====== Przedmioty ====== Przedmioty są podstawą każdego systemu RPG. W MM2 rządzą nimi określone zasady dotyczące jakości, zużycia, występowania oraz ich ceny. Poniższa strona zbiera te zasady, a także zawiera odniesienia do list najpowszechniej występujących przedmiotów. ===== Listy przedmiotów ===== * [[Amulety i pierścienie]] * [[Amunicja]] * [[Łuki]] * [[Kusze]] * [[Proste bronie miotane]] * [[Długie ostrza]] * [[Krótkie ostrza]] * [[Włócznie]] * [[obuchy|Bronie obuchowe]] * [[Ubrania]] * [[Lekkie pancerze]] * [[Ciężkie pancerze]] * [[przedmioty - inne|Inne]] ===== Rzemieślnicy ===== Duża ilość przedmiotów dostępna jest bezpośrednio u ich twórców. W MM2 rozróżnia się 5 typów rzemieślników: - [[Garbarz (rzemieślnik)|Garbarz]]: Lekkie Pancerze, skóry i futra, wyroby ze skóry - [[Kowal (rzemieślnik)|Kowal]]: broń i pancerz z metali, zależne od poziomu (k10+Szczęście+Charyzma) porównane do wymagań - [[Krawiec (rzemieślnik)|Krawiec]]: Ubrania, wyroby z płótna, futra i skóry - [[Łuczarz (rzemieślnik)|Łuczarz]]: Łuki, Kusze, Prosta Broń Miotana, amunicja - [[Płatrnerz (rzemieślnik)|Płatnerz]]: Pancerze z metali, zależne od poziomu (k20+Szczęście+Charyzma) Każdy z rzemieślników jest także określany jedną z klas umiejętności: - kiepski: posiada tylko przedmioty proste (nędzne) - przeciętny: posiada przedmioty proste(prosty) i normalne(nędzne) - niezły: posiada przedmioty proste(dobry) i normalne(prosty) - dobry: posiada przedmioty proste(doskonały), normalne(dobry) oraz misterne(prosty) - wybitny: posiada przedmioty proste(pierwszorzędny), normalne(doskonały), oraz misterne(dobry) - mistrzowski: posiada przedmioty proste(pierwszorzędny), normalne(pierwszorzędny) oraz misterne(doskonały) Która wpływa na jakość wykonanych przez niego wyrobów. ===== Handel ===== Poza rzemieślnikami, gracz może się także zaopatrzyć w potrzebne mu przedmioty u rożnego typu handlarzy. Handlarze nie posiadają klasy umiejętność, a posiadane przez nich przedmioty są dobierane w sposób losowy. Wśród handlarzy rozróżnia się: - Czarownik: zaklęcia zależne od poziomu (k20+Szczęście+Charyzma), 5% szans na [[amulety i pierścienie]], surowce do magicznych przedmiotów - Handlarz starzyzną: wszystko; 50% szans na [[amulety i pierścienie]], ceny kupna niższe o -20%, sprzedaży wyższe o +10% - Karczmarz: żywność, 33% szans na składniki zależne od jego poziomu - Kupiec: [[Przedmioty - inne|przedmioty powszechnego użytku]] - Rolnik: żywność, 50% szans na składniki roślinne zależne od poziomu - Stajenny: [[wierzchowce]] - Uzdrowiciel: mikstury przywracające (zdrowia, many, odtrutki, uleczenia choroby itd.) zależne od poziomu, składniki o efekcie przy spożyciu - Zbrojmistrz: broń i pancerz, amunicja, surowce, zależne od poziomu (k20+Szczęście+Charyzma) ===== Alchemik ===== Alchemik jest osobnym typem handlarza, w przypadku którego jakość wytwarzanych produktów, zależy od poziomu umiejętności alchemii, a nie od klasy rzemieślnika. Mikstury przyrządzane przez alchemika działają zgodnie z prawami [[System alchemii|systemu alchemii]]