====== Lista Zaklęć Przedścieżki (MitM) ====== Są to zaklęcia będące kombinacją kilku różnych szkół i obejmuje kilka podstawowych efektów, nie mogących być przypisanych do żadnej szkoły. Zaklęcia Przedścieżki to podstawy, które poznają początkujący magowie. Poziom zaklęcia zależy od poziomu umiejętności Arkana. ===== Odepchnięcie ===== **Szkoła:** Przedścieżka\\ **Typ:** Ofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Gracz\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 40 Mana\\ **Działanie:** Magiczna siła odrzuca wszystkich stojących wokół Gracza przeciwników na odległość 1; 2; 3 pól, zadając każdemu (Arkana+5); (Arkana+10); (Arkana+15) PO.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ===== Chmura kwasu ===== **Szkoła:** Przedścieżka\\ **Typ:** Ofensywne, obszarowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 20 Mana\\ **Działanie:** Tworzy chmurę kwasu o promieniu 1 pola w wybranym miejscu, a wszystkie postaci wewnątrz otrzymują (Arkana+k10); (Arkana+2k10); (Arkana+3k10) PO od kwasu, a ich metalowe przedmioty zostają uszkodzone i zniszczone.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ===== Magiczny Pocisk ===== **Szkoła:** Przedścieżka\\ **Typ:** Ofensywne, pocisk\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Łatwe; 10/15\\ **Koszt:** 15 Mana\\ **Działanie:** Gracz zadaje 1 przeciwnikowi (Arkana+k8); (Arkana+2k8); (Arkana+3k8) PO.\\ **Koszt nauki:** 3 PR ===== Portal ===== **Szkoła:** Przedścieżka\\ **Typ:** Nieofensywne, terenowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 40 Mana\\ **Działanie:**Tworzy na danym polu portal, utrzymujący się przez 14; 21; 28 tur. Postaci są w stanie podróżować między istniejącymi portalami bez dodatkowych kosztów ruchu.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ===== Telekineza ===== **Szkoła:** Przedścieżka\\ **Typ:** Nieofensywne, umysłowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 45 Mana\\ **Działanie:** Gracz jest w stanie magicznie manipulować widocznymi przedmiotami i obiektami w promieniu (Arkana/3); (Arkana/2); (Arkana) pól.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ===== Perswazja ===== **Szkoła:** Przedścieżka\\ **Typ:** Nieofensywne, umysłowe\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Rzucone podczas walki na przeciwnika o poziomie niższym lub równym niż (Arkana/3); (Arkana/2); (Arkana) nakłania go do przejścia na stronę Gracza na czas (Arkana/3); (Arkana/2); (Arkana) tur.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ===== Rozbrojenie ===== **Szkoła:** Przedścieżka\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 40 Mana\\ **Działanie:** Gracz jest w stanie wytrącić broń z rąk przeciwnika posiadającego takową, jeżeli jego poziom jest niższy bądź równy (Arkana/3); (Arkana/2); (Arkana) Gracza.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ===== Przemiana ===== **Szkoła:** Przedścieżka\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 45 Mana\\ **Działanie:** Zamienia wybrany przedmiot w ekwipunku postaci na złoto (bryłki), a dokładniej (30+Arkana/2); (30+Arkana); (30+2*Arkana) procent wartości przedmiotu, nie więcej niż 100% wartości przedmiotu.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ===== Transmutacja ===== **Szkoła:** Przedścieżka\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Zamienia wybrany przedmiot w ekwipunku postaci na losowy przedmiot o takiej samej bądź zbliżonej (±1000 MNT; +1000 MNT; +2000 MNT) wartości.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ===== Utworzenie glifu ===== **Szkoła:** Przedścieżka\\ **Typ:** Nieofensywne, terenowe, obszarowe\\ **Cel:** Obszar\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Gracz może utworzyć wybrany dostępny dla niego glif na dowolnym polu walki. Ulegnie on detonacji, kiedy wróg dotknie glifu (stanie na polu sąsiadującym). Glify dostępne w zależności od poziomu zaklęcia: - Poziom 1: - Ognisty glif ([Arkana+ 10] PO od ognia w zasięgu 1, [k12] PO od ognia co turę/4 tury) - Wodny glif ([Arkana+ 5] PO od wody w zasięgu 2, +50% PO od błyskawic/4 tury) - Poziom 2: - Lodowy glif ([2*Arkana+ 10] PO od lodu w zasięgu 1, -4 SZY/4 tury) - Glif błyskawic ([2*Arkana+ 20] PO od błyskawic w zasięgu 1) - Poziom 3: - Zatruty glif ([2*Arkana+ 10] PO od trucizny w zasięgu 1, [k20] PO od trucizny co turę/12 tur) - Paraliżujący glif ([3*Arkana+ 10] PO magicznych w zasięgu 1, paraliż na 5 tur) **Koszt nauki:** 4 PR ===== Szczękościsk ===== **Szkoła:** Przedścieżka\\ **Typ:** Nieofensywne\\ **Cel:** Postać\\ **Poziom:** Trudne; 15/20\\ **Koszt:** 50 Mana\\ **Działanie:** Rzucone na przeciwnika o poziomie niższym lub równym niż (Arkana/3); (Arkana/2); (Arkana) nie pozwala mu rzucać żadnych zaklęć na czas 3;4;5 tur.\\ **Koszt nauki:** 4 PR ===== Święty Gniew Kalifa ===== **Szkoła:** Przedścieżka\\ **Typ:** Ofensywne, obszarowe, zmysłowe\\ **Cel:** Globalne\\ **Poziom:** Tajemne; 25/30\\ **Koszt:** 90 Mana\\ **Działanie:** Gracz zadaje (2*Arkana); (k4*Arkana); (k6*Arkana) PO wszystkim przeciwnikom w promieniu 6 pól, zmniejsza ich PO i POb o 75%, oślepia 50% przeciwników, a także zwiększa PO gracza o 200% na czas 4; 6; 8 tur.\\ **Koszt nauki:** 7 PR ===== Zobacz też ===== * [[mitm]] * [[lzmm mitm]] * [[lzmc mitm]] * [[lzmn mitm]] * [[lzmi mitm]] * [[lzmr mitm]] * [[mongol mitm]] * [[klasy mitm]]