Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja Nowa wersja Następna rewizja po obu stronach | ||
mm:k_k3budynkilista [2016/04/30 14:55] patryk [dtable]wiersz: |Wieża|+2 Obrony jednostek w podprowincji\\ +2 limitu jednostek|-|6 KAM\\ 4 ZŁO\\ 2 DRE|Twierdza|+k4 KAM|OP: Rzemieślnicza| zmieniono na: |Wieża|+2 Obrony jednostek w podprowincji\\ +2 limitu jednostek|-|2 KAM\\ 1 ZŁO\\ 2 DRE|Twierdza|+k4 |
mm:k_k3budynkilista [2018/05/02 21:46] patryk |
||
---|---|---|---|
Linia 5: | Linia 5: | ||
|Nazwa|Działanie|Budowane na|Koszt|Uwagi|Plądrowanie daje|Państwo/ | |Nazwa|Działanie|Budowane na|Koszt|Uwagi|Plądrowanie daje|Państwo/ | ||
|Tartak|+1 DRE|Las|2 ZŁO\\ 2 MET\\ 2 ŻYW\\ 2 KAM|-|+k4 DRE|OP: Rzemieślnicza| | |Tartak|+1 DRE|Las|2 ZŁO\\ 2 MET\\ 2 ŻYW\\ 2 KAM|-|+k4 DRE|OP: Rzemieślnicza| | ||
- | |Kopalnia|+2 do wyboru: MET, PAL, MAT\\ W prowincjach z odpowiednimi surowcami strategicznymi (węgiel, żelazo) brak wyboru|Góry\\ Wzgórza|4 ZŁO\\ 4 MAT/DRE\\ 4 ŻYW\\ 4 PAL|-|+k4 MET/ | + | |Kopalnia|+2 do wyboru: MET, PAL, MAT\\ W prowincjach z odpowiednimi surowcami strategicznymi (węgiel, żelazo, złoto, rudy metali rzadkich) brak wyboru|Góry\\ Wzgórza|4 ZŁO\\ 4 MAT/DRE\\ 4 ŻYW\\ 4 PAL|-|+k4 MET/ |
|Jurtowisko|+1 ŻYW\\ \\ |Step|4 DRE\\ 2 KAM|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek\\ Może się przemieszczać o 1 obszar/ | |Jurtowisko|+1 ŻYW\\ \\ |Step|4 DRE\\ 2 KAM|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek\\ Może się przemieszczać o 1 obszar/ | ||
|Wioska|+1 ŻYW|Pola\\ Wzgórza\\ Las|4 MAT/KAM\\ 2 PAL/ | |Wioska|+1 ŻYW|Pola\\ Wzgórza\\ Las|4 MAT/KAM\\ 2 PAL/ | ||
Linia 13: | Linia 13: | ||
|Kamieniołom|+2 KAM/ | |Kamieniołom|+2 KAM/ | ||
|Fabryka|+1 MET|-|2 ZŁO\\ 2 MAT\\ 2 PAL|-|+k4 MET|OP: Przemysłowa| | |Fabryka|+1 MET|-|2 ZŁO\\ 2 MAT\\ 2 PAL|-|+k4 MET|OP: Przemysłowa| | ||
- | |Stocznia|+2 MET|Nad morzem|4 MAT\\ 2 ZŁO\\ 2 PAL|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k6 MET\\ +k4 PAL\\ +k4 MAT|OP: Przemysłowa| | ||
|Huta|+4 MET|-|5 MAT\\ 3 ZŁO\\ 3 PAL|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k6 MET\\ +k6 PAL\\ +k4 MAT|OP: Przemysłowa| | |Huta|+4 MET|-|5 MAT\\ 3 ZŁO\\ 3 PAL|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k6 MET\\ +k6 PAL\\ +k4 MAT|OP: Przemysłowa| | ||
|Fabryka broni|+1 MET|-|6 MAT\\ 2 ZŁO\\ 2 PAL|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 MET\\ +k4 PAL\\ +k4 MAT|OP: Przemysłowa| | |Fabryka broni|+1 MET|-|6 MAT\\ 2 ZŁO\\ 2 PAL|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 MET\\ +k4 PAL\\ +k4 MAT|OP: Przemysłowa| | ||
|Fabryka samolotów|+2 MET|-|6 MAT\\ 4 ZŁO\\ 3 PAL|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k6 MET\\ +k4 PAL\\ +k4 MAT|OP: Przemysłowa| | |Fabryka samolotów|+2 MET|-|6 MAT\\ 4 ZŁO\\ 3 PAL|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k6 MET\\ +k4 PAL\\ +k4 MAT|OP: Przemysłowa| | ||
- | |Most|Ignoruje kary za przekraczanie rzeki|Nad rzeką|4 KAM/MAT\\ 2 ZŁO|Budowany między 2 podprowincjami|+k6 KAM/MAT|-| | ||
|Most pontonowy|Ignoruje kary za przekraczanie rzeki|Nad rzeką|-|Budowany między 2 podprowincjami\\ Wznoszony tylko przez niektóre jednostki\\ Istnieje tak długo, jak wznosząca go jednostka pozostaje w podprowincji|-|-| | |Most pontonowy|Ignoruje kary za przekraczanie rzeki|Nad rzeką|-|Budowany między 2 podprowincjami\\ Wznoszony tylko przez niektóre jednostki\\ Istnieje tak długo, jak wznosząca go jednostka pozostaje w podprowincji|-|-| | ||
|Droga|+1 do Szybkości podczas ruchu po drodze\\ Ignoruje kary terenu do Szybkości|-|1 MAT/ | |Droga|+1 do Szybkości podczas ruchu po drodze\\ Ignoruje kary terenu do Szybkości|-|1 MAT/ | ||
|Tory kolejowe|Każda jednostka może wykonać do 6 ruchów wzdłuż torów|Nie Wzgórza i Góry|2 MAT\\ 1 PAL|Budowane między 2 podprowincjami|+k6 MAT|OP: Przemysłowa| | |Tory kolejowe|Każda jednostka może wykonać do 6 ruchów wzdłuż torów|Nie Wzgórza i Góry|2 MAT\\ 1 PAL|Budowane między 2 podprowincjami|+k6 MAT|OP: Przemysłowa| | ||
|Centrum logistyczne|Zapewnia transport jednostek między centrami|-|6 MAT\\ 3 ZŁO\\ 3 PAL|Koszt transportu zależny od Typu\\ Muszą być połączone torami|+k6 MAT\\ +k4 ZŁO\\ +k6 PAL|OP- Przemysłowa| | |Centrum logistyczne|Zapewnia transport jednostek między centrami|-|6 MAT\\ 3 ZŁO\\ 3 PAL|Koszt transportu zależny od Typu\\ Muszą być połączone torami|+k6 MAT\\ +k4 ZŁO\\ +k6 PAL|OP- Przemysłowa| | ||
- | |Gród|+3 Obrony jednostek w podprowincji\\ +3 limitu jednostek|-|4 KAM\\ 2 ZŁO\\ 4 DRE\\ 2 MET|Twierdza|+k4 KAM\\ +k4 ZŁO|OP: Rzemieślnicza| | + | |Gród|+3 Obrony jednostek w podprowincji\\ +3 limitu jednostek|-|4 KAM\\ 2 ZŁO\\ 4 DRE|Twierdza|+k4 KAM\\ +k4 ZŁO|OP: Rzemieślnicza| |
|Wieża|+2 Obrony jednostek w podprowincji\\ +2 limitu jednostek|-|2 KAM\\ 1 ZŁO\\ 2 DRE|Twierdza|+k4 KAM|OP: Rzemieślnicza| | |Wieża|+2 Obrony jednostek w podprowincji\\ +2 limitu jednostek|-|2 KAM\\ 1 ZŁO\\ 2 DRE|Twierdza|+k4 KAM|OP: Rzemieślnicza| | ||
- | |Zamek|+4 Obrony jednostek w podprowincji\\ +4 limitu jednostek|-|14 KAM\\ 10 ZŁO\\ | + | |Zamek|+4 Obrony jednostek w podprowincji\\ +4 limitu jednostek\\ +4 Stanu jednostkom w podprowincji|-|8 KAM\\ 3 ZŁO\\ |
|Fortyfikacje polowe|+1 Obrony jednostek w podprowincji|-|2 MAT\\ 2 PAL|Twierdza|+k4 MAT|OP: Przemysłowa| | |Fortyfikacje polowe|+1 Obrony jednostek w podprowincji|-|2 MAT\\ 2 PAL|Twierdza|+k4 MAT|OP: Przemysłowa| | ||
- | |Fort|+4 Obrony jednostek w podprowincji\\ +4 limitu jednostek|-|10 MAT\\ 4 PAL\\ 2 ZŁO|Twierdza|+k8 MAT\\ +k4 ZŁO|OP: Przemysłowa| | + | |Fort|+4 Obrony jednostek w podprowincji\\ +4 limitu jednostek\\ +4 Stanu jednostkom w podprowincji|-|10 MAT\\ 4 PAL\\ 2 ZŁO|Twierdza|+k8 MAT\\ +k4 ZŁO|OP: Przemysłowa| |
|Schron bojowy|+6 Obrony jednostek w podprowincji \\ +2 limitu jednostek\\ |-|8 MAT\\ 6 PAL\\ 4 ZŁO|Twierdza|+k6 MAT|OP: Przemysłowa| | |Schron bojowy|+6 Obrony jednostek w podprowincji \\ +2 limitu jednostek\\ |-|8 MAT\\ 6 PAL\\ 4 ZŁO|Twierdza|+k6 MAT|OP: Przemysłowa| | ||
|Shiro|+3 Obrony jednostek w podprowincji\\ +3 limitu jednostek\\ +1 ZŁO|-|8 KAM\\ 6 DRE|Twierdza\\ Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 ZŁO\\ +k4 DRE\\ +k4 KAM|Japonia| | |Shiro|+3 Obrony jednostek w podprowincji\\ +3 limitu jednostek\\ +1 ZŁO|-|8 KAM\\ 6 DRE|Twierdza\\ Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 ZŁO\\ +k4 DRE\\ +k4 KAM|Japonia| | ||
- | |Pałac|-2 do Niechęci jednostek w prowincji|-|8 KAM/MAT\\ 8 DRE/PAL\\ 10 ZŁO\\ 4 MET|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek\\ 1 na państwo|+k10 ZŁO\\ +k6 KAM/MAT\\ +k4 MET|Tworzy stolicę państwa| | + | |Pałac|-2 do Niechęci jednostek w prowincji\\ Zapewnia nową kartę Strategii co 1 turę|-|8 KAM/MAT\\ 8 DRE/PAL\\ 10 ZŁO\\ 4 MET|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek\\ 1 na państwo|+k10 ZŁO\\ +k6 KAM/MAT\\ +k4 MET|Tworzy stolicę państwa| |
- | |Parlament|-2 Niechęci jednostek w prowincji|-|8 MAT\\ 10 ZŁO\\ 8 PAL\\ 4 MET|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek\\ 1 na państwo|+k10 ZŁO\\ +k6 MAT\\ +k4 MET|Tylko odpowiedni ustrój\\ Tworzy stolicę państwa| | + | |Parlament|-2 Niechęci jednostek w prowincji\\ Zapewnia nową kartę Strategii co 1 turę|-|8 MAT\\ 10 ZŁO\\ 8 PAL\\ 4 MET|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek\\ 1 na państwo|+k10 ZŁO\\ +k6 MAT\\ +k4 MET|Tylko odpowiedni ustrój\\ Tworzy stolicę państwa| |
- | |Pałac Rad|-2 Niechęci jednostek w prowincji\\ Zapewnia darmową Czerwoną Gwardię co 6 tur|-|12 MAT\\ 10 ZŁO\\ 8 PAL\\ 6 MET|Zastępuje Pałac lub Parlament|+k10 ZŁO\\ +k6 MAT|Ustrój- komunizm lub republika rad\\ Tworzy stolicę państwa| | + | |Pałac Rad|-2 Niechęci jednostek w prowincji\\ Zapewnia darmową Czerwoną Gwardię co (k4) tur\\ Zapewnia nową kartę Strategii co 1 turę|-|12 MAT\\ 10 ZŁO\\ 8 PAL\\ 6 MET|Zastępuje Pałac lub Parlament|+k10 ZŁO\\ +k6 MAT|Ustrój- komunizm lub republika rad\\ Tworzy stolicę państwa| |
- | |Pałac Prezydencki|-3 Niechęci jednostek w prowincji\\ |-|8 MAT\\ 6 ZŁO|1 na państwo|+k10 ZŁO\\ +k6 MAT|Ustrój- republika prezydencka\\ Tworzy stolicę państwa| | + | |Pałac Prezydencki|-3 Niechęci jednostek w prowincji\\ |
+ | |Karawanseraj|Pozwala prowadzić handel (k6+2)\\ +1 ZŁO|Pola\\ Step\\ Pustynia\\ Wzgórza\\ Las|6 KAM/MAT\\ 4 ZŁO\\ 2 DRE/PAL\\ 2 MET|-|+k6 ZŁO|// | ||
|Port|Pozwala prowadzić handel (k6)\\ +1 ZŁO|Nad morzem|5 KAM/MAT\\ 3 ZŁO\\ 2 DRE/PAL\\ 2 MET|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k6 ZŁO|-| | |Port|Pozwala prowadzić handel (k6)\\ +1 ZŁO|Nad morzem|5 KAM/MAT\\ 3 ZŁO\\ 2 DRE/PAL\\ 2 MET|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k6 ZŁO|-| | ||
+ | |Port rzeczny|+1 ZŁO\\ +6 Stanu Okrętom drewnianym w podprowincji|Nad rzeką lub jeziorem|3 KAM\\ 3 DRE\\ 2 ZŁO|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 KAM\\ +k4 ZŁO\\ +k4 DRE|OP: Rzemieślnicza| | ||
+ | |Stocznia|+12 Stanu Okrętom w podprowincji\\ -2 DRE/PAL, -3 MET kosztu rekrutacji okrętów w prowincji|Nad morzem|6 KAM/MAT\\ 5 MET|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k6 DRE/PAL\\ +k6 MET|-| | ||
|Baza morska|Pozwala flocie kontrolować prowincję\\ +1 limitu jednostek\\ +8 Stanu Okrętów w podprowincji|Nad morzem|4 MAT\\ 8 PAL\\ 3 ZŁO|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k6 MAT\\ +k6 PAL\\ +k4 ZŁO|OP: Przemysłowa| | |Baza morska|Pozwala flocie kontrolować prowincję\\ +1 limitu jednostek\\ +8 Stanu Okrętów w podprowincji|Nad morzem|4 MAT\\ 8 PAL\\ 3 ZŁO|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k6 MAT\\ +k6 PAL\\ +k4 ZŁO|OP: Przemysłowa| | ||
|Magazyn|+2 limitu jednostek w podprowincjach w prowincji|-|6 KAM/MAT\\ 4 DRE/ | |Magazyn|+2 limitu jednostek w podprowincjach w prowincji|-|6 KAM/MAT\\ 4 DRE/ | ||
Linia 46: | Linia 47: | ||
|Strzelnica|+1 PD jednostce typu Łucznicy, Strzelcy, Milicja w podprowincji\\ +1 PD nowo rekrutowanej jednostce typu Łucznicy, Strzelcy, Milicja, Kawaleria w prowincji |-|6 KAM/MAT\\ 4 ZŁO\\ 4 DRE/ | |Strzelnica|+1 PD jednostce typu Łucznicy, Strzelcy, Milicja w podprowincji\\ +1 PD nowo rekrutowanej jednostce typu Łucznicy, Strzelcy, Milicja, Kawaleria w prowincji |-|6 KAM/MAT\\ 4 ZŁO\\ 4 DRE/ | ||
|Ośrodek badawczy|Pozwala ulepszać jednostki|-|4 MAT\\ 4 ZŁO\\ 4 PAL|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 MAT\\ +k4 PAL\\ +k4 ZŁO|OP: Przemysłowa| | |Ośrodek badawczy|Pozwala ulepszać jednostki|-|4 MAT\\ 4 ZŁO\\ 4 PAL|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 MAT\\ +k4 PAL\\ +k4 ZŁO|OP: Przemysłowa| | ||
- | |Sztab główny|Zapewnia nową kartę | + | |Sztab główny|Zapewnia nową kartę |
+ | |Rada wojenna|Zapewnia nową kartę Rozkazu co 1 turę|-|3 KAM\\ 2 DRE\\ 4 ZŁO|1 na państwo|+k4 KAM\\ +k4 ZŁO|OP: Rzemieślnicza| | ||
+ | |Agencja wywiadowcza|Pozwala kupić nową kartę Wywiadu za (k4) ZŁO|-|3 KAM/MAT\\ 4 ZŁO|1 na państwo|+k4 MAT\\ +k4 ZŁO|-| | ||
|Lotnisko|Pozwala stacjonować maks. 2 jednostkom Lotnictwa\\ +2 Stanu jednostkom Lotnictwa w podprowincji|Step\\ Pola\\ Pustynia\\ Tundra|5 MAT\\ 2 ZŁO\\ 6 PAL|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 MAT\\ +k6 PAL|OP: Przemysłowa| | |Lotnisko|Pozwala stacjonować maks. 2 jednostkom Lotnictwa\\ +2 Stanu jednostkom Lotnictwa w podprowincji|Step\\ Pola\\ Pustynia\\ Tundra|5 MAT\\ 2 ZŁO\\ 6 PAL|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 MAT\\ +k6 PAL|OP: Przemysłowa| | ||
|Bateria nadbrzeżna|+4 Obrony przeciw desantowi\\ +1 limitu jednostek|Nad morzem|8 MAT\\ 2 ZŁO|-|+k6 MAT\\ |OP: Przemysłowa| | |Bateria nadbrzeżna|+4 Obrony przeciw desantowi\\ +1 limitu jednostek|Nad morzem|8 MAT\\ 2 ZŁO|-|+k6 MAT\\ |OP: Przemysłowa| | ||
|Zagroda minowa|Każdy okręt wpływający rzuca k6: 1,2- zostaje zniszczony, 3-traci połowę Stanu i kończy ruch, 4-traci ćwierć Stanu i kończy ruch, 5,6- kończy ruch|Na morzu|-|Wznoszony tylko przez odpowiednie jednostki\\ Nie może być bombardowany ani plądrowany|-|OP: | |Zagroda minowa|Każdy okręt wpływający rzuca k6: 1,2- zostaje zniszczony, 3-traci połowę Stanu i kończy ruch, 4-traci ćwierć Stanu i kończy ruch, 5,6- kończy ruch|Na morzu|-|Wznoszony tylko przez odpowiednie jednostki\\ Nie może być bombardowany ani plądrowany|-|OP: | ||
- | |Warsztat|-|-|4 KAM\\ 10 DRE\\ 8 ZŁO\\ 2 MET|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 ZŁO|OP: Rzemieślnicza| | + | |Warsztat|-|-|4 KAM\\ 6 DRE\\ 2 ZŁO\\ 2 MET|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 ZŁO|OP: Rzemieślnicza| |
|Zagroda Mackonogów|-|-|6 DRE\\ 2 KAM\\ 4 ZŁO|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 ZŁO|Imperium| | |Zagroda Mackonogów|-|-|6 DRE\\ 2 KAM\\ 4 ZŁO|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 ZŁO|Imperium| | ||
|Gubernia|+1 ZŁO\\ +1 limitu jednostek w podprowincji|-|6 MAT\\ 2 ZŁO|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 MAT\\ +k4 ZŁO|Rosja| | |Gubernia|+1 ZŁO\\ +1 limitu jednostek w podprowincji|-|6 MAT\\ 2 ZŁO|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 MAT\\ +k4 ZŁO|Rosja| | ||
|Stanica|+1 limitu jednostek w podprowincji\\ +1 Obrony w podprowincji|-|5 MAT\\ 1 ZŁO|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 MAT|Rosja/ | |Stanica|+1 limitu jednostek w podprowincji\\ +1 Obrony w podprowincji|-|5 MAT\\ 1 ZŁO|Wymagany do rekrutacji niektórych jednostek|+k4 MAT|Rosja/ | ||
|Kołchoz|+3 ŻYW|Pola, stepy|6 MAT\\ 4 PAL\\ 2 ZŁO|-|+k6 ŻYW|Ustrój- komunizm| | |Kołchoz|+3 ŻYW|Pola, stepy|6 MAT\\ 4 PAL\\ 2 ZŁO|-|+k6 ŻYW|Ustrój- komunizm| | ||
- | |Synagoga|+1 ZŁO\\ Pozwala pobierać 1 dowolnego zasobu z prowincji|-|6 MAT\\ 6 ZŁO|Może być budowana w prowincjach neutralnych i rywali|+k6 ZŁO\\ +k6 MAT|Ustrój| | + | |Synagoga|+1 ZŁO\\ Pozwala pobierać 1 jednostkę |
|Loża|+1 ZŁO\\ Kontroluje prowincję (musi zostać zniszczona, by wróg przejął prowincję)|-|6 MAT\\ 6 ZŁO\\ 6 PAL|Może być budowana w prowincjach neutralnych (nie kontroluje prowincji neutralnych)|+k6 ZŁO\\ +k6 MAT|Ustrój| | |Loża|+1 ZŁO\\ Kontroluje prowincję (musi zostać zniszczona, by wróg przejął prowincję)|-|6 MAT\\ 6 ZŁO\\ 6 PAL|Może być budowana w prowincjach neutralnych (nie kontroluje prowincji neutralnych)|+k6 ZŁO\\ +k6 MAT|Ustrój| | ||
|Siedziba korporacji|+1 wybranego zasobu|-|2 ZŁO|Może być budowana w prowincjach neutralnych|+k4 ZŁO|Ustrój- korporokracja| | |Siedziba korporacji|+1 wybranego zasobu|-|2 ZŁO|Może być budowana w prowincjach neutralnych|+k4 ZŁO|Ustrój- korporokracja| |