====== Pierwsza wojna obronna ====== **Ilość graczy:** min. 2\\ **Ilość stron konfliktu:** 2 (Kazachstan/Imperium Mongolskie)\\ **Historyczność:** Historyczny (MM)\\ **Mapa:** Azja Środkowa\\ \\ ===== Dane podstawowe ===== **Tło historyczne:** Pierwsza wojna obronna to nazwa nadana wojnie między nowo powstałym Królestwem Kazachstanu a Wielkim Imperium Mongolskim, toczącej się od 6 czerwca 2015 r. do 18 sierpnia 2016 r. Po przejęciu władzy przez Wielkiego Chana i powrotu do tradycyjnych metod organizacji państwa hordy wojowników z dzikich mongolskich stepów rozlały się po sąsiednich krajach, podbijając Chiny, Koreę, obszar zabajkalski i docierając do brzegów Morza Kaspijskiego. W czerwcu pierwsze ordy przekroczyły granicę ustanowionej bez mała dwa miesiące wcześniej monarchii kazachskiej, kraju wyczerpanego trwającą dwa lata wojną domową.\\ **Data rozpoczęcia:** 1. dwutydzień Lata\\ **Data zakończenia:** 6. dwutydzień Lata (2)\\ **Czas trwania:** 30 tur\\ **Pogoda:** Losowa\\ **Ograniczenia scenariusza:** Zmiana doktryny niemożliwa, wszelkie polecenia są ignorowane.\\ **Ograniczenia mapy:** Regiony Iran, Afganistan, Ural, Południowa Syberia niedostępne.\\ ===== Strony konfliktu ===== ==== Imperium ==== **Cel:** Do końca scenariusza podbij 7 z 11 prowincji regionu Kazachstan, utrzymując prowincje narodowe.\\ \\ \\ **Ograniczenia specjalne:** * Zmiana Ustroju jest niemożliwa, wszelkie polecenia są ignorowane.\\ * Posiłki z metropolii: * Gracz może rekrutować dowolne jednostki regionalne z regionów Mongolia, Chiny, Korea, Zabajkale, Mandżuria w prowincjach: Kotlina Kaszgarska oraz Dżungaria południowa. * Gracz co k4 tury może otrzymać k6 wybranego surowca. **Ustrój:** Teokracja objawiona\\ **Prowincje narodowe:** Regiony Turkmenistan, Uzbekistan, Tadżykistan, Kirgistan, Xinjiang\\ **Budynki startowe:**\\ * Farma (2) w prowincji Margiana * Wioska w prowincji Chorezm * Jurtowisko w prowincji Dżungaria północna * Kamieniołom w prowincji Tadżykistan * Droga (6) w dowolnej prowincji * Kuźnia w prowincji Fergana * Kopalnia w prowincji Kirgistan **Jednostki startowe:**\\ * Orda (4) w prowincjach: Zachodni Turkmenistan (//Tumen Kobdoski//), Sogdiana (//Tumen Uliastajski//), Margiana (//Tumen Wschodni//), Dżungaria północna (//Tumen Ałtajski//) * Mongolscy łucznicy konni (3) w prowincjach: Buchara (//Tumen Dzawchański//), Fergana (//Tumen Darchański//), Kirgistan (//Tumen Ułangomski//) * Mongolscy ciężcy łucznicy konni w prowincji Tadżykistan (//Tumen Ułan batorski//) * Mongolscy łucznicy (2) w prowincjach: Kirgistan (//Araci Dzawchańscy//, //Araci Ułan Batorscy//) * Garnizon w prowincji Fergana (//Garnizon Taszkentu//) * Uzbeccy harcownicy w prowincji Sogdiana (//Samarkanda Cerik//) * Turkmeńska jazda (2) w prowincji Margiana (//Merw Tamma//, //Turkmenabat Tamma//) * Inżynierowie w prowincji Kotlina Kaszgarska (//Ujgurscy inżynierowie//) * Katapulta (2) w prowincji Kotlina Kaszgarska (//Ujgurskie katapulty 1//, //Ujgurskie katapulty 2//) ==== Kazachstan ==== **Cel:** Do końca scenariusza utrzymaj co najmniej 9 z 11 prowincji regionu Kazachstan, w tym prowincje Siedmiorzecze, Saryarka, Akmoła.\\ \\ \\ **Ograniczenia specjalne:** brak\\ **Ustrój:** Monarchia konstytucyjna\\ **Prowincje narodowe:** Region Kazachstan\\ **Budynki startowe:**\\ * Pałac w prowincji Akmoła\\ * Fabryka (3) w prowincjach: Północny Kazachstan, Saryarka, Siedmiorzecze\\ * Fort (2) w prowincjach: Siedmiorzecze, Wschodni Kazachstan\\ * Kopalnia w prowincji: Saryarka\\ * Farma (2) w prowincji: Kustanaj\\ * Lotnisko w prowincji: Południowy Kazachstan\\ * Fabryka broni w prowincji Saryarka\\ * Cegielnia w prowincji Aktobe\\ * Droga (20) w dowolnych prowincjach\\ * Tory kolejowe (12) w dowolnych prowincjach\\ * Koszary w dowolnej prowincji\\ **Jednostki startowe:**\\ * Żuawi (//1. Pułk Żuawi z Karagandy//) w prowincji Siedmiorzecze\\ * Garnizon (//3. Rezerwowy Pułk Piechoty//) w prowincji Siedmiorzecze\\ * KWS 4 (//1. Pułk Myśliwski//) w prowincji Południowy Kazachstan\\ * Milicja (2) w prowincjach: Południowy Kazachstan (//1. Ochotniczy Pułk Piechoty//), Akmoła (//12. Półbrygada Ochotnicza//)\\ * Piechota morska (//1. Pułk Piechoty morskiej//) w prowincji Mangystau\\ * Piechota (2) w prowincjach: Akmoła (//1. Pułk Piechoty//), Wschodni Kazachstan (//2. Pułk Piechoty//)\\ * Ułani (2) w prowincjach: Kyzyłorda (//2. Pułk Ułanów//), Siedmiorzecze (//1. Pułk Ułanów//)\\ * Dragoni w prowincji Wschodni Kazachstan (//4. Pułk Dragoński//) * Armata 76,2 mm wz. 96 (2) w prowincjach: Akmoła (//1. Pułk Artylerii Lekkiej//), Północny Kazachstan (//3. Pułk Artylerii Lekkiej//) -------------- * [[k&k3scenariuszelista]] * [[k&k3instrukcja]]