====== Lista zaklęć Magii Natury (MitM) ====== ===== Kamienna Skóra ===== **Szkoła:** Natury\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 5/10\\ **Koszt:** 10 Mana\\ **Działanie:** Zwiększa wartość POb celu dwukrotnie; trzykrotnie; czterokrotnie na czas (MN/3) tur.\\ **Koszt nauki:** 1 PR ===== Ścieżka puszczy ===== Zaklęcia ścieżki puszczy pozwalają magowi władać siłami drzemiącymi w drzewach i prastarych lasach, dzięki czemu potrafią oni wyczarowywać ściany kolczastych zarośli, zamieniać broń i pancerz przeciwnika w drewno oraz ożywiać drzewa. ==== Korzenie i Pędy ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 5/10\\ **Koszt:** 20 Mana\\ **Działanie:** Wyrastające nagle pędy i korzenie unieruchamiają 1; 2; 3 przeciwników na czas (1+MN/6) tur.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Siła Drewna ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 5/10\\ **Koszt:** 20 Mana\\ **Działanie:** Przywołuje Drewniany Kostur; Stwardniały Drewniany Kostur; Prastary Drewniany Kostur do ekwipunku wybranej postaci, by mogła nim walczyć. Kostur posiada 1; 2; 3 losowe zaklęcia i 1; 2; 3 losowe runy. Po walce kostur znika z ekwipunku.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Drewniana zbroja ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 30 Mana\\ **Działanie:** Zwiększa POb celu o +(MN/3); (MN/2); (MN) na czas 3;4;5 tur.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Lecznicze Zioła ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne, dotyk\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 25 Mana\\ **Działanie:** Przywraca celowi (10+MN); (15+MN); (20+MN) HP.\\ **Koszt nauki:** 2 PR |{{:mm:sciezka_puszczy.png?400}}| |Drzewko zaklęć ścieżki puszczy| ==== Dary lasu ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 30 Mana\\ **Działanie:** Pozwala Graczowi zdobyć (k4); (k4+2); (k4+4) losowych roślinnych składników alchemicznych.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Leśne bestie ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne, przywołanie\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 40 Mana; 35 Mana; 30 Mana\\ **Działanie:** Przywołuje losowe Zwierzę leśne, by służyło Graczowi.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Ściana Zarośli ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne, terenowe, obszarowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 30 Mana\\ **Działanie:** Gracz tworzy ścianę zarośli, która ma długość 3; 5; 7 pól i jest nie do przejścia, ale przepuszcza pociski.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Wykorzenienie ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe, przywołanie\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Pozwala Graczowi ożywić jeden wybrany korzeń znajdujący się na polu walki, który stanie po stronie Gracza. Statystyki ożywionej rośliny zależą od MN rzucającego i są podane w Bestiariuszu.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Cierniste zarośla ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe, terenowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 60; 50; 40 Mana\\ **Działanie:** Gracz rozmieszcza 3; 5; 7 pól ciernistych zarośli. Koszt ruchu wynosi 7 PA, a każda postać wewnątrz obszaru otrzymuje (MN+k8); (MN+3k8); (MN+5k8) PO na turę. Ruch wewnątrz wymaga testu (ZRĘ > k12). Niezdanie testu oznacza unieruchomienie wewnątrz na 1 turę.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Kokon gałęzi ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe, terenowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Tworzy wokół Gracza w promieniu 1;2 lub 1;3, 2 lub 1 pól ścianę z gałęzi, która nie przepuszcza pocisków i zapewnia ukrycie. Przejście jest możliwe, ale koszt ruchu wynosi 8 PA i zarośla zadają (MN+k20) PO wszystkim postaciom wewnątrz i sąsiadującym od zewnątrz.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Przyzwanie lasu ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe, terenowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 60 Mana\\ **Działanie:** Pokrywa 4; 6; 8 wybranych pól pola walki wybranym typem lasu. Zaklęcie może zastępować istniejące rodzaje terenu.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Zdrewnienie ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 17/22\\ **Koszt:** 70 Mana\\ **Działanie:** Rzucone na pojedynczy cel o Poziomie niższym niż MN Gracza pozwala zmienić dowolny przedmiot w ekwipunku w zwykłą gałąź. Nie działa na magiczne przedmioty.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Zjednoczenie z przyrodą ==== **Szkoła:**Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 17/22\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Po rzuceniu na pojedynczy cel zwiększa jego PO o +1 za każdą roślinę znajdującą się na polu walki, jednocześnie zapewniając +(MN/2); (MN); (2*MN/3) POb na czas 4;6;8 tur.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Pan Lasu ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne, przywołanie\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Tajemne; 25/30\\ **Koszt:** 90 Mana\\ **Działanie:** Gracz przywołuje na Pole Walki (MN/4); (MN/3); (MN/2) Leśnych Zwierząt, o poziomie nie wyższym niż (Poziom Gracza/2).\\ **Koszt nauki:** 7 PR ==== Pan Stepu ==== **Szkoła:** Natury, puszczy\\ **Typ:** Nieofensywne, przywołanie\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Tajemne; 25/30\\ **Koszt:** 90 Mana\\ **Działanie:** Gracz przywołuje na Pole Walki (MN/4); (MN/3); (MN/2) Stepowych Zwierząt, o poziomie nie wyższym niż (Poziom Gracza/2).\\ **Koszt nauki:** 7 PR ===== Ścieżka zwierząt ===== Magowie kroczący ścieżką zwierząt posiadają doskonały kontakt ze stworzeniami zamieszkującymi lasy i stepy- potrafią im rozkazywać, przywoływać je czy wykorzystywać zwierzęta jako zwiadowców. ==== Uspokojenie zwierzęcia ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne, umysłowe\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 25 Mana\\ **Działanie:** Wybrane Zwierzę o Poziomie niższym niż (MN) Gracza zostaje uspokojone i przestaje być agresywne. Uspokojone zwierzę nie wykonuje żadnych akcji. Zwierzę może z powrotem stać się agresywne, gdy zostanie zaatakowane.\\ **Koszt nauki:** 2 PR |{{:mm:sciezka_zwierzat.png?400}}| |Drzewko zaklęć ścieżki zwierząt| ==== Przyzwanie Stada ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne, przywołanie\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 20 Mana\\ **Działanie:** Gracz przyzywa 1; 3; 5 niegroźnych Stworzeń będących trzodą lub zwierzyną, np. zające, owce, krowy, bobaki.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Przywołanie Pomocnika ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne, przywołanie\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 30 Mana\\ **Działanie:** Gracz przywołuje 1 Zwierzę, o Poziomie (MN/3); (MN/2); (MN).\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Zew Bestii ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 35 Mana\\ **Działanie:** Gracz zwiększa PO celu o (25+MN); (50+MN); (75+MN) procent na czas (MN/3) tur.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Szybkość Mackonoga ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 35 Mana\\ **Działanie:** Zwiększa Szybkość Gracza o (2+MN/3); (4+MN/3); (6+MN/3) na czas 3;4;5 tur.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Uleczenie choroby ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne, dotyk\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 50; 40; 30 Mana\\ **Działanie:** Powoduje, że cel zostaje uleczony z wszystkich chorób.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Zwierzęcy instynkt ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 60; 50; 40 Mana\\ **Działanie:** Natychmiast wykrywa wszystkich ukrytych przeciwników o Poziomie niższym niż Poziom Gracza oraz wszystkie zastawione pułapki i zagrożenia w promieniu (MN/3); (MN/2); (MN) pól.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Wypłoszenie zwierząt ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe, umysłowe\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Płoszy Zwierzęta o Poziomie niższym niż (MN) Gracza w promieniu 3; 5; 7 pól, przez co uciekają one poza zasięg, z którego mogą wykryć drużynę i są Przerażone przez (MN/3); (MN/2); (MN) tur.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Animizacja ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne, przywołanie\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Zamienia 1;2;3 składniki zwierzęce (skóry, mięso, kości) w ekwipunku Gracza w stworzenia, z których pochodzą i stają po stronie Gracza.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Wygnanie ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Globalne\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Przywołane przez przeciwników istoty o poziomie niższym bądź równym (MN/3); (MN/2); (MN) są z powrotem odsyłane tam, skąd przybyły i znikają z pola walki.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Zamiana w szczura ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 17/22\\ **Koszt:** 60 Mana\\ **Działanie:** Zmienia wybranego przeciwnika o poziomie (Poziom/3); (Poziom/2); (Poziom) lub niższym w Szczura (Poziom 1).\\ **Koszt nauki:** 5 PR ==== Przywołanie Stada Pomocników ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne, przywołanie\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Trudne; 17/22\\ **Koszt:** 60 Mana\\ **Działanie:** Gracz przywołuje na Pole Walki 2; 4; 6 Zwierząt, o poziomie (Poziom/2) lub niższym.\\ **Koszt nauki:** 5 PR ==== Przemiana w Krakena ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Trudne; 17/22\\ **Koszt:** 70 Mana\\ **Działanie:** Gracz zmienia się na czas (MN/10, nie mniej niż 1, nie więcej niż 2; 3; 4) tur w Krakena. Po upływie czasu Gracz staje się z powrotem swoją postacią.\\ **Koszt nauki:** 5 PR ==== Ujarzmienie ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne, umysłowe\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Tajemne; 25/30\\ **Koszt:** 80 Mana\\ **Działanie:** Rzucone na Zwierzę; lub Stworzenie Mityczne; dowolną postać o Poziomie niższym niż (MN) powoduje, że przechodzi ono na stronę Gracza.\\ **Koszt nauki:** 7 PR ==== Hybrydyzacja ==== **Szkoła:** Natury, zwierząt\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Tajemne; 25/30\\ **Koszt:** 100 Mana\\ **Działanie:** Rzucone na dwa sojusznicze zwierzęta o Poziomach niższych niż MN Gracza natychmiast łączy je ze sobą, tworząc potężną hybrydę. Posiada ona statystyki będące sumą statystyk pojedynczych stworzeń, dodatkowo posiadając +(MN/2); (MN); (2*MN) HP oraz wzbudzając Strach w promieniu 2 pól.\\ **Koszt nauki:** 7 PR ===== Ścieżka ziemi ===== Ścieżka ziemi pozwala władającym zaklęciami z niej magom na praktycznie dowolną manipulację ziemią- począwszy od otaczania się ochronną błotną skorupa, poprzez zmuszanie latających przeciwników do lądowania, aż do wykopywania podziemnych tuneli. ==== Błotna skorupa ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 20 Mana\\ **Działanie:** Zapewnia +(MN/4); (MN/3); (MN/2) POb pojedynczemu celowi na czas 2;4;6 tur.\\ **Koszt nauki:** 2 PR |{{:mm:sciezka_ziemi.png?400}}| |Drzewko zaklęć ścieżki ziemi| ==== Utworzenie rowu ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe, terenowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt:** 30 Mana\\ **Działanie:**Tworzy rów o długości 3; 5; 7 pól, wewnątrz którego koszt ruchu wynosi 8 PA i jest traktowany jako podwójna skarpa (postaci wewnątrz mają pod górkę w obie strony). Postaci wewnątrz rowu są ukryte przed tymi, które nie stoją na krawędzi.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ==== Dary ziemi ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 30 Mana\\ **Działanie:** Pozwala Graczowi zdobyć (k4); (k4+2); (k4+4) losowych mineralnych składników alchemicznych lub cennych rud, kamieni i minerałów.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Usunięcie przeszkody ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 40 Mana\\ **Działanie:** Usuwa przeszkodę na polu walki, o wielkości nie większej niż 2; 4; 6 pól.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Umieszczenie przeszkody ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Nieofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 40 Mana\\ **Działanie:** Umieszcza wybraną przeszkodę na polu walki, o wielkości nie większej niż 4; 6; 8 pól. Przeszkoda jest zbudowana z ziemi.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Uziemienie ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 40 Mana\\ **Działanie:** Uziemia wybrane stworzenie latające o Poziomie niższym od Poziomu Gracza, przez co opada ono na ziemię i nie może powtórnie wzbić się do lotu przez najbliższe (MN/3); (MN/2); (MN) tur.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ==== Podkop ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Nieofensywne, terenowe\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:**Pozwala poruszać się pod ziemią przez najbliższe (MN/5); (MN/4); (MN/3) tur, tworząc tunele. Postać w tunelu jest ukryta przed tymi na powierzchni i odporna na ataki, także zaklęcia obszarowe. Gracz musi wykonać wejście, by znaleźć się pod ziemią i na powierzchni. Inne postaci mogą wchodzić do tuneli poprzez wejścia. \\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Spowolnienie ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Spowalnia inne postaci, odejmując im (2+MN/5); (3+MN/5); (4+MN/5) SZY na czas 3;4;5 tur. Możliwe, że nie będzie można się ruszyć. Zaklęcie na poziomie 2 i 3 dotyczy jedynie wrogów.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Transfer wiedzy ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Nieofensywne, umysłowe\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 60 Mana\\ **Działanie:** Gracz może zamienić swoje PD na HP lub Manę, a przelicznik wynosi (5 PD = 50 HP/Mana; 2 PD = 50 HP/Mana; 1 PD = 50 HP/Mana). Zaklęcie może służyć do regeneracji lub zwiększania maksymalnej ilości danego współczynnika. Gracz może wykorzystać tylko tyle PD, ile wynosi limit potrzebny do uzyskania posiadanego Poziomu (nadmiar PD na danym poziomie, postęp do następnego poziomu).\\ **Koszt nauki:** 4 PR ==== Żywiołak ziemi ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Nieofensywne, przywołanie\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Trudne; 17/22\\ **Koszt:** 75; 65; 55 Mana\\ **Działanie:** Przywołuje na pole walki Żywiołaka ziemi, by służył rzucającemu zaklęcie.\\ **Koszt nauki:** 5 PR ==== Nawałnica ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Ofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Trudne; 17/22\\ **Koszt:** 60 Mana\\ **Działanie:** Zasypuje (MN); (MN+k8); (MN+3k8) losowych pól w promieniu 3; 5; 7 pól kamieniami, zadającymi każdej postaci trafionej (2*MN+k20) PO.\\ **Koszt nauki:** 5 PR ==== Paraliż ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 17/22\\ **Koszt:** 70 Mana\\ **Działanie:** Gracz paraliżuje 1; 3; 5 wybranych przeciwników na czas (MN/10+1); (MN/10+2); (MN/10+3) tur.\\ **Koszt nauki:** 5 PR ==== Wrota podziemi ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Nieofensywne, przywołane\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Tajemne; 25/30\\ **Koszt:** 100 Mana\\ **Działanie:** Gracz otwiera przejście do najgłębszych czeluści ziemi, z których wypełza jedno; 2; 3 potężne Stworzenia Podziemne i stają po stronie Gracza. Wrota podziemi pojawiają się w wybranym miejscu i obalają sąsiednie postaci podczas pojawiania się.\\ **Koszt nauki:** 7 PR ==== Trzęsienie Ziemi ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Ofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Globalne\\ **Poziom:** Tajemne; 25/30\\ **Koszt:** 75 Mana\\ **Działanie:** Gracz wywołuje trzęsienie ziemi, które zadaje (2*MN); (3*MN); (4*MN) PO każdemu przeciwnikowi w promieniu 5; 7; 9 pól, a do tego usuwa ustawione w jej trakcie przeszkody terenowe oraz niszczy połowę naturalnych przeszkód terenowych, zastępując je ich zniszczonymi wariantami (np. ściana zmienia się w stertę gruzu).\\ **Koszt nauki:** 7 PR ==== Podziemne Tunele ==== **Szkoła:** Natury, ziemi\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Globalne\\ **Poziom:** Tajemne; 25/30\\ **Koszt:** 75 Mana; 65 Mana; 55 Mana\\ **Działanie:** Drużyna przenosi się na inny, sąsiedni poziom podziemi, na najbliższy dostępny obszar bezpośrednio pod lub nad postaciami.\\ **Koszt nauki:** 7 PR ===== Zobacz też ===== * [[mitm]] * [[lzmm mitm]] * [[lzmc mitm]] * [[lzmi mitm]] * [[lzmr mitm]] * [[lzp mitm]] * [[mongol mitm]] * [[klasy mitm]]