====== Lista Zaklęć Magii Runicznej (MitM) ====== System magii runicznej działa nieco inaczej niż pozostałe Zaklęcia, gdyż celem każdej runy może być jedynie przedmiot. Mistrz runów nakłada poszczególne runy na przedmioty, i dopiero te przedmioty niejako rzucają nadane zaklęcie. Nie jest to także zaklinanie. Maksymalna ilość runów, jakie można nałożyć na poszczególny przedmiot, zależy od poziomu umiejętności Magii Runicznej Gracza oraz materiału przedmiotu: ^Poziom Magii runicznej^Ilość runów^Materiał^Ilość runów| |1-5|1|drewno|1| |6-10|2|kamień|1| |11-15|3|skóra|1| |16-20|4|żelazo|2| |21-25|5|stal|3| |26-30|6|złoto|4| |30+|7|srebro, mithril|5| Różne przedmioty wymagają różnego poziomu MR, aby mogły zostać na nie nałożone runy. Ogólna zasada mówi, że poziom wymagań przedmiotu plus modyfikator typu przedmiotu to poziom MR, jaki Gracz musi posiadać, by nałożyć runy na przedmiot danego typu. ^Typ przedmiotu^Modyfikator| |Długie Ostrze|+2| |Topór|+1| |Pistolet, Karabin|+8| |Łuk|+3| |Kusza|+4| Każda runa posiada określone Miejsce, na jakie może zostać nałożona: ***Atak**- runa może być nałożona na broń białą. ***Obrona**- runa może być nałożona na zbroję lub ubranie. ***Kamień**- runa może być nałożona na kamień, tworząc Kamień runiczny. Rzucenie Zaklęcia zapisanego na kamieniu runicznym pochłania odpowiednią ilość Many, ale ich działanie jest stałe i nie zależy od poziomu umiejętności Gracza. ***Pocisk**- runa może być nałożona na amunicję do broni dystansowej oraz Prostą broń miotaną. ***Łuk**- runa może być nałożona na broń do walki na odległość. Nałożenie pewnych run na konkretne miejsca może być trudniejsze i wymagać wyższego poziomu MR. Akcja określa sposób użycia nałożonej runy: ***Uderzenie** oznacza, że runa zostanie aktywowana podczas użycia broni (Atak) lub przyjęcia obrażeń (Obrona). ***Stałe** oznacza, że efekt runy utrzymuje się stale, tak długo, jak Gracz korzysta z danego przedmiotu. ***Użycie** oznacza, że Gracz musi aktywować przedmiot. Nakładane na Biżuterię i Kamienie runiczne. ===== Siła ===== **Szkoła:** Runiczna\\ **Miejsce:** Atak, Obrona, Kamień\\ **Akcja:** Uderzenie, Użycie (+4 MR)\\ **Poziom:** Łatwe; 5/10\\ **Koszt nałożenia:** 25 Mana\\ **Koszt użycia:** 5 Mana\\ **Działanie:** Przemieszcza przeciwnika o 1 pole do tyłu. Na poziomie drugim obala, a na trzecim obala na 2 tury przeciwnika.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ===== Jakość ===== **Szkoła:** Runiczna\\ **Miejsce:** Atak, Obrona, Łuk\\ **Akcja:** Stałe\\ **Poziom:** Łatwe; 5/10\\ **Koszt nałożenia:** 30 Mana\\ **Koszt użycia:** -\\ **Działanie:** Podwyższa modyfikator jakości przedmiotu o +1.\\ **Koszt nauki:** 2 PR ===== Moc ===== **Szkoła:** Runiczna\\ **Miejsce:** Atak, Obrona, Kamień, Pocisk\\ **Akcja:** Uderzenie, Użycie\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt nałożenia:** 30 Mana\\ **Koszt użycia:** 20 Mana\\ **Działanie:** Obala; obala na 2 tury; na 3 tury; przeciwnika.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ===== Sfera ===== **Szkoła:** Runiczna\\ **Miejsce:** Atak (+2 MR), Obrona (+4 MR), Kamień\\ **Akcja:** taka sama, jak pozostały efekt\\ **Poziom:** Łatwe; 7/12\\ **Koszt nałożenia:** 40 Mana\\ **Koszt użycia:** 10 Mana\\ **Działanie:** Pozostałe nałożone efekty run działają na wszystkie postaci w promieniu 1 pola.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ===== Ogień ===== **Szkoła:** Runiczna\\ **Miejsce:** Atak (+1 MR), Obrona (+2 MR), Kamień, Pocisk (-2 MR), Łuk (+3 MR)\\ **Akcja:** Uderzenie, Użycie\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt nałożenia:** 40 Mana\\ **Koszt użycia:** 5 Mana\\ **Działanie:** Zadaje celowi (MR+k20) PO od ognia.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ===== Mróz ===== **Szkoła:** Runiczna\\ **Miejsce:** Atak (+1 MR), Obrona (+2 MR), Kamień, Pocisk (-2 MR), Łuk (+3 MR)\\ **Akcja:** Uderzenie, Użycie\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt nałożenia:** 40 Mana\\ **Koszt użycia:** 5 Mana\\ **Działanie:** Zadaje celowi (MR+k20) PO od mrozu.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ===== Błyskawica ===== **Szkoła:** Runiczna\\ **Miejsce:** Atak (+1 MR), Obrona (+2 MR), Kamień, Pocisk (-2 MR), Łuk (+3 MR)\\ **Akcja:** Uderzenie, Użycie\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt nałożenia:** 40 Mana\\ **Koszt użycia:** 5 Mana\\ **Działanie:** Zadaje celowi (MR+k20) PO od błyskawic.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ===== Woda ===== **Szkoła:** Runiczna\\ **Miejsce:** Atak (+1 MR), Obrona (+2 MR), Kamień, Pocisk (-2 MR), Łuk (+3 MR)\\ **Akcja:** Uderzenie, Użycie\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt nałożenia:** 40 Mana\\ **Koszt użycia:** 5 Mana\\ **Działanie:** Zadaje celowi (MR+k20) PO od wody.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ===== Kwas ===== **Szkoła:** Runiczna\\ **Miejsce:** Atak (+1 MR), Obrona (+2 MR), Kamień, Pocisk (-2 MR), Łuk (+3 MR)\\ **Akcja:** Uderzenie, Użycie\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt nałożenia:** 40 Mana\\ **Koszt użycia:** 5 Mana\\ **Działanie:** Zadaje celowi (MR+k20) PO od kwasu.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ===== Świętość ===== **Szkoła:** Runiczna\\ **Miejsce:** Atak, Kamień, Pocisk\\ **Akcja:** Uderzenie, Użycie\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt nałożenia:** 60 Mana\\ **Koszt użycia:** 8 Mana\\ **Działanie:** Zapewnia +50% więcej PO przeciwko Złym przeciwnikom.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ===== Zbeszczeszczenie ===== **Szkoła:** Runiczna\\ **Miejsce:** Atak, Kamień, Pocisk\\ **Akcja:** Uderzenie, Użycie\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt nałożenia:** 60 Mana\\ **Koszt użycia:** 8 Mana\\ **Działanie:** Zapewnia +50% więcej PO przeciwko Dobrym przeciwnikom.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ===== Zobacz też ===== * [[mitm]] * [[lzmm mitm]] * [[lzmc mitm]] * [[lzmn mitm]] * [[lzmi mitm]] * [[lzp mitm]] * [[mongol mitm]] * [[klasy mitm]]