====== Szymianin ====== ;#; |Rasa|Szymianin| |Premie|+1 do [[Inteligencja w|Inteligencji]]\\ +1 do [[Wytrzymałość|Wytrzymałości]]\\ +2 do [[Ciężki Pancerz|Ciężkiego Pancerza]]\\ +1 do [[Nawigacja|Nawigacji]]\\ +1 do [[Krótkie Ostrze|Krótkiego Ostrza]]\\ -1 do [[Alchemia|Alchemii]]\\ -1 do [[Zabezpieczenia|Zabezpieczeń]]| |Dostępne klasy|[[Alchemik]]\\ [[Bard]]\\ [[Czarnoksiężnik]]\\ [[Iluzjonista]]\\ [[Kapłan]]\\ [[Kupiec]]\\ [[Kusznik]]\\ [[Łotrzyk]]\\ [[Łowca]]\\ [[Łucznik]]\\ [[Mag]]\\ [[Mag Bojowy]]\\ [[Mistyk]]\\ [[Paladyn]]\\ [[Rzemieślnik]]\\ [[Siepacz]]\\ [[Uzdrowiciel]]\\ [[Wojownik]]\\ [[Zbrojny]]\\ [[Złodziej]]| |Najpopularniejsza religia|?| |Język|[[:szymiański]]| ;#; **Szymianin** jest jedną z ras dostępnych w MM2. Pojawił się po raz pierwszy w [[mm:tSW]]. Wybór tej [[rasa|rasy]] zapewnia Graczowi premię do różnych współczynników i umiejętności. ==== Opis ==== Szymianie to naród ludzi zamieszkujących region na zachodnim wybrzeżu kontynentu. Słyną ze swoich talentów organizacyjnych, założeń urbanistycznych i armii. Potężne fortyfikacje i zdyscyplinowane legiony pozwalają ludności Szymperium poświęcić się rolnictwu, rzemiosłu, handlu oraz nauce. ==== Preferowane klasy ==== Szymianin posiada największą premię do Ciężkiego Pancerza ze wszystkich ras. Posiada także premię do Krótkiego Ostrza, co odzwierciedla sposób walki legionów. Szymianie nadają się na [[Wojownik|Wojowników]] i [[Zbrojny|Zbrojnych]]. Mogą zająć się także handlem i magią. ==== Talenty rasowe ==== [[Ściana tarcz]] wymusza na Szymianach działanie w grupie. [[Nawigator]] przyda się podczas podróży morskich, a [[Wola Szymperatora]] pozwoli wpływać na inne postaci. ==== Zobacz też ==== * [[Rasa]] * [[Klasa]] * [[Talent]] * [[Talenty szymianina]]