====== Talenty Ogólne ====== Poniżej przedstawiono wszystkie dostępne Talenty Ogólne. Mogą one zostać wybrane przez Graczy zamiast Talentów Rasowych i Klasowych podczas awansu na konkretny poziom. ===== Talenty pasywne ===== ==== Asceza ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia -2 SIŁ, +2 INT, Alchemii, Arkanów i wszystkich pięciu szkół magii ==== Aura strachu ==== **Typ:** Pasywny\\ **Czas działania:** 1 tura **Działanie:** * Zapewnia (Poziom*2)% szans na unieruchomienie (Poziom/3) losowych przeciwników w promieniu 3 pól w danej turze. ==== Cios wampira ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia Graczowi odzyskanie (PO/4) HP, atakując przeciwnika w walce wręcz. Minimalna ilość odzyskanego HP wynosi 1. ==== Długoletnie ćwiczenia strzeleckie ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia w zależności od wyboru Gracza: +3 do Łuku, Kuszy, Prostej broni miotanej, Karabinów lub Pistoletów. ==== Długoletnie ćwiczenia szermiercze ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia +3 do Długiego Ostrza. ==== Doskonała równowaga ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Pozwala wykonać rzut (k6+Poziom > k20) w sytuacji, gdy Gracz ma zostać obalony lub przesunięty. Powodzenie testu oznacza zignorowanie efektu. ==== Inteligencja ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia +(Poziom*5) maksymalnej Many. ==== Kontratak ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Każdy przeciwnik otrzymuje 25% PO, jakie sam zadał podczas walki wręcz. ==== Magiczne zwierciadło ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia (Poziom*2+10)% szans na odbicie wrogiego zaklęcia. ==== Mroczne rytuały ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia +5 do Magii Ciemności i -3 do Magii Mistycznej. ==== Nauka ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia +25% zdobywanego PD. ==== Niepozorność ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia +3 do Skradania Się. ==== Odporność na ból ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zmniejsza otrzymywane obrażenia o -(Poziom) punktów. ==== Odporność na choroby ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby o połowę. ==== Ograbienie zwłok ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia (Poziom*Poziom przeciwnika*10) MNT przy przeszukaniu każdego martwego przeciwnika. ==== Postawa obronna ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Pozwala na uniknięcie pierwszego ataku dowolnego typu każdego przeciwnika. ==== Powolna Regeneracja ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Gracz odzyskuje +4 HP i +2 Many na turę. ==== Religijność ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia dodatkowy +1 PŁ za każdy sposób ich zdobycia. ==== Silna budowa ciała ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia +2 SIŁ i +4 do Odporności. ==== Szef Kuchni ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia podwojenie efektów każdej żywności przyrządzonej przez Gracza. ==== Twarda sztuka ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Pozwala wykonać test (k8 > k20) w sytuacji, gdy Gracz ma otrzymać śmiertelny cios (jego HP spadnie poniżej 1); w przypadku powodzenia testu cios jest ignorowany. ==== Umiejętność ataku ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia dodatkowe +2 PO podczas każdego ataku na tego samego przeciwnika tak długo, jak atakowany jest ten sam przeciwnik. W pierwszym ataku premia wynosi +2, następnie +4, później +6 itd. Przerwanie atakowania powoduje utratę premii i konieczność zdobywania jej od nowa. ==== Umiejętność obrony ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia dodatkowe +1 do POb wobec ataku tego samego przeciwnika. Za pierwszym jego atakiem jest to +1, później +2, następnie +3 itd. Premia liczy się oddzielnie dla każdego przeciwnika. ==== Wiedza lekarska ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Leczenie przedmiotami i zaklęciami jest skuteczniejsze o +20%. Umiejętność działa zarówno w przypadku leczenia samego siebie, jak i opatrywania ran członków drużyny. ==== Więzy Natury ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia +4 do Magii Natury. ==== Wróg rasowy ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia podwójne obrażenia przeciwko wybranej Rasie lub Typowi przeciwnika. ==== Wzbudzanie strachu ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia Strach każdemu przeciwnikowi w promieniu 1. ==== Wzmacnianie pancerza ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia +20% więcej POb. ==== Ziołoznastwo ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia +3 do Alchemii. ==== Żelazna wola ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia +(Poziom/2) do Odporności. ==== Żniwiarz dusz ==== **Typ:** Pasywny\\ **Działanie:** * Zapewnia +1 PR za każdego zabitego Człowieka, Nieumarłego i Stworzenie Mityczne. ===== Talenty aktywowane ===== ==== Ciemność ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** (Poziom) tur\\ **Koszt:** 20 PA **Działanie:** * Wszystkie Złe postaci otrzymują +50% PO w promieniu 6 pól. * Uniemożliwia używanie broni dystansowej w promieniu 6 pól. ==== Egzorcyzmy ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 20 PA **Działanie:** * Likwiduje wybranego Nieumarłego o Poziomie równym lub niższym Graczowi. ==== Falanga ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** 4 tury\\ **Koszt:** 8 PA **Działanie:** * Zapewnia +POb do PO. ==== Kamuflaż ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** 2 tury\\ **Koszt:** 20 PA **Działanie:** * Gracz pozostaje całkowicie niewykrywalny. ==== Młynek ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 12 PA **Działanie:** * Gracz wykonuje atak wręcz zadający obrażenia wszystkim przyległym postaciom. * Jeśli Gracz posiada Długie Ostrze, zapewnia +25% PO. ==== Mocny cios ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 12 PA **Działanie:** * Gracz wykonuje atak wręcz zadający sześciokrotne obrażenia. ==== Modlitwa ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 15 PA **Działanie:** * Gracz odzyskuje 50% maksymalnej Many. ==== Natychmiastowa Regeneracja ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 40 PA **Działanie:** * Gracz odzyskuje 300 HP i 150 Many. ==== Nawrócenie ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** (Poziom) tur\\ **Koszt:** 30 PA **Działanie:** * Jeden wybrany przeciwnik o Poziomie niższym lub równym Graczowi staje po jego stronie. ==== Obalający strzał ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 10 PA **Działanie:** * Gracz wykonuje atak na odległość, który obala przeciwnika. ==== Ofiara ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 25 PA **Działanie:** * Gracz zabija wybranego sojusznika, odzyskując ((HP ofiary * Pioziom Gracza)/4) HP i ((Mana ofiary * Poziom Gracza)/4 Many. ==== Ożywczy zefir ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 25 PA **Działanie:** * Drużyna Gracza odzyskuje 30% maksymalnego HP i Many. ==== Ożywienie ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** (Poziom) tur\\ **Koszt:** 30 PA **Działanie:** * Wszystkie martwe postaci w promieniu 4 pól powracają jako Nieumarli i stają po stronie Gracza; ich Poziom zależy od Poziomu zabitych. ==== Pan lasu ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** (Poziom) tur\\ **Koszt:** 12 PA **Działanie:** * Przywołuje 1 Zwierzę Leśne o Poziomie zbliżonym do Gracza. ==== Pan stepu ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** (Poziom) tur\\ **Koszt:** 12 PA **Działanie:** * Przywołuje 1 Zwierzę Stepowe o Poziomie zbliżonym do Gracza. ==== Perswazja ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** (Poziom) tur\\ **Koszt:** 15 PA **Działanie:** * Wybrany przeciwnik o Poziomie niższym lub równym Poziomowi Gracza opuszcza pole walki. ==== Precyzyjny strzał ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 7 PA **Działanie:** * Gracz wykonuje atak z odległości zadający podwójne obrażenia. ==== Przeszywający strzał ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 9 PA **Działanie:** * Gracz wykonuje atak z odległości trafiając nie tylko cel, ale także postać w maksymalnej odległości (Poziom/3) pól za celem. * Jeśli Gracz używa Kuszy- obniża POb wroga o -50%. ==== Rzut włócznią ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 8 PA **Działanie:** * Gracz wykonuje rzut włócznią do wybranego celu w zasięgu (SIŁ) pól, zadając podwójne obrażenia. Włócznia jest niedostępna aż do przeszukania ciała martwego przeciwnika. ==== Słowo śmierci ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 10 PA **Działanie:** * Wszystkie Dobre postaci na polu walki otrzymują (Poziom*3+6) PO. ==== Splugawienie ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 3 PA/pole **Działanie:** * Gracz plugawi maksymalnie (Poziom) wybranych pól wokół siebie. Obszar splugawienia musi być ciągły. Wszystkie Złe postaci na splugawionym obszarze otrzymują +50% PO i +50% POb. ==== Szał bojowy ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** 2 tury\\ **Koszt:** 15 PA **Działanie:** * Gracz otrzymuje +300% PO. * Gracz otrzymuje -50% POb. * Gracz musi atakować wręcz każdą najbliższą postać aż do zużycia punktów akcji w tej turze. ==== Szarża ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 4 PA **Działanie:** * Gracz wykonuje atak wręcz, mając zapewnione +2% PO/pole za każde pole przebyte w kierunku przeciwnika. * Jeśli Gracz posiada Włócznię, otrzymuje dodatkowo +6% PO/pole. Premie kumulują się. ==== Szybkie przeładowanie ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** 1 tura\\ **Koszt:** 6 PA **Działanie:** * Przeładowanie aktualnie wykorzystywanej broni dystansowej kosztuje tylko 1 PA. ==== Śmiertelny cios ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 10 PA **Działanie:** * Gracz wykonuje atak wręcz, który zabija wybranego przeciwnika jeżeli jego HP spadło poniżej 40%. ==== Teleportacja ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 16 PA **Działanie:** * Gracz przenosi się na wybrane pole. ==== Wezwanie ogarów ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** (Poziom) tur\\ **Koszt:** 15 PA **Działanie:** * Gracz przywołuje (Poziom/2) Ogarów. ==== Wskrzeszenie ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 50 PA **Działanie:** * Gracz wskrzesza 1 zabitego sojusznika. Musi być wykonany w sąsiedztwie ciała towarzysza. Wskrzeszony pojawia się, posiadając pełnię HP i Many. ==== Wygnanie Zła ==== **Typ:** Aktywowany\\ **Czas działania:** natychmiast\\ **Koszt:** 13 PA **Działanie:** * Każdy Zły przeciwnik w zasięgu 5 pól otrzymuje (Poziom*5) PO. ===== Zobacz też ===== * [[mitm]] * [[mongol mitm]] * [[klasy mitm]]