====== Lista zaklęć Magii Iluzji (MitM) ====== ===== Ognik ===== **Szkoła:** Iluzji\\ **Typ:** Ofensywne, pocisk\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 5/10\\ **Koszt:** 5 Mana\\ **Działanie:** Gracz zadaje przeciwnikowi (MI); (MI+5); (MI+10) PO.\\ **Koszt nauki:** 1 PR ===== Ścieżka zmysłów ===== Ścieżka zmysłów służy do manipulacji wszystkimi zmysłami przeciwników i mamieniu ich umysłów. Magowie umysłu potrafią tworzyć wizje iluzorycznych przeciwników, oślepiać wrogów, a nawet otumaniać ich tak, by zaatakowali swoich pobratymców. ==== Szybki Błysk ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 5/10\\ **Koszt:** 10 Mana\\ **Działanie:** Cel może teleportować się na dowolne pole w promieniu 4; 6; 8 pól od obecnej pozycji i wykonać atak nie pochłaniający PA.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Halucynacje ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne, umysłowe, zmysłowe\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 25 Mana; 20 Mana; 15 Mana\\ **Działanie:** Gracz tworzy widmo swojego sojusznika bądź siebie, które posiada 1 HP, 0 POb i 1 PO, a resztę statystyk takie jak cel. Przeciwnicy atakują najpierw widmo, a po jego śmierci dopiero inne postaci, jeśli ich Percepcja jest niższa niż MI Gracza.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Nieznośny Hałas ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne, zmysłowe, obszarowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 30 Mana\\ **Działanie:** Rzucone w wybrane miejsce, tworzy magiczny hałas w promieniu 1;2;3 pól od celu. Postaci wewnątrz nie mogą rzucać zaklęć i nic nie słyszą (kary do Percepcji). Postaci poza kręgiem hałasu słyszą powstały hałas. Efekt utrzymuje się przez (MI/3); (MI/2); (MI) tur.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Obłok Ciszy ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne, zmysłowe, obszarowe\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 30 Mana\\ **Działanie:** Otacza Gracza i postaci w promieniu 1;2;3 pól okręgiem magicznej ciszy, dzięki czemu postaci w zasięgu nie wydają żadnego dźwięku podczas żadnej akcji, przez co są trudniejsze do wykrycia (jedynie wzrok). Postaci wewnątrz słyszą dźwięki spoza kręgu ciszy. Efekt utrzymuje się przez (MI/4); (MI/3); (MI/2) tur.\\ **Koszt nauki:** 2 PR |{{:mm:sciezka_zmyslów.png?400}}| |Drzewko zaklęć ścieżki zmysłów| ==== Eteryczne przeszkody ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne, zmysłowe, umysłowe, obszarowe, terenowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 20 Mana\\ **Działanie:** Pozwala wyczarować Graczowi dowolną wybraną przeszkodę terenową o wielkości nie większej niż (MI/4); (MI/3); (MI/2) pól. Przeciwnicy traktują ją jako rzeczywistą, dopóki jej nie dotkną. Wyczarowana przeszkoda trwa do końca walki.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Sen ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne, umysłowe\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 40 Mana\\ **Działanie:** Natychmiast usypia wybrany pojedynczy cel. Postać śpiąca magicznym snem posiada karę –(MI/3); (MI/2); (MI) do Percepcji, jest leżąca i nieprzytomna. Wszelki atak na śpiącą postać oznacza jej wybudzenie, ale także ignoruje szanse na odparcie oraz zadaje obrażenia krytyczne. Sen kończy się po 3;6;9 turach.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Pułapka umysłu ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne, umysłowe\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 40 Mana\\ **Działanie:** Krążące wokół pojedynczego celu widma i przerażające wizje powodują, że jest on unieruchomiony oraz nie może odpierać ataków przez następne (MI/4); (MI/3); (MI/2) tur.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Oślepienie ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne, zmysłowe\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 40 Mana\\ **Działanie:** Oślepia 1 wybranego przeciwnika na czas (MI/5); (MI/4); (MI/3) tur.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Przerażająca Postać ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne, umysłowe, zmysłowe, obszarowe\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Postać Gracza wydaje się przeciwnikom przerażająca, dlatego będzie wzbudzała Strach w promieniu 1;2;3 pól przez najbliższe (MI/5); (MI/4); (MI/2) tur.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Absorpcja Magii ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 60 Mana\\ **Działanie:** Rzucone na cel niweluje efekty działających i rzucanych na niego zaklęć w ciągu 3;4;5 tur, jednocześnie przywracając 25%; 50%; 75% Many zużytej do rzucenia danego zaklęcia Graczowi.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Magiczne oszołomienie ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne, umysłowe\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Magicznie oszołomiony przeciwnik posiada jedynie (100-2*MI; 100-3*MI; 100-4*MI) procent POb, zadaje (100-2*MI; 100-3*MI; 100-4*MI) procent PO i jego Szybkość spada o 2; 3; 4 na czas 3;4;5 tur.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Wyimaginowani przeciwnicy ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne, umysłowe, zmysłowe, przywołanie\\ **Cel:** Gracz\\ **Koszt:** 60 Mana\\ **Działanie:** Gracz tworzy (MI/8); (MI/6); (MI/4) widm różnych słabych stworzeń, których PO, POb oraz HP wynosi 1. Przeciwnicy najpierw zaatakują widma, jeśli ich Percepcja jest niższa niż MI Gracza.\\ **Koszt nauki:** 5 PR ==== Berserk ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne, umysłowe\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 17/22\\ **Koszt:** 70 Mana\\ **Działanie:** Gracz rzuca zaklęcie na jednego przeciwnika o Poziomie niższym od Poziomu Gracza, a on będzie atakował najbliższą siebie postać, bez względu na to, czy to sojusznik, czy nie. Czas trwania wynosi 2; 3; 5 tur.\\ **Koszt nauki:** 5 PR ==== Klonowanie ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne, przywołanie\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Tajemne; 25/30\\ **Koszt:** 75 Mana\\ **Działanie:** Gracz może sklonować dowolną postać. Klon posiada takie same statystyki, jak oryginał, lecz trwa tylko (MI/5); (MI/4); (MI/3) tur. Klon sojusznika pozostaje sojusznikiem, a klon przeciwnika nadal jest wrogi drużynie.\\ **Koszt nauki:** 7 PR ==== Obłąkanie ==== **Szkoła:** Iluzji, zmysłów\\ **Typ:** Nieofensywne, umysłowe\\ **Cel:** Globalne\\ **Poziom:** Tajemne; 25/30\\ **Koszt:** 80 Mana\\ **Działanie:** Gracz rzuca zaklęcie na (MI/6) przeciwników. Każdy obłąkany atakuje najbliższą jednostkę, zadaje 75% PO i posiada tylko 50% POb. Jego Szybkość spadnie o -3. Obłąkanie trwa (MI/10); (MI/7); (MI/5) tur.\\ **Koszt nauki:** 7 PR ===== Ścieżka błyskawic ===== Ścieżka błyskawic zawiera zaklęcia służące do manipulacji błyskawicami i energią elektryczną- bez względu na to, czy chodzi o miotanie błyskawic z dłoni po przywoływanie niszczącej burzy. ==== Iskra ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Ofensywne, pocisk\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 5/10\\ **Koszt:** 10 Mana\\ **Działanie:** Gracz zadaje (MI);(MI+5);(MI+10) PO od błyskawic jednemu z przeciwników, po czym między wszystkie postaci stojące w promieniu 2 od ofiary otrzymują 50% zadanych PO.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Błysk ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 20 Mana; 15 Mana; 10 Mana\\ **Działanie:** Przenosi cel na dowolne miejsce Pola Bitwy.\\ **Koszt nauki:** 2 PR |{{:mm:sciezka_blyskawic.png?400}}| |Drzewko zaklęć ścieżki blyskawic| ==== Błyskawica ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Ofensywne, pocisk\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 20 Mana\\ **Działanie:** Gracz zadaje przeciwnikowi (5+MI); (15+MI); (20+MI) PO od błyskawic.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Dłonie błyskawic ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Ofensywne, obszarowe, dotyk\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 30 Mana\\ **Działanie:** Gracz zadaje (MI+2k6); (MI+4k6); (MI+6k6) PO od błyskawic wszystkim postaciom na trzech polach przed Graczem.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Piorun Kulisty ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Ofensywne, pocisk\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 35 Mana\\ **Działanie:** Gracz strzela w przeciwnika piorunem kulistym, który zadaje (MI/2*3) PO od błyskawic, a potem rozszczepia się, raniąc 3 najbliższe celowi postaci, zadając każdemu 25%; 50%; 75% PO zaklęcia.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Grzmot ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Ofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 30 Mana\\ **Działanie:** Gracz zsyła piorun w wybrane miejsce pola walki, a postać się tam znajdująca otrzymuje (MI+k12); (MI+k20); (MI+k30) PO od błyskawic. Postaci na sąsiednich polach otrzymują połowę obrażeń obszaru centralnego. Wszyscy trafieni są oślepieni w najbliższej turze.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Piorun w żyłach ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 25 Mana\\ **Działanie:** Zwiększa Szybkość wybranej postaci o +(MI/4); (MI/3); (MI/2) na czas 3;4;5 tur.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Pole Siłowe ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe, terenowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 25 Mana\\ **Działanie:** Tworzy na Polu Walki Pole Siłowe, nie dające się przekroczyć. Niemożliwe jest strzelanie przez Pole. Długość Pola wynosi 3; 5; 7 pól.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Grom ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Ofensywne, pocisk\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 40 Mana\\ **Działanie:** Gracz zadaje MI/2+k4*k4); (MI/2+k6*k4); (MI/2+k6*k6) PO od błyskawic jednemu z przeciwników, a przy okazji zmniejsza jego POb do poziomu 50% na czas 4 tur.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Krąg Błyskawic ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Ofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Otacza dowolny cel kręgiem błyskawic, zadając (MI);(2*MI/3);(2*MI) PO od błyskawic każdej postaci stojącej w kręgu poza jego środkiem. Czar trwa 2; 3; 4 tury, a krąg przesuwa się wraz z celem zadając obrażenia.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Broń bogów ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Pozwala naładować dzierżoną przez cel broń białą energią błyskawic, dzięki czemu kolejny atak zada obrażenia krytyczne oraz dodatkowe (MI); (2*MI); (3*MI) PO od błyskawic celowi ataku, a postaci wokół celu poza Graczem otrzymają połowę obrażeń od błyskawic i pozostaną oślepione w najbliższej turze.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Tarcza Gromu ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Rzucone na cel otacza go sferą z błyskawic, która zadaje (MI/2; MI; 2*MI) PO od błyskawic każdej postaci, który zbliży się do niego na odległość 1; 2; 3 pól przez czas 3;4;5 tur.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Przywołanie żywego pioruna ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Nieofensywne, przywołanie\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Trudne; 17/22\\ **Koszt:** 70; 60; 50 Mana\\ **Działanie:** Przywołuje na pole walki Żywego Pioruna, by służył rzucającemu zaklęcie.\\ **Koszt nauki:** 5 PR ==== Łańcuch piorunów ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Ofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 17/22\\ **Koszt:** 70 Mana\\ **Działanie:** Rzucone na przeciwnika o Poziomie niższym niż (MI) Gracza unieruchamia go na czas 4; 6; 8 tur zadając (MI+k10); (MI+2k10); (MI+3k10) PO od błyskawic na turę, a każda sąsiadująca postać otrzyma połowę obrażeń od błyskawic.\\ **Koszt nauki:** 5 PR ==== Burza ==== **Szkoła:** Iluzji, błyskawic\\ **Typ:** Ofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Globalne\\ **Poziom:** Tajemne; 25/30\\ **Koszt:** 80 Mana\\ **Działanie:** Gracz zsyła burzę na obszar o promieniu 6 pól, zadając każdemu przeciwnikowi (MI/2*3); (MI*2); (MI*3) PO od błyskawic, a do tego oślepia 50% przeciwników na czas 2; 4; 6 tur.\\ **Koszt nauki:** 7 PR ===== Ścieżka powietrza ===== Ścieżka powietrza pozwala manipulować powietrzem, czyli zsyłać zdecydowane, lecz pomyślne wiatry podczas podróży morskiej lub tornada niszczące wszystko na swojej drodze. ==== Przyśpieszenie ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 5/10\\ **Koszt:** 20 Mana\\ **Działanie:** Zwiększa Szybkość celu; drużyny (3) o +(MI/3); (MI/2); (MI) na czas 3; 4; 5 tur.\\ **Koszt nauki:** 2 PR |{{:mm:sciezka_powietrza.png?400}}| |Drzewko zaklęć ścieżki powietrza| ==== Podmuch Wiatru ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe, pocisk\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 25 Mana\\ **Działanie:** Obala wszystkie postaci na w promieniu 1; 2; 3 pól od celu.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Sokole Oko ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 30 Mana\\ **Działanie:** Cel posiada 100% szans na trafienie bronią dystansową przez (MI/3); (MI/3+1); (MI/3+2) tur, a zaklęcia ofensywne rzucane przez cel zadają o +25%; +33%; +50% PO więcej.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Utrata zapachu ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 20 Mana\\ **Działanie:** Cel traci zapach i staje się niewykrywalny poprzez węch przez następne (MI/3); (MI/2); (MI) tur. **Koszt nauki:** 2 PR ==== Skok ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 35 Mana\\ **Działanie:** Cel przenosi się na wybrane pole odległe maksymalnie o (MI/2); (MI/2+2); (MI/2+4) pól.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Orkan ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Ofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 40 Mana\\ **Działanie:** Gracz tworzy niewielki cyklon, który obala wszystkie postaci w promieniu 1 od celu (który nie jest atakowany- zaklęcie ma kształt kręgu), przesuwa je o 1; 2; 3 pola na zewnątrz oraz zadaje im (MI+k6); (MI+2k6); (MI+3k6) PO od błyskawic.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Przeciwny wiatr ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 40 Mana\\ **Działanie:** Wszystkie pociski wystrzeliwane przez przeciwników nie trafiają celów leżących w obszarze 1; 3; 5 pól przez następne (MI/5); (MI/4); (MI/3) tur.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Krzepiący zefir ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Globalne\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 60 Mana\\ **Działanie:** Gracz i jego drużyna odzyskują (MI+10); (MI+25); (MI+33)% swojej maksymalnej Many i HP.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Powrócenie ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana; 45 Mana; 40 Mana\\ **Działanie:** Cel przenosi się na wybrane pole, na którym przebywał w dowolnym momencie przeszłości.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Lewitacja ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Cel wznosi się ponad pole bitwy, przez co może przelatywać nad przeszkodami i innymi postaciami oraz może zostać zaatakowany tylko na odległość lub postaci latające przez (MI/5); (MI/4); (MI/3) tur.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Chmura Dymu ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe, terenowe, zmysłowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Cel otaczany jest chmurą dymu o promieniu 2; 3; 4 pól, a każda postać wewnątrz ma 50% szans na uniknięcie trafienia postaci innej niż rzucający zaklęcie w ciągu 3; 4; 5 tur.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Żywiołak powietrza ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Nieofensywne, przywołanie\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Trudne; 17/22\\ **Koszt:** 75; 65; 55 Mana\\ **Działanie:** Przywołuje na pole walki Żywiołaka powietrza, by służył rzucającemu zaklęcie.\\ **Koszt nauki:** 5 PR ==== Fala Światła ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Ofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Trudne; 17/22\\ **Koszt:** 70 Mana\\ **Działanie:** Gracz zalewa Pole Walki falą światła, zadającą (MI+Poziom) PO od światła, ale dodatkowo oślepiającą przeciwników na czas 2; 3; 4 tur. Fala Światła rani postaci znajdujące się na polach w kształcie trójkąta, gdzie w odległości 1 od Gracza ma szerokość 3, w odl. 2 jest to 5, 3 to 7, 4 to 9, 5 to 11 pól.\\ **Koszt nauki:** 5 PR ==== Oczyszczenie powietrza ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Globalne\\ **Poziom:** Tajemne; 25/30\\ **Koszt:** 100 Mana\\ **Działanie:** Oczyszcza powietrze w promieniu 7; 11; 15 pól, usuwając wszystkie dymy, mgły, gazy i opary.\\ **Koszt nauki:** 7 PR ==== Huragan ==== **Szkoła:** Iluzji, powietrza\\ **Typ:** Ofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Globalne\\ **Poziom:** Tajemne; 25/30\\ **Koszt:** 100 Mana\\ **Działanie:** Potężny wiatr przewraca wszystkie wysokie przeszkody w promieniu 5; 7; 9 pól (mogą upaść na postać i zadać (k30+30) PO), zmniejsza SZY postaci o -5, usuwa małe postaci (jeśli niczego się nie trzymają), i zadaje (MI+2k20);(MI+2k20+20); (MI+2k20+40) PO od odłamków wszystkim nieosłoniętym postaciom przez następne 2;3;4 tury.\\ **Koszt nauki:** 7 PR ===== Zobacz też ===== * [[mitm]] * [[lzmm mitm]] * [[lzmc mitm]] * [[lzmn mitm]] * [[lzmr mitm]] * [[lzp mitm]] * [[mongol mitm]] * [[klasy mitm]]