Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


koi_koi

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
koi_koi [2020/01/29 20:36]
patryk
koi_koi [2020/05/04 16:47] (aktualna)
patryk [Yaku i punktacja]
Linia 54: Linia 54:
 |  3  |  //Hanami De Ippai\\ (Czarka sake pod kwitnącą wiśnią)//  |Kwiat wiśni za zasłoną i czarka sake (20pkt. z marca, 10 pkt. z września).|{{:kintengu_03s.png?60}}{{:kintengu_09s.png?60}}| |  3  |  //Hanami De Ippai\\ (Czarka sake pod kwitnącą wiśnią)//  |Kwiat wiśni za zasłoną i czarka sake (20pkt. z marca, 10 pkt. z września).|{{:kintengu_03s.png?60}}{{:kintengu_09s.png?60}}|
 |  1  |  //Kasu //(dosł. //śmieci)//  |Dowolne 10 kart o wartości 1 pkt. +1 pkt. za każdą dodatkową kartę.|{{:kintengu_01c.png?60}}{{:kintengu_02c.png?60}}{{:kintengu_04c.png?60}}{{:kintengu_06c.png?60}}{{:kintengu_11c.png?60}}{{:kintengu_08d.png?60}}{{:kintengu_09d.png?60}}{{:kintengu_03d.png?60}}{{:kintengu_10d.png?60}}{{:kintengu_12d.png?60}}| |  1  |  //Kasu //(dosł. //śmieci)//  |Dowolne 10 kart o wartości 1 pkt. +1 pkt. za każdą dodatkową kartę.|{{:kintengu_01c.png?60}}{{:kintengu_02c.png?60}}{{:kintengu_04c.png?60}}{{:kintengu_06c.png?60}}{{:kintengu_11c.png?60}}{{:kintengu_08d.png?60}}{{:kintengu_09d.png?60}}{{:kintengu_03d.png?60}}{{:kintengu_10d.png?60}}{{:kintengu_12d.png?60}}|
-|  4  |  //Hikki//  |Wszystkie 4 karty z jednego miesiąca.|{{:kintengu_03c.png?60}}{{:kintengu_03d.png?60}}{{:kintengu_03h.png?60}}{{:kintengu_03s.png?60}}|+|  4  |  //Hiki//  |Wszystkie 4 karty z jednego miesiąca.|{{:kintengu_03c.png?60}}{{:kintengu_03d.png?60}}{{:kintengu_03h.png?60}}{{:kintengu_03s.png?60}}|
  
 Należy także pamiętać o pozostałych zasadach wpływających na punktację: Należy także pamiętać o pozostałych zasadach wpływających na punktację:
   * **Czarka sake** jest liczona jako karta o wartości 10 i 1 pkt.   * **Czarka sake** jest liczona jako karta o wartości 10 i 1 pkt.
-  * Jeżeli któryś z graczy zgłosił //Koi-koi//, punktacja jest **podwajana**. Jeśli następny z graczy zgłosi //Koi-Koi//, ilość punktów będzie mnożona **razy cztery**, itd+  * Jeżeli któryś z graczy zgłosił //Koi-koi//, punktacja jest **podwajana**. Jeśli następny z graczy zgłosi //Koi-Koi//, ilość punktów będzie mnożona **razy trzy**, itd.
-  * Co najmniej dwa //Yaku// dające łącznie 7 i więcej pkt. zapewniają **podwojenie** punktacji.+
   * **Deszcz psuje widok!** Jeśli gracz zdobył Burzę lub Kaligrafa (//Rainmana//), jego //Tsukimi De Ippai// i //Hanami De Ippai// są warte **zero** pkt.   * **Deszcz psuje widok!** Jeśli gracz zdobył Burzę lub Kaligrafa (//Rainmana//), jego //Tsukimi De Ippai// i //Hanami De Ippai// są warte **zero** pkt.
 +  * Kiedy zostanie zgłoszone //Koi-koi//, ale do końca rozdania nie zostanie zgłoszone //Shobu//, zwycięzcą zostaje aktualny //Oya//, otrzymując **6 pkt.**
 ===== Automatyczna wygrana ===== ===== Automatyczna wygrana =====
 Istnieją dwa specjalne //Yaku//, które mogą pojawić się podczas rozdania kart, przed rozpoczęciem gry. Jeśli któryś z graczy posiada dany układ na ręce, automatycznie zwycięża rozdanie i otrzymuje 6 pkt. Przechodzi się do następnego rozdania. Jeśli kilku graczy posiada dane //Yaku//, rozdanie pozostaje nierozstrzygnięte i rozpoczyna się nowe rozdanie. Poniżej w tabeli przedstawiono układy dające automatyczną wygraną. Istnieją dwa specjalne //Yaku//, które mogą pojawić się podczas rozdania kart, przed rozpoczęciem gry. Jeśli któryś z graczy posiada dany układ na ręce, automatycznie zwycięża rozdanie i otrzymuje 6 pkt. Przechodzi się do następnego rozdania. Jeśli kilku graczy posiada dane //Yaku//, rozdanie pozostaje nierozstrzygnięte i rozpoczyna się nowe rozdanie. Poniżej w tabeli przedstawiono układy dające automatyczną wygraną.
koi_koi.1580326598.txt.gz · ostatnio zmienione: 2020/01/29 20:36 przez patryk