====== Nouir ====== ;#; |Rasa|Nouir| |Premie|+2 do [[Siła|Siły]]\\ +1 do [[Wytrzymałość|Wytrzymałości]]\\ -1 do [[Zręczność|Zręczności]]\\ +2 do [[Broń obuchowa|Broni obuchowej]]\\ +2 do [[Nawigacja|Nawigacji]]\\ +1 do [[Ciężki Pancerz|Ciężkiego Pancerza]]\\ +1 do [[Rzemieślnictwo|Rzemieślnictwa]]\\ -2 do [[Alchemia|Alchemii]]\\ -1 do [[Magia ciemności|Magii Ciemności]]\\ -1 do [[języki|Retoryki]]| |Dostępne klasy|[[Barbarzyńca]]\\ [[Bard]]\\ [[Czarnoksiężnik]]\\ [[Druid]]\\ [[Iluzjonista]]\\ [[Kapłan]]\\ [[Kupiec]]\\ [[Łotrzyk]]\\ [[Łowca]]\\ [[Łucznik]]\\ [[Łupieżca]]\\ [[Mag]]\\ [[Mag Bojowy]]\\ [[Mistyk]]\\ [[Mnich]]\\ [[Rzemieślnik]]\\ [[Siepacz]]\\ [[Uzdrowiciel]]\\ [[Wojownik]]\\ [[Złodziej]]| |Najpopularniejsza religia|[[:creidaizm]]| |Język|Nouirfarski\\ Mnaich| ;#; **Nouir** jest jedną z ras dostępnych w MM2. Pojawił się po raz pierwszy w [[mm:tSW]]. Wybór tej [[rasa|rasy]] zapewnia Graczowi duże premie do współczynników wytrzymałościowych oraz umiejętności bojowych i nawigacji, nieznacznie osłabiając zdolności dyplomatyczne i alchemiczne. ==== Opis ==== Nouirowie to mieszkańcy południowej części Zaiszymia. Ta niegościnna nadmorska kraina oddzielona jest od reszty kontynentu wysokimi górami, dlatego Nouirowie wytworzyli unikalną pod wieloma względami kulturę i język. Większość z nich żyje z rybołówstwa i wielorybnictwa, a także morskich najazdów na południowe wybrzeża. Najodważniejsi kapitanowie docierają do Narni oraz Nowego Hrabstwa, łupiąc nadmorskie osady. ==== Preferowane klasy ==== Nouirowie są stworzeni do walki, są też znakomitymi kowalami, dlatego najlepiej sprawdzają się jako [[wojownik|Wojownicy]], [[Barbarzyńca|Barbarzyńcy]] oraz [[Rzemieślnik|Rzemieślnicy]]. Są najlepszymi żeglarzami kontynentu. ==== Talenty rasowe ==== Różnorodne talenty Nouira pozwalają mu przeżyć w niegościnnym północnym klimacie oraz zwiększają jego skuteczność w walce. ==== Zobacz też ==== * [[Rasa]] * [[Klasa]] * [[Talent]] * [[Talenty nouira]]