Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja Ostatnia wersja Następna rewizja po obu stronach | ||
madzong [2019/06/27 15:10] patryk [Żetony] |
madzong [2019/06/27 16:39] patryk [Układy Specjalne] |
||
---|---|---|---|
Linia 80: | Linia 80: | ||
===== Rozpoczęcie gry ===== | ===== Rozpoczęcie gry ===== | ||
==== Wybór Wiatru Wschodniego ==== | ==== Wybór Wiatru Wschodniego ==== | ||
+ | Na początku gracze siadają przy stole na przypadkowych miejscach. Następnie rzuca się dwiema kostkami. Nie jest ważne, kto to zrobi, lecz uprzejmością ze strony graczy będzie, jeśli uczyni to, na przykład, gospodarz spotkania. | ||
- | Przed przystąpieniem do gry pierwszą czynnością jest wyjęcie po jednym kamieniu z każdego z czterech Wiatrów i położenie ich koszulkami | + | Następnie rzucający, rozpoczynając od siebie, odlicza |
+ | |||
+ | Kładzie się na stole wymieszane cztery kamienie Wiatrów, znakami do dołu. Układa się je w linię, dodając na początku szeregu odkryty kamień ze znakiem nieparzystym, | ||
+ | |||
+ | Tymczasowy Wschód” rzuca dwiema kostkami i odlicza – rozpoczynając od siebie – sumę wyrzuconych oczek przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Wyznacza w ten sposób gracza, który pierwszy będzie brał kamień | ||
+ | |||
+ | Gdy suma będzie nieparzysta – wylosowany gracz bierze kamień Wiatru z końca nieparzystego, | ||
+ | |||
+ | Na zakończenie „ceremonii” obecny Wschód decyduje, kto rozpocznie grę i będzie ostatecznym Wschodem. Rzuca dwiema kostkami i sumując wyrzucone liczby, odlicza, rozpoczynając od siebie, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Wylosowany gracz zostaje ostatecznym Wschodem i wybiera sobie miejsce. Wiatr Zachodni siada naprzeciw niego. Wiatr Południowy – po prawej stronie Wschodniego, | ||
Podczas pierwszej partii Wiatr Wschodni jest graczem uprzywilejowanym. To właśnie on rozpoczyna grę, ponadto uzyskuje podwójną liczbę punktów (z drugiej jednak strony musi też płacić podwójnie pozostałym graczom). | Podczas pierwszej partii Wiatr Wschodni jest graczem uprzywilejowanym. To właśnie on rozpoczyna grę, ponadto uzyskuje podwójną liczbę punktów (z drugiej jednak strony musi też płacić podwójnie pozostałym graczom). | ||
Linia 175: | Linia 184: | ||
* Za zrobienie Madżonga — 20 pkt. | * Za zrobienie Madżonga — 20 pkt. | ||
* Za wzięcie ostatniego kamienia z Muru — 2 pkt. | * Za wzięcie ostatniego kamienia z Muru — 2 pkt. | ||
- | * Za zrobienie Madżonga jedynym możliwym kamieniem — 2 pkt. | + | * Za zrobienie Madżonga jedynym możliwym kamieniem |
==== Podwojenia ==== | ==== Podwojenia ==== | ||
Linia 227: | Linia 236: | ||
* **Niebiańskie Bliźnięta** – (ukryty) siedem par kamieni, wszystkie jednego rodzaju, bez Smoków i Wiatrów. Ukryty Kong w tym przypadku można liczyć jako dwie pary. Połowa limitu (Polowanie: jedna piąta limitu). | * **Niebiańskie Bliźnięta** – (ukryty) siedem par kamieni, wszystkie jednego rodzaju, bez Smoków i Wiatrów. Ukryty Kong w tym przypadku można liczyć jako dwie pary. Połowa limitu (Polowanie: jedna piąta limitu). | ||
{{ :: | {{ :: | ||
- | * **Przeplatanka** – Siedem par o tych samych numerach, ale w dwóch kolorach (np. 2 Kółka i 2 Bambusy, 4 Kółka i 4 Bambusy) bez Wiatrów i Smoków. Pary nie mogą się powtarzać. Połowa limitu (Polowanie: jedna piąta limitu). | + | * **Przeplatanka** – Siedem |
* **Potrójna przeplatanka** – Cztery zestawy trzech kamieni o tych samych numerach, ale z trzech różnych kolorów i para z dwóch kolorów, bez Wiatrów i Smoków. Połowa limitu (Polowanie: jedna piąta limitu). | * **Potrójna przeplatanka** – Cztery zestawy trzech kamieni o tych samych numerach, ale z trzech różnych kolorów i para z dwóch kolorów, bez Wiatrów i Smoków. Połowa limitu (Polowanie: jedna piąta limitu). | ||
* **Wijący się Wąż** – Para Jedynek i sekwens od 2 do 9 w jednym kolorze, po jednym z każdego Wiatru [ 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 E S W N ]. Limit (Polowanie: dwie piąte limitu). | * **Wijący się Wąż** – Para Jedynek i sekwens od 2 do 9 w jednym kolorze, po jednym z każdego Wiatru [ 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 E S W N ]. Limit (Polowanie: dwie piąte limitu). |