Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


kalisoft:kk

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
kalisoft:kk [2014/09/25 14:40]
ghi
kalisoft:kk [2014/09/25 15:21] (aktualna)
ghi
Linia 9: Linia 9:
     * KKgame - główny interfejs gry     * KKgame - główny interfejs gry
     * KKresearch - rysuje drzewko technologii, oraz pozwala nimi zarządzać     * KKresearch - rysuje drzewko technologii, oraz pozwala nimi zarządzać
 +
 +===== Format mapy =====
 +Mapy do gry K&K są zapisywanie w prostym formacie tekstowym, z rozszerzeniem: .kkmap . Format inspirowany jest formatem OSM.
 +
 +<code>
 +1200x2050 #wielkość mapy w pikselach
 +way [ID] [atrybuty]: (15,12) (57,53) #definiowanie ścierzek oraz ich punktów kontrolnych
 +way mongolskokazachskaN border river: (15, 15) (72,11) #możliwe atrybuty: border, river
 +area [type][attributes]: [ways] #type: country, province, subprovince, lake, see
 +area province Wschodnia Mongolia: mongolskokazachskaN
 +area subprovince forest: mongolskokazachskaN # atrybuty podprowincji: forest, capital(tylko jedna na prowincję)
 +area subprovince forest capital: a45
 +area country[Wielkie Imperium Mongolskie]: mongolskokazachskaN, mongolsko kazachskaS
 +</code>
 +Ścierzki nie muszą tworzyć idealnie zamkniętych obszarów o ile da się taki obszar jednoznacznie określić.
  
 ===== KKserver (strona serwera) ===== ===== KKserver (strona serwera) =====
Linia 41: Linia 56:
           * < technologia zostaje aktywowane, jeżeli spełnione są wymagania; zasoby zostąną odjęte z puli           * < technologia zostaje aktywowane, jeżeli spełnione są wymagania; zasoby zostąną odjęte z puli
       * units/       * units/
-          * id/+          * id/ (uid)
             * class (OREAD) - zwraca klasę jednostki (w K&K2 zwaną nazwą)             * class (OREAD) - zwraca klasę jednostki (w K&K2 zwaną nazwą)
             * type (OREDA) - zwraca typ jednostki             * type (OREDA) - zwraca typ jednostki
 +            * group (ORDWR) - grupa do której należy oddział. Grupy poruszają się i atakują wspólnie
 +              * > nazwa grupy
 +              * < przyłącz jednostkę do nowej grupy
             * name (ORDWR) - nazwa jednostki nadana przez gracza             * name (ORDWR) - nazwa jednostki nadana przez gracza
               * > nazwa jednostki               * > nazwa jednostki
               * < nowa nazwa dla jednostki               * < nowa nazwa dla jednostki
 +            * level (ORDWR) - poziom jednostki
 +              * > odczytaj poziom jednostik
 +              * < [int] zwiększ poziom jednostki o [int]
 +            * ex (ORDWR) - doświadczenie
 +              * > ilość posiadanego doświadczenia
 +              * <[int] ilość doświadczenia do dodania
 +            * pp (ORDWR) - punkty promocji: ile nowych promocji gracz może sobie dodać
 +              * > ilość punktów promocji
 +              * <[int] ilość pp do dodania
 +            * range (OREAD) - qid prowincji w zasięgu ruchu: "154\n125"
             * str (ORDWD) - atak jednostki             * str (ORDWD) - atak jednostki
               * > zwraca wartość współczynnika               * > zwraca wartość współczynnika
Linia 69: Linia 97:
               * < dodaje nową premię               * < dodaje nową premię
     * provinces/     * provinces/
-      * province_name/+      * subprovince_id(qid) 
 +        * province (OREAD) - nazwa prowincji do której należy 
 +        * ulimit (OREAD) - maksymalna liczba garnizonów mogących stacjonować w prowincji 
 +        * units (ORDWR) - jednostki stacjonujące w podprowincji 
 +          * > lista jednostek: "uid1\n uid2" 
 +          * <[uid] przesuń jednostkę na tę prowincję 
 +        * buldings (ORDWR) - lista budynków w podprowincji: 
 +          * > lista budynków: "Młyn: +1 do żywności\n Fort: +1 do Obrony, +1 do pojemności"
 ===== KKlogic (strona serwera) ===== ===== KKlogic (strona serwera) =====
 Logika gry, obsługuje zapytania graczy do serwera i rostrzyga, czy są zgodne z zasadami. Logika gry, obsługuje zapytania graczy do serwera i rostrzyga, czy są zgodne z zasadami.
  
kalisoft/kk.1411648827.txt.gz · ostatnio zmienione: 2014/09/25 14:40 przez ghi