====== Czarnoksiężnik ====== ;#; |MM2|| |Klasa|Czarnoksiężnik| |Dostępna dla ras|[[Cesarski]]\\ [[Glág]]\\ [[Gremlin]]\\ [[Karzeł2]]\\ [[Kazach]]\\ [[Krasnolud Południa]]\\ [[Krasnolud Północy]]\\ [[Leończyk]]\\ [[Leśny Elf]]\\ [[Mongoł2]]\\ [[Nouir]]\\ [[Półgoblin]]\\ [[Szymianin]]\\ [[Zakrzacjanin]]| |Premie|+1 do [[inteligencja w|Inteligencji]]\\ -1 do [[szybkość|Szybkości]]\\ +1 do [[magia mistyczna|Magii Mistycznej]]\\ +1 do [[Magia Iluzji|Magii Iluzji]]\\ +1 do [[Rzemieślnictwo|Rzemieślnictwa]]\\ -1 do [[Alchemia|Alchemii]]| ;#; **Czarnoksiężnik** jest jedną z klas dostępnych w MM2. Pojawił się po raz pierwszy w tSW. ==== Opis ==== Czarnoksiężnicy, zwani także zaklinaczami (szczególnie na zawschodziu kontynentu), to magowie zajmujący się głównie zaklinaniem przedmiotów, czyli nadawaniu im magicznych właściwości. To dzięki ich umiejętnościom na świecie istnieją pierścienie zapewniające niewidzialność lub płonące miecze. Czarnoksiężnicy nie specjalizują się w jednej szkole magii, ale próbują poznać jak najwięcej zaklęć z różnych szkół, by przelać je później w nowo stworzone artefakty. Jedynie oni znają sposoby na schwytanie energii żywego stworzenia i zaklęcie jej w klejnot, co jest podstawą do zaklęcia przedmiotu. ==== Sugerowane rasy ==== Praktycznie wszystkie rasy są równie silnymi Czarnoksiężnikami (wyjątkiem są [[Zakrzacjanin|Zakrzacjanie]], którzy tracą premię do Magii Mistycznej). [[Leśny Elf|Elfowie]] zyskują na start punkt Magii Natury, jednocześnie tracą Magię Ciemności, przez co Elfowi Czarnoksiężnicy rozpoczynają grę z trzema tak samo rozwiniętymi szkołami magii. ==== Talenty klasowe ==== Większość talentów Czarnoksiężnika służy zaklinaniu przedmiotów. Wyjątkiem, który szkodzi przeciwnikowi, jest [[nadiablenie]]. ==== Zobacz też ==== * [[Rasa]] * [[Klasa]] * [[Talent]] * [[Talenty czarnoksiężnika]]