Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Nowa wersja | Poprzednia wersja | ||
mm:bows_daggers [2016/09/21 13:15] patryk utworzono |
mm:bows_daggers [2022/02/21 15:31] patryk [Plansza - obszary Miast] |
||
---|---|---|---|
Linia 1: | Linia 1: | ||
====== Bows & Daggers ====== | ====== Bows & Daggers ====== | ||
- | **Bows & Daggers** (//Łuki i Kindżały// | + | **Bows & Daggers** (//Łuki i Kindżały// |
- | ===== Dodatkowe zasady | + | ===== Zasady dodatkowe |
- | ==== Poziom i PD ==== | + | ==== Plansza - krainy ==== |
+ | Plansza podzielona jest na dwie krainy - Wielkie Imperium Mongolskie oraz Kazachstan. W Imperium losuje się Karty Przygody Imperium, a w Kazachstanie Karty Przygody Kazachstanu. | ||
+ | ==== Plansza - obszary ==== | ||
+ | Polecenie każdego obszaru niewymienione na planszy brzmi " | ||
+ | <WRAP 400px right> | ||
+ | |||
+ | |{{: | ||
+ | |Podział planszy na krainy| | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | ==== Plansza - obszary Miast ==== | ||
+ | Wchodząc na obszar Miasta (jednego z sześciu na planszy - czterech w Imperium i dwóch w Kazachstanie) Gracz musi rozpatrzyć jedno wybrane spotkanie z karty Miasta. | ||
+ | ==== Pozostawanie kart ==== | ||
+ | Karty Przygód pozostają na obszarze do końca gry, chyba że treść karty każe je usunąć lub zostaną usunięte w wyniku działania Graczy. | ||
+ | ==== Zaklęcia - szkoły ==== | ||
+ | Zaklęcia dzielą się na 4 szkoły - Mistyczną, Ciemności, Natury oraz Iluzji. Polecenia kart lub zdolności Poszukiwaczy wskazują, jakiej szkoły Zaklęcie należy wylosować. Zwrot " | ||
+ | ==== Poszukiwacze - limit Zaklęć ==== | ||
+ | Poszukiwacz może posiadać tyle Zaklęć, ile posiada Mocy, jednak maksymalnie trzy. Oznacza to, że Poszukiwacz o Mocy 2 może posiadać 2 Zaklęcia, a Poszukiwacz o Mocy 3 i wyższej posiada maksymalnie 3 Zaklęcia. | ||
+ | ==== Poszukiwacze - żetony Losu ==== | ||
+ | Nie ma podziału na jasną i ciemną stronę Losu. Żetony Losu pozwalają na powtórzenie swojego rzutu kością tak, jak w podstawowej wersji // | ||
+ | ==== Poszukiwacze - Poziom i PD ==== | ||
Poszukiwacze zdobywają Punkty Doświadczenia (PD), które podwyższają ich Poziom. Osiągnięcie każdego kolejnego Poziomu wymaga większej ilości PD- by osiągnąć pierwszy Poziom, wystarczy 1 PD, by osiągnąć drugi Poziom, należy zebrać 2 PD, by zdobyć trzeci, wymagane jest 3 PD itd. Za każdym razem, gdy Gracz osiąga kolejny Poziom, może zwiększyć o 1 swoją Moc lub Siłę. | Poszukiwacze zdobywają Punkty Doświadczenia (PD), które podwyższają ich Poziom. Osiągnięcie każdego kolejnego Poziomu wymaga większej ilości PD- by osiągnąć pierwszy Poziom, wystarczy 1 PD, by osiągnąć drugi Poziom, należy zebrać 2 PD, by zdobyć trzeci, wymagane jest 3 PD itd. Za każdym razem, gdy Gracz osiąga kolejny Poziom, może zwiększyć o 1 swoją Moc lub Siłę. | ||
- | ==== Bóstwa opiekuńcze, | + | ==== Poszukiwacze - Bóstwa opiekuńcze, |
Każdy z Graczy na początku gry wybiera swoje bóstwo opiekuńcze. Każde bóstwo opiekuńcze posiada kilka interwencji, | Każdy z Graczy na początku gry wybiera swoje bóstwo opiekuńcze. Każde bóstwo opiekuńcze posiada kilka interwencji, | ||
==== Wrogowie ==== | ==== Wrogowie ==== | ||
Linia 14: | Linia 34: | ||
Niektórzy Wrogowie potrafią rzucać Zaklęcia. Mogą to robić na dwa sposoby: rzucać konkretne Zaklęcie lub rzucać losowe Zaklęcie. W przypadku konkretnego Zaklęcia należy odczytać działanie Zaklęcia z listy i zastosować się do niego. W przypadku Zaklęć losowych należy wylosować pierwsze Zaklęcie z Talii Zaklęć odpowiedniej szkoły. Kiedy Wrogowie rzucają Zaklęcia, należy pamiętać o kilku zasadach: | Niektórzy Wrogowie potrafią rzucać Zaklęcia. Mogą to robić na dwa sposoby: rzucać konkretne Zaklęcie lub rzucać losowe Zaklęcie. W przypadku konkretnego Zaklęcia należy odczytać działanie Zaklęcia z listy i zastosować się do niego. W przypadku Zaklęć losowych należy wylosować pierwsze Zaklęcie z Talii Zaklęć odpowiedniej szkoły. Kiedy Wrogowie rzucają Zaklęcia, należy pamiętać o kilku zasadach: | ||
* W przypadku Zaklęć rzucanych na początku walki, typu bojowego (//Kula ognia, Magiczny Pocisk, Błyskawica// | * W przypadku Zaklęć rzucanych na początku walki, typu bojowego (//Kula ognia, Magiczny Pocisk, Błyskawica// | ||
- | * W przypadku Zaklęć przywołujących Istoty, Wróg traktowany jest jak Poszukiwacz- przywołana Istota walczy za niego. | + | * W przypadku Zaklęć przywołujących Istoty, Wróg traktowany jest jak Poszukiwacz - przywołana Istota walczy za niego. |
* Wrogowie mogą rzucać Zaklęcia, które Poszukiwacze mogą rzucać na początku tury, w momencie przed rozpoczęciem walki z Graczem. Zaklęcia takie odnoszą skutek. | * Wrogowie mogą rzucać Zaklęcia, które Poszukiwacze mogą rzucać na początku tury, w momencie przed rozpoczęciem walki z Graczem. Zaklęcia takie odnoszą skutek. | ||
* Zaklęcia działające na obszar są rzucane na obszar, na którym przebywa Wróg. | * Zaklęcia działające na obszar są rzucane na obszar, na którym przebywa Wróg. | ||
Linia 24: | Linia 44: | ||
* Wezwanie Szkieletu. Zamiast ciebie będzie walczyć szkielet (Siła 4). Jeśli szkielet wygra walkę z istotą, zostanie ona zabita, a jeśli z Poszukiwaczem, | * Wezwanie Szkieletu. Zamiast ciebie będzie walczyć szkielet (Siła 4). Jeśli szkielet wygra walkę z istotą, zostanie ona zabita, a jeśli z Poszukiwaczem, | ||
* Wyssanie życia. Twój przeciwnik traci 1 punkt Życia, podczas gdy ty otrzymujesz 1 punkt Życia. | * Wyssanie życia. Twój przeciwnik traci 1 punkt Życia, podczas gdy ty otrzymujesz 1 punkt Życia. | ||
+ | ==== Standardowe zakończenie gry - Sanktuarium ==== | ||
+ | Standardowe zakończenie gry (//Święta Księga//) wymaga, by Gracz wkroczył na obszar Sanktuarium i wykonał wszystkie zadania w celu zdobycia Świętej Księgi. Zadania te zostały opisane na odpowiedniej karcie Zakończenia. Należy jednak pamiętać o kilku dodatkowych zasad: | ||
+ | * W Sanktuarium Gracze nie przemieszczają się, zamiast tego wykonują kolejne zadanie sanktuarium. Zamiast wykonywać kolejne zadanie, gracz może podjąć decyzję o wycofaniu się i wykonać zwykły ruch, podczas którego przeniesie się na inny obszar na planszy. | ||
+ | * W ciągu jednej tury Gracz wykonuje jedno zadanie - bez względu na wynik, po podjęciu się zadania tura Gracza się kończy. Gracz będzie mógł podjąć się następnego zadania w kolejnej turze. | ||
+ | * Każde zadanie obszaru wykonuje się tylko raz dla każdego z Graczy z osobna. Oznacza to, że jeśli Gracz wycofał się z Sanktuarium, |