====== Lista mocy ====== {{Lista mocy.odt|Original file}} ===== Ofensywne ===== - Kula ognia. Wybrana jednostka przeciwnika w prowincji otrzymuje -1 Stanu. - Burza. Jednostki przeciwnika w prowincji otrzymują -1 Stanu, a ich Obrona spada o -1 w tej turze. - Magiczny wybuch. Najbliższy budynek przeciwnika w prowincji zostaje zniszczony. - Magiczna kradzież. Gracz zabiera 1 punkt dowolnego surowca przeciwnikowi. - Magiczna plaga. Prowincja nie przyniesie żadnych dochodów w następnej turze. - Spowolnienie. Jednostki przeciwnika w prowincji otrzymują -1 do Szybkości. - Osłabienie. Jednostki przeciwnika w prowincji otrzymują -1 do Ataku i Obrony oraz tracą swoje specjalne zdolności w tej turze. - Obłąkanie. Jednostki przeciwnika w prowincji rozpoczynają bratobójczą walkę, jeżeli stacjonują w tej samej podprowincji. Nie przemieszczają się. - Zniechęcenie. Jednostki przeciwnika w prowincji będą miały dwa razy wyższą Niechęć w tej turze. - Deszcz ognia. Wszystkie jednostki przeciwnika w prowincji otrzymują –(k8) Stanu. ===== Defensywne ===== - Tarcza. Jednostki Gracza w podprowincji otrzymują +1 Obrony w tej turze. - Ochrona przed magią. Jednostki w podprowincji są odporne na działanie Kart Mocy przeciwnika przez następne 2 tury. - Pokrzepienie. W tej turze Niechęć jednostek w podprowincji będzie dwa razy niższa. - Magiczny most. Jednostki Gracza w podprowincji nie otrzymają kary za przekraczanie rzeki w tej turze. - Transmutacja. Gracz otrzymuje +1 dowolnego surowca. - Lecznicza aura. Jednostki w podprowincji zyskują pełen Stan, jeżeli były ranne. - Magiczny portal. Gracz może przemieścić do (k4) jednostek z oraz do podprowincji z innych prowincji. - Przyśpieszenie. Jednostki w podprowincji zyskują +1 do Szybkości w tej turze oraz ignorują kary terenu do Szybkości. - Szkolenie. Jednostki w podprowincji zyskują +1 PD. - Błogosławieństwo. Jednostki w podprowincji uzyskują +1 Ataku i Obrony w tej turze.