Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:lzmi_mitm

Lista zaklęć Magii Iluzji (MitM)

Ognik

Szkoła: Iluzji
Typ: Ofensywne, pocisk
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 5/10
Koszt: 5 Mana
Działanie: Gracz zadaje przeciwnikowi (MI); (MI+5); (MI+10) PO.
Koszt nauki: 1 PR

Ścieżka zmysłów

Ścieżka zmysłów służy do manipulacji wszystkimi zmysłami przeciwników i mamieniu ich umysłów. Magowie umysłu potrafią tworzyć wizje iluzorycznych przeciwników, oślepiać wrogów, a nawet otumaniać ich tak, by zaatakowali swoich pobratymców.

Szybki Błysk

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 5/10
Koszt: 10 Mana
Działanie: Cel może teleportować się na dowolne pole w promieniu 4; 6; 8 pól od obecnej pozycji i wykonać atak nie pochłaniający PA.
Koszt nauki: 2 PR

Halucynacje

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne, umysłowe, zmysłowe
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 7/12
Koszt: 25 Mana; 20 Mana; 15 Mana
Działanie: Gracz tworzy widmo swojego sojusznika bądź siebie, które posiada 1 HP, 0 POb i 1 PO, a resztę statystyk takie jak cel. Przeciwnicy atakują najpierw widmo, a po jego śmierci dopiero inne postaci, jeśli ich Percepcja jest niższa niż MI Gracza.
Koszt nauki: 2 PR

Nieznośny Hałas

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne, zmysłowe, obszarowe
Cel: Obszar
Poziom: Łatwe; 7/12
Koszt: 30 Mana
Działanie: Rzucone w wybrane miejsce, tworzy magiczny hałas w promieniu 1;2;3 pól od celu. Postaci wewnątrz nie mogą rzucać zaklęć i nic nie słyszą (kary do Percepcji). Postaci poza kręgiem hałasu słyszą powstały hałas. Efekt utrzymuje się przez (MI/3); (MI/2); (MI) tur.
Koszt nauki: 2 PR

Obłok Ciszy

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne, zmysłowe, obszarowe
Cel: Gracz
Poziom: Łatwe; 7/12
Koszt: 30 Mana
Działanie: Otacza Gracza i postaci w promieniu 1;2;3 pól okręgiem magicznej ciszy, dzięki czemu postaci w zasięgu nie wydają żadnego dźwięku podczas żadnej akcji, przez co są trudniejsze do wykrycia (jedynie wzrok). Postaci wewnątrz słyszą dźwięki spoza kręgu ciszy. Efekt utrzymuje się przez (MI/4); (MI/3); (MI/2) tur.
Koszt nauki: 2 PR

Drzewko zaklęć ścieżki zmysłów

Eteryczne przeszkody

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne, zmysłowe, umysłowe, obszarowe, terenowe
Cel: Obszar
Poziom: Łatwe; 7/12
Koszt: 20 Mana
Działanie: Pozwala wyczarować Graczowi dowolną wybraną przeszkodę terenową o wielkości nie większej niż (MI/4); (MI/3); (MI/2) pól. Przeciwnicy traktują ją jako rzeczywistą, dopóki jej nie dotkną. Wyczarowana przeszkoda trwa do końca walki.
Koszt nauki: 2 PR

Sen

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne, umysłowe
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt: 40 Mana
Działanie: Natychmiast usypia wybrany pojedynczy cel. Postać śpiąca magicznym snem posiada karę –(MI/3); (MI/2); (MI) do Percepcji, jest leżąca i nieprzytomna. Wszelki atak na śpiącą postać oznacza jej wybudzenie, ale także ignoruje szanse na odparcie oraz zadaje obrażenia krytyczne. Sen kończy się po 3;6;9 turach.
Koszt nauki: 3 PR

Pułapka umysłu

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne, umysłowe
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt: 40 Mana
Działanie: Krążące wokół pojedynczego celu widma i przerażające wizje powodują, że jest on unieruchomiony oraz nie może odpierać ataków przez następne (MI/4); (MI/3); (MI/2) tur.
Koszt nauki: 3 PR

Oślepienie

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne, zmysłowe
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt: 40 Mana
Działanie: Oślepia 1 wybranego przeciwnika na czas (MI/5); (MI/4); (MI/3) tur.
Koszt nauki: 3 PR

Przerażająca Postać

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne, umysłowe, zmysłowe, obszarowe
Cel: Gracz
Poziom: Trudne; 15/20
Koszt: 50 Mana
Działanie: Postać Gracza wydaje się przeciwnikom przerażająca, dlatego będzie wzbudzała Strach w promieniu 1;2;3 pól przez najbliższe (MI/5); (MI/4); (MI/2) tur.
Koszt nauki: 4 PR

Absorpcja Magii

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne
Cel: Postać
Poziom: Trudne; 15/20
Koszt: 60 Mana
Działanie: Rzucone na cel niweluje efekty działających i rzucanych na niego zaklęć w ciągu 3;4;5 tur, jednocześnie przywracając 25%; 50%; 75% Many zużytej do rzucenia danego zaklęcia Graczowi.
Koszt nauki: 4 PR

Magiczne oszołomienie

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne, umysłowe
Cel: Postać
Poziom: Trudne; 15/20
Koszt: 50 Mana
Działanie: Magicznie oszołomiony przeciwnik posiada jedynie (100-2*MI; 100-3*MI; 100-4*MI) procent POb, zadaje (100-2*MI; 100-3*MI; 100-4*MI) procent PO i jego Szybkość spada o 2; 3; 4 na czas 3;4;5 tur.
Koszt nauki: 4 PR

Wyimaginowani przeciwnicy

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne, umysłowe, zmysłowe, przywołanie
Cel: Gracz
Koszt: 60 Mana
Działanie: Gracz tworzy (MI/8); (MI/6); (MI/4) widm różnych słabych stworzeń, których PO, POb oraz HP wynosi 1. Przeciwnicy najpierw zaatakują widma, jeśli ich Percepcja jest niższa niż MI Gracza.
Koszt nauki: 5 PR

Berserk

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne, umysłowe
Cel: Postać
Poziom: Trudne; 17/22
Koszt: 70 Mana
Działanie: Gracz rzuca zaklęcie na jednego przeciwnika o Poziomie niższym od Poziomu Gracza, a on będzie atakował najbliższą siebie postać, bez względu na to, czy to sojusznik, czy nie. Czas trwania wynosi 2; 3; 5 tur.
Koszt nauki: 5 PR

Klonowanie

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne, przywołanie
Cel: Postać
Poziom: Tajemne; 25/30
Koszt: 75 Mana
Działanie: Gracz może sklonować dowolną postać. Klon posiada takie same statystyki, jak oryginał, lecz trwa tylko (MI/5); (MI/4); (MI/3) tur. Klon sojusznika pozostaje sojusznikiem, a klon przeciwnika nadal jest wrogi drużynie.
Koszt nauki: 7 PR

Obłąkanie

Szkoła: Iluzji, zmysłów
Typ: Nieofensywne, umysłowe
Cel: Globalne
Poziom: Tajemne; 25/30
Koszt: 80 Mana
Działanie: Gracz rzuca zaklęcie na (MI/6) przeciwników. Każdy obłąkany atakuje najbliższą jednostkę, zadaje 75% PO i posiada tylko 50% POb. Jego Szybkość spadnie o -3. Obłąkanie trwa (MI/10); (MI/7); (MI/5) tur.
Koszt nauki: 7 PR

Ścieżka błyskawic

Ścieżka błyskawic zawiera zaklęcia służące do manipulacji błyskawicami i energią elektryczną- bez względu na to, czy chodzi o miotanie błyskawic z dłoni po przywoływanie niszczącej burzy.

Iskra

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Ofensywne, pocisk
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 5/10
Koszt: 10 Mana
Działanie: Gracz zadaje (MI);(MI+5);(MI+10) PO od błyskawic jednemu z przeciwników, po czym między wszystkie postaci stojące w promieniu 2 od ofiary otrzymują 50% zadanych PO.
Koszt nauki: 2 PR

Błysk

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Nieofensywne
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 7/12
Koszt: 20 Mana; 15 Mana; 10 Mana
Działanie: Przenosi cel na dowolne miejsce Pola Bitwy.
Koszt nauki: 2 PR

Drzewko zaklęć ścieżki blyskawic

Błyskawica

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Ofensywne, pocisk
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 7/12
Koszt: 20 Mana
Działanie: Gracz zadaje przeciwnikowi (5+MI); (15+MI); (20+MI) PO od błyskawic.
Koszt nauki: 2 PR

Dłonie błyskawic

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Ofensywne, obszarowe, dotyk
Cel: Gracz
Poziom: Łatwe; 7/12
Koszt: 30 Mana
Działanie: Gracz zadaje (MI+2k6); (MI+4k6); (MI+6k6) PO od błyskawic wszystkim postaciom na trzech polach przed Graczem.
Koszt nauki: 2 PR

Piorun Kulisty

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Ofensywne, pocisk
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt: 35 Mana
Działanie: Gracz strzela w przeciwnika piorunem kulistym, który zadaje (MI/2*3) PO od błyskawic, a potem rozszczepia się, raniąc 3 najbliższe celowi postaci, zadając każdemu 25%; 50%; 75% PO zaklęcia.
Koszt nauki: 3 PR

Grzmot

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Ofensywne, obszarowe
Cel: Obszar
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt: 30 Mana
Działanie: Gracz zsyła piorun w wybrane miejsce pola walki, a postać się tam znajdująca otrzymuje (MI+k12); (MI+k20); (MI+k30) PO od błyskawic. Postaci na sąsiednich polach otrzymują połowę obrażeń obszaru centralnego. Wszyscy trafieni są oślepieni w najbliższej turze.
Koszt nauki: 3 PR

Piorun w żyłach

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Nieofensywne
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt: 25 Mana
Działanie: Zwiększa Szybkość wybranej postaci o +(MI/4); (MI/3); (MI/2) na czas 3;4;5 tur.
Koszt nauki: 3 PR

Pole Siłowe

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Nieofensywne, obszarowe, terenowe
Cel: Obszar
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt: 25 Mana
Działanie: Tworzy na Polu Walki Pole Siłowe, nie dające się przekroczyć. Niemożliwe jest strzelanie przez Pole. Długość Pola wynosi 3; 5; 7 pól.
Koszt nauki: 3 PR

Grom

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Ofensywne, pocisk
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt: 40 Mana
Działanie: Gracz zadaje MI/2+k4*k4); (MI/2+k6*k4); (MI/2+k6*k6) PO od błyskawic jednemu z przeciwników, a przy okazji zmniejsza jego POb do poziomu 50% na czas 4 tur.
Koszt nauki: 3 PR

Krąg Błyskawic

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Ofensywne, obszarowe
Cel: Postać
Poziom: Trudne; 15/20
Koszt: 50 Mana
Działanie: Otacza dowolny cel kręgiem błyskawic, zadając (MI);(2*MI/3);(2*MI) PO od błyskawic każdej postaci stojącej w kręgu poza jego środkiem. Czar trwa 2; 3; 4 tury, a krąg przesuwa się wraz z celem zadając obrażenia.
Koszt nauki: 4 PR

Broń bogów

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Nieofensywne
Cel: Postać
Poziom: Trudne; 15/20
Koszt: 50 Mana
Działanie: Pozwala naładować dzierżoną przez cel broń białą energią błyskawic, dzięki czemu kolejny atak zada obrażenia krytyczne oraz dodatkowe (MI); (2*MI); (3*MI) PO od błyskawic celowi ataku, a postaci wokół celu poza Graczem otrzymają połowę obrażeń od błyskawic i pozostaną oślepione w najbliższej turze.
Koszt nauki: 4 PR

Tarcza Gromu

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Nieofensywne
Cel: Postać
Poziom: Trudne; 15/20
Koszt: 50 Mana
Działanie: Rzucone na cel otacza go sferą z błyskawic, która zadaje (MI/2; MI; 2*MI) PO od błyskawic każdej postaci, który zbliży się do niego na odległość 1; 2; 3 pól przez czas 3;4;5 tur.
Koszt nauki: 4 PR

Przywołanie żywego pioruna

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Nieofensywne, przywołanie
Cel: Gracz
Poziom: Trudne; 17/22
Koszt: 70; 60; 50 Mana
Działanie: Przywołuje na pole walki Żywego Pioruna, by służył rzucającemu zaklęcie.
Koszt nauki: 5 PR

Łańcuch piorunów

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Ofensywne
Cel: Postać
Poziom: Trudne; 17/22
Koszt: 70 Mana
Działanie: Rzucone na przeciwnika o Poziomie niższym niż (MI) Gracza unieruchamia go na czas 4; 6; 8 tur zadając (MI+k10); (MI+2k10); (MI+3k10) PO od błyskawic na turę, a każda sąsiadująca postać otrzyma połowę obrażeń od błyskawic.
Koszt nauki: 5 PR

Burza

Szkoła: Iluzji, błyskawic
Typ: Ofensywne, obszarowe
Cel: Globalne
Poziom: Tajemne; 25/30
Koszt: 80 Mana
Działanie: Gracz zsyła burzę na obszar o promieniu 6 pól, zadając każdemu przeciwnikowi (MI/2*3); (MI*2); (MI*3) PO od błyskawic, a do tego oślepia 50% przeciwników na czas 2; 4; 6 tur.
Koszt nauki: 7 PR

Ścieżka powietrza

Ścieżka powietrza pozwala manipulować powietrzem, czyli zsyłać zdecydowane, lecz pomyślne wiatry podczas podróży morskiej lub tornada niszczące wszystko na swojej drodze.

Przyśpieszenie

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Nieofensywne
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 5/10
Koszt: 20 Mana
Działanie: Zwiększa Szybkość celu; drużyny (3) o +(MI/3); (MI/2); (MI) na czas 3; 4; 5 tur.
Koszt nauki: 2 PR

Drzewko zaklęć ścieżki powietrza

Podmuch Wiatru

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Nieofensywne, obszarowe, pocisk
Cel: Obszar
Poziom: Łatwe; 7/12
Koszt: 25 Mana
Działanie: Obala wszystkie postaci na w promieniu 1; 2; 3 pól od celu.
Koszt nauki: 2 PR

Sokole Oko

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Nieofensywne
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 7/12
Koszt: 30 Mana
Działanie: Cel posiada 100% szans na trafienie bronią dystansową przez (MI/3); (MI/3+1); (MI/3+2) tur, a zaklęcia ofensywne rzucane przez cel zadają o +25%; +33%; +50% PO więcej.
Koszt nauki: 2 PR

Utrata zapachu

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Nieofensywne
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 7/12
Koszt: 20 Mana
Działanie: Cel traci zapach i staje się niewykrywalny poprzez węch przez następne (MI/3); (MI/2); (MI) tur. Koszt nauki: 2 PR

Skok

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Nieofensywne
Cel: Postać
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt: 35 Mana
Działanie: Cel przenosi się na wybrane pole odległe maksymalnie o (MI/2); (MI/2+2); (MI/2+4) pól.
Koszt nauki: 3 PR

Orkan

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Ofensywne, obszarowe
Cel: Obszar
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt: 40 Mana
Działanie: Gracz tworzy niewielki cyklon, który obala wszystkie postaci w promieniu 1 od celu (który nie jest atakowany- zaklęcie ma kształt kręgu), przesuwa je o 1; 2; 3 pola na zewnątrz oraz zadaje im (MI+k6); (MI+2k6); (MI+3k6) PO od błyskawic.
Koszt nauki: 3 PR

Przeciwny wiatr

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Nieofensywne, obszarowe
Cel: Obszar
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt: 40 Mana
Działanie: Wszystkie pociski wystrzeliwane przez przeciwników nie trafiają celów leżących w obszarze 1; 3; 5 pól przez następne (MI/5); (MI/4); (MI/3) tur.
Koszt nauki: 3 PR

Krzepiący zefir

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Nieofensywne
Cel: Globalne
Poziom: Trudne; 15/20
Koszt: 60 Mana
Działanie: Gracz i jego drużyna odzyskują (MI+10); (MI+25); (MI+33)% swojej maksymalnej Many i HP.
Koszt nauki: 4 PR

Powrócenie

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Nieofensywne
Cel: Postać
Poziom: Trudne; 15/20
Koszt: 50 Mana; 45 Mana; 40 Mana
Działanie: Cel przenosi się na wybrane pole, na którym przebywał w dowolnym momencie przeszłości.
Koszt nauki: 4 PR

Lewitacja

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Nieofensywne
Cel: Postać
Poziom: Trudne; 15/20
Koszt: 50 Mana
Działanie: Cel wznosi się ponad pole bitwy, przez co może przelatywać nad przeszkodami i innymi postaciami oraz może zostać zaatakowany tylko na odległość lub postaci latające przez (MI/5); (MI/4); (MI/3) tur.
Koszt nauki: 4 PR

Chmura Dymu

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Nieofensywne, obszarowe, terenowe, zmysłowe
Cel: Obszar
Poziom: Trudne; 15/20
Koszt: 50 Mana
Działanie: Cel otaczany jest chmurą dymu o promieniu 2; 3; 4 pól, a każda postać wewnątrz ma 50% szans na uniknięcie trafienia postaci innej niż rzucający zaklęcie w ciągu 3; 4; 5 tur.
Koszt nauki: 4 PR

Żywiołak powietrza

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Nieofensywne, przywołanie
Cel: Gracz
Poziom: Trudne; 17/22
Koszt: 75; 65; 55 Mana
Działanie: Przywołuje na pole walki Żywiołaka powietrza, by służył rzucającemu zaklęcie.
Koszt nauki: 5 PR

Fala Światła

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Ofensywne, obszarowe
Cel: Gracz
Poziom: Trudne; 17/22
Koszt: 70 Mana
Działanie: Gracz zalewa Pole Walki falą światła, zadającą (MI+Poziom) PO od światła, ale dodatkowo oślepiającą przeciwników na czas 2; 3; 4 tur. Fala Światła rani postaci znajdujące się na polach w kształcie trójkąta, gdzie w odległości 1 od Gracza ma szerokość 3, w odl. 2 jest to 5, 3 to 7, 4 to 9, 5 to 11 pól.
Koszt nauki: 5 PR

Oczyszczenie powietrza

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Nieofensywne, obszarowe
Cel: Globalne
Poziom: Tajemne; 25/30
Koszt: 100 Mana
Działanie: Oczyszcza powietrze w promieniu 7; 11; 15 pól, usuwając wszystkie dymy, mgły, gazy i opary.
Koszt nauki: 7 PR

Huragan

Szkoła: Iluzji, powietrza
Typ: Ofensywne, obszarowe
Cel: Globalne
Poziom: Tajemne; 25/30
Koszt: 100 Mana
Działanie: Potężny wiatr przewraca wszystkie wysokie przeszkody w promieniu 5; 7; 9 pól (mogą upaść na postać i zadać (k30+30) PO), zmniejsza SZY postaci o -5, usuwa małe postaci (jeśli niczego się nie trzymają), i zadaje (MI+2k20);(MI+2k20+20); (MI+2k20+40) PO od odłamków wszystkim nieosłoniętym postaciom przez następne 2;3;4 tury.
Koszt nauki: 7 PR

Zobacz też

mm/lzmi_mitm.txt · ostatnio zmienione: 2017/02/12 19:01 przez patryk