====== Wołoch ====== ;#; |Rasa|Wołoch| |Premie|+1 do [[Szybkość|Szybkości]]\\ +1 do [[Percepcja|Percepcji]]\\ +1 do [[Wytrzymałość|Wytrzymałości]]\\ -1 do [[Inteligencja w|Inteligencji]]\\ +1 do [[Lekki pancerz|Lekkiego Pancerza]]\\ +1 do [[Skradanie się|Skradania Się]]\\ +1 do [[Krótkie Ostrze|Krótkiego Ostrza]]\\ -1 do [[Magia Ciemności|Magii Ciemności]]| |Dostępne klasy|[[Alchemik]]\\ [[Barbarzyńca]]\\ [[Bard]]\\ [[Druid]]\\ [[Kupiec]]\\ [[Łotrzyk]]\\ [[Łowca]]\\ [[Łucznik]]\\ [[Łupieżca]]\\ [[Mag]]\\ [[Mag Bojowy]]\\ [[Mistyk]]\\ [[Procarz]]\\ [[Siepacz]]\\ [[Szaman]]\\ [[Uzdrowiciel]]\\ [[Wojownik]]\\ [[Złodziej]]| |Najpopularniejsza religia|[[:Wołkizm]]| |Język|[[:język Wołoski]]| ;#; **Wołoch** jest jedną z ras dostępnych w MM2. Pojawił się po raz pierwszy w [[mm:tSW]]. Wybór tej [[rasa|rasy]] zapewnia Graczowi premię do różnych współczynników i umiejętności. ==== Opis ==== Wołosi są dzikim ludem mieszkającym w górach i na stepach Wołoszczyzny. Żyją w niewielkich grupach rodowo-plemiennych. Częściej handlują niż wytwarzają skomplikowane przedmioty. Życie pozbawione wygód i pełne niebezpieczeństw wykształciło w nich czujność i odporność na niewygody. ==== Preferowane klasy ==== Wołoch najlepiej spisuje się jako [[Łupieżca]], [[Łotrzyk]], [[Łowca]] oraz [[Siepacz]]. Inne klasy mogą być ciekawe, ale nie robią dużego wrażenia. ==== Talenty rasowe ==== [[Filogłupota]] pozwoli pokonywać nawet potężnych magów przeciwnika. [[Zadziorność]] przyda się, gdy Gracz popadnie w konflikt z prawem, a [[Antygad]] ochroni przed mrozem i śniegiem. [[Jęk bojowy]] przerazi przeciwników podczas walki. ==== Zobacz też ==== * [[Rasa]] * [[Klasa]] * [[Talent]] * [[Talenty wołocha]]