Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:bows_daggers

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
mm:bows_daggers [2022/02/21 13:36]
patryk
mm:bows_daggers [2022/02/21 15:31] (aktualna)
patryk [Plansza - obszary Miast]
Linia 4: Linia 4:
 ==== Plansza - krainy ==== ==== Plansza - krainy ====
 Plansza podzielona jest na dwie krainy - Wielkie Imperium Mongolskie oraz Kazachstan. W Imperium losuje się Karty Przygody Imperium, a w Kazachstanie Karty Przygody Kazachstanu. Plansza podzielona jest na dwie krainy - Wielkie Imperium Mongolskie oraz Kazachstan. W Imperium losuje się Karty Przygody Imperium, a w Kazachstanie Karty Przygody Kazachstanu.
 +==== Plansza - obszary ====
 +Polecenie każdego obszaru niewymienione na planszy brzmi "Wylosuj 1 kartę przygody". Na żadnym z obszarów nie losuje się kart przygód, jeśli już znajduje się na nim karta (dwie karty w Issyk oraz 3 karty na Stepie Tajemnic). Na obszarze, gdzie należy wylosować więcej kart przygód (Issyk, Step Tajemnic) losuje się tyle kart, by łącznie znajdowało się na nim tyle kart, ile należy dobrać. 
 +<WRAP 400px right>
 +
 +|{{:mm:bdboardthumb2.png?400}}|
 +|Podział planszy na krainy|
 +
 +</WRAP>
 +==== Plansza - obszary Miast ====
 +Wchodząc na obszar Miasta (jednego z sześciu na planszy - czterech w Imperium i dwóch w Kazachstanie) Gracz musi rozpatrzyć jedno wybrane spotkanie z karty Miasta. 
 ==== Pozostawanie kart ==== ==== Pozostawanie kart ====
 Karty Przygód pozostają na obszarze do końca gry, chyba że treść karty każe je usunąć lub zostaną usunięte w wyniku działania Graczy. Karty Przygód pozostają na obszarze do końca gry, chyba że treść karty każe je usunąć lub zostaną usunięte w wyniku działania Graczy.
Linia 10: Linia 20:
 ==== Poszukiwacze - limit Zaklęć ==== ==== Poszukiwacze - limit Zaklęć ====
 Poszukiwacz może posiadać tyle Zaklęć, ile posiada Mocy, jednak maksymalnie trzy. Oznacza to, że Poszukiwacz o Mocy 2 może posiadać 2 Zaklęcia, a Poszukiwacz o Mocy 3 i wyższej posiada maksymalnie 3 Zaklęcia. Poszukiwacz może posiadać tyle Zaklęć, ile posiada Mocy, jednak maksymalnie trzy. Oznacza to, że Poszukiwacz o Mocy 2 może posiadać 2 Zaklęcia, a Poszukiwacz o Mocy 3 i wyższej posiada maksymalnie 3 Zaklęcia.
 +==== Poszukiwacze - żetony Losu ====
 +Nie ma podziału na jasną i ciemną stronę Losu. Żetony Losu pozwalają na powtórzenie swojego rzutu kością tak, jak w podstawowej wersji //Talismana// bez dodatku //Las//.
 ==== Poszukiwacze - Poziom i PD ==== ==== Poszukiwacze - Poziom i PD ====
 Poszukiwacze zdobywają Punkty Doświadczenia (PD), które podwyższają ich Poziom. Osiągnięcie każdego kolejnego Poziomu wymaga większej ilości PD- by osiągnąć pierwszy Poziom, wystarczy 1 PD, by osiągnąć drugi Poziom, należy zebrać 2 PD, by zdobyć trzeci, wymagane jest 3 PD itd. Za każdym razem, gdy Gracz osiąga kolejny Poziom, może zwiększyć o 1 swoją Moc lub Siłę. Poszukiwacze zdobywają Punkty Doświadczenia (PD), które podwyższają ich Poziom. Osiągnięcie każdego kolejnego Poziomu wymaga większej ilości PD- by osiągnąć pierwszy Poziom, wystarczy 1 PD, by osiągnąć drugi Poziom, należy zebrać 2 PD, by zdobyć trzeci, wymagane jest 3 PD itd. Za każdym razem, gdy Gracz osiąga kolejny Poziom, może zwiększyć o 1 swoją Moc lub Siłę.
mm/bows_daggers.1645446982.txt.gz · ostatnio zmienione: 2022/02/21 13:36 przez patryk