====== Lista jednostek ====== {{Lista jednostek.odt|Original file}} ====== Imperium ====== |Nazwa|Typ|Atak|Obrona|Stan|Niechęć|Szybkość|Koszt|Premie|Wymaga| |Mongolska orda|Lekka kaw.|2|0|16|8|2|3 ŻYW|+50% Ataku na Stepie|-| |Mongolscy łucznicy|Łucznicy|3|1|18|7|1|4 ŻYW\\ 2 DRE|+2 Ataku vs. Lekka piechota|Walka piesza| |Inżynierowie|Wsparcie|1|0|14|7|1|4 ŻYW\\ 2 DRE\\ 4 MET\\ 3 ZŁO|+14 Ataku vs. Twierdze\\ +2 Obrony jednostek wokół Twierdz w podprowincji\\ +8 Ataku Mach. Obl. w podprowincji|Inżynieria\\ //Warsztat//| |Katapulta|Mach. Obl.|4|1|14|6|1|4 DRE\\ 4 ZŁO\\ 1 MET|+300% Ataku vs. Twierdza|Oblężenia\\ //Warsztat//| |Balista|Mach. Obl.|6|1|18|8|1|8 DRE\\ 6 ZŁO\\ 3 MET|+200% Ataku vs. Twierdza\\ +100% Ataku na Stepie i Polach|Balisty\\ //Warsztat//| |Mongolscy szamani|Wsparcie|0|1|14|5|1|4 ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub\\ Użycie Karty Mocy|Kalifizm\\ //Świątynia//| |Mongolscy oszczepnicy|Lekka piech.|3|2|18|8|1|4 ŻYW\\ 1 DRE\\ 1 MET|-1 do Obrony przeciwnika|Walka piesza| |Mongolscy łucznicy konni|Lekka kaw.|4|2|26|10|2|8 ŻYW\\ 3DRE\\ 1 MET|+3 do Ataku vs. Lekka piechota|Łuk kompozytowo-refleksyjny| |Mongolscy ciężcy łucznicy konni|Ciężka kaw.|9|4|26|8|2|12ŻYW\\ 5DRE\\ 4 MET\\ 2 ZŁO|+3 Ataku vs. Lekka Piechota|Łuk kompozytowo-refleksyjny\\ Ciężka Zbroja| |Gwardia Chana|Elita|10|5|24|1|3|16 ŻYW\\ 8 DRE\\ 6 MET\\ 6 ZŁO|+50% Ataku na Stepie\\ +1 Szybkości na Stepie i Polach|Gwardia Chana\\ //Pałac//| |Mackonóg|Latające|3|3|20|5|4|10 ŻYW\\ 6 ZŁO|+3 do Ataku vs. Piechota i Kawaleria|Hodowla Mackonogów\\ //Zagroda Mackonogów//| |Mackonóg bojowy|Latające|6|3|28|8|6|14 ŻYW\\ 10 ZŁO\\ 4 MET|+50% Ataku vs. Piechota i Kawaleria|Hodowla Mackonogów\\ Balisty\\ //Zagroda Mackonogów//| |Garnizon|Łucznicy|4|4|18|6|1|6 ŻYW\\ 4 DRE\\ 2 MET\\ 2 ZŁO|-50% Ataku i Obrony podczas ataku\\ +50% Ataku i Obrony podczas obrony|Łuk Refleksyjny| ====== Kazachstan ====== |Nazwa|Typ|Atak|Obrona|Stan|Niechęć|Szybkość|Koszt|Premie|Wymaga| |Kazachska orda|Lekka kaw.|2|1|14|7|2|3 ŻYW|+50% Ataku na Stepie|-| |Kazachscy łucznicy|Łucznicy|3|1|16|6|1|3 ŻYW\\ 2 DRE|+3 Ataku vs. Lekka piechota|Walka piesza| |Kazachscy łucznicy konni|Lekka kaw.|4|3|24|10|2|8 ŻYW\\ 3DRE\\ 2MET|+3Ataku vs. Lekka piechota|Łuk kompozytowo-refleksyjny| |Kazachscy koczownicy|Lekka kaw.|5|1|22|10|2|8 ŻYW\\ 3 DRE|+2 Ataku na Stepie i Polach\\ +4 Ataku vs. Wsparcie i Mach. Obl.|Organizacja armii\\ //Jurtowisko//| |Kazachscy piechurzy|Lekka piechota|6|3|22|8|1|6 ŻYW\\ 4 MET|+1 Ataku vs.Ciężka Piechota|Organizacja armii\\ Walka piesza| |Kazachscy włócznicy|Lekka piechota|4|3|20|8|1|6 ŻYW\\ 5 DRE|+3 Ataku vs. Kawaleria|Walka piesza\\ Tarcze piechoty| |Kazachscy ciężcy jeźdźcy|Ciężka kaw.|8|4|24|8|2|12 ŻYW\\ 6 DRE\\ 4 MET\\ 2 ZŁO|+3 Ataku vs. Lekka Piechota|Łuk kompozytowo-refleksyjny\\ Ciężka Zbroja| |Kazachscy oszczepnicy konni|Lekka kaw.|7|1|20|10|2|8 ŻYW\\ 4 DRE\\ 4 MET\\ 1 ZŁO|-2 do Obrony przeciwnika\\ +50% Ataku na Stepie|Organizacja armii\\ Taktyka harcowników| |Gwardia Królewska|Elita|8|4|28|2|2|14ŻYW\\ 5DRE\\ 5MET\\ 6 ZŁO|+50% Ataku na Stepie\\ +50% Ataku vs. Elita|Gwardia Królewska\\ //Pałac//| |Katapulta|Mach. Obl.|4|1|14|6|1|4 DRE\\ 4 ZŁO\\ 1 MET|+300% Ataku vs.Twierdza|Oblężenia\\ //Warsztat//| |Kazachscy szamani|Wsparcie|0|1|14|5|1|4 ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub\\ Użycie Karty Mocy|Tengryzm\\ //Świątynia//| ====== Tomalia i Zakrzacja ====== |Nazwa|Typ|Atak|Obrona|Stan|Niechęć|Szybkość|Koszt|Premie|Wymaga| |Drużyna królewska|Elita|8|5|28|4|1|10ŻYW\\ 6 MET\\ 4 ZŁO\\ 4 DRE|+4 Ataku i Obrony wPałacu|Drużyna książęca\\ //Pałac//| |Straż Podgórza|Ciężka piechota|6|4|22|3|1|8 ŻYW\\ 6 MET\\ 2 ZŁO\\ 3 DRE|+2 Obrony podczas obrony|Zaawans.Rzemiosło\\ Taktyka obronna| |Tomaliańscy procarze|Lekka piechota|2|1|18|6|1|4 ŻYW\\ 1 DRE|+3 Ataku vs. Lekka piechota i Lekka kaw.|-| |Tomaliańscy włócznicy|Lekka piechota|4|2|18|6|1|6 ŻYW\\ 4 DRE|+3 Ataku vs. Kawaleria|Taktyka obronna| |Tomaliańscy piechurzy|Lekka piechota|3|2|18|6|1|6 ŻYW\\ 4 MET|+2 Ataku i Obrony w Lesie i Wzgórzach|Kowalstwo| |Zakrzacka orda|Lekka kaw.|2|0|16|8|2|3 ŻYW|+50% Ataku na Stepie|Walka konna| |Zakrzaccy łucznicy konni|Lekka kaw.|5|2|16|6|2|6 ŻYW\\ 4 MET\\ 2 DRE|+3 Ataku vs. Lekka piechota|Walka konna| |Zakrzaccy ciężkozbrojni jeźdźcy|Ciężka kaw.|7|6|22|6|2|8 ŻYW\\ 6 MET\\ 4 DRE|+50% Ataku na Stepie i Polach|Walka konna\\ Zaawans. rzemiosło| |Tomaliańskie pospolite ruszenie|Lekka piechota|2|0|22|14|1|6 ŻYW|+2 Obrony w podprowincji z Wioską lub Farmą|//Wioska//| |Kapłanki|Wsparcie|0|1|14|5|1|4 ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub\\ Użycie Karty Mocy|Lasafaryzm\\ //Świątynia//| ====== Krasnoludowie ====== |Nazwa|Typ|Atak|Obrona|Stan|Niechęć|Szybkość|Koszt|Premie|Wymaga| |Górnicy|Lekka piechota|3|3|18|8|1|4 ŻYW\\ 2 MET|+2 Ataku w Górach|//Kopalnia//| |Wojownicy|Ciężka piechota|6|5|22|8|1|8 ŻYW\\ 5 MET|-|-| |Miotacze toporów|Łucznicy|3|2|20|8|1|6ŻYW\\ 5MET|-3 Obrony przeciwnika|Miotanie toporów| |Kusznicy|Łucznicy|6|3|24|8|1|8 ŻYW\\ 6 MET\\ 2 ZŁO|-|Inżynieria| |Halabardnicy|Ciężka piechota|7|4|18|6|1|10 ŻYW\\ 6 MET\\ 4 DRE|+50% Ataku vs. Kawaleria|Broń drzewcowa| |Kusznicy z Hoshak-Grakhzul|Łucznicy|8|4|20|6|1|12 ŻYW\\ 6 MET\\ 6 DRE|+3 Ataku vs. Lekka Piechota,Lekka kaw.i Ciężka kaw.|Inżynieria| |Żelazna Straż z Flughtandu|Ciężka piechota|7|6|20|6|1|10 ŻYW\\ 6 MET\\ 3 ZŁO|+2 Ataku vs. Ciężka Piechota|Mithrilowe zbroje| |Niedźwiedzi jeźdźcy z Bjorntandu|Ciężka kaw.|7|4|18|4|1|16 ŻYW\\ 6 MET\\ 4 ZŁO|+3 Ataku vs. Kawaleria\\ +3 Ataku na Wzgórzach|Hodowla niedźwiedzi| |Pikinierzy z Iktandu|Ciężka piechota|5|5|20|6|1|8 ŻYW\\ 8 DRE\\ 4 MET|+150% Ataku vs. Kawaleria\\ -4 Obrony vs. Łucznicy|Broń drzewcowa| |Krasnoludzcy możni|Elita|10|7|22|2|1|14 ŻYW\\ 8 MET\\ 6 ZŁO|+50% Ataku vs. Elita, Ciężka Piechota i Ciężka kaw.|//Pałac//| |Berserkerzy|Lekka piechota|4|0|24|0|1|10 ŻYW\\ 4 MET|+400% Ataku podczas ataku|Piwo| |Katapulta|Mach. Obl.|4|1|14|5|1|4 DRE\\ 4 ZŁO\\ 1 MET|+300% Ataku vs. Twierdza|Oblężenia\\ //Warsztat//| |Balista|Mach. Obl.|6|1|18|8|1|8 DRE\\ 6 ZŁO\\ 3 MET|+200% Ataku vs. Twierdza\\ +100% Ataku na Stepie i Polach|Balisty\\ //Warsztat//| |Trebusz|Mach. Obl.|7|1|16|5|1|10 DRE\\ 8 ZŁO\\ 5 MET|+200% Ataku vs. Twierdza|Zaawans. Inżynieria\\ //Warsztat//| |Wóz bojowy|Mach. Obl.|5|4|18|6|1|12 DRE\\ 6 ZŁO\\ 6 MET|+100% Ataku na Polach i Stepie|Zaawans. Inżynieria\\ //Warsztat//| |Niszczyciel|Mach. Obl.|9|2|18|4|1|16 DRE\\ 10 ZŁO\\ 10 MET\\ 4 KAM|+300% vs. Twierdza|Mistrzowska Inżynieria\\ //Warsztat//| |Inżynierowie|Wsparcie|1|2|14|5|1|6 ZŁO|+2 Ataku Mach. Obl. na polu\\ +4 Ataku jednostek wokół Twierdzy na polu|Inżynieria\\ //Warsztat//| |Kapłani|Wsparcie|0|1|14|5|1|4 ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub\\ Użycie Karty Mocy|//Świątynia//| |Mistrzowie run|Wsparcie|3|4|14|3|1|10 ZŁO|-3do Stanu wybranej jednostki przeciwnika lub\\ Użycie Karty Mocy|//Świątynia//| ====== Szymperium ====== |Nazwa|Typ|Atak|Obrona|Stan|Niechęć|Szybkość|Koszt|Premie|Wymaga| |Legioniści|Ciężka piechota|5|5|22|6|1|6 ŻYW\\ 8 MET\\ 4 DRE|+1 Obrony na Polach|-| |Auxiliagarnizonowa|Łucznicy|5|2|22|6|1|8 ŻYW\\ 6 MET\\ 6 DRE|-50% Ataku i Obrony podczas ataku\\ +50% Ataku i Obrony podczas obrony|//Obóz warowny//| |Kawalerzyści|Lekka kaw.|3|3|16|8|2|4 ŻYW\\ 4 MET|+1 Szybkości na Polach|Jazda konna| |Gwardia Szymperatora|Elita|10|5|24|1|1|15 ŻYW\\ 10 MET\\ 6 ZŁO\\ 4 DRE|-|Gwardia Szymperatora| |Strzelcy dymowi|Elita|4|3|22|6|1|10 ŻYW\\ 10 MET\\ 4 ZŁO|+100% Ataku vs. Ciężka Piechota, Ciężka kaw. i Elita|Miotacz dymu| |Saperzy|Wsparcie|0|4|18|8|1|5 ŻYW\\ 4 MET\\ 3 ZŁO|-1 do Stanu przeciwnika|Fortyfikacje| |Katapulta|Mach. Obl.|4|1|14|4|1|4 DRE\\ 4 ZŁO\\ 1 MET|+300% Ataku vs. Twierdza|Dym| |Działo dymowe|Mach. Obl.|6|1|16|8|1|8 DRE\\ 4 ZŁO\\ 6 MET|+300% Ataku vs. Twierdza\\ +1 Niechęci przeciwnika|Miotacz dymu| |Zmylacz strzał|Mach. Obl.|0|2|14|8|1|6 ZŁO\\ 6 MET|+3 Obrony jednostek w podprowincji vs. Łucznicy|Zaawans. zastosowania dymu| |Harcownicy|Lekka kaw.|3|1|20|6|1|8 ŻYW\\ 4 MET|+6Ataku vs. Ciężka Piechota, Ciężka kaw. i Elita|Dym\\ Jazda konna| ====== Leonia ====== |Nazwa|Typ|Atak|Obrona|Stan|Niechęć|Szybkość|Koszt|Premie|Wymaga| |Chłopscy poborowi|Lekka piechota|2|1|16|8|1|4 ŻYW|-|Pobór\\ //Wioska//| |Myśliwi|Łucznicy|3|1|16|8|1|4 ŻYW\\ 2 DRE|+3 Obrony i Ataku w Lesie|Pobór| |Leońscy łucznicy|Łucznicy|4|1|18|8|1|6 ŻYW\\ 3 DRE|+2 Ataku vs. Piechota|-| |Leońscy włócznicy|Lekka piechota|3|2|18|6|1|6 ŻYW\\ 4 DRE\\ 2 MET|+3 Ataku vs. Kawaleria|-| |Leońscy zbrojni|Ciężka piechota|5|5|18|6|1|8 ŻYW\\ 6 MET|+1 Ataku i Obrony w Twierdzach|-| |Leońscy miecznicy|Ciężka piechota|7|4|22|6|1|10 ŻYW\\ 6 MET|-|Cech kowali| |Jeźdźcy z Siwych Wzgórz|Lekka kaw.|4|2|18|8|2|6 ŻYW\\ 2 DRE\\ 2 MET|+3 Ataku na Wzgórzach\\ +2 Ataku vs. Lekka Piechotai Łucznicy|Lekkozbrojni| |Leońscy rycerze|Ciężka kaw.|5|5|22|6|2|12 ŻYW\\ 8 MET\\ 4 ZŁO|+100%Ataku na Polach i Stepach|Feudalizm| |Leońscy konni zbrojni|Ciężka kaw.|6|3|24|8|2|10 ŻYW\\ 6 MET\\ 4 ZŁO|+50% Ataku vs. Łucznicyi Lekka piechota|Zbroja końska| |Leońscy halabardnicy|Ciężka piechota|4|2|18|6|1|8 ŻYW\\ 4 MET\\ 4 DRE|+3 Ataku vs. Kawaleria|Cech kowali| |Straż Jeziora|Elita|7|6|26|2|2|16 ŻYW\\ 6 ZŁO\\ 6 MET\\ 4 DRE|+2 Ataku vs. Piechota\\ +50% Ataku na Polach i Stepach|Zbroja końska\\ //Pałac//| |Zakon Makowego Kwiatu|Ciężka kaw.|7|8|28|2|2|16ŻYW\\ 6 ZŁO\\ 6 MET\\ 4 DRE|+4 Ataku vs. Piechota\\ +50% Ataku na Polach i Stepach|Zakony\\ //Zamek zakonny//| |Straż Chabru|Lekka piechota|3|2|18|2|1|8 ŻYW\\ 4 DRE\\ 2 MET|+4 Ataku podczas obrony\\ +2 Obrony podczas obrony|Lekkozbrojni| |Leońscy kusznicy|Łucznicy|5|3|22|8|1|10 ŻYW\\ 6 MET\\ 4 DRE|+50% Ataku vs. Ciężka Piechota|Maszyneria| |Katapulta|Mach. Obl.|4|1|14|4|1|4 DRE\\ 4 ZŁO\\ 1 MET|+300% Ataku vs. Twierdza|//Warsztat//| |Trebusz|Mach. Obl.|7|1|16|4|1|10 DRE\\ 8 ZŁO\\ 5 MET|+200% Ataku vs. Twierdza|//Warsztat//\\ Maszyneria| |Leońscy kapłani|Wsparcie|0|1|14|5|1|4 ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub\\ Użycie Karty Mocy|//Świątynia//| ====== Zaiszymie ====== |Nazwa|Typ|Atak|Obrona|Stan|Niechęć|Szybkość|Koszt|Premie|Wymaga| |Billmeni z Inglingfàr|Ciężka piechota|4|3|18|6|1|6 ŻYW\\ 4 MET\\ 3 DRE|+3 Ataku vs. Ciężka piechota i Ciężka kaw.|Musztra| |Jeźdźcy z Inglingfàr|Lekka kaw.|5|3|20|6|2|8 ŻYW\\ 3 MET\\ 3 DRE|+2 Ataku i Obrony na Polach i Wzgórzach|Jeździectwo| |Sondońscy łucznicy|Łucznicy|4|1|16|4|1|4 ŻYW\\ 2 DRE\\ 1 MET|-|-| |Sondońscy myśliwi|Łucznicy|7|2|20|6|2|9 ŻYW\\ 6 DRE|+3 Obrony w Lesie i Górach|Techniki przetrwania| |Oszczepnicy z Centroughfàr|Lekka piechota|6|1|18|10|1|6 ŻYW\\ 4 DRE|-2 Obrony przeciwnika|-| |Szlachta z Galloighfàr|Elita|7|4|26|4|1|10 ŻYW\\ 6 MET\\ 2 DRE\\ 4 ZŁO|+3Ataku podczas ataku|//Pałac//| |Pikinierzy z Galloighfàr|Lekka piechota|5|2|22|8|1|6 ŻYW\\ 6 DRE\\ 2 MET|+200% Ataku vs. Kawaleria|Musztra\\ Piki| |Miecznicy z Centroughfàr|Lekka piechota|4|3|22|6|1|8 ŻYW\\ 4 MET|+2 Ataku vs. Kawaleria i Lekka Piechota|-| |Galloiglaighowie|Ciężka piechota|6|4|24|2|1|10 ŻYW\\ 5 MET\\ 2 DRE|+4 Ataku vs. Ciężka Piechota i Ciężka kaw.|-| |Kernowie z Muirefàr|Lekka piechota|2|2|18|6|1|5ŻYW|+2 Obrony na Wzgórzach i w Górach|-| |Mnisi|Wsparcie|6|3|18|0|1|8 ZŁO\\ 2 DRE\\ 2 MET|+3do Stanu wybranej jednostki lub\\ Użycie Karty Mocy|//Klasztor//\\ Monastycyzm| |Klerycy|Wsparcie|0|1|14|5|1|4 ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub\\ Użycie Karty Mocy|//Świątynia//| |Zwiadowcy|Lekka kaw.|4|2|20|10|2|8 ŻYW\\ 3 DRE|+50% Ataku vs. Łucznicy i Mach. Obl.|Jeździectwo| |Huskarlowie z Nouirfàr|Ciężka piechota|6|3|22|6|1|12 ŻYW\\ 4 MET\\ 2 DRE|+2 Ataku vs. Łucznicy i Wsparcie\\ +2 Obrony w Górach\\ +50% więcej ZŁO z plądrowania|Wodzostwo| |Morscy najeźdźcy z Nouirfàr|Lekka piechota|3|2|24|8|1|6ŻYW\\ 3MET|Ignorują kary za rzeki\\ +50% więcej ZŁO z plądrowania|Długie łodzie| |Miecznicy z Nouirfàr|Ciężka piechota|5|3|20|6|1|8ŻYW\\ 6MET|+100% Ataku vs. Wsparcie i Mach. Obl.\\ +50% więcej ZŁO z plądrowania|Zaawans. kowalstwo| |Topornicy z Nouirfàr|Lekka piechota|6|3|28|10|1|9 ŻYW\\ 5 MET\\ 3 DRE\\ 2 ZŁO|+50% Ataku vs. Ciężka Piechota i Ciężka kaw.\\ +50% więcej ZŁO z plądrowania|-| |Glàgodzcy górale|Lekka piechota|2|1|20|12|1|6 ŻYW|+200% Ataku w Górach\\ +4 Obrony w Górach\\ +50% więcej ZŁO z plądrowania|-| |Łucznicy z Nouirfàr|Łucznicy|3|3|22|8|1|8 ŻYW\\ 4 DRE\\ 2 MET|+1 Ataku na Polach i Wzgórach\\ +2 Obrony w Górach i Wzgórzach|-| ====== Neutralne ====== |Nazwa|Typ|Atak|Obrona|Stan|Niechęć|Szybkość|Koszt|Premie|Wymaga| |Bandyci|Lekka piechota|5|2|18|8|1|12 ZŁO|+3 Ataku w Górach, Lesie i Wzgórzach\\ +50% więcej zasobów z plądrowania|-| |Reichsknechci|Ciężka piechota|7|4|22|2|1|8ZŁO|+4 Ataku vs. Ciężka Piechota i Kawaleria|Wydarzenie| |Krasnoludzka kompania|Ciężka piechota|6|3|20|6|1|4ZŁO|+3 Obrony vs. Łucznicy|Wydarzenie| |Galloiglaissowie|Ciężka piechota|4|2|24|6|1|10ZŁO|+3 Ataku vs. Piechota|Zaiszymie| |Najemna orda|Lekka kaw.|3|1|18|8|2|6 ZŁO|+2 Ataku na stepie|Mongolia lub Kazachstan lub Zakrzacja| |Tadżykowie|Lekka piechota|3|1|16|8|1|5 ŻYW\\ 2 DRE|+50% Ataku w górach|Tadżykistan| |Elfowie z Kotliny|Łucznicy|6|4|18|2|1|14 ZŁO\\ 6 ŻYW\\ 4 DRE|+5 Ataku vs. Piechota|Kotlina Duszanbe| |Hrabszczanie|Lekka piechota|3|3|22|8|1|8 ŻYW\\ 6 MET\\ 4 ZŁO|+100% Ataku w lesie|Nowe Hrabstwo| |Niziołkowie|Lekka piechota|1|2|16|6|1|5 ŻYW\\ 3 MET|+200% Obrony na Wzgórzach|Hospodarstwo| |Niziołkowie procarze|Lekka piechota|3|2|16|6|1|6 ŻYW\\ 2 MET\\ 4 ZŁO|+200% Obrony na Wzgórzach\\ +100% Ataku vs. Ciężka Piechota|Hospodarstwo| |Gnolle myśliwi|Łucznicy|5|3|14|2|1|10 ŻYW\\ 2 MET\\ 4 DRE|+150% Atakuw dżungli\\ +2 Obronyw dżungli|Delta Filipu| |Gnolle wojownicy|Lekka piechota|4|4|22|8|1|8 ŻYW\\ 6 ZŁO|+150% Ataku w dżungli|Delta Filipu| |Jaszczuroczłeki łucznicy|Łucznicy|3|1|16|6|1|6 ŻYW\\ 4 DRE\\ 3 ZŁO|+150% Ataku w dżungli\\ +2 Obrony w dżungli|Delta Filipu| |Jaszczuroczłeki wojownicy|Lekka piechota|2|3|18|6|1|4 ŻYW\\ 4 MET|+150% Ataku w dżungli|Delta Filipu| |Piesi Anarchiści|Lekka piechota|1|0|18|8|1|2ŻYW|+4 Ataku vs. Łucznicy, Wsparcie i Mach. Obl.|Krakenia| |Konni Anarchiści|Lekka kaw.|2|0|18|8|2|4 ŻYW|+4 Ataku vs. Łucznicy, Wsparcie i Mach. Obl.|Krakenia| |Banowie|Lekka kaw.|6|3|20|10|2|7 ZŁO|+100% więcej zasobów podczas plądrowania|Banat| |Wołoscy jeźdźcy|Lekka kaw.|3|1|18|8|2|4 ZŁO|+50% Ataku na Polach i Stepie|Wołoszczyzna| |Wołoscy łupieżcy|Lekka piechota|5|2|20|14|1|6 ŻYW|+100% więcej zasobów podczas plądrowania|Wołoszczyzna| |Gobliny|Lekka piechota|2|1|14|6|1|4 ŻYW|+100% Ataku w Górach|Wołoszczyzna lub Lewital| |Goblińscy łucznicy|Łucznicy|3|1|18|12|1|4 ŻYW\\ 4 DRE|+100% Ataku w Górach|Wołoszczyzna lub Lewital| |Goblińscy szamani|Wsparcie|2|1|14|5|1|4 ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub\\ Użycie Karty Mocy|Wołoszczyzna lub Lewital| |Czarne Gobliny|Lekka piechota|5|2|22|10|1|6 ZŁO\\ 4 MET|+100% Ataku w Górach|Wołoszczyzna lub Lewital| |Czerwone Gobliny|Lekkapiechota|6|4|22|8|1|7 ZŁO\\ 5 MET|+100% Ataku wGórach|Wołoszczyzna lubLewital| |Trolle jaskiniowe|Elita|11|8|30|10|1|25 ŻYW|+100% Ataku w Górach|Wołoszczyzna lub Lewital| |Ogry|Elita|13|6|26|8|1|24 ŻYW|+50% Obrony w Górach|Wołoszczyzna lub Lewital| |Orkowi wojownicy|Ciężka piechota|5|3|22|8|1|4 ŻYW\\ 6 MET|+2 Ataku vs. Łucznicy|Lewital| |Orkowi bandyci|Lekka piechota|2|1|20|10|1|3 ŻYW\\ 3 MET\\ 1ZŁO|+100% więcej zasobów podczas plądrowania|Lewital| |Orkowi łucznicy|Łucznicy|3|2|20|8|1|5 ŻYW\\ 5 DRE|+3 Ataku vs. Piechota|Lewital| |Orkowi włócznicy|Ciężka piechota|3|3|22|8|1|5 ŻYW\\ 5 DRE\\ 2 MET|+4 Ataku vs. Kawaleria|Lewital| |Kuhulinowie|Elita|6|3|24|0|1|15 ZŁO|+50% Ataku podczas atakuivs. Elita|Zaiszymie| |Olbrzymy|Elita|15|10|70|10|2|50 ŻYW\\ 15 ZŁO|+5 Ataku na Polach i Stepach\\ +5 Obrony na Wzgórzach i Górach\\ Ignoruje kary terenu|Ziemia Niczyja| |Półgobliny|Lekka piechota|4|1|24|12|1|6 ZŁO|+4 Obrony na Wzgórzach i Górach|Wołoszczyzna| |Dziczy jeźdźcy|Lekka kaw.|3|2|20|10|2|4 ZŁO\\ 4 ŻYW|+3 Ataku i Obrony wLesie|Wołoszczyzna| |Najemni marynarze|Lekka piechota|4|2|18|6|1|8 ZŁO|+50% Ataku i Obrony na morzu\\ Ignorują kary za rzeki|-| ====== Elfowie ====== |Nazwa|Typ|Atak|Obrona|Stan|Niechęć|Szybkość|Koszt|Premie|Wymaga| |Leśna Straż|Lekka piechota|3|2|18|6|1|6ŻYW\\ |+2 Ataku i Obrony w lesie|-| |Elfowi łucznicy|Łucznicy|6|2|20|6|1|8 ŻYW\\ 4 DRE|+2 Ataku vs. Lekka piechota i Lekka kaw.|-| |Elfowi włócznicy|Lekka piechota|4|3|24|4|1|8 ŻYW\\ 2 MET\\ 2 DRE|+3 Ataku vs. Kawaleria|-| |Elfowi ciężkozbrojni łucznicy|Łucznicy|7|5|24|2|1|10 ŻYW\\ 4 DRE\\ 6 MET|+2 Ataku vs. Lekka piechota i Lekka kaw.|Elfowe pancerze| |Elfowi wojownicy|Ciężka piechota|6|6|28|6|1|12 ŻYW\\ 8 MET|-|Elfowe pancerze| |Bractwo Gic|Ciężka piechota|5|5|24|6|1|8 ŻYW\\ 4 DRE\\ 4 MET|+4 Ataku vs. Kawaleria|Elfowe piki| |Elfowi czarownicy|Wsparcie|4|2|16|4|1|8 ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub-3do Stanu przeciwnika lub\\ Użycie Karty Mocy|Zaawans. Magia| |Magowie bojowi|Wsparcie|6|4|20|2|1|10 ZŁO|-3do Stanu wybranej jednostki przeciwnika lub\\ Użycie Karty Mocy|Magia bojowa| |Druidzi|Wsparcie|0|0|16|4|1|4 ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub\\ Użycie Karty Mocy|Magia Natury\\ //Świątynia//| |Żywokrzewy|Elita|5|4|30|10|1|10 DRE|+100% Atakui Obronyw Lesie|//Zagajnik//| |Starodrzewy|Elita|7|6|40|10|1|15 DRE|+100% Atakui Obronyw Lesie|Wykorzenianie\\ //Zagajnik//\\ | |Bojowe orły|Latające|4|3|30|10|4|16 ŻYW|+4 Ataku vs. Piechota i Kawaleria\\ +6 Ataku vs. Latające|Hodowla orłów| |Elv-el Deith|Elita|8|7|32|8|1|12ŻYW\\ 8MET\\ 4 ZŁO|-|Ballady\\ //Pałac//| ====== Dzikie ludy ====== |Nazwa|Typ|Atak|Obrona|Stan|Niechęć|Szybkość|Koszt|Premie|Wymaga| |Gobliny|Lekka piechota|2|1|14|6|1|4 ŻYW|+100% Ataku w Górach|-| |Goblińscy łucznicy|Łucznicy|3|1|18|12|1|4 ŻYW\\ 4 DRE|+100% Ataku w Górach|-| |Goblińscy szamani|Wsparcie|2|1|14|5|1|4 ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub\\ Użycie Karty Mocy|Bizonizm\\ //Świątynia//| |Orkowi szamani|Wsparcie|4|2|16|4|1|6ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub\\ Użycie Karty Mocy|Bizonizm\\ //Świątynia//| |Czarne Gobliny|Lekka piechota|5|2|22|10|1|6ŻYW\\ 4 MET|+100% Ataku w Górach|-| |Czerwone Gobliny|Lekka piechota|6|4|22|8|1|7ŻYW\\ 5 MET|+100% Ataku w Górach|-| |Trolle jaskiniowe|Elita|11|8|30|10|1|25 ŻYW|+100% Ataku w Górach|-| |Ogry|Elita|13|6|26|8|1|24 ŻYW|+50% Obrony w Górach|-| |Orkowi wojownicy|Ciężka piechota|5|3|22|8|1|4 ŻYW\\ 6 MET|+2 Ataku vs. Łucznicy|-| |Orkowi bandyci|Lekka piechota|2|1|20|10|1|3 ŻYW\\ 3 MET\\ 1ZŁO|+100% więcej zasobów podczas plądrowania|-| |Orkowi łucznicy|Łucznicy|3|2|20|8|1|5 ŻYW\\ 5 DRE|+3 Ataku vs. Piechota|-| |Orkowi włócznicy|Ciężka piechota|3|3|22|8|1|5 ŻYW\\ 5 DRE\\ 2 MET|+4 Ataku vs. Kawaleria|-| |Orkowi halabardnicy|Ciężka piechota|4|2|20|6|1|7 ŻYW\\ 4 DRE\\ 3 MET|+4 Ataku vs. Kawaleria|Halabardy| |Orkowie berserkerzy|Elita|8|0|20|0|1|16 ŻYW|+4Ataku podczas ataku|Rytuały bitewne| |Wargowie|Lekka kaw.|3|1|16|6|2|6 ŻYW|+2 Ataku vs. Kawaleria|Hodowla wilków| |Lekkozbrojni wilczy jeźdźcy|Lekka kaw.|4|2|20|8|2|6 ŻYW\\ 3 MET|+2 Ataku na Stepach i Polach|Hodowla wilków| |Ciężkozbrojni wilczy jeźdźcy|Ciężka kaw.|6|3|24|6|2|8 ŻYW\\ 5 MET|+3 Ataku vs. Piechota|Rasy wargów| |Wilczy łucznicy|Lekka kaw.|2|1|18|8|2|6 ŻYW\\ 4 DRE|+3Atakui Obronyvs. Łucznicy|Rasy wargów| |Bizoni jeźdźcy|Ciężka kaw.|4|2|28|10|1|12 ŻYW|+4 Ataku vs. Piechota|Ujeżdżanie bizonów| |Bizony oblężnicze|Ciężka kaw.|6|3|32|12|1|12 ŻYW\\ 6 DRE|+8 Ataku vs. Twierdze|Ujeżdżanie bizonów//Warsztat//| |Gobliny inżynierowie|Wsparcie|0|1|12|5|1|7 ZŁO|+10 Ataku vs. Twierdze\\ +3 Obrony jednostek wokół Twierdz na polu\\ +4 Ataku Mach. Obl. na polu|//Warsztat//| |Hulajpole|Mach. Obl.|4|2|16|6|1|16 DRE\\ 4 MET|+300% Ataku vs. Twierdze|Konstrukcja\\ //Warsztat//| |Hulajgorod|Mach. Obl.|6|6|32|8|1|18 DRE\\ 6 MET|+300% Ataku vs. Twierdze|Konstrukcja\\ //Warsztat//| |Wielki taran|Mach. Obl.|1|0|16|0|1|12 DRE|+19Ataku vs. Twierdze|Konstrukcja\\ //Warsztat//| ====== Cesarstwo ====== |Nazwa|Typ|Atak|Obrona|Stan|Niechęć|Szybkość|Koszt|Premie|Wymaga| |Pikinierzy|Lekka piechota|3|2|16|6|1|5 ŻYW\\ 3 DRE|+4 Ataku vs. Kawaleria|-| |Poborowi pikinierzy|Lekka piechota|2|1|20|8|1|4 ŻYW\\ 3 DRE|+4 Ataku vs. Kawaleria|Masowy pobór| |Glewierzy|Lekka piechota|5|3|20|6|1|6 ŻYW\\ 4 DRE\\ 3 MET|+4 Ataku vs. Kawaleria\\ +1 Ataku vs. Ciężka Piechota|Zaawans. broń drzewcowa| |Sordstafierzy|Ciężka piechota|6|4|24|6|1|6 ŻYW\\ 4 DRE\\ 5 MET|+4 Ataku vs. Kawaleria i Lekka Piechota|Mistrzowska broń drzewcowa| |Cesarscy łucznicy|Łucznicy|3|1|16|6|1|5 ŻYW\\ 4 DRE|+2 Ataku vs. Lekka piechota|-| |Poborowi łucznicy|Łucznicy|2|0|20|8|1|4 ŻYW\\ 4 DRE|+2 Ataku vs. Lekka piechota|Masowy pobór| |Wojska garnizonowe|Łucznicy|4|4|18|6|1|6 ŻYW\\ 5 DRE|-50% Ataku i Obrony podczas ataku\\ +50% Ataku i Obrony podczas obrony|Straż graniczna| |Lekka jazda|Lekka kaw.|3|2|20|8|2|7 ŻYW\\ 4 MET|+3 Ataku na Polach i Stepach|-| |Kopijnicy|Lekka kaw.|4|3|20|6|2|8 ŻYW\\ 4 DRE\\ 4 MET|+5 Ataku na Polach i Stepach|-| |Ciężkozbrojni jeźdźcy|Ciężka kaw.|6|5|26|6|2|10 ŻYW\\ 6 MET|+3 Ataku na Polach i Stepach\\ +1 Ataku vs. Łucznicy|Zbroja płytowa| |Gwardia Koszwalska|Elita|6|5|24|4|1|12 ŻYW\\ 8 MET\\ 4 DRE\\ 3 ZŁO|+4 Ataku vs. Kawaleria\\ +2 Obrony vs. Piechota|Zbroja płytowa\\ Mistrzowskabroń drzewcowa| |Katapulta|Mach. Obl.|4|1|14|4|1|4 DRE\\ 4 ZŁO\\ 1 MET|+300% Ataku vs. Twierdza|//Warsztat//| |Cesarscy kapłani|Wsparcie|0|3|14|5|1|4 ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub\\ Użycie Karty Mocy|Kapłaństwo\\ //Świątynia//| |Inkwizytorzy|Wsparcie|5|4|18|0|1|10 ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub -3do Stanu przeciwnika lub\\ Użycie Karty Mocy\\ +100% Ataku vs. Elita|Cesarska Inkwizycja\\ //Katedra//| |Diakoni|Lekka piechota|3|1|20|4|1|6 ŻYW|+3do Stanu wybranej jednostki|Służba Nowicjatu| |Biskupi ze świtą|Ciężka kaw.|5|5|18|2|2|10 ŻYW\\ 6 ZŁO\\ 4 MET|+3do Stanu wybranej jednostki\\ +4 Ataku na Polach i Stepach|Służba Hierarchów\\ //Katedra//| ====== Archipelag ====== |Nazwa|Typ|Atak|Obrona|Stan|Niechęć|Szybkość|Koszt|Premie|Wymaga| |Gremliny|Lekka piechota|2|1|16|8|1|2 ŻYW|-|-| |Gremliny niewolnicy|Lekka piechota|1|0|16|10|1|1 ŻYW|-|-| |Gremliny miotacze|Łucznicy|2|0|18|10|1|3 ŻYW|+1 Ataku vs. Piechota|-| |Gremliny inżynierowie|Lekka piechota|3|0|14|6|1|3 ŻYW\\ 6 MET|+3 Ataku vs. Twierdze\\ +2 Stanu wybranych golemów|Mechanika| |Magowie|Lekka piechota|5|2|20|6|1|4 ŻYW\\ 4 ZŁO|+3do Stanu wybranej jednostki lub -3do Stanu przeciwnika lub\\ użycie Karty Mocy|//Wieża magów//\\ Zaawans. magia| |Arcymagowie|Elita|7|3|24|2|1|10ŻYW\\ 10ZŁO|+4do Stanu wybranej jednostki lub -4do Stanu przeciwnika lub\\ użycie Karty Mocy2 razy/turę|//Wieża magów//\\ Mistrzowska magia| |Kamienne golemy|Ciężka piechota|3|6|20|0|1|8KAM|+3 Ataku vs. Piechota\\ Odporni na karty Mocy|Produkcja golemów| |Żelazne golemy|Ciężka piechota|4|8|24|0|1|10MET|+3 Ataku vs. Piechota\\ Odporni na karty Mocy|Zaawans. produkcja golemów| |Złote golemy|Ciężka piechota|3|5|16|0|1|6 ZŁO|+3 Ataku vs. Piechota\\ Odporni na karty Mocy|Zaawans. produkcja golemów| |Chochliki|Latające|2|0|16|0|2|3 ZŁO|+8 Ataku przy (k4)=4|Przywoływanie| |Demoniczne sługi|Lekka piechota|1|1|20|0|1|2ZŁO|-|Przywoływanie| |Gargulce|Latające|4|6|14|0|2|8KAM|-|Produkcja gargulców| |Najemni knechci|Lekkapiechota|5|3|20|6|1|6 ZŁO|-|Najemnicy| |Najemni pikinierzy|Lekka piechota|3|2|20|6|1|6 ZŁO|+4 Ataku vs. Kawaleria|Najemnicy| |Najemni kusznicy|Łucznicy|4|2|20|6|1|6 ZŁO|+2 Ataku vs. Piechota|Najemnicy| ====== Rzesza ====== |Nazwa|Typ|Atak|Obrona|Stan|Niechęć|Szybkość|Koszt|Premie|Wymaga| |Knechci|Lekka piechota|3|2|16|6|1|5 ŻYW\\ 2 MET|-|-| |Reichsknechci|Ciężka piechota|7|4|22|2|1|7 ŻYW\\ 3 DRE\\ 3 MET|+4 Ataku vs. Ciężka Piechota i Kawaleria|Czworobok piechoty| |Landsknechci|Lekka piechota|2|2|20|10|1|4 ŻYW\\ 2 MET|+2 Ataku vs. Kawaleria|//Wioska//| |Stadtknechci|Lekka piechota|3|3|18|6|1|6 ŻYW\\ 3 DRE|-|Wojska miejskie| |Trabanci|Elita|7|4|28|4|1|12 ŻYW\\ 6 MET\\ 6 DRE|+3 Ataku vs. Kawaleria i Lekka piechota|Gwardia| |Cesarscy halabardnicy|Ciężka piechota|5|4|20|5|1|8 ŻYW\\ 4 DRE\\ 4 MET|+4 Ataku vs. Kawaleria|Odlewnictwo| |Najemni bandyci|Lekka piechota|4|2|16|10|1|4 ZŁO|+100% zasobów z plądrowania\\ +3 Ataku i Obrony w Lesie|//Izba najemników//| |Marynarze|Lekka piechota|3|1|16|4|1|4 ŻYW\\ 1 ZŁO|Ignorują kary za rzeki\\ +50% Ataku na morzu|Wojna na morzu\\ //Port//| |Cesarscy kusznicy|Łucznicy|4|2|14|6|1|7 ŻYW\\ 4 MET\\ 2 DRE|+3 Ataku vs. Piechota|Kusze| |Cesarscy dragoni|Lekka kaw.|4|4|19|7|2|10 ŻYW\\ 4 MET\\ 2 ZŁO|Ignoruje premie do ataku za typ przeciwnika|Dragonia| |Cesarscy rajtarzy|Ciężka kaw.|6|5|24|8|2|13 ŻYW\\ 8 MET|+4 Ataku na Polach i Stepach|Zbroje kawalerii| |Cesarscy kapelani|Wsparcie|0|1|14|5|1|4 ZŁO|+3 do Stanu wybranej jednostki lub\\ Użycie Karty Mocy|//Świątynia//| |Doppelsöldnerzy|Ciężka piechota|3|2|26|2|1|8 ŻYW\\ 12 MET|+5 Ataku podczas ataku|Miecze dwuręczne| |Kusznicy konni|Lekka kaw.|3|1|15|5|2|6 ŻYW\\ 4 MET|+2 Ataku vs. Łucznicy|Kusze| |Katapulta|Mach. Obl.|4|1|14|4|1|4 DRE\\ 4 ZŁO\\ 1 MET|+300% Ataku vs. Twierdza|//Warsztat//| |Trebusz|Mach. Obl.|7|1|16|4|1|10 DRE\\ 8 ZŁO\\ 5 MET|+200% Ataku vs. Twierdza|//Warsztat//| ====== Okręty ====== |Nazwa|Wytrzymałość|Ładowność|Szybkość|Koszt|Uwagi| |Łódź rybacka|10|0|2|4 DREz portem/8 DRE bez portu|Nie wymaga portu; dodaje +k1 ŻYW gdy stoi nieruchomo| |Statek handlowy|15|0|2|8 DRE\\ 3 ZŁO|Patrz: instrukcja/statek handlowy| |Mały okręt|20|1|3|6 DRE|-| |Duży okręt|40|2|2|8 DRE|-| |Galera|75|3|2|12 DRE\\ 4 MET|Szymperium\\ Zadaje (6+k6) okrętom| |Gafta|25|1|1|4DRE|Tomalia i Zakrzacja| |Długa łódź|30|1|4|6 DRE|Zaiszymie| |Burmargkhan|25|1|2|7 DRE|Imperium| |Bajdak|25|1|2|7 DRE|Kazachstan| |Sneka|20|1|2|5 DRE|Krasnoludowie| |Koga|60|2|2|10 DRE\\ 2 MET|Leonia| |Holk|80|4|3|16 DRE\\ 6 MET|Cesarstwo| |Łabędzi okręt|15|1|5|10 DRE|Elfowie| |Berlinger|45|1|2|11 DRE|Archipelag| |Byrding|40|1|2|10 DRE|Zaiszymie| |Galeota|50|2|2|12 DRE|Rzesza| |Orkowa łódź transportowa|40|3|1|9DRE|Dzikie ludy| |Najemna długa łódź|30|1|3|10ZŁO|-| |Najemna koga|60|2|2|14ZŁO|-|