| |Glewia|Broń drzewcowa, dwuręczny|2|k20|Włócznia 6|6000|3.5| |Halabarda|Broń drzewcowa, dwuręczny|2|k20+5|Włócznia 9|8000|4| Modyfikatory dodatkowe ^Nazwa^Modyfikator| |Zaostrzony|+6 PO| |Stępiony|-6 PO| |Lekki|-1 masa| |Ciężki|+1 masa| |Myśliwski|+50% PO przeciwko Zwierzętom| |Posrebrzany|+100% PO przeciwko Wilkołakom, +50% wartości| |Poręczny|Dostępny atak w zasięgu 1| === Broń obuchowa === Topory ignorują -10% POb przeciwnika podczas każdego ataku. Kostury zapewniają (Zręczność)% szans na odparcie ataku. Dwuręczna broń obuchowa obala przeciwnika przy obrażeniach krytycznych. ^Nazwa^Typ^Zasięg^PO^Wymagania^Wartość (MNT)^Masa| |Pałka|Maczuga, jednoręczny|1|k6|-|500|2| |Ćwiekowana pałka|Maczuga, jednoręczny|1|k8|Broń obuchowa 1|1000|3| |Siekiera ((Narzędzie))|Topór, jednoręczny|1|k8|-|1500|2.5| |Kilof ((Narzędzie))|Topór, dwuręczny|1|k10|Broń obuchowa 2|3000|4| |Oskard ((Narzędzie))|Topór, dwuręczny|1|k10|Broń obuchowa 2|3000|3| |Łopata ((Narzędzie))|Maczuga, dwuręczny|1|k4|-|1500|1.5| |Młot kowalski ((Narzędzie))|Maczuga, jednoręczny|1|k6|Broń obuchowa 2|1500|1| |Topór bojowy|Topór, jednoręczny|1|k12|Broń obuchowa 3|3000|2.5| |Topór wojenny|Topór, dwuręczny|1-2|2k12|Broń obuchowa 6|6000|7| |Kiścień|Maczuga, jednoręczny|1|k20|Broń obuchowa 6|4000|3.5| |Buława|Maczuga, jednoręczny|1|2k8|Broń obuchowa 3|4000|5| |Buzdygan|Maczuga, jednoręczny|1|2k8+4|Broń obuchowa 4|4500|4| |Berdysz|Topór, dwuręczny|1-2|k12+10|Broń obuchowa 6|5000|6| |Nadziak ((ignoruje -50% POb wroga przy każdym ataku))|Maczuga, jednoręczny|1|k20+5|Broń obuchowa 9|6000|3| |Młot bojowy|Maczuga, jednoręczny|1|k12+3|Broń obuchowa 6|4000|5| |Młot wojenny|Maczuga, dwuręczny|1-2|2k12+3|Broń obuchowa 9|7000|8| |Kostur|Kostur|1-2|k10|-|2000|2| Modyfikatory dodatkowe ^Nazwa^Modyfikator| |Lekki|-1 masa, -10 PO| |Ciężki|+1 masa, +15 PO| |Posrebrzany|+100% PO przeciwko Wilkołakom, +50% wartości| |Podwójny ((tylko Kiścień))|Uderza trzy sąsiednie postaci przed Graczem| |Okuty ((Tylko Kostur))|+1 masa, +10 PO| |Z ostrzem ((Tylko Kostur))|+0.5 masa, +15 PO, +2000 MNT| ==== Broń dystansowa ==== Broń dystansowa jest wykorzystywana do wykonywania ataków na odległość. Dzieli się na: Prostą broń miotaną, Łuki, Kusze i Broń palną, która zawiera Karabiny, Pistolety oraz Ciężki Sprzęt. Niemożliwe jest korzystanie z Łuków i Kusz w sytuacji, gdy na sąsiednim polu znajduje się przeciwnik. Każda kategoria broni podlega właściwej sobie umiejętności. === Prosta broń miotana === Oszczepy ignorują szanse na odparcie ataku tarczą oraz POb zapewniane przez tarczę. Zapewniają też +50% PO przeciw dużym przeciwnikom. Rzutki i noże do rzucania zmniejszają SZY przeciwnika o -1 za każde trafienie. Prosta broń miotana nie wymaga amunicji, gdyż sama w sobie jest pociskiem. Każdy atak na odległość wykonany Prostą bronią miotaną zużywa jedną sztukę posiadanej broni. ^Nazwa^Typ^Zasięg^Trafienie^PO^Wymagania^Wartość (MNT)^Masa| |Nóż do rzucania|Broń miotana|3|30%|k6|-|300|0.1| |Rzutka|Broń miotana|4|40%|k8|Prosta broń miotana 3|500|0.1| |Oszczep|Broń miotana|6|30%|k12+6|Prosta broń miotana 3|1500|1| |Topór do rzucania|Broń miotana|4|20%|k10+3|Prosta broń miotana 6|2000|2| |Rakiety ręczne|Broń prochowa|8|100% ((40% szans na trafienie w losowe pole w promieniu (k4) pól od celu))|3k20+30 od ognia w promieniu 1, wybuch|Prosta broń miotana 5|4000|4| |Butelka zapalająca|Broń miotana|6|100% ((40% szans na trafienie w losowe pole w promieniu (1-2) pól od celu))|k20 od ognia, k20/turę w promieniu 1, ogień na obszarze przez k4/tur|Prosta broń miotana 3|1500|0.5| Modyfikatory obowiązkowe ^Jakość^Modyfikator^Materiał^Modyfikator^Zużycie^Modyfikator| |Nędzny|-20% wartości, -4 PO|Żelazo|brak|Nowy|brak| |Prosty|brak|Stal|+8 PO, +2000 MNT|Zużyty|-25% wartości, -5 PO, -1 zasięgu| |Dobry|+50% wartości, +4 PO| | |Wygięty|-50% wartości, -10 PO, -3 zasięgu| |Doskonały|+100% wartości, +8 PO| | | | | |Pierwszorzędny|+150% wartości, +12 PO| | | | | === Łuki === ^Nazwa^Typ^Zasięg^Trafienie^PO^Wymagania^Wartość (MNT)^Masa^Amunicja| |Łuk|Łuk|5|10%|k12+4|Łuk 2|2000|3|Dowolne strzały do łuku| Modyfikatory obowiązkowe ^Jakość^Modyfikator^Materiał^Modyfikator^Zużycie^Modyfikator^Kształt^Modyfikator| |Nędzny|-20% wartości, -5 PO, -2 Zasięgu, -5% trafienia|Drewno|brak|Nowy|brak|Prosty|brak| |Prosty|brak|Bambus|-4 PO, -1000 MNT, +1 Zasięgu, -0.5 masa|Zużyty|-25% wartości, -5 PO, -1 zasięgu, -5% trafienia|Refleksyjny|+2 wymagań, +12 PO, +2 Zasięgu, +10% trafienia, +50% wartości| |Dobry|+50% wartości, +5 PO, +1 Zasięgu, +5% trafienia|Kompozyt|+8 PO, +3000 MNT, +2 Zasięgu, -5% trafienia, +0.5 masa|Wygięty|-50% wartości, -10 PO, -3 zasięgu, -10% trafienia| |Doskonały|+100% wartości, +15 PO, +2 Zasięgu, +10% trafienia| | | | | |Pierwszorzędny|+150% wartości, +20 PO, +3 Zasięgu, +15% trafienia| | | | | Modyfikatory dodatkowe ^Nazwa^Modyfikator| |Słaby|-5 PO, -1 Zasięgu| |Mocny|+5 PO, +1 Zasięgu| |Krótki|-0.5 masy, +5% trafienia| |Długi|+0.5 masy, -5% trafienia, +6 PO| |Mongolski|+10 PO, +1 Zasięgu| |Mandżurski|+8 PO, -0.5 masy| |Koreański|-1 masy, +5% trafienia| === Kusze === ^Nazwa^Typ^Zasięg^Trafienie^PO^Wymagania^Wartość (MNT)^Masa^Amunicja| |Kusza|Kusza|4|20%|k8+10|Kusza 1|3000|3|Dowolne bełty do kuszy| Modyfikatory obowiązkowe ^Jakość^Modyfikator^Materiał^Modyfikator^Zużycie^Modyfikator^Naciąg^Modyfikator| |Nędzny|-20% wartości, -5 PO, -2 Zasięgu, -5% trafienia|Drewno|brak|Nowy|brak|Ręczny|brak| |Prosty|brak|Żelazo|+4 PO, +1000 MNT, +1 Zasięgu, +0.5 masa|Zużyty|-25% wartości, -5 PO, -1 zasięgu, -5% trafienia|Dźwignia|+2 wymagań, +16 PO, +2 Zasięgu, +15% trafienia, +50% wartości, +3 PA kosztu przeładowania| |Dobry|+50% wartości, +5 PO, +1 Zasięgu, +5% trafienia|Stal|+12 PO, +3000 MNT, +2 Zasięgu, +5% trafienia, +0.5 masa|Połamany|-50% wartości, -10 PO, -3 zasięgu, -10% trafienia|Lewar|+3 wymagań, +24 PO, +2 Zasięgu, +15% trafienia, +50% wartości, +4 PA kosztu przeładowania| |Doskonały|+100% wartości, +15 PO, +2 Zasięgu, +10% trafienia| | | | |Kołowrót|+4 wymagań, +30 PO, +3 Zasięgu, +20% trafienia, +100% wartości, +6 PA kosztu przeładowania| |Pierwszorzędny|+150% wartości, +20 PO, +3 Zasięgu, +15% trafienia| | | | | Modyfikatory dodatkowe ^Nazwa^Modyfikator| |Słaba|-5 PO, -1 Zasięgu| |Mocna|+5 PO, +1 Zasięgu| |Myśliwska|+50% przeciwko Zwierzętom| |Z celownikiem|+15% trafienia| |Powtarzalna|-10% trafienia, jedno przeładowanie pozwala wystrzelić 5 razy| ==== Karabiny ==== Nie można strzelać z karabinu, gdy przeciwnik znajduje się na sąsiednim polu. W takim przypadku można go użyć jako dwuręcznej Broni obuchowej, zadającej (SIŁ+k8+k12+premia Walki wręcz) PO, chyba że nałożony jest odpowiedni Bagnet. Broń myśliwska zadaje +50% PO przeciwko Zwierzętom. ^Nazwa^Typ^Dostępny zamek^Dostępny kaliber^Dostępna amunicja^Celność^Zasięg^PO^Wymagania^Wartość (MNT)^Masa (kg)| |Ognista lanca|Broń prochowa|Brak|Brak|Brak (sama jest amunicją)|30%|3|k20 od ognia w zasięgu (3x3), podmuch|-|3000|4| |Arkebuz|Broń prochowa|Lontowy|10-20 mm|Kule ołowiane, siekańce|5%|5|k10+30|Karabiny 1|4000|3.5| |Muszkiet|Broń prochowa|Lontowy, skałkowy, kapiszonowy|10-20 mm|Kule ołowianie|10%|7|k10+50|Karabiny 3|7000|4| |Jednolufka|Broń myśliwska|Łamany|12, 16, 20|Śrut, loftki, breneka|25%|6|k10|Karabiny 2|4000|3| |Dubeltówka ((1 przeładowanie na 2 strzały))|Broń myśliwska|Łamany|12, 16, 20|Śrut, loftki, breneka|25%|6|k10|Karabiny 2|6000|3.5| Modyfikatory dodatkowe ^Nazwa^Modyfikator| |Długa lufa ((tylko Arkebuz, Muszkiet))|+2 Zasięgu, +5 PO| |Gwintowana lufa ((tylko Muszkiet))|+15% trafienia, +1 Zasięgu| |Krótka kolba ((tylko Arkebuz, Muszkiet))|-10% trafienia, -1 Zasięgu| ==== Amunicja do broni palnej ==== ^Nazwa^Pasuje do^Działanie^Wartość (MNT)^Masa| |Kule ołowiane|Arkebuz, Muszkiet|-|300|0.1| |Siekańce|Arkebuz|3k20 PO w zasięgu (2x3) pól, podmuch|100|0.2| |Śrut|Jednolufka, Dubeltówka|k12+(kaliber) PO w zasięgu (5x3) pól, podmuch|400|0.05| |Loftki|Jednolufka, Dubeltówka|3k6+(kaliber) PO w zasięgu (4x1) pól|500|0.05| |Breneka|Jednolufka, Dubeltówka|k12+12 PO|500|0.05| ==== Amunicja do broni cięciwowej ==== ^Nazwa^Pasuje do^Działanie^Wartość (MNT)^Masa| |Bełty do kuszy|Kusza|-|200|0.05| |Ciężkie bełty|Kusza|25% szans na obalenie celu|500|0.1| |Strzały do łuku|Łuk|-|100|0.05| |Strzały przebijające|Łuk|Ignoruje 10 POb przeciwnika|500|0.05| |Strzały zapalające|Łuk|15 PO od ognia/turę przez 3 tury|2000|0.05| |Strzały wybuchowe|Łuk|40 PO od ognia w promieniu 1 pola, wybuch|4000|0.05| Modyfikatory obowiązkowe ^Materiał^Modyfikator| |Kość|-4 PO| |Bambus|+1 PO, -0.01 masy| |Żelazo|brak| |Stal|+4 PO| Modyfikatory dodatkowe ^Nazwa^Modyfikator| |Srebrzone|+100% PO przeciwko wilkołakom| |Gwiżdżące|Wywołują Strach celu na 1 turę| ===== Zobacz też ===== * [[mitm]]