====== Szaman ====== ;#; |MM|| |Klasa|Szaman| |Klasa dostępna dla|[[mongol]]| |Premie|| |MM2|| |Klasa|Szaman| |Dostępna dla ras|[[Czarny ork]]\\ [[Gnoll]]\\ [[Kazach]]\\ [[Mongoł2]]\\ [[Półgoblin]]\\ [[Wołoch]]\\ [[Zakrzacjanin]]\\ [[Zielony goblin]]| |Premie|+2 do [[Inteligencja w|Inteligencji]]\\ -1 do [[zrecznosc|Zręczności]]\\ -1 do [[Szybkość|Szybkości]]\\ +2 do [[magia natury|Magii Natury]]\\ +2 do [[Alchemia|Alchemii]]\\ +2 do [[Bez Zbroi|Uników]]\\ -2 do [[Włocznia|Włóczni]]\\ -1 do [[kusza|Kuszy]]\\ -1 do [[Łuk|Łuku]]| ;#; **Szaman** jest jedną z klas dostępnych w MM (klasa specjalna dla Mongoła) oraz w MM2. Pojawił się po raz pierwszy w tRoA. ==== Opis ==== Szamani są łącznikami między bogami a ludźmi. Termin ten odnosi się do takich religii, jak [[kalifizm]], [[tengryzm]] czy religie pierwotne. Szamani potrafią osiągać kontakt z duchami i z ich pomocą dokonywać niewiarygodnych czynów. ==== Sugerowane rasy ==== Nie wszystkie rasy posiadają szamanów, a z tych, co mogą nimi zostać, najbardziej inteligentni są [[kazach2|Kazachowie]]. Inne rasy tworzą szamanów często lepiej czujących się w ogniu walki niż w jurcie pełnej zwojów z zaklęciami. ==== Talenty klasowe ==== Talenty szamana związane są głównie z kontaktami z duchami, co pozwala im na wykorzystanie wielu różnych sztuczek, takich jak np. [[wezwanie ducha]], [[dalekowidzenie]], [[odrodzenie]], [[przebudzenie przodków]]. ==== Zobacz też ==== * [[Rasa]] * [[Klasa]] * [[Talent]] * [[Talenty szamana]]