====== Lista wydarzeń ====== {{Lista wydarzeń.odt|Original file}} - Najazd wołoski. W wolnych prowincjach regionu Wołoszczyzna pojawia się (k4) różnych Wołochów, którzy najeżdżają sąsiednie prowincje. - Najazd Banów. W prowincji Banat pojawia się (k4) Banów, którzy najeżdżają sąsiednie prowincje. - Ludy Bagien powstają. W Delcie Filipu pojawia się (k6) różnych Gnolli i Jaszczuroczłeków, którzy atakują sąsiednie prowincje. - Najazd Dzikich Ludów. W Lewitalu pojawia się (k6) różnych jednostek neutralnych, które atakują sąsiednie prowincje. - Przybyli najemnicy. W tej turze można rekrutować Krasnoludzką Kompanię. - Przybyli najemnicy. W tej turze można rekrutować Reichsknechtów. - Bandyci. W (k4) losowych prowincjach pojawia się oddział Bandytów. - Ulewne deszcze. W tej turze jednostki wszędzie poza Pustynią, Tundrą i Pustynią Lodową zostają unieruchomione. - Nadejście zimy.Przez najbliższe (k6) tur Jednostki na Stepie, Polach,Górach,Wzgórzach, Tundrze i Pustyni Lodowej powinny zostać unieruchomione, inaczej otrzymają –(k4) Stanu. - Upalne lato. Przez najbliższe (k6) tur Jednostki na Stepie, Polach, Pustyni, Dżungli i Bagnach powinny zostać unieruchomione, inaczej otrzymają–(k4)Stanu. - Susza. W tej turze Gracze nie otrzymują ŻYW. - Udane żniwa. W tej turze Gracze otrzymują 2 razy więcej ŻYW. - Odkryto nowe złoża metali. W tej turze Gracze otrzymują 2 razy więcej MET. - Odkryto nowe złoża złota. W tej turze Gracze otrzymują 2 razy więcej ZŁO. - Burze powaliły więcej drzew niż zwykle.W tej turze Gracze otrzymują 2 razy więcej DRE. - Klęska żywiołowa. Gracze tracą połowę każdego zasobu ze swoich skarbców. - Pożar biblioteki. W tej turze Gracze nie mogą wynaleźć żadnej technologii. - Powódź.Połowa podprowincji nadrzecznych należących do Graczy traci wzniesione tam budynki, łącznie z Mostami i Drogami. - Przybycie kupców z odległych lądów. Każdy z Graczy otrzymuje +(k10) ZŁO. - Epidemia.W tej turze niemożliwe jest rekrutowanie nowych jednostek.