====== Mongoł (MM2) ====== ;#; |Rasa|Mongoł| |Premie|+2 do [[Szybkość|Szybkości]]\\ +3 do [[Łuk|Łuku]]\\ -1 do [[Nawigacja|Nawigacji]]| |Dostępne klasy|[[Alchemik]]\\ [[Bard]]\\ [[Czarnoksiężnik]]\\ [[Gwardzista chana klasa|Gwardzista Chana]]\\ [[Iluzjonista]]\\ [[Kupiec]]\\ [[Łotrzyk]]\\ [[Łowca]]\\ [[Łucznik]]\\ [[Łupieżca]]\\ [[Mag]]\\ [[Mag bojowy]]\\ [[Mistyk]]\\ [[Mnich]]\\ [[Rzemieślnik]]\\ [[Szaman]]\\ [[Uzdrowiciel]]\\ [[Wojownik]]\\ [[Zbrojny]]\\ [[Złodziej]]\\ | |Najpopularniejsza religia|[[:kalifizm]]| |Język|[[:język mongolski]]| ;#; **Mongoł** jest jedną z ras dostępnych w MM2. Pojawił się po raz pierwszy w [[mm:tSW]]. Wybór tej [[rasa|rasy]] zapewnia Graczowi premię do Szybkości, i Łuku, obniżając Nawigację. ==== Opis ==== Mongołowie to lud pochodzenia ałtajskiego. Według legend, Mongołowie zamieszkiwali stepy na terenie Mongolii już w czasach Ery Dobrej Ciemności. Są niscy, krępej budowy, skośnoocy, czarnowłosi. Niezwykle wytrzymali na głód i zmęczenie, żyją w przenośnych jurtach trudniąc się pasterstwem. Mongołowie słyną z okrucieństwa podczas bitew, a ich Gwardziści Chana są formacją szerzącą strach w sercach przeciwników. ==== Preferowane klasy ==== Najlepszymi klasami dla Mongoła są [[Łucznik]], [[Łowca]] oraz potężny [[Gwardzista Chana]]. Każdy Mongoł będzie szybszy niż przedstawiciele danej klasy innych ras. Naturalnym sposobem walki jest łuk, co może być bazą do stworzenia ciekawej postaci biegłej w walce na odległość. ==== Talenty rasowe ==== [[Łucznik konny]] pozwala zachować mobilność na polu walki. [[Stepowa dieta]] wyraźnie nakierowuje Gracza na środki, którymi powinien się leczyć. [[wezwanie hordy]] może okazać się bardzo przydatne w dużych bitwach. ==== Zobacz też ==== * [[Rasa]] * [[Klasa]] * [[Talent]] * [[Talenty mongoła]]