Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:k_g

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
mm:k_g [2020/04/13 12:56]
patryk [Rozkazy specjalne]
mm:k_g [2020/04/13 13:02] (aktualna)
patryk [Lista zdolności]
Linia 711: Linia 711:
 |Atak wręcz z flanki|+3| |Atak wręcz z flanki|+3|
 |Atak wręcz od tyłu|+6| |Atak wręcz od tyłu|+6|
-|Jednostka celem szarży|+2+|Jednostka celem natarcia jednostek z premią do natarcia|+premia Natarcia| 
-|Jednostka celem szarży czołgów|+3+|Jednostka celem szarży|+4
-|Przyszpilony|+1+|Jednostka celem szarży czołgów|+6
-|Jednostka pod ostrzałem|+1+|Przyszpilony|+2
-|Jednostka pod ostrzałem broni palnej|+2+|Jednostka pod ostrzałem|+2
-|Jednostka pod ostrzałem broni maszynowej|+3+|Jednostka pod ostrzałem broni palnej|+3
-|Jednostka pod ostrzałem artylerii|+4+|Jednostka pod ostrzałem broni maszynowej|+4
-|Jednostka celem nalotu|+5+|Jednostka pod ostrzałem artylerii|+5
-|Jednostka atakowana miotaczami ognia|+6|+|Jednostka celem nalotu|+6
 +|Jednostka atakowana miotaczami ognia|+7|
 |Jednostka pod ostrzałem ukrytego wroga|dodatkowo +2| |Jednostka pod ostrzałem ukrytego wroga|dodatkowo +2|
 |Sojusznicza jednostka ucieka|+1 za każdą rozbitą w promieniu 10 cm| |Sojusznicza jednostka ucieka|+1 za każdą rozbitą w promieniu 10 cm|
Linia 728: Linia 729:
 |Wrogi pojazd zniszczony|-4| |Wrogi pojazd zniszczony|-4|
 |Jednostka zostaje poderwana przez dowódcę|-2| |Jednostka zostaje poderwana przez dowódcę|-2|
-|Jednostka zostaje przegrupowana|-5|+|Jednostka zostaje przegrupowana|-6, tylko do bazowego poziomu Niechęci|
 |Dowództwo w sąsiedztwie|-2, stałe| |Dowództwo w sąsiedztwie|-2, stałe|
 ===== Zwycięstwo lub porażka ===== ===== Zwycięstwo lub porażka =====
Linia 791: Linia 792:
   * **Furia** - zapewnia premię procentową do ataku wręcz podczas Natarcia.   * **Furia** - zapewnia premię procentową do ataku wręcz podczas Natarcia.
   * **Granaty** - zapewniają (k4) punktów do skuteczności ataku w walce wręcz i wywołują +2 do Niechęci atakowanej jednostki. Zapewnia +1 do skuteczności testu trafienia podczas atakowania pojazdów.   * **Granaty** - zapewniają (k4) punktów do skuteczności ataku w walce wręcz i wywołują +2 do Niechęci atakowanej jednostki. Zapewnia +1 do skuteczności testu trafienia podczas atakowania pojazdów.
-  * **Harcownik** - pozwala strzelać (atakować na odległość) jednostce z pełną skutecznością podczas ruchu- ignorowana jest zasada nieuwzględniania premii do skuteczności ataku związanej z odległością. Jednocześnie zdolność pozwala wykonywać ataki na odległość z grzbietu wierzchowca (jeśli dotyczy).+  * **Harcownik** - pozwala strzelać (atakować na odległość) jednostce z pełną skutecznością podczas ruchu - ignorowana jest zasada nieuwzględniania premii do skuteczności ataku związanej z odległością. Jednocześnie zdolność pozwala wykonywać ataki na odległość z grzbietu wierzchowca (jeśli dotyczy).
   * **Ignoruje kary terenu** - pozwala jednostce zignorować kary danego typu terenu na wymienionym w opisie zdolności terenie.   * **Ignoruje kary terenu** - pozwala jednostce zignorować kary danego typu terenu na wymienionym w opisie zdolności terenie.
   * **Inspirujący przykład** - zapewnia premię +1 Ataku wręcz i -2 Niechęci do końca tury sojuszniczym jednostkom w sąsiedztwie w momencie rozpoczęcia Natarcia lub Szarży.   * **Inspirujący przykład** - zapewnia premię +1 Ataku wręcz i -2 Niechęci do końca tury sojuszniczym jednostkom w sąsiedztwie w momencie rozpoczęcia Natarcia lub Szarży.
Linia 801: Linia 802:
   * **Morale** - zapewnia jednostce premię punktową do Niechęci, przez co jednostka posiada Niechęć niższą niż by to wynikało z Wyszkolenia jednostki. Każdy punkt dodany oznacza obniżenie Niechęci, np. jednostka o zdolności Morale +3 posiada stałą premię -3 do Niechęci. Premia ta dodawana jest do bazowej wartości Niechęci.   * **Morale** - zapewnia jednostce premię punktową do Niechęci, przez co jednostka posiada Niechęć niższą niż by to wynikało z Wyszkolenia jednostki. Każdy punkt dodany oznacza obniżenie Niechęci, np. jednostka o zdolności Morale +3 posiada stałą premię -3 do Niechęci. Premia ta dodawana jest do bazowej wartości Niechęci.
   * **Motocykle** - jednostka otrzymuje premię +20 cm do zasięgu ruchu po dowolnej drodze.   * **Motocykle** - jednostka otrzymuje premię +20 cm do zasięgu ruchu po dowolnej drodze.
-  * **Natarcie** - zapewnia jednostce podaną premię punktową w czasie Natarcia lub Szarży.+  * **Natarcie** - zapewnia jednostce podaną premię punktową do Ataku Wręcz w czasie Natarcia lub Szarży, jednocześnie zapewnia karę do Niechęci atakowanej jednostce.
   * **Niezdyscyplinowany** - jednostka jest w stanie (test k8: 1-5) wykonać Natarcie lub Szarżę (jeśli dostępna) bez rozkazu na każdą jednostkę wroga w zasięgu 15 cm. Test należy wykonać na początku swojej tury dla każdej jednostki wroga w zasięgu, zaczynając od najbliższej. Jednostka zawsze otrzymuje modyfikator -2 w testach Wyszkolenia.    * **Niezdyscyplinowany** - jednostka jest w stanie (test k8: 1-5) wykonać Natarcie lub Szarżę (jeśli dostępna) bez rozkazu na każdą jednostkę wroga w zasięgu 15 cm. Test należy wykonać na początku swojej tury dla każdej jednostki wroga w zasięgu, zaczynając od najbliższej. Jednostka zawsze otrzymuje modyfikator -2 w testach Wyszkolenia. 
   * **Niska sylwetka** - niewielkie rozmiary pojazdu powodują, że każdy przeciwnik ostrzeliwujący pojazd z tą zdolnością otrzymuje karę -2 do Celności.   * **Niska sylwetka** - niewielkie rozmiary pojazdu powodują, że każdy przeciwnik ostrzeliwujący pojazd z tą zdolnością otrzymuje karę -2 do Celności.
Linia 857: Linia 858:
   * **Na rower/z roweru**- analogicznie do Na koń/z konia. Siedząc na rowerze nie można wykonywać ataków na odległość.   * **Na rower/z roweru**- analogicznie do Na koń/z konia. Siedząc na rowerze nie można wykonywać ataków na odległość.
   * **Płonące strzały**- Rozkaz mieszany (Duży +pomniejszy). Jednostka przygotowuje, a następnie wystrzeliwuje płonące strzały we wskazany cel. Atak z odległości zadaje dodatkowe +3 punkty obrażeń, istnieje szansa na podpalenie terenu.   * **Płonące strzały**- Rozkaz mieszany (Duży +pomniejszy). Jednostka przygotowuje, a następnie wystrzeliwuje płonące strzały we wskazany cel. Atak z odległości zadaje dodatkowe +3 punkty obrażeń, istnieje szansa na podpalenie terenu.
-  * **Poderwanie**- jednostka dowództwa mobilizuje podległe sobie jednostki do działania, wykonując rzut k6. Wyniki 1-5 dla Doborowych, 1-4 dla Weteranów, 1-3 dla Regularnych, 1-2 dla Drugoliniowych i 1 dla Poborowych oznaczają sukces i podległe jednostki przestają być przyszpilone.+  * **Poderwanie**- jednostka dowództwa mobilizuje podległe sobie jednostki do działania, wykonując rzut k6. Wyniki 1-5 dla Doborowych, 1-4 dla Weteranów, 1-3 dla Regularnych, 1-2 dla Drugoliniowych i 1 dla Poborowych oznaczają sukces i podległe jednostki przestają być przyszpilone oraz ich Niechęć spada o -2. Wykonuje się jeden rzut dla wszystkich jednostek podległych Dowództwu
   * **Prowokacja**- jednostka zmusza wybraną bezczynną (niezwiązaną walką wręcz, nieprzyszpiloną, nierozbitą) jednostkę przeciwnika w promieniu 15 cm do wykonania Natarcia na jednostkę prowokującą. Jednostka prowokowana musi widzieć jednostkę prowokującą oraz mieć możliwość wykonania Natarcia- wolną drogę w zasięgu ruchu. Podczas prowokowanego Natarcia jednostka prowokowana nie otrzymuje żadnych premii z tytułu wykonania Natarcia, takich jak Lance, Furia lub Bagnety.   * **Prowokacja**- jednostka zmusza wybraną bezczynną (niezwiązaną walką wręcz, nieprzyszpiloną, nierozbitą) jednostkę przeciwnika w promieniu 15 cm do wykonania Natarcia na jednostkę prowokującą. Jednostka prowokowana musi widzieć jednostkę prowokującą oraz mieć możliwość wykonania Natarcia- wolną drogę w zasięgu ruchu. Podczas prowokowanego Natarcia jednostka prowokowana nie otrzymuje żadnych premii z tytułu wykonania Natarcia, takich jak Lance, Furia lub Bagnety.
   * **Przegrupowanie**- jednostka dowództwa dodaje otuchy i reorganizuje rozbitą podległą sobie jednostkę. Wybrana podległa rozbita jednostka w zasięgu dowodzenia przestaje być rozbita i wraca do normalnego stanu, otrzymując premię -6 do Niechęci (maksymalnie do bazowego poziomu Niechęci). Przegrupowana jednostka może wykonywać rozkazów w tej samej turze, jeśli jest taka możliwość.   * **Przegrupowanie**- jednostka dowództwa dodaje otuchy i reorganizuje rozbitą podległą sobie jednostkę. Wybrana podległa rozbita jednostka w zasięgu dowodzenia przestaje być rozbita i wraca do normalnego stanu, otrzymując premię -6 do Niechęci (maksymalnie do bazowego poziomu Niechęci). Przegrupowana jednostka może wykonywać rozkazów w tej samej turze, jeśli jest taka możliwość.
mm/k_g.1586775370.txt.gz · ostatnio zmienione: 2020/04/13 12:56 przez patryk