Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja | ||
mm:przedmioty [2014/09/09 13:52] ghi |
mm:przedmioty [2014/09/11 11:53] (aktualna) ghi |
||
---|---|---|---|
Linia 1: | Linia 1: | ||
====== Przedmioty ====== | ====== Przedmioty ====== | ||
- | Przedmioty są podstawą każdego systemu RPG. W MM2 rządzą nimi określone zasady dotyczące jakości, zużycia, występowania oraz ich ceny. Poniższa strona zbiera te zasady, a także zawiera odniesienia do list najpowszechniej | + | Przedmioty są podstawą każdego systemu RPG. W MM2 rządzą nimi określone zasady dotyczące jakości, zużycia, występowania oraz ich ceny. Poniższa strona zbiera te zasady, a także zawiera odniesienia do list najpowszechniej |
+ | |||
+ | ===== Listy przedmiotów ===== | ||
+ | * [[Amulety i pierścienie]] | ||
+ | * [[Amunicja]] | ||
+ | * [[Łuki]] | ||
+ | * [[Kusze]] | ||
+ | * [[Proste bronie miotane]] | ||
+ | * [[Długie ostrza]] | ||
+ | * [[Krótkie ostrza]] | ||
+ | * [[Włócznie]] | ||
+ | * [[obuchy|Bronie obuchowe]] | ||
+ | * [[Ubrania]] | ||
+ | * [[Lekkie pancerze]] | ||
+ | * [[Ciężkie pancerze]] | ||
+ | * [[przedmioty - inne|Inne]] | ||
+ | |||
+ | ===== Rzemieślnicy ===== | ||
+ | Duża ilość przedmiotów dostępna jest bezpośrednio u ich twórców. W MM2 rozróżnia się 5 typów rzemieślników: | ||
+ | - [[Garbarz (rzemieślnik)|Garbarz]]: | ||
+ | - [[Kowal (rzemieślnik)|Kowal]]: | ||
+ | - [[Krawiec (rzemieślnik)|Krawiec]]: | ||
+ | - [[Łuczarz (rzemieślnik)|Łuczarz]]: | ||
+ | - [[Płatrnerz (rzemieślnik)|Płatnerz]]: | ||
+ | |||
+ | Każdy z rzemieślników jest także określany jedną z klas umiejętności: | ||
+ | - kiepski: posiada tylko przedmioty proste (nędzne) | ||
+ | - przeciętny: | ||
+ | - niezły: posiada przedmioty proste(dobry) i normalne(prosty) | ||
+ | - dobry: posiada przedmioty proste(doskonały), | ||
+ | - wybitny: posiada przedmioty proste(pierwszorzędny), | ||
+ | - mistrzowski: | ||
+ | |||
+ | Która wpływa na jakość wykonanych przez niego wyrobów. | ||
+ | |||
+ | ===== Handel ===== | ||
+ | Poza rzemieślnikami, | ||
+ | - Czarownik: zaklęcia zależne od poziomu (k20+Szczęście+Charyzma), | ||
+ | - Handlarz starzyzną: wszystko; 50% szans na [[amulety i pierścienie]], | ||
+ | - Karczmarz: żywność, 33% szans na składniki zależne od jego poziomu | ||
+ | - Kupiec: [[Przedmioty - inne|przedmioty powszechnego użytku]] | ||
+ | - Rolnik: żywność, 50% szans na składniki roślinne zależne od poziomu | ||
+ | - Stajenny: [[wierzchowce]] | ||
+ | - Uzdrowiciel: | ||
+ | - Zbrojmistrz: | ||
+ | |||
+ | ===== Alchemik ===== | ||
+ | Alchemik jest osobnym typem handlarza, w przypadku którego jakość wytwarzanych produktów, zależy od poziomu umiejętności alchemii, a nie od klasy rzemieślnika. Mikstury przyrządzane przez alchemika działają zgodnie z prawami [[System alchemii|systemu alchemii]] | ||
+ |