Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


daifugo

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
Ostatnia wersja Następna rewizja po obu stronach
daifugo [2021/07/20 19:55]
patryk
daifugo [2022/01/04 18:08]
patryk [Rozgrywka]
Linia 23: Linia 23:
  
 Gracz, który pozbędzie się wszystkich swoich kart, kończy dane rozdanie. Gra toczy się do momentu, kiedy ustalone zostaną wszystkie miejsca w hierarchii, tj. kiedy kart pozbędzie się przedostatni gracz. Gracz, który pozbędzie się wszystkich swoich kart, kończy dane rozdanie. Gra toczy się do momentu, kiedy ustalone zostaną wszystkie miejsca w hierarchii, tj. kiedy kart pozbędzie się przedostatni gracz.
-===== Reguły dodatkowe ===== 
  
 +Kiedy gracz biorący lewę jednocześnie zakończył rozdanie i pozbył się wszystkich swoich kart, następną lewę rozpoczyna gracz o najwyższej hierarchii albo następny gracz.
 +===== Reguły dodatkowe =====
 +  * Jokery są nie tylko najwyższą kartą w grze, ale mogą także zastępować dowolną kartę, tworząc parę, trójkę lub karetę z innymi (np. piątka kier i joker tworzą parę piątek, a dwa króle i dwa jokery mogą być karetą króli).
 +  * Rewolucja (//kakumei//). Położenie karety kart powoduje rewolucję, czyli odwrócenie starszeństwa kart - dwójki/jokery stają się najniższe, a trójki najwyższe. Rewolucja obowiązuje do końca rozdania. Położenie kolejnej karety kart powoduje kontrrewolucję (//kakumei-gaeshi// lub //han-kakumei//), która przywraca standardowe starszeństwo kart. Czasami może się przytrafić kontr-kontrrewolucja (//kakumei-gaeshi-gaeshi// lub //han-han-kakumei//).
 +  * Ósemki kończą lewę - gracz, który dołożył do lewy ósemkę (lub parę/trójkę ósemek), wygrywa lewę, zabiera karty i rozpoczyna kolejną lewę. Kareta ósemek jednocześnie kończy lewę i rozpoczyna rewolucję.
 +  * Bankrut - Jeżeli obecny Daifugo nie wygra rozdania, w kolejnym zostaje Daihinminem, nawet jeśli nie ukończył rozdania jako ostatni. Wtedy ostatnia osoba zostaje Hinminem.
 +  * Trójka pik przebija Jokera - jeżeli na szczycie lewy znajduje się Joker, następny gracz może go przebić trójką pik.
 ===== Punktacja ===== ===== Punktacja =====
 Po każdym rozdaniu gracze otrzymują punkty: Po każdym rozdaniu gracze otrzymują punkty:
Linia 33: Linia 39:
   * Daihinmin - 0 pkt.   * Daihinmin - 0 pkt.
 Grę wygrywa gracz, który po rozegraniu określonej ilości rozdań (co najmniej trzech) zdobył najwięcej punktów. Grę wygrywa gracz, który po rozegraniu określonej ilości rozdań (co najmniej trzech) zdobył najwięcej punktów.
-===== Zasady opcjonalne ===== +===== Zobacz też ===== 
-Poniższe zasady modyfikują niektóre elementy rozgrywki. Część z nich jest popularna, niektóre są mniej znane. Nie należą do standardu Kalisoftu.+  * [[Rozrywka]] 
 +  * [[koi koi]] 
 +  * [[start]]
daifugo.txt · ostatnio zmienione: 2023/01/13 16:18 przez patryk