====== Lista Doktryn K&K 3 ====== ===== Doktryny ogólnodostępne ===== ==== Doktryna defensywna ==== * +1 Obrony podczas obrony dla wszystkich jednostek poza Wsparciem ==== Doktryna humanitarnego prowadzenia wojny ==== * Jednostki: +2 Niechęci * Jeńcy brani są do niewoli także przy wyniku 3 na kości ataku * Jednostki: -1 Ataku, +1 Obrony ==== Doktryna ofensywna ==== * +1 Ataku podczas ataku dla wszystkich jednostek poza Wsparciem ==== Doktryna nacisku na inicjatywę ==== * +1 do wyniku rzutu na inicjatywę strategiczną * Przyśpiesza zdobywanie kart Rozkazu o 1 turę (min. 1 tura) ==== Doktryna nacisku na wywiad ==== * Przyśpiesza zdobywanie kart Wywiadu o 1 turę (min. 1 tura) * Zdobywając kartę Wywiadu, Gracz otrzymuje dodatkową kartę Wywiadu ===== Doktryny dostępne dla przemysłowej OP ===== ==== Doktryna pospolitego ruszenia ==== * Milicja: +1 Ataku, +1 Obrony, -2 Niechęci * Pozwala rekrutować Milicję i Uzbrojonych obywateli * Lądowe poza Milicją, Lotnictwo, Flota: +1 ZŁO, +1 ŻYW kosztu rekrutacji ==== Doktryna bezpośredniego wsparcia z powietrza ==== * Myśliwiec: +1 Ataku vs. Lądowe * Bombowiec: -1 MET, -1 PAL kosztu rekrutacji * Bombowiec: +1 skuteczności bombardowania * Lotnictwo: +1 Ataku vs. Lądowe * Lotnisko: -1 MAT, -1 ZŁO kosztu budowy ==== Doktryna fali piechoty ==== * Strzelcy, Milicja: -1 MET kosztu rekrutacji * Strzelcy, Milicja: +2 Stanu * Strzelcy, Milicja: -1 Niechęci ==== Doktryna nalotów strategicznych ==== * Bombowiec: +2 skuteczności bombardowania * Bombowiec: -3 Ataku vs. Lądowe * Bombowiec: -1 MET, -2 PAL kosztu rekrutacji ==== Doktryna nacisku na mobilność ==== * Kawaleria: -2 dowolnego zasobu kosztu rekrutacji * Ulepszenia //Motoryzacja//: -1 MET, -1 PAL kosztu * Kawaleria, Pancerne: +1 Szybkości na drogach ==== Doktryna nacisku na morale ==== * Jednostki: -3 Niechęci * Jednostki: -1 Ataku i Obrony ==== Doktryna nieograniczonej wojny podwodnej ==== * Okręt podwodny: -2 MET, -2 PAL kosztu budowy * Okręt podwodny: -1 dowolnego zasobu kosztu ulepszeń * Okręt podwodny: +1 Szybkości ==== Doktryna pośredniego podejścia ==== * Duży okr. stal.: +1 Ataku * Duży okr. stal.: +1 Szybkości ==== Doktryna przewagi powietrznej ==== * Myśliwiec: +1 skuteczności przechwytywania * Myśliwiec: -1 MET, -1 PAL kosztu rekrutacji * Lotnictwo: +1 Ataku * Lotnisko: -1 MAT, -1 ZŁO kosztu budowy ==== Doktryna supremacji morskiej ==== * Duży okr. stal.: -3 MET, -2 PAL kosztu budowy * Duży okr. stal.: +1 skuteczności ostrzału budynków * Ulepszenia dla floty: -1 MET, -1 ZŁO * Baza morska: -3 MAT kosztu budowy ==== Doktryna wojny błyskawicznej ==== * Pancerne: -2 MET, -2 PAL kosztu rekrutacji * Pancerne, Artyleria: +1 Ataku i Obrony * Lotnictwo: +1 Ataku vs. Lądowe * Lotnictwo: -1 skuteczności bombardowania ==== Doktryna wojny pozycyjnej ==== * Artyleria: -2 MET kosztu rekrutacji * Strzelcy: +1 Obrony * Twierdze: -2 MAT kosztu budowy ===== Doktryny dostępne dla rzemieślniczej OP ===== ==== Doktryna Hordy ==== * Kawaleria: +1 Ataku podczas ataku za każdą sojuszniczą jednostkę w podprowincji ==== Doktryna walk plemiennych ==== * Regionalne: -2 Niechęci * Pozwala wzywać wojowników plemiennych ==== Doktryna feudalna ==== * Pozwala wezwać wasali * Ciężka Piechota, Ciężka kawaleria: +1 ZŁO kosztu rekrutacji * Ciężka Piechota, Ciężka kawaleria: +2 Niechęci * Twierdze: -2 KAM, -1 DRE kosztu budowy * Rekrutacja jednostki Ciężkiej Piechoty lub Ciężkiej Kawalerii w prowincji posiadającej Twierdzę zapewni darmową jednostkę Lekkiej piechoty lub łuczników w stolicy prowincji * Elita: +2 Ataku, +2 Obrony ==== Doktryna biurokracji wojskowej ==== * Jednostki: +1 Niechęci * Jednostki: -1 ŻYW, -1 MET kosztu rekrutacji ====== Zobacz też ====== * [[k_k3jednostkilista]] * [[k_k3budynkilista]] * [[k_k3wydarzenialista]] * [[k_k3ustrojelista]] * [[k_k3ulepszenialista]] * [[k_k3prowincjelista]] * [[k_k3decyzjelista]] * [[k_k3instrukcja]]