====== Choroby i Rany (MitM) ====== ====== Choroby ====== Choroby mogą dopadać Graczy w najmniej oczekiwanym momencie. Są roznoszone przez przeciwników, lub wywoływane przez pewne akcje i wydarzenia. Każda charakteryzuje się kilkoma statystykami: - Nazwa- nazwa danej choroby, - Sposoby infekcji- czynności, lokacje i przeciwnicy roznoszący daną chorobę, - Zaraźliwość- szansę na zarażenie innego Gracza podczas interakcji, - Objawy- działanie choroby, umieszczone na ścieżce choroby; pod koniec każdego dnia Gracz wykonuje podany test i przesuwa się w odpowiednią stronę na ścieżce choroby, - Leczenie- składniki, czynności i mikstury powodujące wyzdrowienie. Mikstura wyleczenia choroby całkowicie uzdrawia Gracza. - Opis- słowny opis choroby. Gracze w momencie zarażenia zapisują chorobę na swojej Karcie Postaci. ===== Lista Chorób ===== ==== Pasożyt krwi ==== **Sposoby infekcji:** Użycie Talentu lub maksymalne obrażenia zadane przez Podziemną Pijawkę\\ **Zaraźliwość:** 15%\\ **Objawy:** -1 WYT i PER; po 7 turach –k20 HP/turę; po kolejnych 7 turach zadaje k100 PO i zaraźliwość wzrasta do 75%, po czym zanika w następnej turze.\\ **Leczenie:** Mikstura wyleczenia choroby\\ **Opis:** Kolonia larw-pasożytów lęgnąca się w krwiobiegu żywiciela. Na początku brak poważnych objawów, po kilku dniach pojawia się gorączka i bóle; Po około dwóch tygodniach pasożyty są dojrzale i opuszczają ciało żywiciela, najczęściej go uśmiercając. ==== Szczurza gorączka ==== **Sposoby infekcji:** Obrażenia krytyczne zadane przez dowolnego Szczura.\\ **Zaraźliwość:** 10%\\ **Objawy:** -2 do SIŁ i WYT\\ **Leczenie:** Mikstura wyleczenia choroby\\ **Opis:** Gorączka roznoszona przez szczury- najłatwiej zarazić się poprzez ugryzienie. Powoduje delikatne osłabienie organizmu. ==== Liszajec ==== **Sposoby infekcji:** Obrażenia krytyczne zadane przez Lisza lub Arcylisza.\\ **Zaraźliwość:** 50%\\ **Objawy:** -1 do SZCZĘ/turę\\ -20 HP/turę\\ -15 Many/turę\\ -75% POb\\ **Leczenie:** Mikstura uleczenia choroby\\ **Opis:** Poważna infekcja skórna roznoszona przez Nieumarłych. Najczęściej jest wynikiem klątwy rzuconej przez Lisze, która obniża Szczęście i Manę, dodatkowo odnosząc fizyczny skutek. Nieleczona może prowadzić do śmierci. Zaraźliwa. ==== Kostnica ==== **Sposoby infekcji:** Obrażenia krytyczne zadane przez dowolnego Szkieleta podczas walki wręcz.\\ **Zaraźliwość:** 25%\\ **Objawy:** -5% PO/turę, -5% POb/turę, -1 ZRĘ/turę, -1 SZY/turę.\\ **Leczenie:** Podstawowa maść, Maść lecznicza\\ **Opis:** Zapalenie stawów powoduje ich sztywność i ból roznoszone przez Szkielety. Może dać się we znaki badaczom podziemi, skutecznie ich unieruchamiając. Leczenie polega na nacieraniu maściami bolących stawów. Przeciętnie zaraźliwa. ==== Gangrena ==== **Sposoby infekcji:** Rany nieopatrzone przez 5 tur powodują 50% szans na zarażenie każdej tury.\\ **Zaraźliwość:** Brak\\ **Objawy:** -3 SZY i SIŁ, -50% PO, 0% szans na odp.at.; po 14 turach Gracz umiera\\ **Leczenie:** Środki leczące rany odpowiedniego poziomu.\\ **Opis:** Infekcja bakteryjna powodująca gnicie ciała, najczęściej atakująca nieleczone rany. ==== Tężec ==== **Sposoby infekcji:** Każda rana ma 2% szans na zakażenie podczas jej otrzymania; objawy pojawiają się po 3 turach.\\ **Zaraźliwość:** Brak\\ **Objawy:** -4 SZY i ZRĘ, -50% PO, 0% szans na odp.at.; po 7 turach całkowity paraliż; po kolejnych 7 turach Gracz umiera.\\ **Leczenie:** Mikstura uleczenia choroby.\\ **Opis:** Infekcja bakteryjna powodują charakterystyczny skurcz mięśni, bardzo nieprzyjemna. Nie jest trudna do wyleczenia, ale może być śmiertelna. ==== Czyrak grobowy ==== **Sposoby infekcji:** Kontakt z drzwiami, urnami i sarkofagami w podziemiach zawsze ma 10% szans na zarażenie.\\ **Zaraźliwość:** 20%\\ **Objawy:** -1 SZY, -1 ZRĘ, -4 do używanych umiejętności walki, pancerza i złodziejskich\\ **Leczenie:** Mikstura uleczenia choroby.\\ **Opis:** Paskudna wysypka powstała poprzez kontakt z grzybami i mikroorganizmami. Średnio zaraźliwa i przeciętnie uciążliwa, może dać się we znaki poszukiwaczom skarbów. Najlepiej zawczasu być gotowym do podjęcia leczenia. ==== Wścieklizna ==== **Sposoby infekcji:** Obrażenia krytyczne zadane przez dowolnego Wilka.\\ **Zaraźliwość:** 40%\\ **Objawy:** +100% POb, +3 do ZRĘ, -8 HP/turę przez 7 tur, następnie 30% szans na śmierć\\ **Leczenie:** brak; mija po ostatecznym uderzeniu\\ **Opis:** Wścieklizna to wredna choroba roznoszona przez wilki. Powoduje zmniejszenie odporności na ból, ożywienie i ból potylicy. Po tygodniu może nastąpić śmierć z powodu niewydolności oddechowej. Nie jest znane lekarstwo na tę chorobę. ==== Wirus ożywieńca ==== **Sposoby infekcji:** Obrażenia krytyczne zadane przez dowolnego Ożywieńca.\\ **Zaraźliwość:** brak, przy obrażeniach krytycznych w ostatnich dwóch stadiach\\ **Objawy:** -2 do ZRĘ, SZY, INC i INT, +2 do SIŁ i WYT, niemożność rzucania zaklęć; po 7 turach -4 do ZRĘ, SZY, INC i INT, +4 do SIŁ i WYT, niemożność rzucania zaklęć, odporność na choroby i trucizny po kolejnych 7 turach Gracz staje się Nieumarłym Ożywieńcem i traci kontrolę nad swoim ciałem.\\ **Leczenie:** Mikstura uleczenia choroby.\\ **Opis:** Niebezpieczny wirus roznoszony przez Ożywieńców. Powoduje powolną przemianę żywego organizmu w Ożywieńca. Bardzo niebezpieczna. ==== Likantropia ==== **Sposoby infekcji:** Obrażenia krytyczne zadane przez Wilkołaka.\\ **Zaraźliwość:** brak\\ **Objawy:** -1 PER przez 3 dni, następnie Gracz staje się wilkołakiem\\ **Leczenie:** Mikstura wyleczenia choroby, możliwe tylko przed przemianą.\\ **Opis:** Likantropia to choroba powodująca comiesięczną przemianę chorego w okrutną bestię żądną krwi. Roznosi się poprzez ugryzienie innego wilkołaka. Po trzech dniach od zranienia chory bezpowrotnie staje się wilkołakiem. Co miesiąc w czasie pełni księżyca zmienia się w bestię i rzuca się na każdą postać jaką spotka. ==== Wampiryzm ==== **Sposoby infekcji:** Obrażenia krytyczne zadane przez dowolnego Wampira.\\ **Zaraźliwość:** brak\\ **Objawy:** -1 SZCZĘ przez 3 dni, następnie Gracz staje się wampirem\\ **Leczenie:** Mikstura wyleczenia choroby, możliwe tylko przed przemianą.\\ **Opis:** Wampiryzm to klątwa powodująca przemianę człowieka w krwiożerczego Nieumarłego. Roznosi się poprzez ugryzienie. Po trzech dniach od zranienia Gracz staje się wampirem- jest odporny na choroby i trucizny, potrafi latać i regenerować się (+10 HP/turę), wysysać krew z ofiar (50% PO), zmieniać się w nietoperza i zyskuje +5 do wszystkich Współczynników, jednak jest dwukrotnie podatniejszy na ogień i światło oraz otrzymuje 25 PO/turę wystawiony na działanie słońca. ==== Kalifoza ==== **Sposoby infekcji:** Gniew Kalifa.\\ **Zaraźliwość:** 100%\\ **Objawy:** -1 do SIŁ i SZY/turę\\ **Leczenie:** brak; mija po (k100) turach\\ **Opis:** Kalifoza to choroba wywołana poprzez gniew Kalifa. Jest nieuleczalna i w dalszej konsekwencji prowadzi do bolesnej śmierci. Według zapewnień szamanów, objawy choroby same znikną po pewnym czasie. Jak dotąd nikt jeszcze nie przeżył. ==== Przeziębienie ==== **Sposoby infekcji:** Losowo podczas przebywania na zimnie, wietrze lub wilgoci.\\ **Zaraźliwość:** 10%\\ **Objawy:** -3 PER, ZRĘ i SZY, -3 do wszystkich umiejętności\\ **Leczenie:** Czosnek, Cebula.\\ **Opis:** Zwykle przeziębienie. Powoduje osłabienie organizmu. ==== Zatrucie pokarmowe ==== **Sposoby infekcji:** Zjedzenie składnika będącego składnikiem trucizny lub Martwej tkanki.\\ **Zaraźliwość:** brak\\ **Objawy:** -10% PO i POb/3 tury\\ **Leczenie:** Chleb, woda/3 tury; inne pokarmy i mikstury przedłużają efekt choroby na kolejne 3 tury.\\ **Opis:** Zwykle zatrucie pokarmowe. Należy czekać, aż przejdzie, stosując rygorystyczną dietę. ==== Przejedzenie ==== **Sposoby infekcji:** Jednorazowe (w ciągu jednej tury) zjedzenie lub wypicie więcej niż (WYT) porcji żywności lub mikstur.\\ **Zaraźliwość:** brak\\ **Objawy:** Niemożność jedzenia, picia ani korzystania z mikstur; 30% szans na zarażenie się Zatruciem Pokarmowym każdej tury.\\ **Leczenie:** Brak; Mija po 3 turach.\\ **Opis:** Zjedzenie więcej żywności niż jest to konieczne może być nieprzyjemne, dlatego Gracze muszą rozsądnie racjonować żywność. ==== Odmrożenie ==== **Sposoby infekcji:** Otrzymanie obrażeń od lodu, gdy WYT