====== Krasnolud Północy ====== ;#; |Rasa|Krasnolud Północy| |Premie|+2 do [[Siła|Siły]]\\ +1 do [[Wytrzymałość|Wytrzymałości]]\\ -1 do [[Charyzma|Charyzmy]]\\ +1 do [[Pułapki|Pułapek]]\\ +1 do [[Broń obuchowa|Broni obuchowej]]\\ +1 do [[Włócznia|Włóczni]]\\ -1 do [[Długie Ostrze|Długiego Ostrza]]| |Dostępne klasy|[[Alchemik]]\\ [[Barbarzyńca]]\\ [[Bard]]\\ [[Czarnoksiężnik]]\\ [[Druid]]\\ [[Iluzjonista]]\\ [[Kupiec]]\\ [[Kusznik]]\\ [[Łotrzyk]]\\ [[Łowca]]\\ [[Łucznik]]\\ [[Łupieżca]]\\ [[Mag]]\\ [[Mag Bojowy]]\\ [[Nekromanta klasa|Nekromanta]]\\ [[Procarz]]\\ [[Rzemieślnik]]\\ [[Siepacz]]\\ [[Szaman]]\\ [[Uzdrowiciel]]\\ [[Wojownik]]\\ [[Zbrojny]]\\ [[Złodziej]]| |Najpopularniejsza religia|[[:Dvafath]]\\ [[:Bizonizm]]| |Język|[[:Dvalag]]\\ [[:nreatlag]]\\ [[:hulvar]]| ;#; **Krasnolud Północy** jest jedną z ras dostępnych w MM2. Pojawił się po raz pierwszy w [[mm:tSW]]. Wybór tej [[rasa|rasy]] zapewnia Graczowi premię do Siły i Wytrzymałości oraz kilku umiejętności bojowych. ==== Opis ==== Krasnoludowie Północy żyją na Dzikich Polach i w Lewitalu. Jako wygnańcy z rodowych siedzib nie tworzą klanów i żyją w rozproszeniu, trudniąc się głównie karczmarstwem, poszukiwaniem przygód lub zwykłym rozbójnictwem. Są bardziej porywczy i mniej honorowi niż Krasnoludowie Południa, do których odnoszą się (z wzajemnością) z niechęcią i pogardą. ==== Preferowane klasy ==== Krasnoludowie Północy nie są tak dobrzy w walce, więc najlepszy wybór to [[Barbarzyńca]], [[Łotrzyk]] i [[Łupieżca]]. Nadają się także na [[Siepacz|Siepacza]] i [[Łowcę]]. Krasnoludowie Północy mają niską Charyzmę, więc nie powinni zostawać Kapłanami czy Kupcami. ==== Talenty rasowe ==== [[Kopacz]] oraz [[Odporność na alkohol]] pozwoli na szybki zarobek poprzez wydobycie i sprzedaż minerałów lub hazard. [[Ukryte urazy]] zwiększą obrażenia przeciwko [[krasnolud południa|Krasnoludom Południa]]. ==== Zobacz też ==== * [[Rasa]] * [[Klasa]] * [[Talent]] * [[Talenty Krasnoluda połnocy]]